Deluxe One Bedroom Apartment Private plunge Pool | Terrasse/Patio

Avis sur The Waves Tulum

4 out of 5
The Waves Tulum
Avenida Kukulkan, Region 1, Mz. 32, Lt. 1, La Veleta, Tulum, QROO

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 317 avis sur 529." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 110 avis sur 529." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 47 avis sur 529." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 32 avis sur 529." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 23 avis sur 529." "

8,6/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,2/10

Équipements

8,4/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Fredy Javier

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très sale
Séjour de 7 nuits en février 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 19 févr. 2024
¡Gracias por tu calificación perfecta! Nos alegra saber que tu estadía fue excelente. Esperamos verte nuevamente en el futuro. ¡Gracias por elegir nuestro hotel!

6/10 Satisfaisant

Fanny

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Le prix était correct pour l’emplacement à 15 minutes a pied du centre ville de tulum le personnel etait super accueillant mais il y avais aucune ambiance le bar de la piscine jamais ouvert le secteur était très sale l’entetien des lieux laisser à désirerp
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de The Waves Tulum le 4 févr. 2024
Nous vous remercions sincèrement de partager votre opinion. Nous sommes reconnaissants pour vos commentaires positifs sur notre emplacement et notre personnel accueillant, et nous prenons en compte vos observations.Vos commentaires sont précieux pour nous, et nous regrettons que certains aspects de votre séjour n'aient pas répondu à vos attentes. Nous prenons ces observations au sérieux et travaillerons à améliorer ces aspects spécifiques.Nous apprécions votre compréhension et votre patience. Si vous décidez de nous donner une autre chance, nous espérons vous accueillir à nouveau pour vous offrir une expérience plus satisfaisante.Merci encore de nous avoir choisis. Nous espérons avoir l'occasion de vous accueillir à nouveau et de vous offrir une expérience mémorable.Cordialement,

8/10 Bien

Kevin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout était très bien, mais personnel pas trop Pressé
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de The Waves Tulum le 17 déc. 2023
Nous vous remercions sincèrement d'avoir pris le temps de partager vos impressions sur votre récent séjour dans notre établissement. Nous sommes ravis d'apprendre que dans l'ensemble, votre expérience a été positive et que vous avez apprécié votre séjour parmi nous.Cependant, nous tenons à présenter nos excuses pour le service qui ne semblait pas être à la hauteur de vos attentes en termes de rapidité. La satisfaction de nos clients est notre priorité absolue, et nous prenons vos commentaires très au sérieux. Nous allons immédiatement examiner les détails de votre séjour pour identifier les domaines dans lesquels nous pouvons améliorer la réactivité de notre personnel.Nous espérons avoir l'occasion de vous accueillir à nouveau dans un proche avenir et de démontrer notre engagement envers l'excellence du service. Vos commentaires sont précieux pour nous, et nous sommes déterminés à prendre des mesures correctives afin d'assurer une expérience exceptionnelle à nos clients.Encore une fois, merci d'avoir choisi notre hôtel, et nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau.

6/10 Satisfaisant

Katherine

Voyage en famille
L’hôtel a première vue est très beau. Par contre, le service est très limité et inconstant. L’eau courante n’est pas potable bien sûr mais elle est aussi salée et froide. Prendre une douche est vraiment une expérience désagréable. L’hôtel fournit une toute petite bouteille d’eau potable par personne (quand ils ne l’oublient pas!). J’ai voulu demander plus mais on m’a répondu que c’était un hôtel cheap et de ne pas m’attendre à plus. Le voisinage est un bidonville qui dégage une forte odeur de jus de poubelle et qui est rempli de chiens errants qui jappent une partie de la nuit. La piscine est très jolie mais ils la nettoient le matin et font fonctionner la filtration environ une heure avant de la couper. En fin de journée, l’eau est trouble et pas très propre. La chambre était grande et relativement propre. Il semble avoir un problème de disponibilité de serviettes de bain. Nous étions 3 et avions parfois 2 serviettes, d’autres fois 1 et même parfois aucune. La réception réglait toujours le problème mais c’est quand même embêtant de ne pas pouvoir se fier. Tout est hors de prix à l’hôtel et dans Tulum en général. C’est plus cher qu’à Montréal ce qui est un non sens. Le restaurant de l’hôtel est correct. La nourriture est bonne. Très dispendieux et très lent comme service. En bref, j’ai passé des bons moments malgré tout, mais je n’y retournerais pas et je ne le recommanderais pas à personne.
Séjour de 8 nuits en août 2023
Réponse de The Waves Tulum le 23 août 2023
We appreciate your feedback and your detailed observations about your stay. We're sorry to hear that your experience didn't meet your expectations in some aspects. Your comments about the water quality, service, and other areas are valuable to us as we continuously strive to improve. We're glad to know you enjoyed certain aspects of your stay, and we take your concerns seriously. We hope you had the chance to explore the beauty of Tulum despite the challenges.Thank you for your visit and your feedback.

10/10 Excellent

Rosario Milagros

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en juillet 2023
Réponse de The Waves Tulum le 1 août 2023
Thank you for taking the time to leave us such a wonderful review. We're delighted to hear that you had an excellent experience with us. We can't wait to welcome you back in the future!

10/10 Excellent

cyril

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bon rapport qualité prix. Très bien placé à côté de tout. Personnel agréable
Séjour de 3 nuits en juin 2023
Réponse de The Waves Tulum le 7 juin 2023
Thank you for choosing our hotel and for your positive feedback! We're glad you found our hotel to be a great value for money and conveniently located. Our staff strives to provide a pleasant experience for all our guests. We look forward to welcoming you back in the future!

10/10 Excellent

Jimmy

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel très bien situé à Tulum. L'accueil a été très bon et très professionnel de la part du personnel. Les installations sont neuves et en excellent état. Compte avec parking fermé et accès facile. L'hôtel dispose de 3 piscines et certaines chambres disposent de piscines privées dans les chambres. Petit déjeuner buffet varié et bon. Petit commentaire, ça pourrait être mieux si l'hôtel pouvait faire un peu plus d'efforts sur la qualité de la propreté et de l'ordre dans les chambres.
Séjour de 1 nuit en mars 2023
Réponse de The Waves Tulum le 20 mars 2023
Merci d'avoir pris le temps de partager votre expérience avec nous. Nous sommes ravis d'apprendre que vous avez apprécié nos installations et que vous avez été très bien accueilli par notre personnel. Nous prenons tous les commentaires au sérieux et avons noté vos commentaires sur la propreté et l'ordre dans la chambre. Nous veillerons à ce que notre équipe d'entretien ménager prenne des précautions supplémentaires lors de votre prochaine visite.

10/10 Excellent

Catherine

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nous avons adoré notre séjour en famille à cet hôtel. Le personnel est gentil et nous avons vraiment apprécié la piscine et notre chambre, qui était entretue à tous les jours. Nous avions loué une voiture et cela à facilité nos déplacements avec des enfants de 5 et 7 ans.
Séjour de 10 nuits en mars 2023
Réponse de The Waves Tulum le 20 mars 2023
Nous sommes ravis d'apprendre que votre famille a passé un merveilleux séjour dans notre hôtel. Notre personnel travaille dur pour s'assurer que tous les clients passent une expérience agréable et il est encourageant d'apprendre que vous avez trouvé la piscine et la chambre propres et confortables. Merci de nous avoir choisis, nous nous réjouissons de vous accueillir à nouveau bientôt!

6/10 Satisfaisant

Sara

Séjour de 4 nuits en janvier 2023
Réponse de The Waves Tulum le 6 févr. 2023
Thanks for your review it helps us a lot to improve our service. We look forward to have you back

10/10 Excellent

Robert

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Rien a dire de plus que wow. L hôtel est neuve. C est vrai qu’il y a des chose qu’il ne sont pas encore terminé mais nous avons passé un séjour remarquable en plus d avoir été upgrade pour notre chambre.
Séjour de 4 nuits en novembre 2022
Réponse de The Waves Tulum le 24 nov. 2022
Merci pour votre commentaire et d'avoir choisi notre hôtel. Nous sommes heureux que vous ayez apprécié votre séjour et nous espérons vous avoir à nouveau en tant qu'invité dans The Waves

10/10 Excellent

eleonore

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super
Superbe hôtel les chambres sont très belles et top confort avec matériel moderne (apple tv, netflix etc), les piscines sont magnifiques et la jeune femme a l’acceuil est adorable en règle générale le staff très réactif ils communiquent avec vous via whatsapp Tres bien situé à côté de pleins de restaurants et magasins pour se balader Top top nous y avons été une seconde fois tellement nous avons aimé
Séjour de 3 nuits en août 2022
Réponse de The Waves Tulum le 27 sept. 2022
Nous apprécions vos commentaires et nous sommes heureux de vous accueillir à nouveau à The Waves Tulum

10/10 Excellent

Jean-Marc

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super séjour
Sublime. Lieu magnifique. Chambre magnifique. Personnel avenant et agréable. J’aurais voulu rester plus. Mais ce n’était pas possible.
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de The Waves Tulum le 17 mai 2022
ce fut un plaisir de vous rencontrer, nous espérons vous revoir bientôt

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 10 nuits en avril 2022
Réponse de The Waves Tulum le 5 mai 2022
Thanks for your evaluation

10/10 Excellent

Philippe

Séjour de 2 nuits en mars 2022
Réponse de The Waves Tulum le 8 avr. 2022
Thanks for your review, we hope to have you back soon

8/10 Bien

Ahmed

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Merci au staff pour leur accueil chaleureux et particulièrement Dan tes promotionnel et souriant. L'hotel est encore en travaux mais c'est très peu dérangeante. Surtout que ça semble toucher a sa fin... Prevoir location de scooter ou voiture dans l'idéal. Pour la loc du scooter contacter Arturo sur son WhatsApp il a été hyper efficace : 52 985 112 7857 de la part d'Ahmed il se souviens de moi 😉
Séjour de 7 nuits en mars 2022
Réponse de The Waves Tulum le 24 mars 2022
Nous sommes heureux de savoir que le séjour a été à votre goût. Nous espérons vous revoir prochainement

8/10 Bien

Pierre-Anne

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Intérieur parfait mais extérieur moyen
Tres bon hôtel avec d'excellentes prestations mais très difficile à trouver car sur un chantier et vue sur un bidonville: très gênant!
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
Réponse de The Waves Tulum le 14 févr. 2022
We're sorry to hear that you had some trouble finding our hotel. Thank you for taking the time to review us. We always appreciate feedback. We hope you'll come see us again soon!

4/10 Médiocre

Harold

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
No towels when first checking in after 3pm Toilet wasn't working when checked in Stains on the couch pillow Stains on pillow cases Bird caca upstairs roof top all on the banisters Birds come when ur in the plunge pool. Ants was everywhere on the kitchen counter and the island Stains on curtains entering the room. I feel like they gave me the worse room on the property
Séjour de 2 nuits en mai 2024

2/10 Horrible

Angelique D

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property was unkept, needs a lot of maintenance. The door would not lock, the towels were dirty, they were gray not white!! The rooftop pool that comes with the suite was nasty, it looked like a pool of bacteria and fungus!!! DO NOT BOOK THIS RESORT! Expedia should be ashamed of even listing this resort with 8.9 stars!!! It was horrible!
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

shamandi

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Meek The

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We was 5 min from downtown close to everything we wanted to get to. The hotel was very nice and clean. Rooms was big we had a ball for my birthday. Even though the whole town lights went out we still had a good time and was able to move around throughout the day.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 16 mai 2024
Thank you so much for your wonderful review and for giving us a perfect rating! We're thrilled to hear that you enjoyed your stay and found our location convenient for exploring downtown. It's great to know that you appreciated the cleanliness and spaciousness of our rooms. We're glad you had a memorable birthday celebration with us, despite the town's power outage. We look forward to welcoming you back for another fantastic stay in the future!

8/10 Bien

Lakesha, Philadelphia

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
The location was perfect, way too many dogs close to and on property. Staff barely understood English. WiFi was iffy and food was ok not enough options.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 16 mai 2024
Thank you for your feedback. We will review the points you mentioned thoroughly. Your comments are invaluable to us as they help us improve our services. We appreciate your insights and will address the issues you raised. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with an even better stay.

8/10 Bien

Flavio

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Schönes Hotel, ca. 5 Minuten Autofahrt zum Strand. Frühstück eher spartanisch. Umgebung zum Hotel eher heruntergekommen.
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum le 16 mai 2024
Vielen Dank für Ihr Feedback. Es freut uns, dass Ihnen unser Hotel gefallen hat und dass Sie die Nähe zum Strand schätzen. Es tut uns leid zu hören, dass das Frühstück und die Umgebung nicht Ihren Erwartungen entsprochen haben. Ihre Anmerkungen sind für uns sehr wertvoll und helfen uns, unseren Service zu verbessern. Wir hoffen, Sie in Zukunft wieder bei uns begrüßen zu dürfen und Ihnen eine noch bessere Erfahrung bieten zu können.

8/10 Bien

nabile

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
No es muy accesible, forzosamente se debe pedir carrera y son muy costosos los taxis, fuimos bien atendidos y el hotel es muy bonito, solo creo que falta que te expliquen todo con lo que cuenta, pues solo te dan la llave y ya, yo olvide preguntar por el cenote del hotel y como ya mencioné; ellos no te comentan todos los servicios o amenidades con los que cuenta. De ahí en fuera todo me pareció excelente y regresaría otra vez
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 16 mai 2024
Muchas gracias por sus comentarios. Vamos a revisar detenidamente lo que menciona para tomar las medidas necesarias. Agradecemos su feedback, ya que nos ayuda a mejorar continuamente. Esperamos tener la oportunidad de recibirle nuevamente en el futuro y brindarle una estancia aún mejor.

4/10 Médiocre

Peter, Abilene

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Well it’s located in the middle of the ghetto the poorest of the poor. The breakfast was awful, the fruit was old and on the first day I found a hair. The air conditioner worked well. They hardly ever cleaned the pool. The door frame was see through, I mean inches away from the frame so the mosquitos were awful. Tulum is a dump go somewhere else for sure.
Séjour de 7 nuits en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum le 15 mai 2024
Thank you for sharing your feedback with us. We regret to hear that we didn't meet your expectations regarding your experience with our massages, spa, temazcal, restaurant, and pool bar. Your insights are valuable to us as we continuously strive to enhance our services. We apologize for any inconvenience you experienced.Please know that Tulum is a lush jungle destination with abundant vegetation, and despite our frequent fumigation efforts, mosquitoes can remain active. Tulum is globally recognized for its natural beauty, and we take pride in being part of this stunning environment.We sincerely hope you'll consider giving us another opportunity to host you in the future. Your satisfaction is our priority, and we'd love the chance to provide you with a better experience.

10/10 Excellent

Maria Fernanda

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Muy lindas instalaciones y agradables espacios de esparcimiento
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 15 mai 2024
Thank you for your kind words! We're delighted to hear that you enjoyed our beautiful facilities and relaxing spaces. It's wonderful to know that you found our amenities to your liking. We hope to have the pleasure of hosting you again soon for another enjoyable stay!

6/10 Satisfaisant

Adrianna

Voyage en groupe
Apart from the unclean and algae-filled jucuzzi attached to our room, the Waves Tulúm is a lovely facility. The concert area surrounding the jucuzzi was rather unclean, so it could have used some cleaning. There were a couple power outages while we were there, and the WiFi in the room was very weak. Walking around the area was safe. The front desk staff was quite helpful.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum le 15 mai 2024
We apologize for any inconvenience you experienced. Your feedback is invaluable to us as it helps us strive for continuous improvement. We will thoroughly review the issues you mentioned. Thank you for bringing them to our attention. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future.

8/10 Bien

Joelqueen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 15 mai 2024
Thank you for taking the time to leave your feedback. We're glad to hear that you had a positive experience overall. If there are any areas where you feel we could improve and earn that extra star next time, please don't hesitate to let us know. Your feedback is invaluable to us as we continuously strive to enhance our services. We hope to have the opportunity to welcome you back and provide you with an even better experience in the future.

2/10 Horrible

Marie

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This property was horrible and FILTHY , mold filled every corner of the room and I’ll be uploading
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum le 15 mai 2024
We sincerely apologize for any inconvenience you experienced. Thank you for sharing your feedback with us as it helps us identify areas for improvement. We will review the issues you mentioned thoroughly. Your comments are valuable to us, and we appreciate your understanding. We hope you will consider staying with us again in the future.

6/10 Satisfaisant

Christopher

Voyage en famille
Les points forts : Équipements
It was a lot of dogs and cats around the property and the local
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de The Waves Tulum le 15 mai 2024
Thank you for your feedback. We would have loved to hear more about your experiences with our massages, spa, temazcal, restaurant, and pool bar. We apologize for any inconveniences you encountered during your stay. We hope you will give us another opportunity to host you in the future and provide you with an even better experience.

2/10 Horrible

Sarah

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum le 15 mai 2024
Thank you for sharing your feedback with us. We're sorry to hear that your stay did not meet your expectations. It would be very helpful if you could provide more details about the issues you encountered. This information will allow us to address and resolve any problems to improve our service. We hope to have the opportunity to make things right and provide you with a better experience in the future.

8/10 Bien

Michelle

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel itself was decent. We only booked for 1 day stay. The staff were friendly and welcoming. We arrived at 12:30 but check in time was 3pm so we did wait for about 45mins to get into our room. The area around the hotel seems as though it’s a developing area, it was pretty dirty and seems like it was a local community, with loose dogs running around. The room overall was nice and clean despite the shower. The chrome in the shower head and sink were eroded and rusty. I tried to clean it myself, however it was not helping. That was my biggest concern with the hotel.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 29 avr. 2024
Thank you for choosing to stay with us and for taking the time to share your feedback. We appreciate your valuable comments as they help us to continuously improve. We're delighted to hear that you had a positive experience overall. We hope to have the pleasure of welcoming you back soon to provide you with another memorable experience. Safe travels!

10/10 Excellent

Miriam Jacqueline Jimenez

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great hotel to stay at, everything needed is nearby and very accessible. The staff are friendly and helpful. Overall great experience would definitely go back. I highly recommend
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 29 avr. 2024
Thank you for your wonderful review! We're delighted to hear that you had a great experience with us and that our convenient location and friendly staff made your stay enjoyable. We look forward to welcoming you back on your next visit. Your recommendation means a lot to us!

6/10 Satisfaisant

Sarah

Les points forts : Personnel et service
More maintenance needed for the property Very good food in the home-cooking-style restaurant - the saving grace
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 29 avr. 2024
Thank you for your feedback. We appreciate your comments and are committed to improving our property. We're delighted to hear that you enjoyed the food in our home-cooking-style restaurant. We hope to welcome you back soon!

10/10 Excellent

Stephanie

Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 15 mai 2024
Thank you so much for your 5-star review! We are thrilled to hear that you had a great experience with us. Your kind words and support mean a lot to our team. We look forward to serving you again in the future!

2/10 Horrible

Isabella

Voyage en couple
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Terrible customer service
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de The Waves Tulum le 24 avr. 2024
We're truly sorry to hear about your experience and the issues you encountered with our customer service. Your satisfaction is our top priority, and it's regrettable to learn that we may have fallen short of delivering the quality and warmth of service that we pride ourselves on.We would like to gather more details about your experience to better understand what happened and address your concerns effectively. With this information, we can further investigate and take necessary steps to prevent similar situations from occurring in the future.We also want to assure you that providing exceptional service is at the heart of everything we do. Many of our reviews reflect the high level of quality and warmth that we strive to maintain in all aspects of our service.Your feedback is valuable to us, and your input helps us improve our services. We hope to have the opportunity to regain your trust on a future visit.Best regards,

10/10 Excellent

Binetou

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We really enjoyed our stay in this hotel. Easy to walk from there to tulum centre. Many restaurants and stores around as well. Hotel staff were nice, rooms were clean and spacious. Our room was cleaned every day (unless we requested no to). Nice pools! Good breakfast that varied a little each day. Only thing is the street dogs that bark at night. They are not dangerous but i can feel a little scary. Overall I would recommend.
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum le 24 avr. 2024
Thank you for taking the time to share your experience with us. We're delighted to hear that you enjoyed your stay at our hotel and found our location convenient for exploring Tulum center. It's wonderful to know that you appreciated our clean and spacious rooms, as well as the variety in our breakfast offerings. We're also glad to hear that you found our staff to be nice and that you enjoyed our pools.Thank you once again for your recommendation. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future.Warm regards,

8/10 Bien

Marie-Soleil

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Awesome staff, beautiful rooms, easy to get in a out of the property, two garages, a lot of pools, the meals were more than excellent. Very satisfied and would recommend. The only downsides were that we rented at this particular location because of the cenote which was closed the whole week we were there and the pools weren't looked after very much, lots of debris (don't mind this) but the main pool was green our last two days there.
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum le 24 avr. 2024
Thank you very much for taking the time to share your experience with us. We're thrilled to hear that you found our staff awesome, enjoyed our beautiful rooms, and found it easy to navigate in and out of the property. It's fantastic to know that you appreciated the convenience of having two garages and that you had a great time at our pools.We apologize for any inconvenience regarding the cenote closure during your stay. While we strive to maintain our pools to the highest standards, we regret that there were some issues during your visit. Rest assured, we have taken your feedback seriously and will address the pool maintenance concerns promptly to ensure a more enjoyable experience for our future guests.Thank you once again for choosing to stay with us and for recommending our property. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with an even better experience.Warm regards,

8/10 Bien

Veronica

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
El hotel está muy lindo pero muy desaprovechado: el cenote estaba como clausurado, no hubo servicio de bar en la alberca ni estuvo funcionando la parrilla que se encuentra también en el área de alberca. Para ingresar al hotel hay que pasar por una calle de terracería, sería bueno que la pavimentaran o al menos la emparejaran. El servicio de limpieza relativamente bueno pero no se preocuparon por surtir las amenidades de baño como el shampoo y body wash. En general me gustó pero no me encantó, no estoy segura de si volvería.
Séjour de 6 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 6 avr. 2024
¡Hola! Gracias por tomarte el tiempo para dejarnos tu opinión. Nos alegra saber que disfrutaste de tu estancia en nuestro hotel. Nos habría encantado saber más sobre tu experiencia en el spa, así como tu disfrute de nuestras 4 albercas y los 2 roof tops. También nos complace que hayas aprovechado nuestro estacionamiento gratuito para explorar las maravillas de Tulum.En cuanto a nuestro spa, nos esforzamos por ofrecer una experiencia relajante y rejuvenecedora para todos nuestros huéspedes. Ofrecemos tratamientos exclusivos y una amplia gama de servicios, incluyendo el uso de nuestras instalaciones de vapor y jacuzzi de forma complementaria.Lamentamos cualquier inconveniente que hayas experimentado durante tu estancia y agradecemos sinceramente tu revisión. Esperamos tener la oportunidad de recibirte nuevamente en el futuro para brindarte una experiencia aún mejor.¡Saludos cordiales!

10/10 Excellent

Jeomeica

Voyage en groupe, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property was very nice, the employees was very helpful and informative. I enjoyed my stay the hot tub was my favorite lol
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
Thank you for taking the time to share your positive feedback with us! We are thrilled to hear that you found our property to be very nice and that you enjoyed your stay with us.Our team takes great pride in providing helpful and informative service to our guests, so we're delighted to hear that you had a positive experience with our employees.It's wonderful to hear that you enjoyed the hot tub the most! We're glad that it added to the enjoyment of your stay.We truly appreciate your kind words and hope to have the pleasure of welcoming you back for another enjoyable stay in the future.Warm regards,

4/10 Médiocre

Annemarie

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Not what we expected… very different from website photos. Unfortunately we had not read recent reviews that outline location is a problem and standard of property is not up to standard
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum le 5 avr. 2024
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We truly appreciate your comments and your recent stay at our property.We're glad to hear that you had an enjoyable experience overall. However, we would have loved to hear more about your experience with our spa treatments, complimentary parking, five pools, free Wi-Fi, and complimentary access to the sauna and jacuzzi. Your satisfaction is our utmost priority, and your feedback helps us ensure we're meeting the expectations of our valued guests.Should you have any further comments or if there's anything else we can do to enhance your experience, please don't hesitate to reach out to us directly. We value your input and hope to have the opportunity to welcome you back for an even more memorable stay in the future.Warm regards,

2/10 Horrible

RICARDO

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum le 5 avr. 2024
Thank you for taking the time to leave a review. We value all feedback, as it helps us improve our services. We would have appreciated hearing about your experience with our spa treatments, complimentary parking, five pools, free Wi-Fi, or complimentary access to the sauna and jacuzzi. Your satisfaction is important to us, and we apologize if we fell short of meeting your expectations. Please feel free to contact us directly with any further comments or concerns. We hope to have the opportunity to better serve you in the future. Warm regards,

10/10 Excellent

Alan

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
It’s a good place just to go there and sleep anything else.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
We are absolutely delighted to receive your glowing 5-star review! Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us.Your satisfaction is our utmost priority, and we're thrilled to hear that we succeeded in providing you with an exceptional stay. Your feedback motivates us to continue delivering outstanding service to all our guests.We truly appreciate your support, and we look forward to the pleasure of welcoming you back again soon for another fantastic experience.Warm regards,

2/10 Horrible

Armmon

Voyage en couple
Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté et personnel et service
breakfast isn’t free. they will try to scam you for money
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum le 5 avr. 2024
Thank you for your feedback. We apologize for any misunderstanding regarding the breakfast. Please note that your reservation was made for room-only accommodation without breakfast included. We regret any confusion and assure you that we strive to provide transparent pricing and excellent service to all our guests. If you have any further concerns, please don't hesitate to reach out to us directly.

10/10 Excellent

sai charan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Good
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
Thank you for your feedback. We will review it carefully. Your comments are important to us, and we will take action.

4/10 Médiocre

Kimberly

Fyer Fest for hotels. I wouldn’t recommend. The hotels description, photos, and amenities are all false. This must be demo work or other locations as the hotel is underdeveloped and lack basic amenities. The rooms(inside and walkway) have a very strong mold odor, there’s only one operating pool with three day bed/chairs. There are not four restaurants, only one semi-open kitchen/dinning room with single cook. Limited room service which is not available for view, only by your request via WhatsApp. The hotel could not offer or recommend resultant, excursions or room toilets. Only provide towls and all lien appear very used. The rooms look nice but smell moldy and aren’t clean well. A lot of dust, ants/bugs, and spotty WiFi. Room pool was not clean initially and doesn’t work properly (jets, lights). The hotel did not offer welcome overview which should explain the local area, weather to or to not use water for teeth/face washing, and desk hours. Housekeeping went home around 7pm. Hotel is 10-15 from main beaches and hot spots like Tabo. Bring walking shoes or pesos for taxi. Front desk staff was friendly but too many issues to overlook stay conditions.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum le 5 avr. 2024
Thank you for your feedback. We will review it carefully. Your comments are important to us, and we will take action.

8/10 Bien

Jarrod

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
The staff was amazing! The front seal was super helpful and pleasant! I just wish the pools and Jacuzzi were better maintained but other than that I love this hotel and the staff!
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
Thank you so much for your feedback! We are thrilled to hear that you found our staff amazing and the front desk team helpful and pleasant.We apologize for any inconvenience caused by the maintenance of the pools and Jacuzzi. Rest assured, we will address this promptly to ensure a better experience for our guests.We're delighted to know that you love our hotel and staff overall! Your satisfaction is our top priority, and we look forward to welcoming you back for an even more enjoyable stay.Warm regards,

10/10 Excellent

VILMA

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
In general, our stay was nice. Breakfast was good and sauna y gym are ok. Gym needs maintenance but we worked out with the machines that we could.
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
We are absolutely delighted to receive your glowing 5-star rating! Thank you immensely for choosing to share your experience with us.Your satisfaction is our utmost priority, and we are thrilled to have met and exceeded your expectations. Your feedback motivates us to continue delivering exceptional service, and we eagerly await the opportunity to host you again soon.Warm regards,

10/10 Excellent

shalom, Brooklyn

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Love it
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
We are over the moon to receive your stellar 5-star review! Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us.Your satisfaction is paramount, and we are thrilled that we could deliver a memorable stay for you. Your kind words mean the world to us, and we cannot wait to welcome you back for another fantastic experience in the future.Warm regards,

8/10 Bien

Yaquelin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Hotel needs more activity options on the property.
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
Wow! Thank you for awarding us a nice rating! We are absolutely delighted to hear that you thoroughly enjoyed your time with us.Your satisfaction is our ultimate goal, and it brings us immense joy to know that we succeeded in providing you with an exceptional experience. We appreciate your support and hope to have the opportunity to welcome you back soon for another outstanding stay.Warm regards,

10/10 Excellent

Monique

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
N/A
Séjour de 5 nuits en mars 2024
Réponse de The Waves Tulum Resort le 5 avr. 2024
We are truly grateful for your glowing 5-star review! It means the world to us that you had such a fantastic experience during your recent stay.Your satisfaction is what drives us, and we are thrilled that we were able to exceed your expectations. Thank you for choosing to stay with us, and we look forward to the pleasure of hosting you again in the near future.Warm regards,