Canotage

Avis sur Agave Azul - Grand Cozumel, Hotel and Diving

2.5 out of 5
Agave Azul - Grand Cozumel, Hotel and Diving
Calle Adolfo Rosado Salas entre la, Avenida Rafael E. Melgar y la Avenida 5a, Cozumel, QROO

Avis

7,4

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 4 avis sur 18." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 10 avis sur 18." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 1 avis sur 18." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 1 avis sur 18." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 2 avis sur 18." "

7,6/10

Propreté

8,4/10

Personnel et service

6,6/10

Équipements

7,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

Avis

8/10 Bien

Anne Saindon, Québec, Canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Hôtel parfait pour les plongeurs
Chambres rustiques, très propres. Celle que nous avions avait un grand balcon avec une vue sur la mer. Il y avait un lit queen et king très confortables, toutefois il manquait de rangement, nous avons donc du tout laisser dans nos valises. L'hôtel est situé au centre-ville. Il est à 10 min. de marche du ferry, près de pleins de restaurant et à 15-20 min. de marche d'un gros magasin d'alimentation. Toutefois, puisqu'il est situé au centre-ville, il arrive que le night life de certains bars (fin de semaine) empêche de dormir. La cuisine commune que nous pouvons utiliser manque cruellement de chaudrons et casseroles. Nous avons donc constaté que les gens l'utilisait surtout pour les déjeuners mais peu pour les autres repas de la journée étant donné les faibles coûts des restaurants. Il y a un réfrigérateur commun pour mettre vos emplettes mais l'espace disponible est restreint. En ce qui concerne la plongée sous-marine: le personnel sur place et tous les gens sur le bateau sont extraordinaires. Ils sont avenants, professionnels et extrêmement soucieux de la sécurité de tous. Un dîner est inclus ainsi que de l'eau avec ou sans électrolyte. Les sites de plongée sont merveilleux, diversifiés et accessibles à tous les niveaux de plongeurs. Pour ceux qui sont de niveau "avancé/advance", je recommande de faire les plongées de nuit car elles sont incroyables et zen. Les plongées en cénote sont aussi fantastiques mais comme elles sont sur le continent, en général le coût
Séjour de 7 nuits en janvier 2018
Réponse de Un grand merci le 16 févr. 2018
Bonjour Anne et un grand merci pour ton commentaire. Effectivement il y a toujours des choses à améliorer et nous nous efforçons de faire le maximum dans ce sens. Nous apprécions d'avoir des retours objectifs et tâchons d'en tenir compte. Reviens nous voir quand tu veux car c'est toujours avec plaisir que nos équipes te recevrons. Toute l'équipe de Plongée Grand Cozumel te salue et t'envoie ses bonnes salutations. A très bientôt, Ludo

8/10 Bien

Eliseo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mai 2021

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Fantastic people, very friendly, extremely professional dive staff, knowledgeable staff. Great experience! Can’t wait to come back for the excellent service & hospitality!
Séjour de 4 nuits en décembre 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Todo excelente, el servicio, las instalaciones, el personal
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

8/10 Bien

Georgia

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Agave Azul was smack in the middle of town! Walking distance to everything in town. We fished off the piers and hung out on the shore walls watching the tide and sea activity. Cabs were right in front. Has a shared kitchen to cook or refrigerate things. The maid was skilled at towel animals and each one was very special with added floral touches. It’s a simple clean local hotel with diving expertise and friendly staff 😁
Séjour de 8 nuits en janvier 2019
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 28 janv. 2019
Dear Georgia, thank you very much for your comment! We really appreciate you spending some time with us at Agave Azul. We are very happy that you enjoyed your stay and are looking forward to seeing you and your husband again. Warmest regards,

2/10 Horrible

Morten

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stay out!
This is the worst hotel I have stayed at in Cozumel. A big stinking dog in the reception, a small dog barking all day, and a karaoke/nightclub outside my window playing LOUD music until 5AM every day. They have a shared kitchen, but the fridge was overloaded, and my food was stolen the first day! The room needed renovation (way overdue) and the hotel was closed down after 8PM with the front door locked (hope it's never a fire there, that would be catastrophic) When I was supposed to check out January 1st, no one at work at the hotel, so I had a struggle getting my deposit. My suggestion, find another hotel! There are so many other and better hotels downtown Cozumel
Séjour de 11 nuits en décembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 31 janv. 2019
Thank you for your comment. We sincerely regret that your stay upset you. Your comments are important to us and we strive to take them into consideration in order to continue to improve. Best regards,

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en décembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 2 févr. 2019
Muchas gracias por tu comentario. Esperamos que nos vuelva a visitar pronto!

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
AS I was told by one of the staff members this is primarily a hotel that caters to French speaking clients mostly from Quebec Canada. Noise from surrounding nightclubs is terrible on Fri. and Sat. nights till 4:30 AM You are required to deposit $25 US up front in case you steal the towels. Rooms need an upgrade and hot water was very sporadic. You are also required to prepay for your diving everyday even if you have prepaid your room for a week or more. Instructors and dive master staff are excellent!! Taxi everyday to the marina can be a pain. I did have fun but there is much room for improvement.
Séjour de 7 nuits en décembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 12 déc. 2018
Thank you very much for your comment. We sincerely regret that your stay upset you. However, we would like to take the liberty of informing you that due to several different reasons, a deposit policy is a very common form in most accommodation establishments in Mexico. As our hotel is located near the sea in the heart of downtown Cozumel, it may occasionally have negative aspects beyond our control, but that we strive to make you forget by offering consistency in our high standard customer service. Due to the fact that Grand Cozumel Diving Center is affiliated with Agave Azul Hotel less than a year ago and that there are limited spaces available on the boats, payment before the activity is part of our policy of reservation as a guarantee. Agave Azul Grand Cozumel and its new administration will continue to improve in order to provide a good service at the price and satisfaction of the clients.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location
Great location and price point. Very close to everything you need. Staff friendly and helpful. Room was basic and quiet during my stay. Dive center is great and staff professional and friendly. WIFI was good.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 21 nov. 2018
Thank you again for staying with us, we hope to see you soon!

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great little hotel downtown.
Overall very good experience. Room was decent size, very clean, although bed was a bit lumpy. Communal kitchen available to all guests. Staff go out of their way to make you feel like family. Very close to ferry and everything else in Downtown Cozunel
Séjour de 4 nuits en novembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 21 nov. 2018
Thanks for staying with us. We work hard to make our guests happy and appreciate your feedback. We would certainly be happy to see you again!

8/10 Bien

Martin, Ciudad de Mexico

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Si te gusta el buceo sin duda es tu hotel, el personal muy amable y desde ahí puedes tomar los tours para ir a bucear. Si quieres conocer la isla es cómodo y céntrico, pero si lo tuyo es estar en un hotel sin salir y descansar, mejor busca otro.
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 19 nov. 2018
Muchas gracias por tu comentario y esperamos verte pronto en nuestro establecimiento! Mejores saludos,

8/10 Bien

Tal

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
7+
The room was very clean Good location Bed isn't so good
Séjour de 2 nuits en novembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 12 nov. 2018
Thanks again Tal for choosing Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving! We would certainly be happy to see you again!

8/10 Bien

Cindy, Yucatan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very central located. Weekends music midnight next dpor but that was only drawback. Exceptional staff and guests interesting and considetate. Really comfy bed and plush towels. Really appreciated the art and the kitchen was imaculate and honor system. High level of trust and professionalism. Thxs too for the good direction where to snorkel.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 12 nov. 2018
We would certainly be happy to have you visit us again! Warmest regards, Our team

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Charlatanes
Las fotografías publicadas en Expedia no corresponden a la realidad, la entrada del hotel se encuentra sucia llena de muebles viejos y en mal estado, no existe un encargado de la recepción para auxiliares después de las 8 de la noche, a la media noche se encuentran muchos borrachos a su alrededor y en la entrada principal. En general EL HOTEL ES UN EDIFICIO VIEJO Y FEO, SIN MANTENIMIENTO
Séjour de 1 nuit en octobre 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving le 31 oct. 2018
Muchas gracias por tu comentario. Lamentamos sinceramente que su estancia le haya disgustado. Agave Azul Grand Cozumel Hotel & Diving y su nueva administration seguiremos mejorando para dar un buen servicio a la altura del precio y satisfacción del cliente.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Rooms acording to price ! Great staff ! Owners Could improve the facilities specially the gate entrance !
Séjour de 6 nuits en août 2018
Réponse de Agave Azul Grand Cozumel le 17 août 2018
Thank you very much for your comment, We are going to take action about the gate entrance. Hope see you soon in Agave Azul.

8/10 Bien

Carlos, Merida, Yuacatan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
El personal fue muy amable
Cada vez que tenemos la oportunidad que viajar a Cozumel, elegimos este hotel porque el persona es muy amable
Séjour de 3 nuits en février 2018
Réponse de Plongée Grand Cozumel Diving le 13 mars 2018
Hola Carlos Muchas gracias por tu comentario, que bueno que tu estancia haya sido placentera, esperamos verte una vez mas para brindarte nuevamente un gran servicio.

8/10 Bien

Steven

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Friendly, professional, talanted and a great place
Wonderful staff, both in the hotel and the dive shop. Need something, ask any staff and they will either deal with it or find the right person who can. The dive shop was the outstanding part. I have been diving for 40 years and I have never found a more professional dive operation. If you speak French you will love this place. Many of the divers and some of the staff speak French. Yes, I would stay here again.
Séjour de 11 nuits en février 2018
Réponse de Plonée Grand Cozumel Diving le 4 mars 2018
Thank you very much for your comments Steven, we are glad that your dives were great, we hope to see you again to go back to diving once more. Greetings from all the team at Plongée Grand Cozumel Diving

10/10 Excellent

MARIA MARISA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
vale la pena visitarlo
Es cómodo, la gente de atención muy servicial, la ubicación inmejorable y adecuado al precio.
Séjour de 17 nuits en janvier 2018
Réponse de Angel Fernandez le 1 févr. 2018
muchas gracias por tus comentarios Maria, gracias por permitirnos ser parte de tus vacaciones. saludos