Hall

Avis sur Hotel Whitcomb

2.5 out of 5
Hotel Whitcomb
1231 Market St, San Francisco, CA

Avis

7,2

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 264 avis sur 1002." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 347 avis sur 1002." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 210 avis sur 1002." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 101 avis sur 1002." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 80 avis sur 1002." "

7,6/10

Propreté

8,0/10

Personnel et service

6,6/10

Équipements

7,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

Avis

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
L'architecture du siècle dernier est dépaysante et reposante.
Séjour de 2 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jolie chambre spacieuse, le lit est très confortable. l'hôtel est bien situé. Pas de buit de l'exterieur, on peut dormir tranquillement.
Séjour de 6 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Morgangremillet, Morainvilliers

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bon hotel, j ai adoré le hall d acceuil avec sa décoration particulière c est très sympa ! Le personnel est au petit soins, un grand merci à rolando qui a été très agréable et qui parle bien francais La chambre était bien, les lits très confortables, les lampes équipées de port usb, grande tv.... Sur mon séjour il n y aura que un point négatif : l état de salle de bain ( barre de douche rideau de douche et carrelage en mauvais état) mais à l acceuil on nous a dit que la rénovation était en cours Voilà mon avis général est très bon j ai encore un petit bémol mais ça l hotel ni peu rien, c est le nombre de toxicomanes et de sans abris qui traînent dans la rue pas loin de l hotel, on ne se sent pas trop en sécurité quand on se balade...
Séjour de 3 nuits en février 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Super hôtel, très grand mais très cosy, le personnel est super ! Merci à eux ! En ce qui concerne l’environnement de l’hôtel, il est vrai que Market St abrite quelques SDF, mais l’hôtel est surveillé 24h/24 par de superbe agent de sécurité très accueillant et chaleureux. Notre séjour c’est très bien passé, nous recommandons vivement cet hôtel, qui reste abordable et proche de toutes les attractions de la ville. Les « SDF » présent dans la rue ne dérange et ne gâche en aucun cas le charme ancien de l’hôtel ainsi que la courtoisie et gentillesse du personnel.
Séjour de 7 nuits en décembre 2019

8/10 Bien

CASTRO

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en décembre 2019

8/10 Bien

Lafouge

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en novembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel un peu vieillot mais vraiment bien plaçé... Comme une bonne partie des hotels de la ville isolation phonique très mauvaise donc beaucoup de bruit mais on s'y fait.
Séjour de 9 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Situation géographique centrale. Caractère d'époque.
Séjour de 4 nuits en octobre 2019

6/10 Satisfaisant

Nicolas

Les points forts : Propreté
Séjour de 2 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2019

2/10 Horrible

DUREUIL

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en septembre 2019

6/10 Satisfaisant

Thary

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
L’hôtel est à côté de
Séjour de 3 nuits en septembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les chambres sont vetustes et en particulier la salle de bain où il n y a qu'un lavabo pour 4 personnes et un pommeau de douche hors d'âge et sans pression.
Séjour de 3 nuits en juin 2019
Réponse de Asal le 15 juin 2019
Dear Guest, Thank you for choosing to stay at the Hotel Whitcomb and providing your honest feedback. Providing the highest level of hospitality is our number one priority and we sincerely apologize for falling short of meeting your expectations. As a teachable moment, we have shared your feedback with the appropriate hotel team to ensure the necessary guidelines are in place to prevent these issues from occurring in the future. We hope to see you again whenever your travels bring you back to San Francisco! Best,

6/10 Satisfaisant

Samantha, Mount Vernon, NY

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service et équipements
The hotel is a bit old. It's great if you're looking to stay in a property with a historical aspect. Check-in was troubling. I don't recall on the Hotel's description here on Expedia or on their own website that the deposit was $400 up front. I stayed for 6 days so that should have been around $170. The room I stayed in was okay. The bathroom was small and the furniture was peeling. How you watch TV in the room was a little new which was appealing. You use a Chromecast and then just link your favorite streaming services to it. However, the chromecast kept cutting out. The room service was also not always available. I was told that they stopped at 4pm. However, I would leave in the morning to go sight-seeing and my room would not be cleaned at all. The bar in the lobby was lovely, however the food area where you can buy breakfast and lunch was often unattended. I had an okay stay but I felt that given how old and expensive the hotel was the service could have been a lot better. It was disappointing.
Séjour de 6 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

LISA

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2020

4/10 Médiocre

Devy, New York

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The only highlight of this hotel is a man named James. Everything else was crap. Other staff were very dismissive. The room had peeling wall paper. Everything is dark, old and dingy. Neighborhood is sketchy as well.
Séjour de 5 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Amy

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great hotel good location!
Lovely hotel, good location just off tram lines. Fair sized rooms and good value for money. Great breakfast counter in the lobby
Séjour de 2 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2020

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Séjour de 9 nuits en mars 2020

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Have you watched the movie Shining ? That corridor from the movie ? This hotel is like that. It's scary the moment you step out of the elevator.
Séjour de 1 nuit en octobre 2017

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Refused to refund my stay even though I was unable to travel due to corona virus. This rating applies to both Expedia and The Hotel Whitcomb. Both of these companies had the choice to do the right thing, neither did. Not only will I never use Expedia or this hotel again, I will make it my mission to dissuade others from doing so. I hope both of these disgusting profiteering companies cease to operate ASAFP.
Séjour de 2 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was nice inside with beautiful wood carved
Séjour de 6 nuits en mars 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
The rooms look much larger in the pictures, it was challenging move past the overly large chair. The lobby was clean, most staff were inviting. There was however one night staff the called my partner an impolite name to say the very least which made her very uncomfortable and upset. I also just checked my credit card and there is a $60 charge from the hotel eventhough we left the room in ok condition (trash in trash cans, all dirty laundry in a pile) I will not be staying at this hotel again.
Séjour de 2 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
It's old but sheets and towels were crispy clean as were facilities.
Séjour de 1 nuit en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en mars 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 6 nuits en mars 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en mars 2020

10/10 Excellent

Angie, Los Angeles

Les points forts : Propreté et personnel et service
It’s secure, beautiful hotel lobby interior, and helpful, courteous staff.
Séjour de 3 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Ozzy, Woodland

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great, very convenient ........ two thumbs up! Worth the rate I paid
Séjour de 2 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Robert

Séjour de 1 nuit en mars 2020

6/10 Satisfaisant

Kerry, Rancho Murieta

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et équipements
It is near the Orpheum Theater but otherwise not much nearby.
Séjour de 1 nuit en mars 2020

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Barely passes a Go!!
This is a vintage old hotel that they have maintained by covering up instead of replacing and updating worn out decor. Wall paper is old has has visible signs of repair. There were holes in the wall where maybe a picture used to hang. They charge a $30 per day resort fee when you arrive that covers the in room safe, insurance on the safe, access to the small gym, wifi and daily room cleaning. This is included for free at all other hotels outside of SF in the bay area. That being said, I got a great deal and paid $100 a day. The bed was comfortable with clean sheets, the bathroom was clean, however the toilet seat was old and had gone thru many hole repairs, the toiletries were nice, the towels were newish and clean. I got a good nights rest. However the population outside of the hotel are drug addicts..tons of them looking like the walking dead on the street as you try to enter the hotel. If this is the best that you can afford, go for it, it gets the job done and is right in front of the MUNI and BART metro, so it will get the job done!
Séjour de 2 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Shannon, Utah

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very quiet hotel, I liked how it was well kept for a older hotel, the homeless population by BART made walking in that direction uncomfortable, but wasn't bad in front of the hotel
Séjour de 4 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Peter

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Toller Aufenthalt, einzig die zusätzliche Resortfee über USD 29.- ist übertrieben. auch wenn sie das Hotel voll über Hotels.com gebucht und bezahlt haben müssen Sie diese noch zusätzlich entrichten. Und zwar pro Nacht!
Séjour de 7 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Ozzy, Woodland

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I enjoyed the fact that it’s a historical landmark and that most of its aesthetics were kept to show the era that the hotel was built. The rooms of course were updated to modern standards at the same time keeping some of its blast from the past look. It’s a convenient location and I loved it.
Séjour de 2 nuits en mars 2020

6/10 Satisfaisant

Petra

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel Whitcomb
Hotelli veloitti meiltä 100 dollaria/yö takuumaksua.Hotelli ei edes maininnut asiasta kun maksoin varausta,eikä antanut kuittia maksusta.Seuraavana päivänä huomasin heidän veloittaneen tuplasti enemmän ,jolloin selvisi että on ottanut tämän vakuusmaksun.Hotellin säännöissä ei lue tästä maksusta mitään. Netti ei toimi lähes ollenkaan hotellissa,mikä vaikeutti meidän toimintaan. Kadulla iltaisin heti ulos tultua on paljon kodittomia,kaikenlaisia laitapuolen kulkijoita .Ihan kuin Zombit kadulla.Meillä oli matkassa 4 kk vauva ja 4 vuotias,joten ei tullut kuulonkaan että lähtisi iltakävelylle ilta 18.00 jälkeen.Hyvä että itse uskalsi kävellä ulkona edes päivisin.Ruokapaikkoja ei löydy lähistöltä kodittomien takia.Joka yö hälytysajoneuvot ajoi hotellin lähistöllä. Olimme 4 yötä,ja toivoin ja ensimmäisen yön jälkeen että olisin muualla. Ikinä en ole törmännyt tällaiseen.
Séjour de 4 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Murali

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
JPM
Expensive because of the conference time. Did not eat at the hotel even once.
Séjour de 3 nuits en janvier 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
From the moment we checked in, Hotel Whitcomb has the best service we’ve ever experienced at a hotel. I checked in on my birthday and when we got to our room, there was a cane and a bottle of wine waiting along with a birthday card. Every time we went to the lobby, we were greeted warmly. The ornate design and history behind this hotel makes it one that anyone should stay at. Tyler, the manager, made sure our stay was perfect and the front desk was always accommodating. It’s located in a great spot if you plan on seeing Hamilton and transportation is very accessible. I will definitely be back when traveling to San Francisco.
Séjour de 5 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2020

8/10 Bien

David

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel is clean, beds are comfortable, internet is good, chromecast to the tv is fantastic. Rooms are small but that didn’t bother me.
Séjour de 4 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Hotel Whitcomb for business
Convenient for business, love the historical building - beautiful. Electrical in rooms is old, air/heating is old. No coffee in room, must pay in lobby. Bed comfortable, staff was great!
Séjour de 1 nuit en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property itself was very good They’re could have been more information about the hotels history in general perhaps an into book on the room as a guide - concieraige regularly checked in via text to see how are stay was so it was easy to ask questions. The lobby was beautiful The staff - excellent from security to front desk staff and house services - friendly and helpful above and beyond . Cocktails at bar and bar service-delicious Accommodations were simple classic and comfortable . Environment -clean The only downside is they’re was very obvious dealings at pretty much at every street corner in the area and a lot of police around as well and the general theme was diverse and rich in culture and I never felt unsafe however the climate changes quickly from the front of the hotel to the surroundings within walking distance It makes it definetly difficult to have a family theme for walking to a nearby venue in the evening And that’s my honest opinion Wd I stay again ? Yes
Séjour de 4 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Lisa, Minnesota

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
The hotel had a lot of character. The walls were virtually soundproof as we did not hear anything outside of our room.
Séjour de 4 nuits en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good price & good location to the Orpheum Theater
Best place to book if seeing a play at the Orpheum Theater, approx. 50 paces from the front door to crosswalk, then across the street to the theater - no driving necessary! We were given an upgrade to a suite which was very nice & unexpected (Thank you!) That said, the suite was on the 'street side' which for us was very noisy. We live rurally and expected some city noise, but there was a major construction site (large, commercial building) going up across the street (loud, explosive noise during the afternoon) plus sirens all night. Market Street must be a major way through San Fran. or they just had a lot of emergencies that night. Lots of yelling and arguing from people on the street as well. We laughed at ourselves when returning home as we didn't think to ask for a different room (we don't get out much!). The hotel service was excellent, the rooms were very clean. The bathroom was spotless, yes, there isn't much space to put your things out on a pedestal sink in any bathroom, but there was a small cabinet next to the sink that accommodated our needs. When we come back to see another show at the Orpheum Theater we will stay at this hotel again. We'll just ask for a room 'not' on the street side!
Séjour de 1 nuit en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
The room is lovely, with lots of old world charm. The lobby has great elegant features but, like the hallways, suffered from what looks like a hastily and inexpensive 80’s renewal. Well located near the Civic Center, the headquarters of Twitter and hip Hayes St.
Séjour de 1 nuit en mars 2020

6/10 Satisfaisant

Kathy, San Diego

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff was friendly and helpful. The lobby had a strange smell, like overwhelming incense. The room had some issues such as outlets not working and the bathroom door handle was loose and seemed ready to fall off.
Séjour de 1 nuit en mars 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en mars 2020

8/10 Bien

Roger, Vancouver

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing character building, most beautiful interior decor ever. Landmark hotel in SF
Séjour de 2 nuits en mars 2020