Suite | Minibar, coffres-forts dans les chambres, bureau

Avis sur Hotel Homs

4 out of 5
Hotel Homs
Via della Vite, 71, Rome, Città Metropolitana di Roma

Avis

7,8

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 95 avis sur 228." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 57 avis sur 228." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 43 avis sur 228." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 21 avis sur 228." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 12 avis sur 228." "

8,4/10

Propreté

8,4/10

Personnel et service

6,8/10

Équipements

7,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,6/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Alain

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Xxxx
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Max le 12 mai 2024
Dear Mr. Drevon,We thank you for reviewing us.We are very happy that you had a pleasant stay at our hotel.Your satisfaction is our best reward.Best regardsMax/Receptionist

10/10 Excellent

Yann

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel parfaitement bien placé pour visiter Rome à pied.
Séjour de 7 nuits en avril 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 2 mai 2024
Dear Guest,We are happy to see that you have spent a pleasant holiday with our team.We greatly hope to welcome you again at our hotel,And in the meantime we remainWith our warmest wishes from the beautiful Rome.

6/10 Satisfaisant

Elodie Emmanuelle

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et équipements
Hébergement très propre, mais salle de bain vieillissante, ne correspondant pas à un 4 étoiles Emplacement parfait, pour visiter Rome à pied ou prendre les transports. Pas de choix au niveau du petit déjeuner de l’hôtel, et pas de restauration midi et soir, dommage pour un 4 étoiles.
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Hotel Homs s'staff le 21 févr. 2024
Dear MadameWe thank you for your feedback on your stay,it means a lot to us.Best regards

10/10 Excellent

Akihiro

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Hotel Homs'staff le 21 févr. 2024
Dear AkihiroWe are pleased to know your stay was a good one and hope to see you soon.Best regards

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Réponse de Hotel Homs'staff le 1 févr. 2024
Dear GuestThank you for your kind feedback on your stay.Best regards

8/10 Bien

Patrick

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en décembre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 10 janv. 2024
Dear SirThank you for sending your feedback .Best regards

4/10 Médiocre

Sarah

Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel ancien
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 15 nov. 2023
Dear SarahThank you for sending your feedback.Regards

4/10 Médiocre

Caroline

Séjour de 7 nuits en juillet 2023
Réponse de Lavinia le 8 août 2023
Dear CarolineThank you for sending your review.Regards

8/10 Bien

Alexandre

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Lavinia le 14 mai 2023
Dear GuestThank you for your feedback on your stay.Best regards

8/10 Bien

Eric

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
ras
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Réponse de Lavinia le 20 avr. 2023
Dear Guest,thank you for the feedback on your stay.Best regards

4/10 Médiocre

jacques

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très mauvais rapport qualité prix et sale
Vieil hôtel très mal entretenu - Menage mal fait - lit canapé pour les enfants digne de la poubelle - Petit déjeuner pauvre et produits de faible qualité- pas de pantoufle, cotons et autres jamais remplacés malgré demandes.
Séjour de 3 nuits en octobre 2022
Réponse de Lavinia le 9 févr. 2023
Dear GuestThank you for your review,we are really sorry your stay was not as you expected. The items you request couldn't be repalced because i am afraid there was a problem with the order and didn't arrive on time.As for the dust under the bed our staff is always ready to assist you in any circumstances. Best regards

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Un séjour très agréable
Séjour très agréable dans cet hôtel idéalement situé pour visiter Rome à pieds. Très bon accueil. Belle chambre confortable malgré une salle de bain un peu petite et encombrée. Déco un peu "Vintage". Connexion Wifi médiocre.
Séjour de 7 nuits en mars 2022
Réponse de Lavinia le 4 avr. 2022
Dear Guest thank you for your kind reply. Hope to see you in a future trip to Rome. Best regards Lavinia

2/10 Horrible

José

Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property has a good location,.spacious bathroom, the staff is friendly. However the beds are terrible, I have back issues. I had to change rooms after the first night because the bed was terrible. They put me in another room with a "new" mattress which was worse than the first one. They tried to help by placing a foam top for the bed. I left after the 2nd day because I couldn't take the pain. The staff who tri d to help saw the problem with the beds. If you have back issues stay away from this hotel. Another thing, for this type of situations, the hotel should review it's policies or they should pay for a back treatment.
Séjour de 4 nuits en mai 2024

4/10 Médiocre

Mikael

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bilderna var missvisande. Trångt och trappsteg här och var. Roofbar utan bar? Frukost utbudet var sisådär.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Hotel Homs'staff le 21 mai 2024
Dear GuestThank you for giving us your review on your stay and we are deeply sorry to hear you were not very happy with the stay.All your opinions are important for us,it helps improve.Regards

8/10 Bien

Alberto, Manchester

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Fab location and excellent staff. Beautiful quiet rooms but rather small: very limited walking space around a double bed of only 135 cm. The en-suit was nice but felt dated and the shower had tatty plumbing and didn’t work properly (couldn’t set the water to flow from the either the shower head or the bath tap and it was a mixture of the two, annoyingly). I raised the issue to reception, but couldn’t resolve it whilst we were there, understandably. This was the most expensive 4 star hotel we’ve ever been with the limited facilities.
Séjour de 5 nuits en mai 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 21 mai 2024
Dear Guest,We are happy to see that you have spent a pleasant holiday with our team.We greatly hope to welcome you again at our hotel,And in the meantime we remainWith our warmest wishes from the beautiful Rome,

6/10 Satisfaisant

Leszek

Les points forts : Personnel et service
Great location, but hotel is very dated inside, not 4 * hotel.
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Max le 12 mai 2024
Dear Guest,We thank you for reviewing us.On behalf of all the staff we apologize if our hotel did not meet your expectations.During your stay we gave our best because we love making our guests feel good.A major renovation is already planned and will be implemented as soon as possible.Hoping that you will give us another chance, we send you our warmest regards.Max/Receptionist

2/10 Horrible

DIANNE

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We had to leave this hotel because we could not shower NO HOT WATER 😒😒 No air conditioner very bad intent service & the room had terrible smell
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 21 mai 2024
Dear MadameWe are deeply sorry to read this review.Our staff proposed to change the room even if there wasn't any issue with the hot water in the room and you didn't accept it and decide to leave. Regards

10/10 Excellent

Luis Daniel

Voyage en couple
Muy cerca de la fuente de Trevi, todo estuvo muy bien
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Max le 12 mai 2024
Cortés Sr. Correa,Le agradecemos que nos revise.Estamos muy contentos de que haya tenido una agradable estancia en nuestro hotel.Tu satisfaccion es nuestra mejor recompensa.AtentamenteMax/Recepcionista

8/10 Bien

Henry, Toronto

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Property a bit dated and shower setup awkward where water splashes outside. Spacious room and very friendly staff at the hotel as well as the small cafe that serves breakfast. Excellent location to shopping in the Spanish Steps area.
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Max le 12 mai 2024
Dear Mr Kwong,We thank you for reviewing us.On behalf of all the staff we apologize for the problem encountered in the shower. After your report we immediately took action to resolve the problem.A major renovation is already planned and will be implemented as soon as possible.Best regardsMax/Receptionist

10/10 Excellent

Scott Edgar

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great place to stay in the City of Rome.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Max le 12 mai 2024
Dear Mr Scott,We thank you for reviewing us.We are very happy that you had a pleasant stay at our hotel.Your satisfaction is our best reward.Best regardsMax/Receptionist

10/10 Excellent

MaFa

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great hotel, great location, close to almost everything.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Max le 12 mai 2024
Kind Mr. Gonzalez,We thank you for reviewing us.We are very happy that you had a pleasant stay at our hotel.Your satisfaction is our best reward.Best regardsMax/Receptionist

10/10 Excellent

Christian Martin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Freundliches und hilfsbereites Personal… Super Lage, da viele Restaurants/Bars und Sehenswürdigkeiten gut zu Fuß erreichbar waren… Gerne wieder!
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Max/Receptionist le 3 mai 2024
Lieber Gast,Wir danken Ihnen für Ihre Bewertung.Wir sind sehr zufrieden und freuen uns, dass Sie einen schönen Aufenthalt in unserem Haus hatten.Wir erwarten Sie für Ihren nächsten Urlaub immer in unserem Hotel.Beste grüßeMax/Rezeptionist

4/10 Médiocre

Peng, Hartsdale

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Worst experience in Italy. Front desk person was the worst, discrimination, attitude, rude. Won’t recommend anyone to stay here.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 2 mai 2024
Dear PengWe are sorry to read your feedback on our front desk staff.We wonder what happend during your brief stay(1 night) to make you have such a bad opinion on us.Wish we had more details on that.We thank you anyway for sending your review on your stay and wish you all the best.Regards

6/10 Satisfaisant

DIANNE

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Room was very small & bathroom needs updating - no hanging rails for towels
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 2 mai 2024
Dear GuestThank you for sending your feedback on your stay,your opinion means a lot to us ,it helps us improve.Best regards

6/10 Satisfaisant

Safina

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
The hotel looked nothing inside like its web photos, hotel was tired and in need of a revamp. First double room we were given, had kick and scuff marks on the walls, cob webs on walls and broken fixture around central heating control, guest desk was scratched, water marked broken in the joint and cracked tiles in the bathroom, everywhere needed a good lick of paint and new furnishings. After complaining, and I was angry as we paid for a 4* premium room, it felt more like a 2* standard room. Erik agreed to move us the following day, room was much better, but I'd still say an average 3* hotel not 4*. It was excellent for the sights around the hotel and easy walking distance to everything.
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Hotel Homs'staff le 27 avr. 2024
Dear Guest, we are sorry for your negative comment.We hope to be able to make up for it for your next stay in Rome.RegardsErik

8/10 Bien

Scott

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Its walking distance to everything and there food right in front of it.
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 27 avr. 2024
Dear Guest, we are pleased that you had a pleasant stay. We look forward to hosting you again.RegardsErik

10/10 Excellent

Rolando, Doral

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
They was very professional and kindness
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Receptionist Hotel Homs le 27 avr. 2024
Dear Guest We are pleased that you had a pleasant stay. We look forward to hosting you again. Regards Erik

10/10 Excellent

Paul

Les points faibles : Propreté
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 29 avr. 2024
Dear Guest,We are happy to see that you have spent a pleasant holiday with our team.We greatly hope to welcome you again at our hotel,And in the meantime, we remainWith our warmest wishes from the beautiful Rome.

6/10 Satisfaisant

stephanie

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Das Hotel ist mehr als in die Jahre gekommen und muss dringend renoviert werden . Da helfen auch die netten Mitarbeiter leider nicht . Die Zimmer sind winzig .
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Receptionist Hotel Homs le 27 avr. 2024
Lieber Gast Vielen Dank für Ihren Kommentar, es tut uns leid, dass Ihr Aufenthalt nicht so war, wie Sie es geplant hatten. Wir hoffen, dass wir es wieder ausrichten können und uns dort verbessern können, wo wir gefehlt haben.Grüße Erik

10/10 Excellent

Jeffery, Tacoma

Voyage en groupe, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This was a great central location to everything from food to sights and shopping.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 29 avr. 2024
Dear Guest,It is a great pleasure for our Team to see that we satisfied your primary requests.We greatly hope to see again at our hotel in the future,In the meantime, we send you our warmest wishes from Rome.

8/10 Bien

Dee

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean simple room in a very walkable area.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 27 avr. 2024
Dear Guest, we are pleased that you had a pleasant stay. We look forward to hosting you again.RegardsErik

10/10 Excellent

Stephanie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
I was only there for a night on a layover, but staff was super friendly & area was safe at night for a solo female traveler!
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 29 avr. 2024
Dear StephanieThank you for your kind review and nice words on our staff,it means a lot to us.Best regards

6/10 Satisfaisant

chrisian

Les points forts : Personnel et service
buona ma sicuramente da rivedere negli arredi e nei servizi
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 29 avr. 2024
Gentile OspiteLa ringraziamo per averci recensito e le auguriamo buona giornata.Cordiali saluti

8/10 Bien

Edoardo

Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 29 avr. 2024
Dear Guest,It is a great pleasure for our Team to see that we satisfied your primary requests.Best regards

10/10 Excellent

Yuhua

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en mars 2024
Réponse de Reception Hotel Homs le 29 avr. 2024
Dear GuestWe would like to thank you for your kind review on your stay and hope to see you soon.Best regards

10/10 Excellent

Leslie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great hotel with an amazing location. The staff is awesome always willing to help. The only con I have it’s the AC. It does not work and the elevator is tiny. I was able to fit my luggage and myself but if you are plus size you may have to do a couple of trips. Other than that I would definitely stay here again.
Séjour de 5 nuits en février 2024

8/10 Bien

James

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Had a nice overnight stay. Viviana was brilliant and she’s always ready help. My room was tiny (single room), I haven’t experienced such a tiny room before but that will remind me never to book a single room again. Overall, it was a pleasant stay.
Séjour de 1 nuit en février 2024

10/10 Excellent

Fernando

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff was very attentive to the needs of the clients. Always trying to accommodate.
Séjour de 7 nuits en février 2024
Réponse de Hotel Homs'staff le 21 févr. 2024
Dear SirThank you for your kind review on your stay.We hope to see you soon.Best regards

6/10 Satisfaisant

roland

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
The location is excellent. The furnishings, fittings, bathroom and general state of the room is not 4 stars. It was worn, tired and needs some redecorating for sure! Staff were really nice.
Réponse de Hotel Homs'staff le 15 févr. 2024
Dear SirThank you for sending your feedback on your stay.Best regards

6/10 Satisfaisant

Peter

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Hotel Homs'staff le 19 janv. 2024
Dear GuestThank your for sending your feedback on your stay.Best regards

10/10 Excellent

Ebony

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Fantastic location, couldn't have asked for a better spot. 2 minutes walk to Trevi Fountain and 3 minute walk to Spanish Steps. Clean but rooms are a little tired.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Hotel Homs's staff le 10 janv. 2024
Dear GuestThank you for your kind review on your stay.Best regards

4/10 Médiocre

Julianna

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
The Hotel was in a convenient location, great for traveling by foot and not having to pay for taxis. The staff was also very nice, and helped us organize taxis to and from hotel. The hotel itself was the worst part of our trip. The shower was terrible, it had no curtain and only a half glass wall with space under the glass so the water went everywhere when showering. Having to continue to clean up water after every shower was annoying. Also due to half glass wall, could only stand at very corner of shower and had to bathe and use soap while shower was off, could not do both at the same time. The room was run down, and for most of our trip they closed the shutters ruining our view. The hotel definitely needs some TLC.
Séjour de 4 nuits en novembre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 2 déc. 2023
Dear JuliannaThank you for your kind review on our staff,it means a lot to us.We are sorry to hear your stay was not a pleasant one.Regards

10/10 Excellent

David

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff was very helpful and knowledgeable and polite
Séjour de 4 nuits en novembre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 28 nov. 2023
Dear DavidThank you for your kind reply.Best regards

10/10 Excellent

Mariana Rosa

Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 28 nov. 2023
Gentile Sig.ra Grazie mille per averci inviato la sua cortese recensione, per noi significa molto.Cordiali saluti

8/10 Bien

Carol

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et équipements
Walls were thin. Could hear people in other rooms. Furniture needs updating. Excellent breakfast! Close to attractions.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 15 nov. 2023
Dear MadameThank you for sending your review.Regards

8/10 Bien

Salvatore

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
This is an older hotel which brings the charm to it. The rooms are spacious and clean. It’s location is amazing. So close to many attractions. We walked everywhere.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 31 oct. 2023
Gentile OspiteLa ringraziamo tantissimo per le sue belle parole.Per noi significa tanto.Speriamo di averla nostro ospite presto.Cordiali saluti

8/10 Bien

monica

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Lavinia le 31 oct. 2023
Gentile Sig.ra MonicaLa ringraziamo per la cortese recensione.Cordiali saluti

4/10 Médiocre

Rodney

Voyage en couple
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel is very old and definitely not a 4 star as advertised. The photos shown were definitely not the photos of the room we stayed, we got the dungeon. Bad light one window locked screwed shut the other had a view of water tanks and bird faeces. Curtains were left shut
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 31 oct. 2023
Gentile OspiteCi dispiace sentire che non è rimasto soddisfatto del soggiorno trascorso e che la camera non sia stata all'altezza delle sue aspettative.Cordiali saluti

8/10 Bien

TAI FUK

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
This place is extremely accessible to every point of interests. Very convenient. Having said that, the facilities are a bit old
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 31 oct. 2023
Dear GuestThank you for sending your feedback on your stay.Best regards

6/10 Satisfaisant

Neil

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
If this is a 4 star hotel then I'm the pope
Great location but as others say needs sime investment. Walls very thin and you can hear everything going on.
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Hotel Homs'staff le 25 oct. 2023
Dear SirThank you for sharing your review with us.Best regards