Avis
8,6
Excellent
8,4/10
Propreté
9,0/10
Personnel et service
8,2/10
Équipements
8,6/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
8,8/10
Écoresponsabilité
Avis
Voyage en couple
4 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2024
10/10 Excellent
Rony
10 mars 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Rony
Séjour de 3 nuits en février 2022
10/10 Excellent
Rose Clara Sherley
12 déc. 2021
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Rose Clara Sherley
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
10/10 Excellent
Samara
Voyage en couple
4 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Samara
Séjour de 5 nuits en décembre 2023
2/10 Horrible
Jessica
25 déc. 2023
Jessica
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
6/10 Satisfaisant
Samy, Clearwater
21 déc. 2023
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Samy
10/10 Excellent
Charl Antony
2 déc. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Charl Antony
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
10/10 Excellent
Elisabeth
22 nov. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Elisabeth
Réponse de Benoit le 2 déc. 2023
We were thrilled to host you.
10/10 Excellent
Elisabeth
10 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Elisabeth
10/10 Excellent
Elisabeth
Voyage en couple
10 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Elisabeth
10/10 Excellent
Lionel
7 sept. 2023
Lionel
Séjour de 2 nuits en août 2023
4/10 Médiocre
Kettia
Voyage en couple
20 juil. 2023
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Kettia
Séjour de 5 nuits en juillet 2023
8/10 Bien
joel
26 avr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
joel
Séjour de 3 nuits en avril 2023
10/10 Excellent
Simon
1 févr. 2023
Simon
Séjour de 3 nuits en janvier 2023
Réponse de Benoit le 8 févr. 2023
Thank you for your review. We enjoyed hosting you. Benoit,
10/10 Excellent
Darly
Voyage en couple
25 sept. 2022
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Darly
Séjour de 4 nuits en juin 2022
10/10 Excellent
Elisabeth
Voyage en couple
7 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Elisabeth
Séjour de 7 nuits en août 2022
2/10 Horrible
Roseline, Any city
Voyage en groupe, Voyage d’affaires
12 juil. 2022
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Roseline
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Benoit le 1 août 2022
Thank you for your feedback, Roseline.
You requested a different room than the one you booked, one with two beds. We do not offer nor advertise rooms with two beds, other than the apartments. You then "demanded" an upgrade. The attendant had no authority to offer you a free upgrade. You were told about the conditions and you declined. Eventually, at the end of your stay, you left without anyone knowing it or paying your tab.
We, at Les Residences Etang du Jonc, make every possible effort to accommodate our guests and make them feel right at home. Our staff is very attentive and responsive to their needs and requests. This is something that you can attest to, having solicited them on numerous occasions during your short stay.
Further, we not only have a backup generator but we also invested in solar power to make sure there is no energy disruption. Our client comfort is our number one concern.
We continue to welcome clients' feedback to improve our offering and better serve them. That is our aim.
Benoit
10/10 Excellent
Valery, Petionville
Voyage en couple
30 juin 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Valery
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de Benoit le 1 juil. 2022
Thank you for your kind review Valery. We enjoyed hosting.
We look forward to having you stay with us again in the future.
Benoit
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
25 juin 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 7 nuits en juin 2022
Réponse de Benoit le 25 juin 2022
We take pride in being able to make our guests feel right at home. Les Résidences Etang du Jonc is your home away from home.
We loved having you.
Benoit
4/10 Médiocre
ADDI, SANTO DOMINGO ESTE.
Voyage d’affaires
9 avr. 2022
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
ADDI
Séjour de 4 nuits en avril 2022
Réponse de Benoit le 9 avr. 2022
Thank you for the feedback Addi.
As you know, Les Résidences Etang du Jonc offers a variety of units ranging from rooms to appartements, each different from one another at various prices. No two of our units look alike or are the same price.
Every guest, before booking, has an opportunity to choose the unit that fit his budget, taste, or need. Each room/ or apartment is featured on Expedia with the corresponding price and pictures.
It is unfortunate that despite your Expedia confirmation and picture on your phone that matched exactly the room you chose, you felt the need to pressure the staff and demand another more expensive one. Truth be told, They offered you the opportunity to upgrade and pay the difference. You declined.
As you acknowledged, however, they made every effort to make you feel at home. Because, our motto is to make every guest feel when they stay with us, that this is “their home away from home.”
Despite this hiccup, as you could tell, we still enjoyed hosting you.
Thank you for your business.
10/10 Excellent
Vladimir
5 avr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Vladimir
Séjour de 1 nuit en mars 2022
Réponse de Benoit le 5 avr. 2022
Thank you for your kind words, Vladimir. We enjoyed hosting you. We look forward to seeing you again and hope you will make Les Residences Etang du Jonc your home away from home.
Benoit
10/10 Excellent
Satella
6 mars 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Satella
Séjour de 7 nuits en février 2022
Réponse de Benoit le 6 mars 2022
On behalf of all of us at Les Residences Etang du Jonc, I want to thank you for your kind review. We were happy to host you.
We look forward to seeing you again.
8/10 Bien
Sandra
2 févr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sandra
Séjour de 4 nuits en janvier 2022
Réponse de Les Résidences Etang du Jonc le 2 févr. 2022
Thank you choosing Les Résidences Etang du Jonc, Sandra.
We were happy to have you. We look forward to hosting you in the future.
Bests,
Benoit
2/10 Horrible
Perla
16 janv. 2022
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Perla
Séjour de 3 nuits en janvier 2022
Réponse de Benoit le 17 janv. 2022
Good morning Perla,
I am sorry to read that you did not enjoy your stay with us.
At Les Résidences Etang du Jonc we care deeply about our guests’ comfort and safety. So we take very seriously their suggestions and comments.
That said, as you realized, we are located in a quiet Residential area overlooking the city, surrounded by trees and various plants. We pride ourselves in offering a natural environment in the heart of Petion Ville.
Although, around this time of the year our maintenance team must constantly sweep the falling leaves several times a day, we think it is a small price to pay to maintain the natural charm of the property.
Breakfast is served in the main dining room, as you later learned, not in the rooms. It is unfortunate that you initially believed otherwise.
Furthermore, for the safety and comfort of our guests, we hardly rely on the national grid for electricity. We invested early on in both a solar power system and a standby diesel powered generator. This helps to ensure our power autonomy to continually power up the a/c, water heater and meet our various electrical needs inside and around the property without interruption for the comfort of our guests.
We also pride ourselves in the cleanliness of the facilities. Our maintenance team readily and swiftly addresses any issue that may arise. We keep the lines of communication open.
Consequently, our staff is instructed to conduct routine inspections of the rooms and to quickly address guests’ complaints. Also, As a standard practice, we thoroughly clean and disinfect every room once a guest leaves.
Once again, We are sorry to read that you did not enjoy your stay with us. As always, we remain open to clients’ suggestions and comments. They help us improve our facilities and the service we offer.
Kindly,
Benoit
Owner/Manager
10/10 Excellent
Anthony
20 déc. 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Anthony
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
Réponse de Benoit le 17 janv. 2022
Thank you Anthony.
Always a pleasure to host you.
Benoit,
8/10 Bien
Jonite
Voyage en couple
13 sept. 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jonite
Séjour de 3 nuits en septembre 2021
Réponse de Benoit le 13 juil. 2022
Thank you for your review and comments.
Please accept our apologies for the inconvenience that you experienced at check-in.
Further, the initial amount that was quoted to you when you booked the reservation should not change unless you personally made a change. As far as we know, there were no changes between the time your reservation was confirmed and the time you checked in. If Expedia levied any additional charges, we invite you to lodge a claim with them. We will be more than happy to cooperate.
When we offer a free upgrade, it is indeed free. There is no communication with Expedia about it.
We are glad that, despite this hiccup, you were able to enjoy your stay with us.
We look forward to hosting you again.
Thank you.
10/10 Excellent
Fabiola
Voyage en couple
1 sept. 2021
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Fabiola
Séjour de 2 nuits en août 2021
Réponse de Les Résidences Etang du Jonc le 8 sept. 2021
Thank you for for your kind words Fabiola. We enjoyed hosting you.
Cheers!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage d’affaires
5 août 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Réponse de Les Résidences Etang du Jonc le 8 sept. 2021
We are touched!
Thank you so much.
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage en couple
3 août 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en juillet 2021
Réponse de Benoit le 13 juil. 2022
Always a pleasure to host you.
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage d’affaires
11 oct. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 5 nuits en octobre 2020
Réponse de Benoit le 13 juil. 2022
Thank you for your kind review. We are touched.
10/10 Excellent
Maisa, Aruba
Voyage d’affaires
5 oct. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Maisa
Séjour de 8 nuits en septembre 2019
Réponse de Benoit le 10 oct. 2019
Thank you for your kind words.
We were happy to host you and are glad you enjoyed your stay with us.
We look forward to seeing you in the future.
Kindly,
Benoit
PS. Pool is now ready.