Avis sur The Britannique Naples, Curio Collection by Hilton
The Britannique Naples, Curio Collection by Hilton
Corso Vittorio Emanuele , 133, Naples
Avis
9,2
Merveilleux
9,4/10
Propreté
9,2/10
Personnel et service
9,0/10
Équipements
9,4/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
9,0/10
Écoresponsabilité
Avis
22 mai 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 29 mai 2023
Cher Sacha,Merci beaucoup pour votre excellent évaluation ! Nous sommes ravis d'apprendre que votre week-end romantique a été à la hauteur de vos exigences et de vos attentes.Au The Britannique Naples, l'objectif principal est d'exceller et d'offrir une hospitalité sur mesure, et vos généreux commentaires représentent le couronnement de notre engagement quotidien.Ce fut une joie et un plaisir de partager vos mots d'appréciation avec le reste de l'équipe, qui les a accueillis avec beaucoup d'enthousiasme.Dans l'espoir d'être votre Maison Napolitaine pour de nombreuses années à venir, nous vous adressons nos meilleures salutations.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Marc
Voyage en couple
4 mars 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Marc
Séjour de 3 nuits en mars 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 13 mars 2023
Cher Marc,Nous vous remercions de nous avoir fait part de vos commentaires positifs sur votre récent séjour au Britannique Naples. Nous sommes ravis d'apprendre que votre expérience a été aussi agréable !Toute l'équipe se joint à moi pour vous remercier sincèrement de votre généreuse appréciation.Nous nous réjouissons tous de vous accueillir à nouveau dans votre Maison Napolitaine pour une autre visite mémorable.Cordialement,Barbara BrunelliDirectrice Générale
10/10 Excellent
Stephane
25 avr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stephane
Séjour de 1 nuit en avril 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 28 avr. 2022
Dear Stephane,
Thank you for sharing such a generous feedback in relation to your recent stay at The Britannique Naples!
Your evaluation represents a source of pride and nourishment for our passion to grow in the hospitality excellence.
We are extremely delighted to learn you appreciated the experience lived with us. At The Britannique, the entire team strives everyday to offer its guests delightful and pleasant journeys, through the high-quality services provided, in the name of the purest Neapolitan spirit.
Looking forward to welcoming you soon.
Best regards,
Barbara Brunelli
General Manager
8/10 Bien
Xavier
17 avr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Xavier
Séjour de 2 nuits en avril 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 19 avr. 2022
Dear Xavier,
Thank you for sharing a feedback on your recent stay at The Britannique Naples!
At The Britannique, the entire équipe is deeply committed to offer memorable stays and up-to-standards services.
Although happy for the overall positive opinion, from your evaluation we can understand we did not fully meet your expectations and we are sorry for this.
We remain at your complete disposal if you wish to provide us with more details concerning your visit.
Looking forward to reading from you soon, we hope you could come back to Naples in the near future!
Best regards,
Barbara Brunelli
General Manager
4/10 Médiocre
Voyageur vérifié
5 sept. 2021
Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté et personnel et service
Très mauvaise expérience
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en août 2021
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 11 nov. 2021
Monsieur, Madame,
nous vous savons gré de nous avoir laissé vos commentaires, une trace précieuse à suivre dans notre parcours vers l’excellence.
The Britannique et Naples se fondent l’une dans l’autre au biais des couleurs de la ville qui pénètrent dans le bâtiment grâce aux grandes vitres de son corps central mais aussi aux vivaces couleurs de ses lobbies, du vert intense au rouge lave au bleu mer qui se réfléchissent dans les miroirs insérés dans les jambages. Les chambres, par contre, jouissent d’une blancheur qui a le but de capturer et réfléchir la lumière du soleil du midi et le bleu ciel avec des points de couleurs dans le tapisseries, à l’exclusion des suites « Mythe » qui se présentent coloriées grâce à des boiseries élégantes.
Nous regrettons si vous avez perçu donc les espaces de l’hôtel froids et nous aurions pu vous proposer une chambre qui corresponde davantage à vos goûts.
Nous avons de même pris note des inconvénients vécus dans votre chambre, nous excusant pour un tel défaut inacceptable, vous assurant qu’il s’agit d’un cas isolé, étant donné que la propreté et la désinfection – selon les sévères standards de Hilton Clean Stay – enregistrent presque 100% de satisfaction de nos clients.
De même, avec regret nous apprenons que vous avez renoncé à jouir du petit déjeuner qui se déroule au roof garden del l’hôtel, au restaurant Le Pavillon, dont le parois et le plafond vitrés sont le cadre idéal pour un début de journée exceptionnel, goutant les délicatesses italiennes et napolitaines, accompagnées d’un choix de produits internationaux sélectionnés par notre Executive Chef, tout en admirant le panorama de Sorrente à Capri.
Enfin, notre personnel a été choisi sur la base non seulement de l’expérience mais surtout de la passion qui l’anime pour l’hospitalité, enthousiaste de pouvoir répondre aux exigences de nos clients, avec la chaleur et le sens de l’accueil caractéristique de l’esprit napolitain. C’est avec chagrin que nous apprenons d’avoir déçu vos attentes et nous nous excusons pour un tel manque. Nous réviserons avec notre équipe cet aspect afin que tout esprit d’hospitalité soit restauré comme d’habitude.
Monsieur, Madame, comprenant parfaitement votre sentiment, sachez que votre expérience ne reflète en rien le service d'excellence que nous visons au quotidien. J'espère vivement avoir l'occasion de vous accueillir à nouveau afin de vous montrer la réelle expérience The Britannique
Je reste à votre disposition.
Bien à vous
Barbara Brunelli
General Manager
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
10 août 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en août 2021
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 11 nov. 2021
Cher Monsieur,
Merci pour la note généreuse de notre hôtel. Nous sommes honorés de lire des commentaires aussi positifs sur The Britannique Naples. Vos propos nous rendent fiers et nourrissent notre passion pour l'excellence en hôtellerie.
Nous sommes ravis que vous ayez apprécié notre rooftop, qui offre une vue splendide sur le golfe de Naples, et que vous ayez apprécié nos services. Notre équipe est profondément engagée à faire de chaque expérience au-delà des attentes. J'ai partagé vos commentaires avec eux et ils étaient extrêmement heureux.
Nous sommes au regret de découvrir votre petite déception. Le Pavillon est l'endroit où il est possible de savourer notre petit-déjeuner ; en été, il se prolonge à l'extérieur sur la terrasse. Situé au 5ème étage, il est entièrement vitré et c'est ici que Naples se confond avec l'hôtel, créant une atmosphère unique et suggestive. Le petit-déjeuner, disponible tous les matins de 7h30 à 11h00, propose une variété de pâtisseries napolitaines typiques, en plus de la sélection internationale classique. En ce sens, la saisonnalité et l'assortiment des produits est une priorité pour nous. Par conséquent, l'expérience que vous avez décrite ne correspond pas à nos normes et toute l'équipe de The Britannique se joint à moi pour s'excuser pour de telles lacunes.
Soyez assuré que nous prenons les mesures appropriées pour résoudre le problème et éviter qu'il ne se reproduise.
Nous vous remercions de partager vos préoccupations, et nous espérons que vous nous donnerez l'opportunité de mieux vous servir dans un proche avenir.
Meilleurs voeux,
Barbara Brunelli
Directeur général
10/10 Excellent
Yi
Voyage en famille
30 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Yi
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 10 mai 2024
Dear Yi,Thank you for taking the time to share your feedback with us. We appreciate your insights regarding your recent stay at our Curio Collection by Hilton.We are delighted to hear that you enjoyed the breathtaking view from our hotel. We strive to offer our guests memorable experiences, and it is rewarding to know that the scenery made such a positive impression on you.However, we regret to read that you found the location less convenient. We apologize for any inconvenience this may have caused during your stay. The hotel is located in the elegant district of Chiaia, away from the hustle and bustle of the city, but within walking distance to Naples' poshest area, rich in haute de gamme boutiques and delicious restaurants that are definitely a must try! Furthermore, our Curiosity Ambassadors are pleased to suggest a variety of private tours around the city, so that our guests may discover the hidden gems that the beautiful city of Naples has to offer.Thank you for choosing to stay with us. We look forward to having the opportunity to welcome you again in the future, perhaps for a memorable experience.Warm regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Joseluis
Voyage en couple
30 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Joseluis
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 10 mai 2024
Dear Joseluis,Thank you for sharing such a positive feedback following your stay at our Curio Collection by Hilton. We are enthusiast to learn that you had a pleasant experience with us. Our team commits daily to ensure that every guest receives exceptional service from the moment they arrive, and it is very gratifying to know that you highly appreciated our staff's professionalism and attitude. We are delighted that you felt well taken care of during your time with us.Furthermore, we are thrilled that you enjoyed dining at our Restaurant. Providing delicious cuisine and outstanding service is a priority for us, and we are more than happy that we could exceed your expectations in this regard.Your kind words surely represent a motivation for us to continue striving for excellence in all aspects of our hospitality. Should you choose to visit Naples again in the future, it would be our pleasure to welcome you back and provide you with another memorable experience.Best regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
8/10 Bien
Douglas
16 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Équipements
Douglas
Séjour de 7 nuits en avril 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 mai 2024
Dear Douglas,Thank you for taking the time to share your feedback following your recent stay at our Curio Collection by Hilton. We are glad to read that you enjoyed your time with us.However, we regret to learn that your experience did not fully meet your standards if compared to other 5-star properties you have visited.At our hotel, we continuously strive to provide exceptional service that exceeds our guests' expectations. We would greatly appreciate any specific suggestion you may have regarding areas where you felt we could enhance your experience. Please, be informed your comments are invaluable to us.We invite you to consider staying with us again in the future, as we are committed to delivering unforgettable stays and ensuring that each guest leaves feeling fully satisfied. Our team would be delighted to assist you in planning your next visit and ensuring it exceeds your expectations.We hope to have the opportunity to welcome you back and showcase the true essence of our hospitality.Kind regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
6/10 Satisfaisant
Juanpedro
Voyage en famille
15 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Juanpedro
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 10 mai 2024
Dear Juanpedro,Thank you for taking the time to share your feedback with us. We genuinely appreciate your suggestions, as they help us to further improve our services.First and foremost, please accept our sincere apologies for the inconvenience you experienced during your stay. It is disheartening to learn that we fell short of meeting your expectations and we assure you we will make the most out of your precious comments, so to prevent similar future occurrence, as this is not the standard of service we strive to uphold.As far as the discrepancy in the number of amenities is concerned, we understand how frustrating this must have been; our Housekeeping Manager joins me in expressing a heartfelt apology. We assure you the team has been promptly informed to ensure that such setbacks do not recur in the future. We appreciate your bringing this matter to our attention so that we can address it accordingly.On a brighter note, we are thrilled to learn that you enjoyed our breakfast proposal and that you found our hotel to be located in a convenient area. Once again, we apologize for the shortcomings you experienced during your stay. We assure you that we are actively taking steps to address the issues you raised. Should your travels bring you back to Naples, we would be honored to have another opportunity to welcome you again for a better experience.Meanwhile, we send kind regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Juanpedro
Voyage en famille
15 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Juanpedro
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 mai 2024
Dear Juanpedro,Thank you for choosing our Curio Collection by Hilton for your stay in Naples and for taking the time to share your feedback. We are thrilled to learn that you had a fantastic experience during your stay with us.Your words of appreciation about our top-class rooms and excellent service mean a lot to us. Providing a comfortable and luxurious experience for our guests is what we strive for, and we are delighted to know that we met your expectations. We truly appreciate your comments and recognition of our efforts.We hope to have the pleasure of welcoming you back at our hotel in the near future. If there is anything we can assist you with before your next visit, please feel free to reach out to us.Kind regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Amani
14 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Amani
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 mai 2024
Dear Amani,Thank you so much for taking the time to share your wonderful review. We are delighted to read that you enjoyed your stay with us and that you found our service excellent, our staff friendly and our hotel very clean and quiet.Providing a welcoming and comfortable environment for our guests is our top priority, and it is truly rewarding to learn that we succeeded in making your stay this enjoyable. Your kind words have been shared with our team, as they represent a great encouragement to continue delivering exceptional service indeed.We look forward to welcoming you back to our Curio Collection by Hilton in the next future. Should you need any assistance or have any special requests for your next visit, please do not hesitate to contact us. We would be pleased to accomodate your needs and fulfill your wishes.Meanwhile, we send best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
May
Voyage en famille avec de jeunes enfants
29 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
May
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 mai 2024
Dear May,what a delight to learn your experience at our Curio Collection by Hilton has been this pleasant!The entire team joins me in thanking you sincerely for your generous comments.Looking forward to welcoming you again in Naples.Kind regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Stephanie
24 mars 2024
Stephanie
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 mai 2024
Dear Stephanie,thank you for sharing a glowing evaluation following your experience at our Curio Collection by Hilton!We are glad to learn you highly appreciated our hotel and its services, and we look forward to welcoming you again for a new memorable stay.Warm regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
8/10 Bien
Michael
Voyage en couple
21 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Michael
Séjour de 4 nuits en mars 2024
10/10 Excellent
Simon
Voyage en famille
31 oct. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Simon
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
8/10 Bien
Jen-Min
26 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Jen-Min
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
8/10 Bien
Eduardo
24 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Eduardo
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 25 sept. 2023
Dear Eduardo,Thank you very much for sharing a positive feedback following your recent stay at The Britannique Naples.We learnt with great pleasure of your appreciation!However, although happy for the overall opinion, from your rating we can acknowledge we did not meet your expectations entirely and we sincerely apologize.Should you wish to provide us with additional details and comments, please rest assured we remain at your complete disposal.Looking forward to reading from you soon and to welcoming you again at The Britannique.Kind regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
FABIO, New York
Voyage en couple
23 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
FABIO
Séjour de 4 nuits en septembre 2023
10/10 Excellent
Daniel
Voyage en famille avec de jeunes enfants
22 sept. 2023
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Daniel
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 25 sept. 2023
Dear Daniel,what a pleasure to learn about your top notch experience at The Britannique Naples!The entire team is enthusiast to receive such an excellent evaluation and thrilled about your generous words of appreciation.Looking forward to welcoming you again very soon, we send our best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Eric, green cove springs
Voyage en couple
10 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Eric
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 11 sept. 2023
Dear Eric,we are very pleased to receive such an excellent feedback following your recent stay at The Britannique Naples !The entire équipe joins me in thanking you sincerely for your kindest words of appreciation. Our team members are highly committed to deliver guests the best experiences, through the utmost comfort and excellence. We are glad to learn we succeeded in our mission, thus that we were able to make you live a memorable stay.Furthermore, we are very happy to read you enjoyed our views this much. Our rooftop offers the feeling of dominating the city, flying over the Gulf of Naples and soaking up the shades of blues, from the sea to the sky.Looking forward to welcoming you again. Meanwhile, we send our best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Carlos
10 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice ample modern
Carlos
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 11 sept. 2023
Dear Carlos,thank you for sharing such an excellent feedback on the recent stay at The Britannique Naples!Although it was a short visit, we are glad to learn we succeeded in delivering you such a pleasant experience.Our Curiosity Ambassadors aim at offering the best of Naples, to be seized with a 360 art and design journey, luxurious services and fine dining, enriched by the hospitality and authenticity of the Neapolitan spirit.Looking forward to welcoming you again at The Britannique to discover the winter news.Kind regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
4/10 Médiocre
PEDRO ARTURO
9 sept. 2023
Les points forts : Personnel et service
PEDRO ARTURO
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 11 sept. 2023
Estimado Pedro Arturo :Gracias por compartir un comentario tan valioso sobre su reciente estancia en The Britannique Naples.Aunque deseamos ofrecer la mejor experiencia a nuestros huéspedes, a través de su evaluación podemos reconocer que todavía tenemos margen de mejora hacia la excelencia y le estamos sinceramente agradecidos.Nos enteramos con cierto pesar de su profunda insatisfacción por el desayuno. El The Britannique's Neapolitan Breakfast suele ser muy apreciado por nuestros huéspedes, ya que embriaga con sabores y aromas innovadores a la par que tradicionales.La selección està rica de productos de kilómetro cero, seleccionados atentamente por nuestros Chefs, como los deliciosos albaricoques del Vesubio, pero también pasteles fragrantes, galletas y mermeladas caseras. Además, es posible saborear una selección muy amplia de recetas internacionales, como aguacate toasts, panqueque y diversas variantes de tortillas; y, para los que prefieren lo salado, su majestad la auténtica Mozzarella de Búfala, siempre fresca y procedente de los mejores productores locales.Estimado Pedro, todo el equipo del Desayuno se une a mis más sinceras disculpas por no haber podido satisfacer sus expectativas. Por favor, sepa con seguridad que quedamos a su completa disposición si desea compartir detalles y sugerencias adicionales en relación con las razones que han motivado su decepción, de forma que podamos implementar medidas correctoras y prevenir futuros descontentos similares.Esperando tener noticias suyas pronto y poder darle de nuevo la bienvenida en The Britannique, para una segunda oportunidad a nuestro Desayuno.Mientras tanto, reciba nuestros saludos cordiales.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Abraham
Voyage en couple
3 août 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Abraham
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 17 août 2023
Dear Abraham,we learn with enthusiasm you could enjoy your stay at The Britannique Naples this much!Thank you for sharing such generous comments as far as location and design are concerned, but most of all in relation to the competence of our Curiosity Ambassadors, who commit daily to offer sensory journeys that keep on exceeding expectations.From your positive feedback we can learn we succeeded in our mission and this represents a great source of pride and nourishment for our passion to grow and shine in the hospitality world.We look forward to welcoming you again at The Britannique, for a new memorable stay.Meanwhile, please accept our best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Jimena
Voyage en famille
18 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Jimena
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 juil. 2023
Estimada Jimena :¡qué alegría recibir una evaluación tan excelente! Todo el equipo está entusiasmado al conocer su experiencia positiva y se une a mí para darle las gracias sinceramente.Nuestro objetivo principal es ofrecer hospitalidad y excelencia a medida, a través del alma napolitana más auténtica, que es sin duda nuestra firma.Nos alegramos mucho de que haya disfrutado plenamente de su estancia en nuestro hotel.Esperando poder darle la bienvenida de nuevo en el The Britannique Nápoles, le enviamos un cordial saludo.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Jimena
17 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Jimena
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 24 juil. 2023
Estimada Jimena :¡qué alegría recibir una evaluación tan excelente! Todo el equipo está entusiasmado al conocer su fenomenal experiencia y se une a mí para darle las gracias sinceramente.Nuestro objetivo principal es ofrecer hospitalidad y excelencia a medida, a través del alma napolitana más auténtica, que es sin duda nuestra firma.Nos alegramos mucho de que haya disfrutado plenamente de su estancia.Esperando poder darle la bienvenida de nuevo en el The Britannique Nápoles, le enviamos un cordial saludo.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Laura
Voyage en couple
15 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Laura
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
10/10 Excellent
Shannons
13 juil. 2023
Shannons
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
10/10 Excellent
Lakhi
12 juil. 2023
Lakhi
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
10/10 Excellent
Kimberly
9 juil. 2023
Kimberly
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
6/10 Satisfaisant
victor
Voyage en famille
21 juin 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
victor
Séjour de 1 nuit en juin 2023
10/10 Excellent
Stephanie
Voyage en couple
19 juin 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Stephanie
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 26 juin 2023
Dear Stephanie,Thank you so much for your beautiful words, we are really glad that you found The Britannique to be a top notch place for your stay.Our overarching purpose is to deliver guests tailored hospitality and excellence, resulting in sensory journeys that keep on exceeding expectations, through the most authentic Neapolitan soul. From your generous comments, we can acknowledge we succeeded in our mission and we could not be any happier!We look forward to welcoming you soon at The Britannique for another memorable experience!Best regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Laura
27 mai 2023
Laura
Séjour de 1 nuit en mai 2023
10/10 Excellent
ADRIAN
22 mai 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Todo excelente
ADRIAN
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 29 mai 2023
Estimado Adrian :Muchas gracias por la evaluación excelente que ha compartido con nosotros. En principal objetivo del The Britannique Naples es ofrecer hospitalidad y excelencia a medida, y sus generosos comentarios representan la coronación de nuestro compromiso diario.Fue una alegría y un placer compartir sus palabras de agradecimiento con el resto del equipo, que las acogió con gran entusiasmo.Esperando ser su Casa Napolitana por muchos años más, le enviamos un cordial saludo.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Theresa
Voyage en famille
27 avr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice rooms
Theresa
Séjour de 3 nuits en avril 2023
Réponse de GM - Barbara Brunelli le 28 avr. 2023
Dear Theresa,The entire team joins me in thanking you sincerely for your excellent feedback with respect to the pleasant experience spent at The Britannique Naples.Our resources engage daily to provide tailor-made hospitality and from your generous comments we can acknowledge we were able to convey you such feelings!We are delighted to learn your stay met your taste and expectations. Thank you for appreciating our position too. The Britannique is located up on the hill of Chiaia, away from the hustle and bustle of the city, but within a walking distance from haute de gamme boutiques and delicious restaurants. Moreover, Mergellina harbour, from which you can take ferryboats to our beautiful islands Capri, Ischia and Procida, are at 5 min taxi.Looking forward to welcoming you again very soon at The Britannique Naples for a new memorable experience.Warm regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Sushma
Voyage en famille
25 avr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sushma
Séjour de 4 nuits en avril 2023
Réponse de GM - Barbara Brunelli le 28 avr. 2023
Dear Sushma,what a delight to read such generous comments and words of appreciation! We are enthusiast to learn your stay at The Britannique has been this pleasant and that, together with your daughter, you could appreciate our breathtaking rooftop which gets the feeling of dominating the city at a glance.Looking forward to welcoming you again very soon for a new memorable visit! We count on being your Neapolitan Home for many more years to come! Sincerely,Barbara BrunelliGeneral Manager
6/10 Satisfaisant
Megan
Voyage en couple
31 mars 2023
Megan
Séjour de 3 nuits en mars 2023
8/10 Bien
Jaime
Voyage en couple
16 mars 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jaime
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 20 mars 2023
Estimado Jaime,Muchas gracias por compartir un comentario tan positivo sobre su reciente estancia en el The Britannique Naples. ¡Estamos encantados de saber que su experiencia con nosotros ha sido tan agradable! Todo el equipo se une a mí para agradecerle sus generosos comentarios y palabras de aprecio.Esperamos darle la bienvenida nuevamente para otra estancia increíble.Saludos cordiales,Barbara BrunelliDirectora General
10/10 Excellent
Donald, Fort Lauderdale
6 févr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Donald
Séjour de 1 nuit en février 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 9 févr. 2023
Dear Mr. Donald,Thank you very much for your recognition and excellent rating!At The Britannique Naples, the overarching purpose is to meet guests' expectations and to provide them with a tailored hospitality and excellence; therefore, for us, your comments represent the crowning achievement of our daily efforts.It has been a great joy to share your appreciation and comments with the rest of the team, who was highly pleased and enthusiast indeed.Looking forward to welcoming you again at your Neapolitan home, we send you our best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Crystal
29 janv. 2023
Crystal
Séjour de 1 nuit en janvier 2023
Réponse de BARBARA BRUNELLI - GM le 13 mars 2023
Dear Crystal,Thank you for sharing such a positive feedback on the recent stay at The Britannique Naples. We are delighted to learn your experience has been this pleasant!The entire team joins me in thanking you sincerely for your generous assessment. We all look forward to welcoming you again in your Neapolitan home for another memorable visit.Best regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
26 janv. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 6 nuits en janvier 2023
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 30 janv. 2023
Dear Guest,Thank you very much for your generous feedback, very valuable as we pursue our mission of tailored hospitality with high passion and dedication.Your evaluation represents a reward and an incentive indeed to constantly aim at reaching excellence.We are happy to read that we were able to offer you an unforgettable experience through the authenticity of the Neapolitan spirit.The entire team joins me in thanking you sincerely for your kind comments and for choosing The Britannique for your Neapolitan stay. We look forward to welcoming you again.Barbara Brunelli General Manager
10/10 Excellent
Lynda
Voyage en famille, Voyage en groupe, Voyage en couple
3 janv. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lynda
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 19 janv. 2023
Dearest Lynda,Thank you for posting a glowing score following your recent stay with us.What a delight to learn that you experienced a wonderful stay at The Britannique Naples, offering all the comforts of a luxury property.Thanking you once again for your preference, we hope to be your Neapolitan Home for many more years to come!Warm regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Alexander Lee
12 nov. 2022
Alexander Lee
Séjour de 6 nuits en novembre 2022
2/10 Horrible
Jason
Voyage en couple
5 nov. 2022
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jason
10/10 Excellent
Belinda
Voyage en groupe
10 oct. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Belinda
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 18 oct. 2022
Dear Belinda,The Britannique Naples is enthusiast to learn about your top-notch stay!Your evaluation represents a high source of pride for all of us and surely a nourishment for our passion towards excellence in hospitality.I promptly shared your generous feedback and comments with the rest of the team, so that they may draw inspiration for the future.Looking forward to welcoming you again soon in Naples, we send you our best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
8/10 Bien
Voyageur vérifié
7 oct. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 11 oct. 2022
Dear Guest,Thank you for sharing a positive feedback on your recent stay at The Britannique Naples.We are very glad to learn you could appreciate the experience lived with us and our position, in one of the most elegant districts of the city. Besides, reading you found our staff excellent makes us enormously proud. Looking forward to sharing more special moments with you.Best regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
8/10 Bien
Hollie
Voyage en couple
11 sept. 2022
Les points forts : Propreté et personnel et service
Hollie
Séjour de 7 nuits en septembre 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 16 sept. 2022
Dear Hollie,Thank you for sharing a precious feedback on your recent stay at The Britannique Naples, which intends to express the most authentic Neapolitan spirit to guests, far from clichés and the common folklore.While we wish to deliver the best experience to our guests, through your evaluation we are aware there is still room for improvement towards excellence in hospitality.We do regret for the inconveniences encountered during your visit and we kindly ask you to please accept our sincerest apologies. As far as breakfast is concerned, at The Britannique our guests can enjoy the warmth of the typical "Neapolitan Buongiorno", rich in overwhelming tastes and aromas, with zero-kilometer products selected by our chefs, such as the delicious apricots from Vesuvius, but also fragrant cakes, biscuits and homemade jams. Therefore, we apologize for not having been able to convey you such feeling, resulting in a misalignment of expectations.Rest assured I shared your comments with our Breakfast Manager, who will definitely make the most out of your suggestions, filling eventual gaps with further implementations.Unfortunately, it seems trouble took place also in relation to our solarium and spa. About the 6th floor, the jacuzzi area has been concieved for providing guests with the highest privacy, surrounded by nothing but silence. While, for what concerns the spa, actually it will open soon with numerous news and initiatives. We would be honored if you wish to come back visit us and enjoy it.Dear Hollie, hoping to welcome you again at The Britannique, for a new fulfilling experience, we send you our best regards.Barbara BrunelliGeneral Manager
8/10 Bien
Voyageur vérifié
7 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Comfortable, quiet room
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 12 sept. 2022
Dear Guest,Thank you for sharing a generous feedback on your recent stay at The Britannique Naples! We are delighted to read you enjoyed the room and our breathtaking view of the gulf of Naples, which can be embraced from the panoramic rooftop located on the fifth floor of the building. The Britannique declines its hospitality in different types of rooms: from the intimacy of the guest room to the overpowering beauty of the suites. Crossing the threshold of the rooms, each guest can find the warmth of a Mediterranean city and an elegant and sober luxury awaiting, where contemporary style meets the charm of the past. Maximum comfort, vibrant colors, precious details and design elements are just some of the features that strike in all our rooms. We are glad to learn you could appreciate yours and that we have been able to meet your expectations. The entire team joins me in thanking you sincerely for your kind comments. Hoping to welcome you again at The Britannique for a new memorable experience! Kind regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
8/10 Bien
Pj
3 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Pj
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 5 sept. 2022
Dear Pj,Thank you for posting a feedback following your recent stay with us.The entire team joins me in thanking you sincerely for your preference.Although happy for the overall positive opinion, through your evaluation we can learn we did not entirely meet your expectations and we do regret it.We remain at your complete disposal if you wish to provide us with additional details concerning what could be improved. We all feel your suggestions as a real gift and would be indeed grateful for them. We hope to be your Neapolitan Home for many more years to come and look forward to reading from you soon.Warm regards,Barbara BrunelliGeneral Manager
10/10 Excellent
Stephanie
Voyage en couple
3 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Stephanie
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Réponse de Barbara Brunelli - GM le 5 sept. 2022
Dear Stephanie,Thank you for posting a glowing score following your recent stay with us! What a delight to learn you experienced a wonderful stay at The Britannique Naples, offering all the comforts of a luxury property.The entire team joins me in thanking you sincerely for your preference and for your generous comments.We are all extremely happy to read you could appreciate our panoramic hotel, its staff and tasty food!We hope to be your Neapolitan Home for many more years to come!Warm regards,Barbara BrunelliGeneral Manager