Avis
7,8
Bien
8,6/10
Propreté
8,8/10
Personnel et service
7,4/10
Équipements
8,2/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
7,8/10
Écoresponsabilité
Avis
7 mars 2024
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Équipements
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Owner le 7 mars 2024
Thanks for your review. You did book a cosy single room, which is of course our smallest rooms at a budget price. Our team at Riad Explore is a young team, as we believe in giving opportunity to new talent, they will only get better and more confident with time and experience. It is nice to see that you are a frequent visitor to the medina.
2/10 Horrible
Jelloul
28 avr. 2023
Jelloul
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de africanick le 30 avr. 2023
It is unfortunate that you have been allowed to make a review as you did not actually stay at Riad Africa. You booked late at night at 10.34 PM, arrived at the riad, then left immediately withour staying as the style of hotel and our room policies were not to your liking.
4/10 Médiocre
PragueTeam
12 nov. 2019
PragueTeam
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de africanick le 13 nov. 2019
Thanks for your review. We note that you booked into another riad close to Riad Africa in two rooms instead of one room. We apologise for the overbooking which was beyond our control.
8/10 Bien
philippe
10 mars 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sympa mais...
philippe
Séjour de 3 nuits en mars 2019
Réponse de africanick le 14 mars 2019
Merci pour votre avis. Nous étudions actuellement différentes options permettant de minimiser les perturbations des clients, ceux-ci frappant à la porte d'entrée. Cette irritation sera résolue le plus rapidement possible.
8/10 Bien
juh, angouleme
27 août 2016
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Hotel accueillant, sud de la médina
juh
10/10 Excellent
Mateo
16 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Mateo
Séjour de 3 nuits en avril 2024
10/10 Excellent
Mary
5 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Mary
Séjour de 8 nuits en avril 2024
8/10 Bien
Karlton
30 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Karlton
Séjour de 2 nuits en avril 2024
8/10 Bien
Ingeborg
13 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Ingeborg
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Guest Relations le 15 avr. 2024
Thanks for the great review!
4/10 Médiocre
Kerim
9 avr. 2024
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Kerim
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Relations le 10 avr. 2024
Thank you for taking the time to review your stay with us. We do apologise that you thought the room was too small, you did book one of the cosy rooms which are sold as small bedrooms. We have taken your comments on board to try and improve upon.
2/10 Horrible
Robert
Voyage en famille
28 févr. 2024
Les points faibles : Personnel et service
Robert
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Owner le 3 mars 2024
Thanks for your review, but it is somewhat misleading and OTT as Riad Africa was not overbooked. We upgraded your booking to a higher standard of room at our second riad, Riad Explore, due to urgent maintenance work to our water supply in your allocated room, and disruption caused by the demolition of a neighbouring riad. Riad Africa's new riad, 'Explore', is located just 3 minutes walk from Riad Africa. You were even closer to the medina's main attraction, Djemaa el Fna, in a safe and peaceful neighbourhood. Riad Explore is more luxurious, more expensive, and brand new. All facilities at Riad Africa were available as usual during your stay at Explore, including the Arabia Spa, Bistro Africa roof-top dining and Cooking School. Our card machine was working but your card did not work, so our staff asked for cash. Our policy, like most hotels, is to take room payment at check-in.
6/10 Satisfaisant
Kuljit
Voyage en famille
4 févr. 2024
Les points forts : Propreté et personnel et service
Central location but average comfort
Kuljit
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Guest Relations le 7 févr. 2024
Thank you for taking the time to review your stay with us. We have taken your comments on board and apologise the stay didn't live up to your standards. Our hotel is a traditional riad, typically they don’t have big rooms as space is limited in the Medina, if this is particularly important to you I would recommend looking for modern hotels outside the Medina with more space.
8/10 Bien
MARY
Voyage en famille
30 janv. 2024
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Équipements
MARY
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Guest Relations le 7 févr. 2024
Thank you Mary for taking the time to review your stay, we are pleased to hear that you enjoyed your stay with us. We do apologise that you felt there were a few shortfalls, we are a traditional Moroccan Riad so we do not serve alcohol onsite. All of the day trips we offer are bookable as private trips, we do not offer group trips. We hope that we can welcome you back for another stay in the future.
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
Voyage en famille
21 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 7 nuits en janvier 2024
Réponse de Guest Relations le 7 févr. 2024
Thank you for your review, we once again apologise for the move, but we are pleased that you enjoyed your stay.
10/10 Excellent
Julie
13 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Julie
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Guest Relations le 7 févr. 2024
Thank you Julie for the great rating, we are pleased to hear that you enjoyed your stay and hope that we can welcome you back in the future.
6/10 Satisfaisant
Mohamed
6 janv. 2024
Les points forts : Personnel et service
Mohamed
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Guest Relations le 7 févr. 2024
Thank you Mohamed for the review, we have taken your comments on board to improve upon. We are aware that in the winter it gets cold at night so we do have heaters provided in all bedrooms along with extra blankets.
8/10 Bien
Preeyah
Voyage en couple
30 nov. 2023
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Preeyah
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de Guest Relations le 21 déc. 2023
Thank you Preeyah for the good review.
10/10 Excellent
Lisa Diane
Voyage en famille
24 nov. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lisa Diane
Séjour de 4 nuits en novembre 2023
Réponse de Guest Relations le 21 déc. 2023
Thank you for taking the time out to review your stay. We are very pleased to hear you enjoyed your time with us and hope we can welcome you back in the future.
10/10 Excellent
Kimberly
Voyage en famille
4 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Kimberly
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Guest Relations le 7 févr. 2024
Thank you for the great review Kimberly! We are pleased to hear that you loved your stay with us and hope that we can welcome you back in the future.
8/10 Bien
Marta
Voyage en famille
15 août 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Precioso Riad de exquisita decoración
Marta
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the great review! We are pleased to hear that you loved your stay with us and hope we can welcome you back in the future.
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
Voyage en famille
23 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Reservations le 31 juil. 2023
Thank you for your feedback
10/10 Excellent
ERNESTO
Voyage en famille
2 juin 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Way over expectations!
ERNESTO
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Reservations le 14 juil. 2023
Thank you for your comments, I am glad our staff were able to help you get your bag back to you safely.
6/10 Satisfaisant
ALFONSO
28 mai 2023
Les points forts : Propreté et personnel et service
ALFONSO
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Reception le 14 juil. 2023
Thank you for your feedback
4/10 Médiocre
Diego ángel
16 mai 2023
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Diego ángel
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de africanick le 19 mai 2023
If you could give as some feedback on what aspects of your stay you did not enjoy that would be most useful. Thanks.
10/10 Excellent
ERNESTO
10 mai 2023
ERNESTO
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the great rating!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
24 avr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great stay in a beautiful spot
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for taking the time out to review your stay. We are very pleased to hear you enjoyed your time with us and hope we can welcome you back in the future.
10/10 Excellent
Dimitri
16 avr. 2023
Dimitri
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the great rating!
10/10 Excellent
Fabrice
24 janv. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Fabrice
Séjour de 1 nuit en janvier 2023
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the great review Fabrice!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
15 déc. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Staying at Riad Africa in Marrakech
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en décembre 2022
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for your great review of our property. We are very pleased that you enjoyed your stay with us, we strive to provide an excellent experience for all guests. We hope to welcome you back one day.
10/10 Excellent
Neil
4 déc. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Really enjoyable stay.
Neil
Séjour de 4 nuits en novembre 2022
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for reviewing your stay with us. We are happy to hear that our team were helpful and made your stay such a good experience, the good feedback will be passed on. We hope to see you again in the future.
2/10 Horrible
Ross
20 nov. 2022
Ross
Séjour de 1 nuit en novembre 2022
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for taking the time to review your stay, we apologise that it didn't live up to your expectations.
10/10 Excellent
Shafia
Voyage en famille
10 oct. 2022
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Shafia
Séjour de 4 nuits en septembre 2022
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the great review Shafia!
8/10 Bien
Carlos
8 oct. 2022
Carlos
Séjour de 4 nuits en octobre 2022
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the good review Carlos
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage en famille
9 avr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 4 nuits en mars 2022
Réponse de Guest Relations le 8 mars 2024
Thank you for the good review!
10/10 Excellent
Yazeed
2 avr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Yazeed
Séjour de 1 nuit en mars 2022
Réponse de africanick le 8 avr. 2022
Thanks Yazeed, hope to see you again soon.
6/10 Satisfaisant
Salpy Hovannes
16 nov. 2021
Salpy Hovannes
Séjour de 7 nuits en novembre 2021
Réponse de africanick le 23 nov. 2021
Thanks for your feedback. The medina streest are cobbled so it is difficult to roll your suitcase! There is always an option to have your case carried in a hand-pulled cart for 30 dirhams. The rooms at Riad Africa are always aired before guest arrival so I am not sure why you felt they were not. I understand from Faical that we upgraded your room for free as you were never happy with each room for some reason. To be honest I do not think a riad was a good choice for you personally. I note that you moved to a standard resort style hotel after your stay - hopefully more appropriate for your needs.
10/10 Excellent
Naomi
13 nov. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
10 out of 10, would come again
Naomi
Séjour de 1 nuit en novembre 2020
Réponse de africanick le 14 nov. 2020
Thanks for choosing to stay with us when there are so many empty hotels and riads in Marrakech at the moment. We look forward to hosting you again soon.
8/10 Bien
Vladimir
9 févr. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good, but not very cheap.
Vladimir
Séjour de 4 nuits en février 2020
Réponse de africanick le 24 mars 2020
Thanks so much for your feedback which will help us improve our guest experience. I am pleased that Redouan delivered such good service to you. On the first night of your stay I understand that you were allocated our last available room, an economy room, as we were fully booked. You were then upgraded to a superior room (Okavango) rather than a standard room for the last nights of your stay. We hope to see you back one day and offer you a free upgrade to a Junior Suite on your next visit.
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
8 févr. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
TOP HOTEL!
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de africanick le 10 mars 2020
Thanks for your review Adam.
6/10 Satisfaisant
Chris
Voyage en famille
31 déc. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Chris
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de africanick le 1 janv. 2020
We are sorry that you were disturbed by smokers. We have a strict no smoking policy within our riad - smoking is only allowed on the roof terrace and in the streets outside the riad - so I am unsure as to why smoking took place. Usually it is due to inconsiderate behaviour from guests that smoke that ignore our no-smoking signs and warnings from staff.
8/10 Bien
Shirley
20 déc. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Shirley
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de africanick le 1 janv. 2020
Thanks for staying with us. As an historic old medina house we are constrained by existing room sizes so many of our rooms vary in size from cosy singles (10 sq metres) - our cheapest rooms, up to junior suites (36 sq metres). We allocate rooms based on category of room booked and price paid, so with your room I believe it was a cosy room - small, but as you mentioned everything you need is supplied. We hope to see you again one day - do let us know and we will ensure that as a repeat guest we will give you a free room upgrade.
2/10 Horrible
KWANGHYUN
24 oct. 2019
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
KWANGHYUN
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de africanick le 26 oct. 2019
Thanks for your score but we did not receive any actual feedback to inform us what went wrong and why your score was so low. Also, our manager, Redouan, has no information to help us identify what aspect of your stay was not to your liking.
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
24 sept. 2019
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de africanick le 26 oct. 2019
Thanks for your score but we did not receive any feedback to understand if there are any aspects of our operations we need to focus on.
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage en couple
5 avr. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en mars 2019
Réponse de africanick le 10 avr. 2019
Thanks for your comments and for staying with us.
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
4 avr. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de africanick le 10 avr. 2019
Thanks for your comments and for staying with us. We are glad you enjoyed our cosy sitting areas.
8/10 Bien
Voyageur vérifié
28 mars 2019
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Réponse de africanick le 4 avr. 2019
Thanks for your review. We hope to see you back soon.
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
29 déc. 2018
Voyageur vérifié
Séjour de 7 nuits en décembre 2018
Réponse de africanick le 9 janv. 2019
Thanks for your review.
8/10 Bien
Voyageur vérifié
23 déc. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en décembre 2018
Réponse de africanick le 26 déc. 2018
Thanks for staying with us. Sorry to hear you found your room a little cold at night. We do have extra radiators in store if necessary.
10/10 Excellent
Mark, Sussex, Uk
18 nov. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mark
Séjour de 3 nuits en novembre 2018
Réponse de africanick le 26 déc. 2018
Thanks for your review Mark. We'd love to see you back one day soon.
6/10 Satisfaisant
Jens
7 sept. 2018
Nice Riad, good place - but.....
Jens
Séjour de 3 nuits en août 2018