Avis sur Manta Dive Resort Gili Air
Manta Dive Resort Gili Air
87 Jalan Koperasi, Ampenan, Gili Air, Gili Air
Avis
8,6
Excellent
9,0/10
Propreté
8,6/10
Personnel et service
8,8/10
Équipements
8,6/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
8,4/10
Écoresponsabilité
Avis
Voyage en couple
7 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2024
10/10 Excellent
Stefanie
19 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stefanie
Séjour de 3 nuits en mars 2020
10/10 Excellent
Bruno
13 nov. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bruno
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de Ana le 21 déc. 2019
Dear Bruno,
Thank you so much from your kind feedback!
We are really glad you enjoyed your stay with us and we hope to see you back :)
Your Manta Team
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en famille
24 août 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Manta Dive Resort Management le 26 août 2019
Hi!
We are glad to hear you enjoyed your stay with us and look forward to welcoming you back again in the future!
8/10 Bien
ENORA
23 août 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon séjour à Gili Air
ENORA
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Manta Dive Resort Management le 26 août 2019
Hi Enora,
Thank you for your review, we are happy to hear you enjoyed your stay with us and look forward to welcoming you back for a stay in the future!
8/10 Bien
Benoit
18 juil. 2019
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Bon hotel pour la plongée
Benoit
Séjour de 5 nuits en juillet 2019
Réponse de Manta Dive Team le 20 juil. 2019
Hi Benoit!
Thank you for your review! We are happy to hear you had an excellent stay with us. We hope to see you soon again for another quiz night!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
8 juil. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en juin 2019
Réponse de Manta Dive Team le 16 juil. 2019
Hi!
Thank you for your review, we are happy to know you had a good stay with us. We look forward to welcoming you in the future!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
22 avr. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Manta Dive Team le 4 mai 2019
Hi!
We'd so delighted to hear that you enjoyed your stay with us!
We appreciate the feedback and look forward to welcoming you again soon!
10/10 Excellent
Camille, Paris
29 avr. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great place !
Camille
Séjour de 3 nuits en avril 2018
Réponse de Manta Dive Gili Air le 10 mai 2018
Thank you for recommending Manta Dive Gili Air to fellow travelers. The whole Manta Dive team would be happy to welcome you again in our Resort.
8/10 Bien
yoda, europe
20 mai 2017
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
yoda
Thank you for your review, we always appreciate the time you took for a feedback regarding your stay with us so that we can continually improve our services.
We like to apologize if you felt your stay was too impersonal. Usually this is not the case and our guests are happy with our welcoming and open hearted philosophy. I will pass this concern to our team to follow up in this matter.
Nevertheless, we hope that you enjoyed your stay on Gili Air. We would be very happy to improve the first impression of us with a second chance.
Your Manta Dive Team
10/10 Excellent
FRANCOIS
1 mai 2017
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
super emplacement pour le snookeling .
FRANCOIS
10/10 Excellent
FRANCOIS
27 avr. 2017
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
super emplacement et personnel au top
FRANCOIS
10/10 Excellent
Auriane
20 sept. 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel a recommander
Auriane
10/10 Excellent
Pauline, Paris
4 juin 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Chambre charmante proche des restaurants
Pauline
8/10 Bien
Sandrine
17 nov. 2015
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sandrine
6/10 Satisfaisant
Hajdu
29 janv. 2024
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Hajdu
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
8/10 Bien
Danielle
Voyage en couple
1 nov. 2023
Les points forts : Propreté et personnel et service
Danielle
10/10 Excellent
Charlotta
23 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Charlotta
Séjour de 5 nuits en juillet 2023
8/10 Bien
Charles A
Voyage en famille
6 janv. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Charles A
4/10 Médiocre
Sergey
16 mars 2020
Sergey
Séjour de 4 nuits en mars 2020
10/10 Excellent
Ivona
14 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Just wonderful!
Ivona
Séjour de 5 nuits en mars 2020
Réponse de Manta Dive Resort Team le 16 mars 2020
Thank you so much for your kind view. We are very happy you enjoyed your stay with us, and we hope to see you again!
10/10 Excellent
Alice, San Diego, California
Voyage en famille
9 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Alice
Séjour de 3 nuits en mars 2020
Réponse de Manta Dive Gili Air le 10 mars 2020
Dear Alice,
thank you so much for your kind review!
It was our pleasure to host you, and we hope to see you again next year.
8/10 Bien
Line
Voyage en groupe
4 mars 2020
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Average hotel
Line
Séjour de 2 nuits en février 2020
Réponse de Manta Dive Gili Air Team le 10 mars 2020
Thank you so much for devoting your time to leaving us a review!
Our dive center is located in the resort area, and there are some stuff members that are related only to the diving part, and thus they interact exclusively with the diving guests. Dive instructors and students interact quite a lot as safety is our first priority, and therefore it might seem like dive guests get more attention. We are sorry that we made feel you this way but we can reassure that it was only instructors that devoted more attention to their students, and we are equally happy to welcome all of our guests.
The area in front of the resort doesn't have a sandy beach but is prefect for snorkeling (you can see incredible corals, lots of tropical fish and sometimes turtles). The only sandy beach of the island is located within a 2 minutes walk, and we find our location very attractive.
We are sorry if the information on the website created a wrong impression and we will review this.
It was our please to host you, and we are happy you had a good experience staying with us in Gili Air :)
10/10 Excellent
Henrikki
3 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Henrikki
Séjour de 3 nuits en février 2020
Réponse de Manta Dive Resort Team le 10 mars 2020
Thank you for devoting your time to leaving us such a high score!
We are happy you enjoyed your stay, and hope to see you again :)
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage en couple
3 févr. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Réponse de Kate le 7 févr. 2020
Hi, thank you for your review! We are happy to know you enjoyed your stay with us!
8/10 Bien
Monica W
Voyage en famille
24 déc. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Monica W
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de Manta Dive Team le 25 déc. 2019
Hi Monica!
Thank you so much for reviewing us. Hope to see you again!
8/10 Bien
Jimmy
Voyage en groupe
22 déc. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Jimmy
Séjour de 4 nuits en décembre 2019
Réponse de Manta Team le 23 déc. 2019
Thank you so much for reviewing us :) We are happy you enjoyed your stay and had some great time snorkeling around!
Hope to see you again!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en couple
15 nov. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 5 nuits en octobre 2019
Réponse de Ana le 21 déc. 2019
Thank you so much from your great feedback!
We hope to see you again and take you out diving! :)
Your Manta Team
8/10 Bien
Victor
3 nov. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Clean place on quiet and good location. Divevibes!
Victor
Séjour de 5 nuits en octobre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi,
Thank you for your review, it was a pleasure hosting you!
8/10 Bien
Voyageur vérifié
2 nov. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi,
Thank you for your review, it was a pleasure hosting you!
10/10 Excellent
Eleanor
28 oct. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Eleanor
Séjour de 4 nuits en octobre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi Eleanor,
Thank you for your review, it was a pleasure hosting you!
10/10 Excellent
Stephanie
16 oct. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stephanie
Séjour de 4 nuits en octobre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
HI Stephanie,
Thank you for your review, it was a pleasure hosting you!
8/10 Bien
Elina
11 oct. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Honeymoon
Elina
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi Elina,
Thank you very much for your detailed review, we are happy to read that you enjoyed your stay with us!
A big thank you for choosing us for your honeymoon and hope to see you again in the future!
10/10 Excellent
marta
Voyage en famille, Voyage en groupe
8 oct. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Highly recommended
marta
Séjour de 4 nuits en octobre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi Marta,
Thank you very much for your kind review, it's a pleasure to read that you enjoyed your stay with us.
A big thank you for choosing to stay with us and hopefully we'll see you again soon!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en famille
6 oct. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi,
Thank you for taking the time to review us, it's a pleasure to read that you enjoyed your stay.
A big thank you for choosing us and hopefully we'll see you again in the future!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en couple
14 sept. 2019
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 12 nov. 2019
Hi,
Thank you for your wonderful review. It is a pleasure to read that you had an amazing stay with us!
All the best for the future and hope to see you again soon!
4/10 Médiocre
Voyageur vérifié
31 août 2019
Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en août 2019
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en couple
30 août 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en août 2019
8/10 Bien
Voyageur vérifié
20 août 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 5 nuits en août 2019
Réponse de Manta Dive Resort Management le 26 août 2019
Hi!
Thank you for your review, we are happy to know you enjoyed your stay with us!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
30 juil. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Manta Dive Team le 1 août 2019
Hi!
We are glad to hear that you enjoyed your stay with us and look forward to welcoming you again for a stay!
8/10 Bien
Enrico
13 juil. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel confortevole
Enrico
Séjour de 5 nuits en juin 2019
Réponse de Manta Dive Team le 16 juil. 2019
Hi Enrico!
Thank you for your review, we are happy to know you had a good stay with us. We look forward to welcoming you in the future!
2/10 Horrible
Jay, New york
Voyage en groupe
7 juil. 2019
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Jay
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 20 juil. 2019
Hi Jay,
Thank you for your review and interesting feedback regarding your visit to our dive center. We are happy to know that you enjoyed your stay at our bungalows and consider it great value for money!
It seems like you were not satisfied with the newly adopted regulation by the Indonesian government to implement a one-time tax of 100.000 IDR for every diver diving in the Gili Matra Marine reserve areas. This fee was adopted in all dive centers in the coast of Lombok and The Gili Islands in April and every reputable dive center and instructor working in the area should be aware of this as it is strongly emphasized as changed regulation. The pricing of fun dives and courses is also defined by a price agreement between the dive centers in Gili Air to guarantee fair business and quality of teaching, so whichever dive center you wish to dive with during your stay, you will find the same pricing.
Regarding the use of SMB's, these safety devices are used by every single dive master and instructor teaching with us, as our dive operations are firstly based on safety, above all else. Should our customers wish to use their own safety markers they are more than welcome to do so. In any case, our staff are always carrying one, without exception.
When it comes to our "hyped-up" reputation, that can be counted as a compliment, as we have managed to deliver excellent diving experiences for all levels of divers for more than 11 years and are truly proud of our team efforts that it has taken to earn all of our excellent reviews, happy customers and our reputation.
We hope that the adoption of the Marine park tax of 100.000 IDR in the Gilis (7 USD) didn't ruin your diving experience too much and hope to welcome you back again for a diving stay in the future!
Sunny greetings from Gili Air!
8/10 Bien
Voyageur vérifié
30 juin 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 4 nuits en juin 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 1 juil. 2019
Thank you for your review. We are glad to hear everything went smoothly for you and look forward to welcoming you back again!
10/10 Excellent
Joanna Clare
28 juin 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great Place
Joanna Clare
Séjour de 3 nuits en juin 2019
Réponse de Manta Dive Resort Team le 1 juil. 2019
Hi Joanna!
Thank you for your review. We are glad to hear everything went smoothly for you and look forward to welcoming you back!
6/10 Satisfaisant
Nadine
22 juin 2019
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Ok.. Nothing more
Nadine
Séjour de 2 nuits en mai 2019
Réponse de Manta Dive Team le 27 juin 2019
Hi Nadine,
Thank you for your review, we appreciate all feedback and take all improvement suggestions into an account. We are surprised to hear that you found our breakfast options limited and would like to clarify that our complementary room breakfast includes 1) one choice of main course, 2) coffee and tea included and 3) a fruit platter or a fresh fruit juice. All in all, there is a broad variety of options to choose from and if this isn't enough to fill you, in addition to this, we offer an all-day breakfast menu where items can be purchased throughout the day.
Regarding the coca-cola can, our communal areas get cleaned multiple times a day, so it is not possible that dishes or empty bottles are left on the areas overnight.
We also share your frustration with the garbage problem in the Gili Islands. Unfortunately, as there isn't a proper garbage disposal system according to western standards on the islands, and the trash is collected by the local municipality, sometimes not so efficiently. As a resort, we do our best to minimize waste but can do very little when it comes to the garbage that businesses leave on the areas for the municipality to collect.
We hope to have provided you with more understanding regarding your experience with us and wish to welcome you for a stay in the future!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en couple
15 juin 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 6 nuits en juin 2019
Réponse de Manta Dive Team le 17 juin 2019
Hi!
Thank you for your review. We are happy to hear you enjoyed your stay with us!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
11 juin 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Yksi parhaista hotelleista missään
Voyageur vérifié
Séjour de 9 nuits en mai 2019
Réponse de Manta Tiimi le 13 juin 2019
Hei!
Kiitos mahtavasta kommentista! Todella mukava kuulla etta teilla oli mukava loma meidan luonamme. Toivottavasti nahdaan taas pian!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en famille
27 mai 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 4 nuits en mai 2019
Réponse de Manta Dive Team le 4 juin 2019
Thank you for your review! We are happy to hear you had a great stay with us!
10/10 Excellent
David
27 mai 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
David
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Manta Dive Team le 4 juin 2019
Thank you for your review! We are happy to hear you had a great stay with us!
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage en couple
26 mai 2019
Les points forts : Personnel et service
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de Manta Dive Team le 4 juin 2019
Thank you for your review! We are happy to hear you had a great stay with us!