Avis sur Sina Villa Medici, Autograph Collection
Sina Villa Medici, Autograph Collection
Via Il Prato 42, Florence, FI
Avis
8,6
Excellent
9,0/10
Propreté
9,0/10
Personnel et service
8,0/10
Équipements
8,6/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
8,4/10
Écoresponsabilité
Avis
9 oct. 2023
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Fernando Pane le 11 oct. 2023
Dear Ms. Chavassieu,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
JEAN
4 mars 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
JEAN
Séjour de 4 nuits en février 2022
Réponse de Sina Villa Medici, Autograph Collection le 7 mars 2022
Cher Monsieur ,
Un grand merci d’avoir pris le temps de partager votre récente expérience parmi nous. Nous sommes enchantés de lire que vous avez apprécié votre séjour au Sina Villa Medici, Autograph Collection.
En espérant avoir le plaisir de vous revoir bientôt parmi nous.
Meilleures salutations
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection
8/10 Bien
Voyageur vérifié
11 janv. 2019
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
7 juin 2018
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 6 nuits en mai 2018
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
16 sept. 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
4/10 Médiocre
Voyageur vérifié
2 janv. 2016
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Confort chambre
Voyageur vérifié
10/10 Excellent
Jean Louis
16 nov. 2015
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Jean Louis
6/10 Satisfaisant
Abraham, Tel aviv
26 août 2015
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Les points faibles : Propreté
Déçu
Abraham
6/10 Satisfaisant
Michel, Courbevoie
6 août 2014
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Cinq étoiles luxe, mais beaucoup d'insuffisances
Michel
10/10 Excellent
Adriano, Genève
2 juin 2014
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Monsieur
Adriano
10/10 Excellent
Alexandre, Paris
23 août 2013
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hôtel magique et plein de charme s
Alexandre
8/10 Bien
SebSeb
10 sept. 2012
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Agréable
SebSeb
2/10 Horrible
Voyageur vérifié
17 juin 2012
Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
HORRIBLE
Voyageur vérifié
8/10 Bien
Voyageur vérifié
6 juil. 2010
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
8/10 Bien
Eleonore, Bordeaux - France
17 sept. 2009
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A essayer quand même
Eleonore
6/10 Satisfaisant
Sophie, Paris
28 août 2009
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Confort de la chambre
trop vieux trop excentré trop cher
Sophie
10/10 Excellent
Dishant
27 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Dishant
Séjour de 2 nuits en avril 2024
10/10 Excellent
carolena
9 oct. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
carolena
Réponse de Fernando Pane le 11 oct. 2023
Dear Ms. Sarkisian,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Esther, west chester
8 oct. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Esther
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Fernando Pane le 11 oct. 2023
Dear Ms. Irrthum,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Helen
29 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Helen
Séjour de 4 nuits en septembre 2023
Réponse de Fernando Pane le 11 oct. 2023
Dear Ms. Casey,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
6/10 Satisfaisant
Svein
28 sept. 2023
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Svein
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de Fernando Pane le 11 oct. 2023
Dear Mr. Bovik,Thank you for taking the time to share your thoughts. I appreciate you bringing it to our attention. I will share your message with all the leadership team.Once again, thank you for taking the time to share your feedback. I appreciate you choosing to stay with us.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Apurva
Voyage en famille avec de jeunes enfants
8 août 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Apurva
Séjour de 3 nuits en août 2023
Réponse de Fernando Pane le 9 août 2023
Dear Apurva,On behalf of the entire hotel Team, thank you for sharing about your stay.Positive reviews are always encouraging. All of our guests' feedbacks are important to us and we are truly committed to do our best in order to meet our guests' expectations. Your feedback has been shared with all our team as a way of celebrating the memorable guest experience we managed to deliver. Once again, I appreciate you taking the time to share about your stay with us.We hope to welcome you soon.Warm regards, Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
2/10 Horrible
Lisa
8 août 2023
Lisa
Séjour de 2 nuits en août 2023
8/10 Bien
Carla
Voyage en famille
26 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Carla
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
10/10 Excellent
Nathaniel, Jupiter
26 juil. 2023
Nathaniel
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
6/10 Satisfaisant
Carlos
Voyage en couple
9 juil. 2023
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Carlos
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
8/10 Bien
Rhonda
12 mai 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Rhonda
Séjour de 7 nuits en mai 2023
Réponse de GM SINA VILLA MEDICI le 15 mai 2023
Dear Rhonda, We appreciate your comments regarding your stay with us. It is always a pleasure to receive positive feedback.I will share your comments with our Team, who I am certain will be encouraged by your remarks. As a member of Marriott Int., the hotel continuously strives to meet your needs and expectation.Thank you again for sharing your experience, and we look forward to serving you in the future.Sincerely, Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Satoshi
Voyage en famille
6 mai 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Satoshi
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Fernando Pane le 8 mai 2023
親愛なるゲストは、素晴らしいフィードバックをありがとうございました。我々はまだ私達のゲストを、それを持っていると思っています。我々はすぐに楽しみにしています。Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
2/10 Horrible
Sahel
25 avr. 2023
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sahel
Réponse de Fernando Pane le 10 juil. 2023
Thank you for taking the time to let us know about your experience while staying with us. Your experience is below our standard.Providing the highest level of hospitality is our number one priority and I sincerely apologize for failing to meet your expectations. I have shared your feedback with the all our leadership team to ensure the necessary guidelines are in place and reviewed to prevent issues highlighted from occurring in the future. I hope you choose to stay with us again when your travels bring you back to the area. Sincerely,Fernando PaneGeneral Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Mike
Voyage en famille
21 avr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Mike
Séjour de 3 nuits en avril 2023
Réponse de Fernando Pane le 21 avr. 2023
Dear Mike,Greetings from Sina Villa Medici, Autograph Collection!On behalf of the entire hotel Team, thank you for sharing about your stay.Positive reviews are always encouraging. All of our guests' feedbacks are important to us and we are truly committed to do our best in order to meet our guests' expectations. Your feedback has been shared with all our Team as a way of celebrating the memorable guest experience we managed to deliver. Once again, I appreciate you taking the time to share about your stay with us.We hope to welcome you soon.Arrivederci! Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Hiroe
8 mars 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hiroe
Séjour de 1 nuit en mars 2023
10/10 Excellent
thomas alan
Voyage en famille
2 févr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
thomas alan
Séjour de 6 nuits en janvier 2023
4/10 Médiocre
Jorge, mexico
Voyage en famille
29 déc. 2022
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Jorge
10/10 Excellent
francesco
Voyage en couple
17 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
francesco
Séjour de 3 nuits en septembre 2022
8/10 Bien
Sze Ling
Voyage en famille
31 août 2022
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Sze Ling
Séjour de 2 nuits en août 2022
8/10 Bien
Alan
Voyage en famille avec de jeunes enfants
7 août 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Alan
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Fernando Pane, General Manager le 8 août 2022
Dear Mrs. Farthing,
Thank you for taking the time to share your thoughts regarding your issues. I appreciate you bringing it to our attention. I will share your message with all the leadership team in order to improve our services and attention.
Once again, thank you for taking the time to share your feedback. I appreciate you choosing to stay with us.
Sincerely,
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection
6/10 Satisfaisant
Jonathan, Manaus
Voyage en famille
3 août 2022
Les points faibles : Équipements
Jonathan
Séjour de 4 nuits en juillet 2022
2/10 Horrible
Juan Carlos Rebuelta
Voyage en famille
21 juil. 2022
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Juan Carlos Rebuelta
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Fernando Pane - General Manager le 22 juil. 2022
Estimado Señor Rubuelta,
Nos comprometimos constantemenete para regalar a todos nuestros Huéspedes una experiencia única, a la altura de los estandares mejores y más cuidados.
Nos sentimos mucho que en este caso no correspondimos a Sus esperanzas.
Gracias por Su estimada atención,
Atentamente
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection
2/10 Horrible
Veena
Voyage en famille
20 juil. 2022
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Veena
Séjour de 3 nuits en juillet 2022
Réponse de Fernando Pane - General Manager le 22 juil. 2022
Dear Guest,
Thank you for taking the time to tell us about your stay at Sina Villa Medici, Autograph Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.
We continuously strive to meet your needs and expectations; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent any future occurrences.
We appreciate the time you took to share your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the future.
Kindest Regards,
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection
4/10 Médiocre
Veena
Voyage en famille
18 juil. 2022
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Horrible service fir a 5 star hotel
Veena
Séjour de 3 nuits en juillet 2022
Réponse de Fernando Pane - General Manager le 19 juil. 2022
Dear Guest,
Thank you for taking the time to let us know about your experience while staying with us. Your experience is below our standard.
Providing the highest level of hospitality is our number one priority and I sincerely apologize for failing to meet your expectations.
I have shared your feedback with the Leadership Team to ensure the necessary guidelines are in place and reviewed to prevent issues highlighted from occurring in the future.
I hope you choose to stay with us again when your travels bring you back to the area.
Sincerely,
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Elysia
Voyage en famille
13 juin 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Elysia
Séjour de 4 nuits en juin 2022
Réponse de Fernando Pane - General Manager le 14 juin 2022
Dear Elysa,
First of all let me thank you for the time you have dedicated to tell us about your stay at Sina Villa Medici, Autograph Collection.
I am most honored to receive your message, we constantly work with such a passion for our guests’ happiness and you can’t imagine how rewarding it is getting back a “thank you letter” by a satisfied guest like in your case.
I believe that finding the right balance between professionalism and friendliness with our guest is probably the most difficult target to achieve but it looks like we are on the right way.
I will share your comments with each person of our Team and I am sure they will be highly encouraged by your remarks.
Thank you again for sharing your experience and we look forward to welcoming you in a not too late future.
Arrivederci!
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection
10/10 Excellent
Carina
Voyage en famille, Voyage en couple
8 juin 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Carina
Séjour de 4 nuits en mai 2022
6/10 Satisfaisant
Cristina
1 juin 2022
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Fotos parecem muito mais bonito que na realidade.
Cristina
Séjour de 2 nuits en mai 2022
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
20 mai 2022
Beware Premium rooms
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en mai 2022
2/10 Horrible
amritpal
Voyage en famille
18 mai 2022
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
amritpal
Séjour de 5 nuits en mai 2022
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
17 mai 2022
Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Very mediocre - 5 star…not so much
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en mai 2022
10/10 Excellent
Fredrik
8 mai 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
En natt i Florens
Fredrik
Séjour de 1 nuit en mai 2022
8/10 Bien
Robert
Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
27 avr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Robert
Séjour de 3 nuits en avril 2022
10/10 Excellent
rachel
18 avr. 2022
rachel
Séjour de 4 nuits en avril 2022
6/10 Satisfaisant
zuereyha
Voyage en famille
7 janv. 2022
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté
zuereyha
Séjour de 4 nuits en janvier 2022
Réponse de Sina Villa Medici, Autograph Collection le 10 janv. 2022
Dear Guest,
Thank you for taking the time to handwrite the comments regarding your recent stay. I would like to express my sincerest apology for the lack of flawless service in the Housekeeping. Your disappointment is certainly understandable.
Obviously we fell short of fulfilling your expectations, as well as our own. I assure you that the circumstances you encountered are not indicative of our high standard of service and attention that we strive to provide our guests. Our mission was for you to enjoy another fantastic and memorable stay.
I do hope that you will consider this litany of circumstances as an exception and give us the chance to regain your confidence in us. Myself and the staff of the Sina Villa Medici, Autograph Collection look forward to welcoming you back in the future, and I will personally ensure your next experience is impeccable.
Best,
Fernando Pane
General Manager
Sina Villa Medici, Autograph Collection