Terrasse/Patio

Avis sur Acta The Avenue

4 out of 5
Acta The Avenue
188 Avenida de Fernão de Magalhães, Porto

Avis

9,2

Merveilleux

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 190 avis sur 296." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 82 avis sur 296." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 14 avis sur 296." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 7 avis sur 296." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 3 avis sur 296." "

9,6/10

Propreté

9,2/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

9,4/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Marcel

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Malheureusement démolition d'un bâtiment en face de l'hôtel.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de António Cunha - ACTA The Avenue le 20 avr. 2024
Dear Marcel,First of all, thank you for choosing the Hotel ACTA The Avenue for your stay in Porto.We regret any inconvenience that the constructions may have caused you during your stay. We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city.Best regards,

10/10 Excellent

Marie Hélène

Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de António Cunha - ACTA The Avenue Team le 5 déc. 2023
Dear Marie, Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations. Best regards,

10/10 Excellent

anthony

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Jorge Balaia le 22 sept. 2023
Dear Anthony,Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations.Kind regards,

8/10 Bien

Karine

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel agréable avec vue sur Porto !
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Jorge Balaia le 1 sept. 2023
Cher client,Merci beaucoup d'avoir choisi notre hôtel Acta The Avenue pour votre dernier séjour dans la ville de Porto, comme également de votre évaluation positive. Vos commentaires sur notre emplacement, le service et la qualité sont la meilleure récompense et encouragement pour continuer à proporcioner à nos hôtes un séjour inoubliable.Cordialment

10/10 Excellent

Jean-Jacques

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en mars 2023
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 17 mars 2023
Cher Monsieur Jean-Jacques,Merci beaucoup pour votre classification. Nous sommes heureux que vous ayez eu un agréable séjour dans notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous sommes à votre disposition pour toute information ou question que vous pourriez avoir.Cordialement,

2/10 Horrible

Frédérique

Séjour de 4 nuits en novembre 2022
Réponse de Catarina Isabel - Front Office le 15 nov. 2022
Dear Guest,We are depply sorry that the service provided by us did not meet your expectations.Best regards,ACTA The Avenue Team

8/10 Bien

Lise

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nous avons adoré ma fille et moi séjourner à cet hôtel. Je désire y retourner la prochaine fois que je serai à Lisbonne . Vraiment excellent. Nous le recommandons sans hésitation. Toutefois nous tentons de rejoindre l’hôtel par téléphone et par courriel sans réponse: nous avons oublié notre iPad dans notre chambre et notre localisateur nous confirme qu il est là. Nous désirons le récupérer rapidement. Nous sommes toujours sans retour de communication.
Séjour de 3 nuits en octobre 2022
Réponse de Catarina Isabel - Front Office le 15 nov. 2022
Dear Guest,Thank you so much for choosing Acta The Avenue for your stay in Porto and for taking the time to post your comments. We are very happy to hear that you enjoyed your experience with us. We are very sorry for the iPad but we didn't find it anywhere. We hope you have found it elsewhereCarefully,ACTA The Avenue Team

10/10 Excellent

NADINE ISABELLE

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Chambre agréable, décorée sobrement et avec élégance. Personnel efficace et discret. Excellent rapport qualité/prix.
Séjour de 8 nuits en octobre 2022
Réponse de Jorge Balaia le 24 oct. 2022
Cher client,Merci beaucoup d'avoir choisi notre hôtel Acta The Avenue pour votre dernier séjour dans la ville de Porto, comme également de votre évaluation positive. Vos commentaires sur notre emplacement, le service et la qualité sont la meilleure récompense et encouragement pour continuer à proporcioner à nos hôtes un séjour inoubliable.Cordialement,

10/10 Excellent

BRUNO

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Passez un très bon séjour entre amis pour une visite de Porto pendant 3 jours. Hôtel bien situé à 1 km du centre donc très facile de s'y rendre a pied. Chambre impeccable et une belle petite terasse en haut de l'hotel. je recommande.
Séjour de 3 nuits en octobre 2022
Réponse de Catarina Isabel - Front Office le 16 oct. 2022
Cher Client,Merci beaucoup pour votre commentaire. Nous sommes heureux que vous ayez eu un agréable séjour dans notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous sommes à votre disposition pour toute information ou question que vous pourriez avoir.Cordialement,ACTA The Avenue Team

6/10 Satisfaisant

Julien

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Better communication/guest service needed
We arrived at 10, room was not ready which is totally normal. We checked in around 6pm, we got a twin room. As a couple who arrived early we’d have appreciated to get a king size assigned. We finally did after I insisted even though the front desk agent didn’t want to give me one saying that “it’s not guaranteed and there isn’t any left”. But he finally found one. Plus, on my reservation confirmation, it’s guaranteed. Then, one night, we checked the room service menu, we called down the reception and they only had one soup and one salad available. Another night we wanted to have a drink on the rooftop bar but it was exceptionally closed. Properties are short on staff, we totally get that, it seems that it was the reason several services weren’t available. However, we wish they had told us upfront so we don’t get frustrated. Other than that, nice hotel, comfortable room, and good breakfast.
Séjour de 4 nuits en septembre 2022
Réponse de Jorge Balaia le 11 oct. 2022
Dear guest,First of all, we would like to thank you for sharing with other fellow users your experience in our hotel. We regret any inconvenience that we may have caused you during your stay. Referring to the room, if the guest ask for a room change, whenever possible, we will change it, because our main goal is that all our customers are satisfied and have a pleasant stay with us.We will contact the F&B department and take action to prevent a recurrence. We take in consideration your comments for future improvements in our services.Once again, we would like to thank to you for sharing your experience with other users and we expect to see you again in your next visit to the city.Kind regards,

10/10 Excellent

Christine

Séjour de 4 nuits en septembre 2022

10/10 Excellent

Allio

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien reçu dans cette hôtel personnel très agréable chambre très propre je conseille fortement
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 19 sept. 2022
Cher client, Merci beaucoup pour votre commentaire. Nous sommes heureux que vous ayez eu un agréable séjour dans notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous sommes à votre disposition pour toute information ou question que vous pourriez avoir.Cordialement,

10/10 Excellent

bastien

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien accueilli et un service au top !! L'hôtel est très bien situé, les chambres sont confortables et spacieuses. Rooftop avec jolie vue pour boire un verre. Je recommande
Séjour de 4 nuits en juin 2022
Réponse de Inês Soares - Acta The Avenue le 12 juin 2022
Merci beaucoup d'avoir choisi notre hôtel Acta The Avenue pour votre dernier séjour dans la ville de Porto, comme également de votre évaluation positive. Vos commentaires sur notre emplacement, le service et la qualité sont la meilleure récompense et encouragement pour continuer à proporcioner à nos hôtes un séjour inoubliable.

10/10 Excellent

EMMANUELLE

Séjour de 2 nuits en avril 2022
Réponse de Catarina Moreira - Front Office le 17 mai 2022
Dear Guest, Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations. Best regards, ACTA The Avenue Team

10/10 Excellent

Chloé

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
J'avais besoin d'une forte connexion wifi pour le travail, et je n'ai pas été déçue ! L'endroit est accessible et pratique quand nous voulons visiter la ville.
Séjour de 7 nuits en avril 2022
Réponse de António Cunha - Acta The Avenue le 5 mai 2022
Cher Chloé, Merci beaucoup pour votre commentaire. Nous sommes heureux que vous ayez eu un agréable séjour dans notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous sommes à votre disposition pour toute information ou question que vous pourriez avoir.

8/10 Bien

Walid

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very good
Very good
Séjour de 2 nuits en mars 2022
Réponse de Acta The Avenue le 12 avr. 2022
Dear guest, thank you very much for your positive feedback. Please don't hesitate to contact us again for any question or requirements. Best Regards, ACTA THE AVENUE

8/10 Bien

Tony

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mars 2022
Réponse de Acta The Avenue le 12 avr. 2022
Dear guest, thank you so much for your positive feedback. Please don't hesitate to contact us again for any question or requirements. Best regards,

10/10 Excellent

franck

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Un très bon hôtel dans une belle ville.
Situé à 2 pas du centre historique, cet hôtel a tous les avantages car il est facile d'accès (non loin d'une gare) et il est très calme. Les chambres sont agréables, bien décorées et bien équipées.
Séjour de 3 nuits en septembre 2021
Réponse de Acta The Avenue le 22 nov. 2021
Cher Franck, Merci beaucoup pour votre commentaire. Nous sommes heureux que vous ayez eu un agréable séjour dans notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous sommes à votre disposition pour toute information ou question que vous pourriez avoir. Cordialement,

10/10 Excellent

celia

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en août 2021

10/10 Excellent

christian

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Tout est parfait.
Excellent hôtel. Rien à redire. Accueil charmant.
Séjour de 10 nuits en juillet 2021

10/10 Excellent

Julia

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très pro très bel hôtel proche des endroits à visiter … rien à redire
Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Réponse de Front Office le 27 juil. 2021
Dear guest, Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectation. Best regards, ACTA The Avenue Team

10/10 Excellent

Michael

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent séjour
Séjour très agréable. La chambre est très spacieuse et très propre. Le personnel est très sympathique. Il y a vraiment beaucoup de choix pour le petit déjeuner et le tout est très bon. Seul petit bémol sur le room service. Les repas était froid et il est facturé 5euros alors que ce n'est pas précisé sur la carte
Séjour de 3 nuits en juillet 2021
Réponse de Front Office le 20 juil. 2021
Dear Mr. Michael, First of all, we would like to thank you for choosing the Hotel ACTA The Avenue for your stay in Oporto. We are glad to hear that you enjoyed your room and our breakfast service. We regret any inconvenience that we may have caused you during your stay. We will contact the department and take action to prevent a recurrence. We hope to see you soon. Best regards, ACTA The Avenue Team

8/10 Bien

Jean-Claude

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Réponse de ACTA The Avenue le 3 févr. 2020
Dear guest, we are glad to hear you enjoyed your time with us. Also, we’d like to thank you for taking a few minutes to write your impression of our hotel and share your experience with other fellow travelers. Regards,

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Malgré les réparations majeures sur la rue, pas aucun problème avec le bruit; cet hôtel est très bien insonorisé. Bon service, bien situé. Déjeuner un peu dispendieux ainsi que le stationnement (facile à trouver autour). Qualité/prix...Super bien.
Séjour de 4 nuits en octobre 2019
Réponse de Acta The Avenue le 21 nov. 2019
Cher client, nous sommes ravis de savoir que vous jouissais de votre séjour et nous vous remercions de consacrer quelques minutes de votre temps précieux à nous donner votre opinion sur votre experiénce en Expedia. Merci por tout,

8/10 Bien

christian

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
intérieur de l'hôtel parfait
intérieur de l'hôtel très bien , par contre les abords sont affreux et impraticables du fait des travaux de grande envergure dans toute la rue , constructions en cours tout autour de l'hôtel
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Réponse de Xavier le 30 oct. 2019
Bonjour, Nous regrettons le possible dérangement ce qui peut avoir été causé les travaux sur la rue pendant votre séjour. Cordialement,

10/10 Excellent

Valérie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en septembre 2019
Réponse de Xavier le 28 oct. 2019
Dears, We are glad to know that you enjoyed your stay. It will be a pleasure to welcome you again. Kind regards,

10/10 Excellent

Jean-Claude

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Réponse de Xavier le 27 oct. 2019
Dears, We are pleased to know that The Avenue reached your expectation. It will be a pleasure to welcome you again. Kind regards,

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Bien mais en travaux commencant a 7 heure du matin...
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de Rita Xavier le 30 oct. 2019
Bonjour, Nous regrettons le possible dérangement ce qui peut avoir été causé les travaux sur la rue pendant votre séjour. Cordialement,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel calme, bien insonorisé, personnel très agréable. Propreté des chambres. Petit déjeuner très bon avec du choix
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Réponse de Rita Xavier le 2 oct. 2019
Bonjour, Merci beaucoup d'avoir choisi notre hôtel pour votre dernier séjour dans la ville de Porto, et son évaluation positive. Vos commentaires sur notre emplacement, le service et la qualité sont la meilleure récompense et encouragement pour continuer à faire de nos hôtes un séjour inoubliable. Cordialement,

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en couple
environnement autour de l'hotel devant et deriere gros travaux nuisance sonore importante
Séjour de 4 nuits en septembre 2019
Réponse de Rita Xavier le 2 oct. 2019
Bonjour, Notre principal objectif est que nos clients jouir de son séjour à le ville et nous sommes desolées et regrettons le possible dérangement ce qui peut avoir été causé pendant votre séjour les travaux sur la rue. Cordialement,

8/10 Bien

Issa, Paris

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Le professionnalisme du personnel de restauration.
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de Rita Xavier le 13 sept. 2019
Bonjour, Nous sommes heureux que vous ayez aimé le restaurant de l'hotel. Nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Cordialement,

10/10 Excellent

Massa, Grasse

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Dés mon arrivée, jai été très bien receptionné dans un hotel entièrement restauré.Le personnel a été à l'écoute tt au long de mon sejour. La chambre était parfaite ts les jours à mon retour de ballade. Que dire du restaurant qui est merveilleux avec la responsable qui prenait un gros soin à nous mettre à l'aise comme à la maison.
Séjour de 4 nuits en août 2019
Réponse de Ivo Monteiro le 13 sept. 2019
Nous sommes ravis de savoir que vous jouissais de votre séjour et nous vous remercions de consacrer quelques minutes de votre temps précieux à nous donner votre opinion sur votre experiénce en Expedia. Merci,

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Catarina Moreira - Front Office le 22 août 2019
Dear Guest, Thank you so much for your appreciation. We are pleased to know that our Hotel reached your expectations. Best regards,

10/10 Excellent

dus

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en août 2019
Réponse de Catarina Moreira - Front Office le 22 août 2019
Dear Guest, Thank you so much for your appreciation. We are pleased to know that our Hotel reached your expectations. Best regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Je recommande
Très bel hôtel. Chambre spacieuse et comfortable. Personnel á l'écoute notamment au petit déjeuner. Hotel bien situé, proche arrêt de bus et métro.
Séjour de 4 nuits en juillet 2019
Réponse de Ivo Monteiro le 10 sept. 2019
Merci beaucoup pour votre commentaire. Nous sommes heureux que vous avez un agréable séjour dans le notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous sommes à votre disposition pour toute information ou question que vous pourriez avoir. Merci,

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Jorge Balaia le 28 juil. 2019
Thank you very much for your review. We hope to see you in the near future. Kind regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Jorge Balaia le 28 juil. 2019
Thank you very much for your review. We hope to see you in the near future. Kind regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en juillet 2019
Réponse de Jorge Balaia le 28 juil. 2019
Thank you very much for your review. We hope to see you in the near future. Kind regards,

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel très bien et confortable (hormis le lit supplémentaire qui n’est pas confortable). Petit déjeuner parfait. Personnel très agréable et efficace. Nous reviendrons
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Jorge Balaia le 28 juil. 2019
Thank you very much for your review. We hope to see you in the near future. Kind regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Jolie chambre
Joli hotel, belle chambre. L'hotel vient d'ouvrir donc la cuisine n'était pas encore ouverte à mon arrivée , il n'y avait pas de room service. Mais je suis sûre que cela sera très vite mis en place. Très bon petit déjeuner, je recommande !
Séjour de 6 nuits en juin 2019
Réponse de Front Office le 9 sept. 2020
Cher Client, Merci beaucoup pour votre commentaire. Nous sommes heureux que vous avez un agréable séjour dans le notre hotel et nous espérons avoir le plaisir de vous revoir très prochainement. Nous regrettons le possible dérangement qui le room servie a pu avoir été causé pendant votre séjour. Cordialement, Équipe ACTA The Avenue

4/10 Médiocre

Sandra

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Location was quite a walk to major attractions. Construction noise close by. No a/c so had to have window open. Power went out in room so had to go to desk and get a new card. Bed too firm for our liking. Room was clean.
Séjour de 3 nuits en mai 2024

8/10 Bien

ALBERTO LUIS

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Agua para tomar diario
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de André Pereira - Front Office Manager le 13 mai 2024
Estimado Alberto,Muchas gracias por su comentario. Nos complace que haya tenido una estancia agradable en nuestro hotel y esperamos volver a recibirle.Quedamos a su disposición para cualquier información o duda que pueda tener. Saludos cordiales,André - The Avenue

10/10 Excellent

Thomas

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent room and service! Nice flat screen TV with lots of (english) channels. Located near grocery stores, laundry mat, metro, and reasonably walkable to the main attractions. Definitely recommend!
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de António Cunha - ACTA The Avenue le 20 avr. 2024
Dear Thomas,We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city.Best regards,

10/10 Excellent

Susanne

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Gute Lage, man erreicht nach einem kurzen Fußmarsch die Innenstadt. Freundliches Personal. Geräumige Zimmer mit großzügigem Bad.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 30 mars 2024
Dear guest,Thank you for taking the time to share your experience with us. We are delighted to hear that you appreciated the convenient location of our hotel, allowing you to explore the city center with ease after a short walk. Our guests' satisfaction is a priority for us, and it's great to know that our staff contributed to making your stay enjoyable with their friendly service.It's wonderful to hear that you found our rooms spacious and the bathroom generous. Our aim is to provide comfort and convenience to our guests, and we are happy to hear that this was achieved during your stay.We hope to welcome you again soon for another memorable stay at our hotel.Sincerely,

8/10 Bien

Joshna

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room was amazing. The most beautiful and comfortable hotel room you could want. It was affordable and an incredible sleeping experience. I travelled with a friend but this would also be suitable for couples and families. The only negative thing about the hotel room was there were frequent power cuts which lasted a minute or two. I would rate this experience at Acta 7/10. The 3 minus points goes towards the restaurant which had the worst food imaginable. We ordered the traditional Portuguese duck rice, which came smothered in cheese which completely ruined it. We also had the ribs & potatoes, which the ribs were extremely dry. It was quite expensive food for Porto standards to. So my advice is to not eat at the restaurant, it is worth it to venture out!
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 30 mars 2024
Dear guest,We sincerely thank you for sharing your experience with us. We are delighted to hear that you appreciated the comfort and beauty of our room, and that you had an incredible sleep experience during your stay. Our goal is always to provide our guests with the utmost comfort and convenience.However, we deeply regret the inconvenience caused by the power cuts you experienced during your stay. This is a problem we are aware of and are working diligently to resolve. We appreciate your patience and understanding as we seek to improve our infrastructure to ensure a smooth and comfortable stay for all our guests.As for your experience in the restaurant, we regret that it did not meet your expectations. Your comments about the food and service are extremely important to us, and we would like to express our apologies for any disappointment this may have caused. We will share your comments with our food and beverage team for review and continuous improvement.We sincerely thank you for your constructive feedback and for letting us know areas where we can improve. We hope to have the opportunity to welcome you again in the future and provide you with a truly exceptional experience in all areas of our hotel.Sincerely,

10/10 Excellent

Don

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 18 févr. 2024
Dear Don, Thank you very much for your perfect 10-star rating! We are extremely pleased to hear that your experience at our hotel was so positive.The satisfaction of our guests is our greatest reward, and we are happy to have met your expectations. If you need any further assistance or decide to visit us again, we would be delighted to welcome you.Thank you for your preference and we hope to see you again soon!Sincerely,

10/10 Excellent

Michel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff at the reception desk spent half an hour with us to resolve a booking issue unrelated to this property. They were caring and genuine in their approach to problem solving. We could not be more pleased with their professional attitude.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 18 févr. 2024
Dear Michel, Hello,Thank you very much for sharing your positive experience with the reception team during the resolution of the reservation problem. We are extremely pleased to hear that the team took half an hour to ensure that the situation was resolved in an attentive and genuine manner.The professional attitude of the staff is something we value highly, and it is gratifying to know that they managed to exceed your expectations in this respect.We hope to have you as our guest again in the near future. If you need any further assistance, please don't hesitate to get in touch.Sincerely,

10/10 Excellent

G

City break
The hotel itself was very very good indeed. It was within walking distance of Porto centre which was good. Very good staff, very clean and tidy. My only negative was the evening dinner menu. For A 4 star hotel it was very limited and no thought had gone into it. Even the menu was on a clip board. Get a good menu and chef and you would have a fantastic hotel
Séjour de 5 nuits en janvier 2024
Réponse de Catarina Frias - Acta The Avenue le 29 janv. 2024
Dear guest, Thank you for sharing your comments! We are happy to hear that you found the hotel enjoyable, with a convenient location and dedicated staff. We regret that the experience with the dinner menu did not meet your expectations. We value your suggestions and will take them into consideration to improve our services. We thank you for your honesty and look forward to welcoming you again in the future, providing an even more satisfying experience. Kindest regards,

10/10 Excellent

Axel

Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Catarina Moreira - Manager le 18 janv. 2024
Dear Guest, Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations. Best regards, ACTA The Avenue Team

10/10 Excellent

SUSAN, SAN FRANCISCO

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff here are very helpful & try their best to let me practice my Portuguese language. They all speak wonderful English but are patient with me & help with correct words & pronunciation 👍
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Lígia L. le 24 nov. 2023
We appreciate your comments about the quality of our staff. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city!