Extérieur

Avis sur ibis Malabo

3.5 out of 5
ibis Malabo
P O Box 201, Malabo 2, Malabo

Avis

7,8

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 14 avis sur 53." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 20 avis sur 53." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 15 avis sur 53." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 3 avis sur 53." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 1 avis sur 53." "

8,0/10

Propreté

7,6/10

Personnel et service

6,0/10

Équipements

7,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Awal

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en janvier 2020

8/10 Bien

Emmanuel Pierre

Les points forts : Propreté et personnel et service
Personnel au top !
Personnel au top !

8/10 Bien

CDG, RABAT

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel accueillant
Chambre très propre, salle de bain très fonctionnelle. Le personnel est très sympathique. Cet hôtel est idéalement placé à côté des ministères. C'est ma troisième expérience avec l'Ibis de Malabo ; C'est un hôtel pratique à recommander.

2/10 Horrible

DN, USA

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Total Disaster
I arrived at the hotel to find that they had no trace of my booking at all. They saud that they had been full for the last week. They said that the problem lay with hotels.com. I contacted Hotels.Com in Switzerland and received no help, In the end I found somewhere else to stay at great expense. I was told that hotels.com would follow up with me and I have heard nothing. I require an explanation, an apology and a complete refund.

6/10 Satisfaisant

Perry Njenji

Voyage d’affaires
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

JULIA

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté
Fedido
O quarto fedia cachorro molhado, janela não abria, a internet era terrível, impossível de fazer chamada, mesmo sem vídeo. Não quiseram trocar dólar pra mim na recepção, mas quando era pra dar troco no restaurante tinham disponível. O café da manhã não era ruim.
Séjour de 3 nuits en août 2023

6/10 Satisfaisant

Joakim

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bad smell
Luktar mycket illa. Fuktskador.
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de Eustaquia le 1 juil. 2023
Dear guest ,Thank you for taking the time to share your experience at ibis Malabo.As you know, Equatorial Guinea is a country where the rainy season lasts almost 8 months, inevitably the buildings absorb water and humidity ends up settling, it is a national scourge and we suffer it every year, there is no negligence on the part of the hotel, however specific actions are carried out when the weather allows it, we air the rooms & the corridors.We hope to welcome you again when the weather is nicer.Receive our best regards.

10/10 Excellent

Sergio A

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great Experience
Very comfy and clean, but was amazing their breakfast. It’s a buffet type.
Séjour de 17 nuits en avril 2023
Réponse de Eustaquia le 1 juil. 2023
Thank you for reviewing your recent stay in our XXX. It is wonderful to hear we were able to make your stay special from the moment you arrived until the moment you departed.

8/10 Bien

Corey

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Kenneth

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was exceptionally clean. We enjoyed the staff as they we friendly and helpful. Our only issue was that they did not have airport pick-up since the driver was on vacation.
Réponse de Eustaquia le 13 févr. 2023
Nous vous remercions pour avoir partagé votre opinion sur votre récent séjour parmi nous, notre objectif principal étant de garantir que nous offrons de mémorables expériences à nos clients, vos commentaires sont essentiels à cet effet, c'est pourquoi nous apprécions votre temps et vos critiques constructives.

8/10 Bien

Calvin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
First class facilities but not a lot of stores or restaurants in the general vicinity. Of course there is a restaurant in the hotel and the breakfast options are excellent. The cost of taxis to / from the airport should be about 3,000 CFA.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de FO MANAGER le 18 nov. 2022
Thank you for reviewing your recent stay in our hotel. It is wonderful to hear we were able to make your stay special from the moment you arrived until the moment you departed.

4/10 Médiocre

Håkan

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Smelly rooms and poor internet
Most of the rooms were smelly inside, I assume due to lack of proper ventilation. The internet was extremely slow.
Séjour de 1 nuit en septembre 2021
Réponse de FO MANAGER le 30 sept. 2021
Thank you for the time you took out of your day to share your comments regarding your recent stay in our hotel.

10/10 Excellent

bulent

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2021
Réponse de Eustaquia le 2 juil. 2021
First and foremost we would like to thank you for the praising review you shared following your recent visit to our hotel and are delighted to read that we were able to match your expectations.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Flew in. Checked in. Pretty nice people. Went to sleep. Checked out the next morning. Went very smooth.
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Firstly we would like to thank you for the lovely le 20 août 2020
Firstly we would like to thank you for the lovely review you shared following your recent visit to our hotel and are delighted to read that we were able to match your holiday expectations.

4/10 Médiocre

RJ

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff not very friendly (one or two exceptions), meals not as per Ibis brochure, charges for everything (drinking water!), poor wifi, etc., etc.
Séjour de 6 nuits en février 2020
Réponse de Although we sincerely regret your disappointment w le 20 août 2020
Although we sincerely regret your disappointment with your stay in our hotel, we would like to thank you for sharing your comments as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience among us.

10/10 Excellent

PROMOVIAJES

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en novembre 2019

10/10 Excellent

Damtew

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
It was an amazing accommodation in every sense
Séjour de 4 nuits en novembre 2019

4/10 Médiocre

birgitta

Les points forts : Propreté
Ingen transfer till flygplats
Dålig service i receptionen,små rum kändes som en båt.Ej prisvärt,långsamt wifi
Séjour de 1 nuit en juin 2019

6/10 Satisfaisant

Mark

Séjour de 5 nuits en juin 2019

6/10 Satisfaisant

David

Les points forts : Propreté et personnel et service
Short business trip only
AC in the room does not go below 22deg. AC in the dinning room didn't work so you had to sweat while eating. The only place to get wifi is down in the lobby area.
Séjour de 4 nuits en mai 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 4 nuits en avril 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en mars 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en mars 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Confort de la chambre
Take a drive arournd if you have the opportunity
Forget the WIFI, some times works in the lobby area, in your room stand by the door to get perhaps one bar. Be very careful of sitting out on the terrace at dusk for mosquitoes and the island is prone to cerebral malaria which is one of the worst strains. Only 1 English channel on TV (CNN) so bring plenty of downloaded stuff because you won't be able to download once there.
Séjour de 6 nuits en février 2019
Réponse de Lina Bote le 3 mars 2019
We are sorry that your stay in our hotel did not live up to your expectations. But this does not come only from us because, with regard to the wifi; currently the country meets disturbances during the internet connection that comes from the general server. For mosquitos on the terrace, every Tuesday we carry out a general fumigation on the external parts of the hotel. As for English TV channels, Ibis charter allows us to have just one Once again, we would like to thank you for your comments. They allow us to correct our mistakes and thus continue to offer you the best service. that.

10/10 Excellent

Taylor

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice place in Malabo
Very helpful staff in a nice hotel in Malabo! Free shuttle was great. Internet could be better but rooms are very comfortable.
Séjour de 1 nuit en octobre 2018

10/10 Excellent

Rupert

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
ibis Malabo
Used as a base prior to further work in the region. Convenient and helpful staff
Séjour de 5 nuits en septembre 2018

10/10 Excellent

Harry, Houston, Tx

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Ibis my home away from home
Lovely! Everytime I go to Malabo Ibis hotel and its staff have made me feel right at home.
Séjour de 5 nuits en avril 2018
Réponse de Marcelle LY / GM le 8 mai 2018
Dear guest , thank you for your feedback , i will share it with my staff. We hope to welcome you again very soon . Best regards .

8/10 Bien

Kari

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hotelli hieman kaukana palveluista, mutta siisti ja rauhallinen.

8/10 Bien

Kari

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hotelli sinansa ihan hyva. Henkilokunnan englanninkielen taito hyvin heikkoa. Hotellilla vahan palveluita: Hyva siisti hotelli. Uima-allaskin hyva. Sijainti hie,an kaukana keskustasta.

10/10 Excellent

BOUZKRI

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

YOUSSEF

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Confortable et propre
كانت اقامة رائعة

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

Victor Russell, New Orleans, Louisiana

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Beautiful Stay
I had really enjoyed staying at the Ibis Hotel. The staff is very nice and keep the hotel real clean. Mr Jose did a good JOB at the front desk, and he made my stay very comfortable and relaxing. I will always stay at the Ibis hotel whenever I come to Malabo, EG. Good Job Hotel Ibis.

6/10 Satisfaisant

Allan, Windhoek

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Basic hotel with good value
Very basic hotel but good value for the area. Very clean and easy to use, and most helpful staff

8/10 Bien

Belinda

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre

6/10 Satisfaisant

Michael, Ascot

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
New Hotel in a good location outside of Malabo.
used as a base to tour Equatorial Guinea

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good Hotel
Sufficient for business

6/10 Satisfaisant

sjp

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
average
Overall good value for money considering the options in Malabo. Clean rooms with TV and WiFi works most of the time. Staff unfriendly and unhelpful.

6/10 Satisfaisant

Albert Podell, New York

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nohing special
Fewer of the staff speak English than ny hotel I've visited. It is located in the middle of nowhere, too far to walk to town. The pool is large, but the tiles need repair. The breakfasts are excellent.The computer was out of order four timeswin two days for long times.

6/10 Satisfaisant

Abdul, Libreville

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
average. The staff was not that helpfull. Given the location, there should be a schuttle to airport.

8/10 Bien

Marina, España

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel muy confortable y el personal es muy amable.
Cómodo, limpio y personal muy muy amable. Caro, pero como todos los hoteles de Malabo.

8/10 Bien

Enrique, Barcelona

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Es un Ibis, sin lujos, pero esta bien.
Para tener 3 estrellas, el precio es elevado, en comparación con los otros hoteles, pero esta bien situado, se come bien y a buen precio en el hotel. Volvería a alojarme en este hotel.

6/10 Satisfaisant

Jose Luis, Pontevedra

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
un dia em Málabo
en la zona nueva d en la zona nueva de Malabo En los alrededores hay edificios nuevos del gobierno en general un buen hotel una pequeña pega despedida en recepción que me guardan unas medicinas en la nevera y me contestaron que no tenían si no tienen nevera donde tienen las bebidas frías?

8/10 Bien

Jose Luis, Pontevedra

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
un dia en Malabo
El hotel está situado a mitad de camino entre el aeropuerto y la ciudad, está en la parte nueva de Malabo. Rodeado de edificios del estado, todos nuevos., una pega em recepción les pedí que me guardaran una medicina em el frigorífico me contestaron que no tenían? De donde sacaban las bebidas frías?

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
CARO EN RELACION A LA CALIDAD
EN GENERAL BUEN HOTEL PERO CARO

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good

8/10 Bien

Javier, Córdoba

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Buena relación calidad precio en Malabo
Bien situado en Malabo 2, a diez minutos del aeropuerto y con excelente atención por parte del personal. Por otra parte es un ibis, exactamente igual en su interior a cualquier ibis de otro rincón del mundo.

8/10 Bien

HJ, Seoul

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Good but a little more careful attention is
Generally It was good. But in terms of some details, just a little more careful attention is necessary. For example, bathroom door creaked but housemaid seemed unconcerned about that. Some staff on the reception desk did not say just hello or greetings(Spanish), even if I could not understand Spanish at all.