Suite, 1 grand lit, vue ville | Extérieur

Avis sur Peerless Hotel Kolkata

4 out of 5
Peerless Hotel Kolkata
12 Jawaharlal Nehru Road, Kolkata, West Bengal

Avis

7,0

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 54 avis sur 250." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 87 avis sur 250." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 52 avis sur 250." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 36 avis sur 250." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 21 avis sur 250." "

7,2/10

Propreté

7,4/10

Personnel et service

6,8/10

Équipements

7,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,4/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Voyager, Paris

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff members were helpful. Breakfast was nice. Overall condition of toilet and bathroom was not good. Bathroom had a leak and toilet was old and had stains.
Séjour de 1 nuit en mai 2018
Réponse de Warm Regards, Hotel Management. le 14 juin 2018
Dear Guest, We Thank You For Doing Business With Us And Your Feedback Have Been Noted. We Look Forward To See You Back Again.

6/10 Satisfaisant

christophe

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Calcutta, reste Calcutta....
hôtel vieillissant qui mériterait d'être restauré. l’environnement n'est pas des plus agréable, ce n'est pas de son fait, mais il est situé en plein centre ville.

10/10 Excellent

Stéphane

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent
Superbe hotel très très bien situé métro et bus esplanade rue pour les expats a 10 m super bazar derrière l hotel on vous reçoit avec une boisson et une muffin

6/10 Satisfaisant

Edith, Paris

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
The Peerless Inn - Kolkata
Très bien pour sa situation à Kolkata - Un très bon breakfast - Un personnel plutôt sympathique mais nous avons eu droit à une climatisation bloquée sur FROID pendant 3 jours et au mois de décembre ce n'est pas utile même à Kolkata....

10/10 Excellent

Weidong, Singapore

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location
Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 Excellent

Mohammad

Voyage en groupe
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2024

6/10 Satisfaisant

Kali

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Tne check in staff was not very customer friendly, especially duty manager
Séjour de 7 nuits en janvier 2024

2/10 Horrible

Pabitra

Séjour de 6 nuits en janvier 2024

4/10 Médiocre

Mily Roy

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Cleanliness is terrible. Damp and peeling walls, carpets have not been cleaned since decades., no ventilation system in bathroom , very stuffy But staff are very polite and helpful.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024

4/10 Médiocre

nilsen

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté et équipements
AC makes you sick as ducts are dusty and full of bacteria. Windows sealed close. No fresh air.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

4/10 Médiocre

nilsen

Voyage en famille
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
AC ducts very dirty, dusty, not cleaned for years, contain microbes, make you sick with cough in chest after 1 night stay. Windows sealed, closed, no fresh air openings. Felt very sick after stay.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

2/10 Horrible

Anusheela

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en janvier 2024

2/10 Horrible

Puneet

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
One of the worst hotel ever for the price
This was one of the dirtiest hotels I’ve ever been to. The carpets both inside and outside the rooms weee really dirty. Bathroom were in a really shabby condition and in fact I am pretty sure it even had mold in it. For the money they charge it was at best a one star hotel experience. I would never stay here again.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 Excellent

Pallab

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
TV did not work. It will be good to have a functional TV.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023

4/10 Médiocre

Pradip

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Raymond

Voyage d’affaires
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Kolkata Accommodation at its best
A great hotel in the heart of Kolkata Clean, close to shopping and a friendly staff. I always stay at the Peerless Inn when in Kolkata.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023

8/10 Bien

Roland

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
There is an UNMARKED switch outside the bathroom which controls the water heater. It is easy to turn off with light switches. and I believe when the room key is removed.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

8/10 Bien

Mohua Rahman

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
It was great to stay here
Séjour de 2 nuits en juillet 2023

10/10 Excellent

Zahedul

Les points forts : Propreté et personnel et service

10/10 Excellent

James

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nirmal and Sarfraz have been extraordinarily hospitable
Séjour de 1 nuit en novembre 2022

10/10 Excellent

Sayeed

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very convenient place to stay in Kolkata. Everything is within walking distance.
Réponse de Sayoni le 7 nov. 2022
Dear Mr. Sayeed,Thank you for staying with us and for your valuable feedback. We look forward to welcome you back soon.Warm regards

10/10 Excellent

Sayeed

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very convenient place to stay in Kolkata. Everything is within walking distance.

10/10 Excellent

Vijay

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The Hotel is clean and well taken care off, very friendly staff and security personnel . Very convenient location for shopping and get around the city for sight seeing. My wife and I enjoyed the Stay..
Séjour de 2 nuits en octobre 2022

2/10 Horrible

Sajib

Voyage en famille
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Stupid
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

4/10 Médiocre

Jyoti Ranjan

Voyage en famille
Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en juillet 2022

4/10 Médiocre

SARAD

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
The Property is in bad condition. Bathroom require upkeep. Room not cleaned properly. Dirty Curtains
Séjour de 2 nuits en mai 2022

8/10 Bien

Santosh Kumar

Voyage d’affaires
Les points forts : Confort de la chambre
Review is already given.
The room service is very pathetic and condition of TV is not good , even it is not in working condition. I am very much disappointed by the service given and will not recommend to other to stay.
Séjour de 2 nuits en avril 2022

8/10 Bien

Shinichi

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The location is very convenient. The breakfast has a variety of food choices. The door key was broken but hotel staffers immediately fixed with their electricians.
Séjour de 2 nuits en mars 2022

8/10 Bien

MOHAMMAD ALI HAIDER

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Service staffs were very cordial and supportive. Room Cooling is not satisfactory
Séjour de 3 nuits en mars 2022

4/10 Médiocre

Abhishek

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Old property, aging rooms, no toiletries, no slippers and no wardrobe in the room.
Séjour de 1 nuit en novembre 2021

8/10 Bien

SANJAY KUMAR

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Out of 10 will give 5.7
In wash room please provide routine item like, tooth brush, saving items, bathing gaun, komb. Remains all good.,
Séjour de 2 nuits en juillet 2021

2/10 Horrible

dhamu chodavarapu

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 7 nuits en mars 2020

2/10 Horrible

kirstenulla

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent location in the middle of the city. Very close to the metro and the bus station. I was housed in the new building and that was very nice. Previously, I had stayed in the old building and the bathroom was not clean. I was told that those rooms are being renovated. The staff is very helpful and friendly. Parking may become an issue if there are other events going on, though the staff tries to help out. On site restaurants have excellent food. Overall had an excellent stay.
Séjour de 2 nuits en février 2020
Réponse de Hotel Management le 11 mars 2020
Dear Guest, We Thank You For Choosing Our Hotel For Your Stay and Your Encouraging Feedback About the Hotel ,We Look Forward To Welcome You Back Soon.

8/10 Bien

Manju

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sehr gut geführtes, teilweise renoviertes Hotel
Es gibt bereits renovierte Zimmer in den beiden oberen Etagen im 7. und 8. (und 9.?) Stockwerk. Diese Zimmer sind gut. Noch nicht renovierte Zimmer in den anderen Etagen sind eine Zumutung - wir haben dringlich auf einem Zimmerwechsel bestanden. In den „alten Zimmern“ liegt ein fleckiger, feuchter Teppich, der sehr unangenehm riecht. Das Bad ist in einem schlechten Zustand und riecht nach Kanal. Die Klobrille ist locker etc. Die neuen Räume sind mit Laminat ausgelegt, die Zimmer haben modernere Möbel erhalten, die Bäder wurden saniert und modernisiert und sind gut. Das Personal macht durch seinen exzellenten Service und seine herausragende Freundlichkeit alles wett. Das Essen ist gut, das Frühstück und Dinner in den beiden Restaurants gut.
Séjour de 7 nuits en février 2020
Réponse de Team Peerless le 4 mars 2020
Sehr geehrter Gast, wir freuen uns, dass Sie uns Ihr Feedback mitgeteilt haben. Wir werden sicherlich daran arbeiten und Ihren Aufenthalt beim nächsten Mal unvergesslich machen. Hoffe dich bald zu sehen.

8/10 Bien

SHOMRAT S

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en février 2020
Réponse de Team Peerless le 2 mars 2020
Dear Guest, We Thank You For Doing Business With Us We Look Forward To See You Back Again. Regards, Hotel Management

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Booked 3 rooms. At the check in hotel said they had reservations for 2 rooms only. Hotel staff took no initiative to resolve the issues with Hotel.com. They said they didn’t even have the number to contact Hotels.com. Luckily the online chat of Hotels.com was a big help. The agent resolved the issue in less than 15 minutes. So, highly dissatisfied with Peerless Inn, but quite satisfied with Hotels.com.
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Hotel Management le 13 févr. 2020
Dear Guest, We Regret About The Inconvenience Caused To You, We Assure You Improvement In Our Services Next Time And We Thank You For Your Feedback About The Hotel. We Look Forward To Welcome You Back Soon. Regards,

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I and my wife stayed at Peerless Inn for 04 nights from 20-24 January 2020. We chose this hotel for its location and being a 4* we were expecting basic minimum standards. Our nightmare started from the time we checked in. Since, we had booked online and prepaid for the entire duration of our stay, we were compelled to endure the nightmare. We were first allotted a room on 03rd floor, overlooking a hollowed out dilapidated building so it was not possible to even open the windows. On complaining, next day we were allotted a room on the 08th floor overlooking a street infested with Hawkers and the Hawkers were so loud that it is impossible to rest during day time. Nights were worse, every morning we got up with severe backache since, the beds had ‘bonnell spring’ mattresses. And being used to ‘natural foam’ mattresses, we just could not sleep. Apparently, for environmental reasons, drinking water in the rooms was provided in glass bottles that were supposedly refilled with purified water. However, from Day 2, I started having stomach cramps and an upset tummy. After Day 3, we realized that the water being supplied was from dysfunctional UV water filters and was being handled in a very unhygienic manner. We immediately, switched over to bottled water and thankfully started recovering. The F&B arrangements were no better. Fresh juices were being mixed with water and every morning we had to ask for freshly squeezed juices without dilution. At breakfast, uncleared tables/plates were
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Réponse de Regards, Hotel Management le 28 janv. 2020
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At the Hotel. We Have Taken This Matter To Our Higher Authority for Betterment Of our Product and Services. We assure You Improvement In our Services Next Time. Looking Forward to See Back Soon..

4/10 Médiocre

Meetali, Delhi

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Imagine hearing hawker calls through your 8th floor window..thats how soundproof they were. The apparently filtered water was being filled at a run down UV filter, which was not even working. At breakfast, excepting Chicken sausage, there was no other non veg item. Further, we were given diluted juice, and they knew exactly what they were serving !! The staff is so reluctant to clean tables as if it hurts their ego to do so...the first time we have come across such a lopsided approach in our experience in hospitality. In all, a very disappointing experience never to be repeated and forewarning to others.
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Réponse de Regards, Hotel Management le 28 janv. 2020
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At the Hotel. We Have Taken This Matter To Our Higher Authority for Betterment Of our Product and Services. We assure You Improvement In our Services Next Time. Looking Forward to See Back Soon..

8/10 Bien

Aaron, Seattle WA

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location right in the heart of Kolkata. Good breakfast buffet with both Indian and international options. The breakfast buffet was somewhat crowded at peak times and also during the weekends with guests from what looked like a wedding party.
Séjour de 5 nuits en janvier 2020
Réponse de Hotel Management le 24 janv. 2020
Dear Guest, We Thank You For choosing Our Hotel For Your Stay and Your Feedback About the Hotel, We Will Surely looki Into It for Our Betterment, We Look Forward To Welcome You Back Soon..

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel is clean. Helpful staff. Very close to New Market which makes it harder to get in and out because of the traffic. Food quality at the restaurants have gone down significantly from the last time i stayed here. Hopefully the management will take care of it.
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de Hotel Mangement le 24 janv. 2020
Dear Guest, We Thank You For Choosing Our Hotel For Your Stay and Feedback About the Hotel, We Would Surely Follow It and Resolve it For Our Betterment , We Look Forward To Welcome You Back Soon..

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff are not friendly, no respect for guest, i have late check in with my french colleague ,it was terrible. Saff was like "want to stay here els you can leave".
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Team peerless le 21 déc. 2019
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At the Hotel. We Have Taken This Matter To Our Higher Authority for Betterment Of our Product and Services. We assure You Improvement In our Services Next Time. Looking Forward to See Back Soon.. Regards, Hotel Management

10/10 Excellent

Raju, Melbourne

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
all good, the staff was courteous and the dining facility was excellent
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de Team Peerless le 19 déc. 2019
Dear Guest, We Thank You For Doing Business With Us And Your Feedback Is Highly Important To Us For Our Improvement. We Look Forward To See You Back Again. Warm Regards, Hotel Management

8/10 Bien

Soumen, Melbourne

Voyage en famille
Les points forts : Équipements
Location of the hotel is really great. But their standard has fallen. They do not provide the toiletaries any more. You have to ask.
Séjour de 6 nuits en novembre 2019
Réponse de Warm Regards, Hotel Management le 16 déc. 2019
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At The Hotel, We Assure You Improvement In Our Services Next Time. Looking Forward To See Back Soon. Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At The Hotel, We Assure You Improvement In Our Services Next Time. Looking Forward To See Back Soon.

2/10 Horrible

sami

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Unclean dirty filthy disgusting
Séjour de 4 nuits en décembre 2019
Réponse de Warm Regards, Hotel Management le 16 déc. 2019
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At The Hotel, We Assure You Improvement In Our Services Next Time. Looking Forward To See Back Soon.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de Regards, Hotel Management. le 16 déc. 2019
Dear Guest, We Thank You For Doing Business With Us , We Look Forward To Welcome You Back Soon.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Staff need proper customer service training . They are not trained well
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Hotel Management le 6 déc. 2019
Dear Guest, Extremely Sorry for your experience at the hotel, as well as we thank you for sharing your feedback with us. We will work on improving our services. And we hope to see you back soon.

2/10 Horrible

CONG

Séjour de 9 nuits en novembre 2019

6/10 Satisfaisant

WENQIAN

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
small rooms, less option for breakfast, noisy environment
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Hotel management le 18 nov. 2019
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At The Hotel, We Assure You Improvement In Our Services Next Time. Looking Forward To See Back Soon.

6/10 Satisfaisant

dinar, dhaka

Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
need to improve there service. dnt have proper amenities.
Séjour de 4 nuits en octobre 2019
Réponse de Warm Regards, Hotel Management le 10 nov. 2019
Dear Guest, Extremely Sorry To Hear About Your Experience At The Hotel, We Assure You Improvement In Our Services Next Time. Looking Forward To See Back Soon.