2 restaurants, spécialités Cuisine internationale

Avis sur The Sanchaya

5 out of 5
The Sanchaya
Jalan Gurindam Duabelas, Plot 5, Lagoi Bay, Bintan, Bintan Island

Avis

9,8

Exceptionnel

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 87 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 11 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 3 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 0 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 0 avis sur 101." "

9,8/10

Propreté

9,8/10

Personnel et service

9,8/10

Équipements

9,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,2/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Jean Luc

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent hôtel dans un endroit magnifique Très belle plage même s’il n’est pas facile de s’y baigner du fait des marées. Personnel très sympathique et attentionné vraiment aux petits soins et prêts à rendre service et satisfaire toutes nos demandes. 2 remarques: Manque un peu de zones ombragées autour de la plage et de la piscine. Il fait chaud ! Attente un peu longue au restaurant Globalement très bon séjour. Établissement à recommander
Séjour de 7 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Biriotti

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
La Beauté et la tenue des lieux ne seraient rien sans l’équipe souriante et disponible . Tout est mis en place pour un séjour plus qu’agréable ! Si vous passez par Singapour à une heure de ferry c’est une adresse incontournable , c’est élégant et intimiste le tout dans un calme …
Séjour de 4 nuits en juin 2023
Réponse de General Manager le 2 juil. 2023
Dear Biriotti,Thank for such a wonderful review after your recent experience with us.I am absolutely delighted to hear we made such an impression and we sincerely hope to welcome you back again soon.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

SEIGI

Séjour de 1 nuit en avril 2024

8/10 Bien

Hector

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
If you are looking for a quiet and exclusive hotel, this is the place. It will be very relaxing as you will only see a few guests all the time. There’s a lot of staff constant looking after you and asking if you need anything- if you need them, they will not be overwhelming.
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Fu

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 Excellent

Carly

Séjour de 5 nuits en février 2024

10/10 Excellent

David

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The Sanchaya is a beautiful hotel. Standards of service are very high and all the staff are lovely. Highly recommended.

10/10 Excellent

Junichiro

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very quiet&relaxing. Very friendly staff. Good food & bar. Can recommend if you are looking for relaxing place, rather than party place.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Greg - General Manager le 7 févr. 2024
Dear Junichiro,We do appreciate your review.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Jaehyeong

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Greg - General Manager le 8 août 2023
Dear Jaehyeong,We do appreciate your review.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Shih Chun

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Had a wonderful stay for husband’s birthday.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Greg - General Manager le 8 août 2023
Dear Shih Chun,We are delighted you enjoyed your stay celebrating your husbands birthday.We do look forward to welcoming you back.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Masaya

Séjour de 1 nuit en juillet 2023

10/10 Excellent

Heoun Joo

Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Greg Williams le 8 avr. 2023
Dear Heoun,Thank for such a wonderful review after your recent experience with us.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

William

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Maybe the friendliest staff I've ever encountered at a resort. Everyone was happy to chat with us.
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Greg Williams le 4 avr. 2023
Dear William,Thank you for your review, I am absolutely delighted to hear we made such an impression and we sincerely hope to welcome you back again soon.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Bharath

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2023
Réponse de General Manager le 22 févr. 2023
Dear Bharath,Thank you for rating us so highly following your recent experience with us at The Sanchaya. It truly means a lot to us to know we have impressed on such a level.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Frank

Séjour de 3 nuits en octobre 2022
Réponse de General Manager le 22 févr. 2023
Dear Frank,Thank you for rating us so highly following your experience with us at The Sanchaya. It truly means a lot to us to know we have impressed on such a level.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Peta Anne

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Attention to detail! This hotel and ALL the staff were incredible. Our experience was personal, relaxed and every need catered for before we knew we needed it. Simple and incredible well cooked Indonesian, Thai and European food, beautiful furnishings, and the lovely quiet location made this a hotel to remember. COVID obviously took a toll on the surroundings and they’re working to restore everything having only opened 6 months ago, but that brought so much more positive impression. Thank you for an wonderful 2 nights, next time 3 nights would be ideal.
Séjour de 2 nuits en octobre 2022
Réponse de Greg Williams GM le 2 nov. 2022
Dear Peta Anne,Thank you for your glowing comments following your recent experience with us at The Sanchaya, I am delighted that our Artisans personalised service and attention to detail made your stay relaxed and personal with every need catered for. We do hope that we have the chance to welcome you back to your home in Bintan soon.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

Koon Meng

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff are friendly.😀
Séjour de 3 nuits en octobre 2022

10/10 Excellent

Sarah, Singapore

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
A beautiful hotel in a wonderful setting. The staff absolutely make the place though, nothing is too much trouble and they are very welcoming and friendly.
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Réponse de Greg le 26 sept. 2022
Dear Sarah,Thank you for your glowing comments following your recent experience with us at The Sanchaya, I am delighted that our Artisans welcoming and friendly service made your stay unforgettable. We do hope that we have the chance to welcome you back to your home in Bintan soon.Warm regards,Greg

10/10 Excellent

ENG SZE, JONATHAN, Singapore

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The place was absolutely beautiful and the service was exceptional. The staff were really attentive to our needs and went the extra mile to make our stay a really enjoyable one. Will definitely go back again!
Séjour de 3 nuits en mars 2022
Réponse de Greg le 11 avr. 2022
Dear Jonathan, Our sincere thanks for sharing your review of your recent stay at the estate and for highlighting our attentive staff. We do look forward to welcoming you back to the estate soon. Warm Regards Greg General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
雰囲気が最高
宿泊の間のお食事は、ホテルで提供されるもので過ごすため、ホテルライフを楽しめます。ビーチ、プールの雰囲気が最高で、のんびり過ごせます
Séjour de 2 nuits en février 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Service is the highlight of this hotel. Very attention to detail: From providing towels/water at the pool as soon as they see you, cleaning the room frequently when you are out, to meeting your special requests. I will definitely return to this hotel if i come back to bintan
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Magnus le 26 févr. 2020
Dear Anonymous Guest, Many thanks for sharing the impressions of your stay at the estate and especially for highlighting the attention to detail. My colleagues join me in wishing you a very warm welcome back very soon! Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en février 2020
Réponse de Magnus le 26 févr. 2020
Dear Anonymous Guest, Many sincere thanks for your generous rating! Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Maria

Séjour de 3 nuits en janvier 2020

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Réponse de Magnus le 26 févr. 2020
Dear Anonymous, Would have loved to understand and answer your critical points, so I remain at your entire disposal. Best regards, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Magnus le 12 janv. 2020
Dear Mrs/ Mr Anonymous, Thank you indeed! Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Katsuhiko

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
最上の滞在
最上級の設備、サービス、過ごしやすい気候がそこにはあります。
beach side
Over view
library
朝食はオーダービュッフェです。
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de Magnus le 6 janv. 2020
勝彦さん、 とても親切なコメントをありがとう。 明けましておめでとうございます。また近いうちに戻ってくることを期待しています。 あなたのもの、 Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Réponse de Magnus le 1 janv. 2020
Dear Anonymous, Thank you and Happy New Year! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Sanchaya is a beautiful property with impeccable service. Even with two young children they made our stay so very enjoyable. From the vip lounge at the ferry terminal to the very kind staff we loved our stay at the Sanchaya!
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Réponse de Magnus le 23 déc. 2019
Dear Anonymous, The team joins me in sincere thanks for your brief and generous review. We look forward to welcome the family back soon! Happy Holidays, Magnus - general manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Perfect getaway
Very comfortable, staff is all very courteous & helpful. Only issue I faced was the lack of shower pressure and hot water.
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
Réponse de Magnus le 12 déc. 2019
Dear Anonymous, Many thanks for taking the time. I am sorry that your stay was affected by a plumbing issue - I agree that poor water pressure is annoying. We are currently re-assessing in the whole estate and I thank you for bringing it up. Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Connie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Second year in a row visiting and there is definitely some wear and tear in the rooms compared to last year
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Magnus le 12 déc. 2019
Dear Ms Connie, Many thanks for your rating and input. Going into our fifth year maintaining the suites and villas is of course critical. Hence we have implemented a program in which each unit is fully refurbished minimum once a year, while being touched up as necessary between stays. If you honour us with a third visit I will happily show you in more detail and in the meantime please do not hesitate to contact me directly for assistance. Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Réponse de Magnus - general manager le 30 oct. 2019
Thank you!

10/10 Excellent

David

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Magnus le 26 oct. 2019
Dear David, Thank you indeed! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I'd read the glowing reviews before going but it still seemed hard to believe such a fabulous resort could be only a ferry ride away (we live in Singapore). Well, I'm delighted to say that The Sanchaya not only lived up to the hype but exceeded our expectations. It's a truly beautiful and luxurious resort: fabulous pool, lovely beach and gorgeous suite with a host of amenities provided including free healthy snacks and beverages in the room that were topped up daily. With only 29 suites and villas it never felt crowded and the service was outstanding. The staff are the highlight of the resort, service is highly personalised (they remembered our favourite drinks, what we liked to eat etc), did everything possible to make our stay amazing and were so kind and helpful. Wish I could give them a 6 star rating instead! We are already planning our next visit, very lucky to live so close! :)
Séjour de 4 nuits en octobre 2019
Réponse de Magnus le 12 oct. 2019
Dear "Anonymous Neighbour" from the Lion City, Many thanks for your kind review and for highlighting the estate Artisans and that you so enjoyed the service provided - it makes us all very happy! We'll be hoping to see you back soon and wish you a splendid weekend. Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
全体としての評価はとても高いです。ロケーション、施設、スタッフ、料理、アメニティいずれも満足です。特にスタッフさんのホスピタリティ溢れる対応には目を見張るものがあります。スタッフ全員が英語を流暢に話すわけではないものの、笑顔と対応で十分にカバーしています。 ロケーション:フェリー場から車で10分程度の場所に位置しており、移動もバンでスムーズに進みました。 施設:開業から5年程度とのことでしたが、海が近いせいか少し施設は痛んでいます。ただ、掃除は隅々まで行き渡っており清潔に保たれています。 スタッフ:最も特筆すべき点はスタッフの笑顔と対応です。こちらから話しかけなくても、気を利かせて向こうから積極的に話しかけてきてくれます。レストラン周辺を歩いているだけで「レストランに御用ですか?」と声掛けしてくれたり、チェックアウトのためにロビーで待っている時に「インドネシアの伝統ドリンクで合うジャムーは試されましたか?今ここにお持ちすることもできます」等、気を利かせて色んなサービスをしてくれます。 料理:屋内のインターナショナル(和、洋、エスニック)、屋外のタイ、合計2つのレストランがあり、好きに選べます。滞在中はインターナショナルで全て食事をしましたが、大変美味しいです。1皿のボリュームが少し多いので、2人で2-3皿をシェアするくらいが丁度良いです。時期にもよるかもしれませんが、シーフードは絶品です。また、少し変わった和食も用意されており、洋食に飽きたら和食に移るのもありです。滞在中はアジアンな甘辛ソースをベースとしたお刺身+サラダやうなぎ丼を頂きました。 アメニティ:全てオーストラリアのブランド「イソップ」で統一されています。匂いは独特ですが、抵抗なく使えます。シャンプー、リンス、ボディローションはいずれも保存料フリーで良かったです。
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Magnus le 14 oct. 2019
Dear Guest, Many sincere thanks for your comprehensive review and for taking the time. We are proud that you recognise the staff being service minded and efficient and that you so enjoyed the food. Property maintenance is our big responsibility and we fully refurbish every room each year, along with the public areas of course. We look forward to the pleasure of welcoming you back soon. Yours gratefully, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de Magnus le 28 sept. 2019
Dear Anonymous, Just a big thank you & welcome back soon! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de Manager le 28 sept. 2019
Dear Anonymous, Thank you very much! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Jonathan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Beautiful property. Excellent food and service . But really nothing much to do except swimming in the pool and chill and get some sun. Great cocktails
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de Magnus le 28 sept. 2019
Dear Jonathan, A brief note to thank you on behalf on the team for taking the time to share. We are proud to have made your stay special! Yours, Magnus - general manager

10/10 Excellent

Alice

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Perfect property & friendly staff
Will visit and stay longer for next visit.
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Vanda le 5 sept. 2019
Dear Alice, We are very glad you had a truly pleasant stay at the estate! The entire team looks forward to welcome you back for more amazing experiences.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en août 2019
Réponse de Magnus le 22 août 2019
Dear M. Anonymous, many thanks and welcome back soon! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Magnus le 7 août 2019
Dear M. Anonymous thank you very much! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Magnus le 3 août 2019
Thank you! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Stephanie, Wolfsburg

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Toller Service und einfach eine perfekte Entspannungsoase. Bei Ankunft und Abfahrt von der Fährstation werden sogar die Einreiseformalitäten und Check In übernommen während man in der Sanchaya Lounge entspannt einen Kaffee trinkt und Früchte genießt. Das Essen ist sehr gut und da die ganze Anlage etwa 30 Gästezimmer/-villen hat, ist es angenehm ruhig auch tagsüber am Pool. Wer Entspannung und perfekten Service möchte, ist hier genau richtig!!
Séjour de 3 nuits en juillet 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Réponse de Magnus le 3 août 2019
Well thank you very much! Magnus, general manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Overall is amazing except the pillows were too soft, I got my neck pain after the stay.
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de Vanda le 10 juil. 2019
Hi, Many thanks for choosing to stay with us in Bintan! We apologize for the inconvenience. It's unfortunate that you have missed our pillow menu that's available in the room. We will communicate better in the future. The entire team looks forward to welcome you back at the estate! With best regards, Vanda and The Sanchaya Team

10/10 Excellent

Kuharajahsingam

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good stay at Sanchaya
Generally amazing. But some aspects of the hotel property looks a bit jaded. In my room, the mobile shower head came loose; the coffee machine didn't work as well as other brands. When checking in elders, artisans must take time and explain slowly how complex things work...shower, Apple TV connections. We had to call assistance for these.
Séjour de 3 nuits en juin 2019
Réponse de Magnus le 13 juin 2019
Dear Mr Singham, Being sorry I was traveling during your stay I must thank you also on behalf of the estate team for your kind review - and for the feedback! We discussed this morning and are implementing some adjustments. We look forward to seeing you soon again, Yours, Magnus - general manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
部屋は素晴らしかった
Séjour de 2 nuits en mai 2019
Réponse de Magnus le 15 mai 2019
Dear Anonymous, very glad you enjoyed and liked the room - thank you! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Yuk

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
部屋に電話が見当たらなく、取り付けにきていただきました。ベッド下に落ちていたのですが、対応が遅かったです。それ以外はスタッフの方はみなさん親切で、申し分ない対応をしていただきました。
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Magnus le 6 mai 2019
Dear Yuk, Thank you very much it was wonderful to have you as a Guest and the team joins me in wishing you back soon. Apologies for the issue with the phone, it is now fixed. Yours, Magnus - general manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Magnus le 27 avr. 2019
Dear M. Anonymous, thank you for taking the time! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de Magnus le 28 mars 2019
Many thanks! Magnus - general manager

10/10 Excellent

Grace, Singapore

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de Magnus le 26 mars 2019
Dear Grace, many thanks for the kind rating! It was great having you both and we look forward to greeting you back soon. Yours, Magnus - general manager