Extérieur

Avis sur Radisson Collection Hotel Bamako

5 out of 5
Radisson Collection Hotel Bamako
Hamdallaye ACI 2000, National Way, Bamako

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 26 avis sur 47." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 14 avis sur 47." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 5 avis sur 47." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 2 avis sur 47." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 0 avis sur 47." "

9,4/10

Propreté

8,6/10

Personnel et service

9,6/10

Équipements

9,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

med hichem

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en novembre 2023
Réponse de Ahmed S. le 15 nov. 2023
Dear Med Hichem,Thank you for your excellent review regarding your stay at the Radisson Collection Hotel, Bamako. We are happy to hear that you enjoyed your stay with us, and we hope to see you again soon in our hotel.Please do not hesitate to contact us if we can be of any further assistance.Yours faithfullyRadisson Collection Hotel, Bamako,

10/10 Excellent

sikhou

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Le service est top
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de Ahmed S. le 17 avr. 2023
Cher Sikhou,Nous vous remercions pour votre aimable commentaire. Nous serons plus qu'heureux de vous accueillir à nouveau dans notre établissement.Cordialement,Radisson Collection!

8/10 Bien

taha

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en février 2023
Réponse de Ahmed S. le 12 févr. 2023
Cher Taha,Merci beaucoup pour votre excellente évaluation. Nous sommes heureux d'apprendre que vous avez apprécié votre séjour et nous espérons vous revoir prochainement dans notre hôtelCordialement,

8/10 Bien

Franck

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bel hotel
Bel établissement, tout confort et moderne. Trés bon acceuil
Séjour de 3 nuits en décembre 2021
Réponse de Yeo le 13 déc. 2021
Cher Franck Je tiens à vous remercier pour votre aimable commentaire et pour avoir choisi notre hôtel lors de votre visite à Bamako. Nous sommes ravis, de parcourir votre expérience et apprécions grandement vos commentaires, nous nous réjouissons de vous accueillir lors de votre prochain voyage à Bamako Cordialement Yeo

10/10 Excellent

Mama

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
La nourriture La propreté de l'établissement La qualité des chambres L'accueil
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 22 nov. 2021
Bonsoir Cher Mama, Merci d'avoir bien voulu partager votre expérience avec nous. Nous sommes très heureux d'avoir eu le plaisir de vous recevoir dans notre établissement . Merci pour votre confiance et à très bientôt. Cordiales salutations

4/10 Médiocre

Jacques

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en août 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 17 sept. 2021
Bonjour Jacques, Merci d'avoir bien voulu partager votre expérience avec nous . Nous nous excusons pour les désagréments rencontrés durant votre séjour .Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau dans notre établissement pour vous faire vivre une meilleure expérience . Cordialement

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 7 nuits en février 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 25 févr. 2021
Merci pour votre confiance

10/10 Excellent

Alex

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very good place to stay
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 19 août 2019
Many thanks for your valuable feedback !

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 20 mai 2019
Dear Customer, We would like to thank you for sharing your valuable feedback. We are delighted to learn that our hotel and the services we delivered met your expectations. Once again, thank you for staying at the Sheraton Bamako Hotel and we look forward to welcoming you again whenever your travels bring you back to Bamako.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Proche du centre ville. Très confortable.
Hôtel neuf personnel volontaire mais inexpérimenté. Très bon standing
Séjour de 4 nuits en juin 2018
Réponse de Sheraton Bamako Team le 13 juil. 2018
Dear Customer, On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for sharing your valuable feedback. We look forward to welcoming you again whenever your travels bring you back to Bamako.

8/10 Bien

SERMIER

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel tout neuf. Le contrôle de sécurité pour y entrer n’est pas des mieux organisé. La restauration n’est pas exceptionnelle. Les chambres sont très propres et confortables. Le wifi fonctionne bien. Mais le minibar n’est pas garni.
Séjour de 2 nuits en juin 2018
Réponse de Sheraton Bamako Team le 13 juil. 2018
Dear Customer, Thank you for taking the time to share your valuable feedback. We appreciate you brought the security and mini bar issues to our attention and we will share your message appropriately within the organization.

10/10 Excellent

Mamadou

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff at the radisson collection is very professional and pleasant!!
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Yeo le 10 avr. 2024
Dear Mamadou Thank you for your stay at Radisson Collection Bamako!we also thank you for your feedback and hope to see you next time !Kindly

8/10 Bien

Mamadou

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Ahmed S. le 26 janv. 2024
Dear Mr. Mamadou Sylla,Thank you for your great rating. We are so glad to notice that you enjoyed your stay.We hope to see you again for another wonderful experience.Thank you for your trust.Cordially

10/10 Excellent

timothy

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Friendly staff, comfortable room.
Séjour de 8 nuits en octobre 2023
Réponse de Ahmed S. le 20 déc. 2023
Dear Mr. Timothy,Thank you for your great rating and for taking the time to share with us your recent experience at the Radisson Collection Hotel, Bamako. We are happy to hear that you enjoyed your stay with us, and we hope to see you again soon in our hotel. Please do not hesitate to contact us if we can be of any further assistance. Sincerely

6/10 Satisfaisant

Viren

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en septembre 2023
Réponse de Ahmed S. le 25 sept. 2023
Cher Monsieur Mohamed Diokhane Sy,Merci pour votre évaluation. Nous sommes ravis de constater que vous avez apprécié votre séjour.Nous espérons vous revoir pour une autre expérience merveilleuse.Nous vous remercions de votre confiance.Cordialement,Radisson Collection!

10/10 Excellent

Tidiane

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great spot
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Yeo le 6 juin 2023
Dear Mr. Tidiane, Thank you for your excellent review. We are delighted that you enjoyed your stay. We hope to see you again for another wonderful experience. Thank you for your confidence. Best regards, Radisson Collection!

6/10 Satisfaisant

Phil

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was nice and room was clean and adequate. The restaurant staff could be more helpful and the breakfast food could definitely improve. The pool area was too dark at night n9t friendly enough for guests to try and enjoy.
Séjour de 7 nuits en mars 2023
Réponse de Ahmed Sango le 21 mars 2023
Hello Mr. Phil,Thank you for sharing your experience with us. We are so glad to notice that you enjoyed your stay. Thank you for your trust We apologise for any inconvenience you may have experienced during your stay. Please do not hesitate to let us know of any improvements you may have noted. We remain available for any further information.Sincerely

4/10 Médiocre

Boubacar

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
My stay was good but the policy of the hotel not to allow yellow taxicab in the compound is not only bad but a kind of discrimination. Yellow taxicabs are the official taxis in Bamako and they are easily recognized. There should be no reason why a taxi can't drop off a client because it's painted yellow. This policy must be changed.
Séjour de 2 nuits en février 2023
Réponse de Yeo le 25 févr. 2023
Dear Mr. Boubacar Thank you for staying at Radisson Collection Bamako!we happy to read from you that your stay was pleasant.About the yellow cars, we well noticed you feedback and will share with direction for decision.Hope to see you next time and we also have cars for hiring which you could use for your journey safely. Remain available for any other request.Kindly Yeo

10/10 Excellent

Nada

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent staff and service.
Réponse de Yeo le 9 janv. 2023
Dear Nada Thank you for your notation and staying at Radisson Collection Bamako!We Hope to see you again and will be glad to see!Kindly

8/10 Bien

Michel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Cool stay. Professional Team. The place to stay! Highly recommended.
Séjour de 5 nuits en avril 2022
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 28 avr. 2022
Dear Guest, Thank you very much for your rewarding comments on the Radisson Collection Bamako. We are delighted to know that you enjoyed our hotel, the facilities and the service . Feedback such as yours is great motivator to our staff and we are most appreciative that you have taken time to let us know. We very much hope to have the opportunity to welcoming you back on many more occasions. With best regards, Fatma

8/10 Bien

Badih

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
All was fine
Séjour de 4 nuits en novembre 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 8 déc. 2021
Dear Guest, Thank you for your feedback. We hope we will welcome you again in our property . Thank you for your trust. Warm regards

10/10 Excellent

Ahmet

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bamako ya geliyorsanız kalabileceğiniz en iyi otel. 3 otelde kaldım ama bu otel diğerlerine göre çok güzel ve kaliteli. Sadece yemekler damak tadınıza uygun olmayabilir.
Séjour de 2 nuits en octobre 2021
Réponse de Yeo le 23 oct. 2021
Dear Ahmet Thank you for staying at Radisson Collection bamako and shuring your feedback whith us. it seems that you enjoyed your stay with us and we really appreciated that . Hope to see you agin , we are impatient to welcome you and serve you more ! Kindly yeo

10/10 Excellent

Gus

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Perfect
Séjour de 4 nuits en octobre 2021
Réponse de Yeo le 22 oct. 2021
Dear Gus Thank you for your staying at Radisson Collection Bamako and sharing your feedback with us ! Really appreciated that your stay was exellent . we are expecting to see you next time and be glad to serve you again ! Kindly

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
If looking for a luxury stay, business or weekend getaway this is the right place to be.
Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 26 juil. 2021
Dear Guest, Thank you for your feedback. We really appreciate you taking the time to share your wonderful experience with us. We look forward to welcoming you back in our property. Warm Regards

10/10 Excellent

Steven

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Réponse de Yeo le 21 juil. 2021
Dear Steven Thanks you for staying at Radisson Collection Bamako ! We do apreciated your feedback and know that your stay was exellent. Do be More focused on your hôtel satisfaction, do not hesitate to Tell us where to improve. We are impatient to welcome you again. Remain avilable ! Kindly

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en mai 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 9 juin 2021
Chère Madame, Cher Monsieur Merci d'avoir choisi notre établissement pour votre séjour à Bamako. Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau. Cordiales salutations

10/10 Excellent

Mamoudou

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en avril 2021
Réponse de Yeo le 4 mai 2021
Dear Mr Mamadou Thank you for staying at Radisson Collection Bamako and sharing your feedback ! We hope to welcome you again ! Kindly

10/10 Excellent

Lara

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice hotel, great breakfast and view
Séjour de 1 nuit en mars 2021
Réponse de Radisson Collection Hôtel, Bamako le 29 mars 2021
Dear Lara , Thank you for your kind feedback. We will be more than happy to welcome you again in our property Warm Regards

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The food was excellent, and the premises were spotless.
Séjour de 2 nuits en mars 2021
Réponse de YEO le 16 mars 2021
Dear Value Guests Thank you for your time to share with us your experience ! You are welcome and we remain availlable for your next stay to do better . Kindly Yeo

10/10 Excellent

Aaron

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en février 2021
Réponse de Yeo le 16 mars 2021
Dear Value Guest Thank you for your feedback and staying at Radisson Collection Bamako ! we remain availlable for your next stay to do better Kindly

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2020

6/10 Satisfaisant

yossi

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
House keeping didnt put coffee and sope until i complain. The food at the buffet was really bellow any standard even for 3 stars hotel. The beef was very bad . I really dont like to complain if things are reasonable. But feel that i must report the food issue .
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 7 janv. 2020
Dear Sir, Many thanks for your valuable feedback. You comments have been shared with our team as a way to improve our level of services.

10/10 Excellent

NATHANAEL

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The food offering is diversified and the personnel is cool
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 23 nov. 2019
Thank you for your valuable feedback.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 24 oct. 2019
Dear Guest, Many thanks for your valuable feedback. We highly appreciate it.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 1 oct. 2019
Thanks for your valuable feedback

8/10 Bien

alessia

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very good but too expensive
it is clearly a new structure so far well maintained. Security is high with check every time you get in and out of the hotel. Often you might see the MINUSMA militaries around. It is clean, rooms are nice, bathroom spacious, the staff is polite. There is a possibility to rent ballrooms for banquets, conferences, weddings and so on. There is a pool, a gym, a bar...I will say that it has the typical standards that business/professional people might have when they travel. Personally, I think that it is to expensive for being in Mali. And for sure meals and coffe are outrageous hight. A small latte is 3500CFA = more than $5 which is ridiculous because not even Starbucks is that expensive. The front desk Mohamed is amazing. If you have any problem or need a driver talk to him.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 24 sept. 2019
Dear Customer, We are delighted to have been your chosen hotel during your recent stay in Bamako. It was truly a pleasure to serve you. We appreciate your business and value your honest feedback. Your comments have been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver exceptional service to guests like you. Thank you for staying at the Sheraton Bamako Hotel and we hope you choose to create more memories with us whenever your travels bring you back to Bamako.

10/10 Excellent

NATHANAEL

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The food is excellent and the staff is available to help
Séjour de 5 nuits en août 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 26 août 2019
Many thanks for your valuable feedback. We highly appreciate it !

10/10 Excellent

NATHANAËL, Abidjan

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I appreciate the security (security control at entry) and the garden.
Séjour de 3 nuits en juillet 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 15 juil. 2019
Dear Guest, Many thanks for your valuable feedback. We appreciate it very much. We look forward to welcoming you again soon

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 11 juil. 2019
Thanks for your valuable feedback. We appreciate you have stayed with us.

6/10 Satisfaisant

Aisha, Bamako

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Overall the hotel, my room and the breakfast was very nice. The check-in and billing process was very slow and confusing. The internet and phone in my room never worked, despite multiple cellphone calls and in person trips to the front desk and visits from inexperienced IT staff.
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 12 nov. 2018
Thank you for sharing your feedback. We'll work hard to fix the issues you experienced in the future.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en octobre 2018
Réponse de Sheraton Bamako Team le 23 oct. 2018
Thanks for sharing your feedback with us.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very good and comfortable hotel The only problem is that they don’t have small bank notes to exchange to pay for tips
Séjour de 3 nuits en septembre 2018
Réponse de Sheraton Bamako Hotel le 4 oct. 2018
Dear Customer, Many thanks for your valuable feedback. We appreciate the time you took to share it with us.

6/10 Satisfaisant

Ray, Amsterdam

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Nice and safe stay
The Best hotel in Bamako, safety and security very good. The staff are very kind and caring. Restaurant have an high level of hygiene and variety of foods.
Séjour de 5 nuits en septembre 2018
Réponse de Sheraton Bamako Hotel le 4 oct. 2018
Dear Customer, Many thanks for your valuable feedback. We appreciate the time you took to share it with us.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en juillet 2018
Réponse de Sheraton Bamako Hotel Team le 14 juil. 2018
Thank you for the feedback

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 1 nuit en juin 2018
Réponse de Sheraton Bamako Team le 21 juin 2018
Dear Valued Guest, We thank you for taking the time to provide us with your feedback on your recent stay. We look forward to welcoming you again.