Extérieur

Avis sur ibis Antananarivo Ankorondrano

4.5 out of 5
ibis Antananarivo Ankorondrano
Route Des Hydrocarbures, BP 529, Antananarivo

Avis

8,0

Très bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 36 avis sur 115." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 48 avis sur 115." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 20 avis sur 115." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 6 avis sur 115." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 5 avis sur 115." "

8,4/10

Propreté

8,0/10

Personnel et service

9,4/10

Équipements

8,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Christophe

Séjour de 7 nuits en avril 2023

6/10 Satisfaisant

Pawiwmontom Daw

Séjour de 2 nuits en juin 2023

10/10 Excellent

RAKOTONANAHARY

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nickel
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Edward S le 24 mai 2023
Hello, we greatly appreciate the time you spent to share your experience at our hotel and we thank you for your kind recommendation. Looking forward to welcoming you soon.

6/10 Satisfaisant

Solenne

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Séjour correct
Le séjour fut correct : propreté et accueil Ok. Le petit-déjeuner est très complet et le restaurant offre de multiples choix pour le diner. Seul bémol: pas de clim dans la chambre malgré ma demande.
Séjour de 2 nuits en juillet 2022

10/10 Excellent

Ircha

Séjour de 1 nuit en août 2022

6/10 Satisfaisant

RYOU

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
les plats au restaurant
Les plats au restaurant restent à améliorer sauf la pizza primavera qui était parfois très bonne
Séjour de 1 nuit en février 2022
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Bonjour, nous vous remercions pour les conseils suite à votre séjour parmi nous. Nous recherchons continuellement l'amélioration nos services et votre feedback est essentielle.

8/10 Bien

Jean-Pierre

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Confinement a TANA
Magnifique séjour bien organisé seul bémol la navette Aéroport sur laquelle aucune information ne nous a été fournie 25€ pour 13km.
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Réponse de Vincent Guichard, Directeur des Opérations le 28 janv. 2022
Cher Jean-Pierre, Merci beaucoup pour votre commentaire enthousiaste. Nous étions ravis de vous recevoir, malgré les mesures de confinement. N'hésitez pas à envoyer un mail à l'hôtel pour la navette, les règles pouvant régulièrement changer avec les autorités locales.

8/10 Bien

christine

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 8 nuits en décembre 2021
Réponse de Vincent Guichard, Directeur des Opérations le 24 déc. 2021
Merci ! Au plaisir de vous revoir, nous vous souhaitons de très joyeuses fêtes :)

8/10 Bien

Cable

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Thank you for taking the time to rate us. We wish you an excellent day.

10/10 Excellent

Laurent

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Partant
Tre satisfaction
Séjour de 2 nuits en juillet 2021
Réponse de Vincent Guichard, Directeur des Opérations le 30 juil. 2021
Merci beaucoup, cher Laurent ! Et revenez-nous vite !

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en janvier 2020
Réponse de Edward S. le 9 mars 2020
Thank you very much.

10/10 Excellent

said

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Edward S. le 6 déc. 2019
Wonderful picture ! Thank you !

10/10 Excellent

ANNE

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
Réponse de Edward le 3 déc. 2019
Thank you for reviewing your recent stay in our hotel It is wonderful to see we were able to make your stay special from the moment you arrived until the moment you departed.

8/10 Bien

Jean-Denis

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de Edward S le 31 oct. 2019
Cher Jean-Denis, Merci pour votre préférence envers notre hôtel et pour votre très aimable recommandation auprès de la communauté de voyageurs. Nous espérons vous revoir très prochainement.

8/10 Bien

Jose Antonio

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel Ibis, non loin du centre. Le centre de sport bien que petit est très propre et le sauna aussi. Le restaurant est varié et très bon, le petit-déjeuner apporte des fruits locaux sans grande surprise. Le petit-déjeuner inclus n'existe pas ! Les chambres ne sont pas chauffées en hiver et c'est désagréable, je ne comprend pas cela alors que l'hôtel est très fréquenté. Le service excellent. Il manque
Séjour de 3 nuits en juillet 2019

10/10 Excellent

said

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
En route pour nosy be
Personnel serviable, aimable, une bonne adresse à Tana.
Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de General Manager le 29 mai 2019
Bonjour Said, Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à notre hotel. Nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour nous. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau. Edward S

10/10 Excellent

Sitara

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bel hôtel et on y manges bien.
Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de Eugénie RAHARIMALALA le 24 mai 2019
Monsieur, ça nous fait vraiment plaisir de savoir que vous étiez satisfait de votre séjour à Ibis,toute l'équipe vous remercie.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
après le room service pour le repas, ils ne reviennent pas chercher les plats.
Séjour de 8 nuits en avril 2019
Réponse de Eugénie RAHARIMALALA le 24 mai 2019
Nous vous remercions si le séjour a été bien passé, pour ce petit incident,nous sommes navrés et ça ne reproduira plus, nous ferons nos meilleurs à votre prochain séjour.

8/10 Bien

Frédéric

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel rapport qualité prix en centre ville
J'y ai séjourné pour le travail : bon emplacement en centre ville, bon rapport qualité prix, sécurité OK, accueil agréable, bon service client, chambres propres, wifi marche bien, restaurant avec carte variée. J'ai beaucoup apprécié le spa qui est rare dans les Ibis. Bref, expérience plutôt positive. J'y retournerai.
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Réponse de Eugénie le 20 avr. 2019
Bonjour Mr Frédéric, C'est vraiment un plaisir pour nous que vous avez passé un agréable séjour dans notre hotel IBIS Antananarivo. Nous vous remercions d' avoir choisi y séjourné, nous vous promettons qu'on gardera les memes services pour vos prochains séjours. Cordialement

6/10 Satisfaisant

Masse

Les points forts : Propreté et personnel et service
Masse
Qualité prix très cher comme hôtel en particulier les repas
Séjour de 6 nuits en août 2018
Réponse de General Manager le 14 déc. 2018
Madame, Monsieur, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre avis. Nous offrons un choix large et varié de plus de 50 plats (locaux et internationaux) sur notre carte avec une fourchette de prix correspondante. Lors de votre prochain séjour, n'hésitez pas à demander conseils et recommandations à notre chef et maître d'hôtel. Edward SIRRIEH

10/10 Excellent

said

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en mai 2017
Dear Said, Thank you for your positive comments and your 5* rating. We look forward to welcoming you again and make your stay as enjoyable as the last one. Kind regards

10/10 Excellent

Raymond

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de General Manager le 8 sept. 2016
Bonjour Raymond, Nous vous remercions pour vos commentaires et nous sommes ravis que votre expérience se soit très bien passée avec nous. Nous sommes impatients de vous accueillir très bientôt. Bine à vous

8/10 Bien

sylvain, Guadeloupe

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Magnifique.
Malgaches très souriants,pays formidable.
Réponse de General Manager le 8 sept. 2016
Bonjour Sylvain, Nous sommes ravis que votre séjour se soit bien passé dans notre établissement. Nous espérons vous revoir très bientôt. Bine à vous

8/10 Bien

Jean-Hugues

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Réponse de General Manager le 8 sept. 2016
Bonjour Jean-Hughes, Nous vous remercions pour votre note et nous sommes ravis que votre expérience au sein de notre établissement se soit bien déroulée. Au plaisir de vous accueillir bientôt. Bien à vous

10/10 Excellent

MARIE, Bannalec

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Ibis quality and comfort
Très bonne accueil/bonne restauration
Réponse de General Manager le 8 sept. 2016
Bonjour Marie, Je vous remercie énormément pour vos commentaires et nous espérons vous revoir très bientôt. Bien à vous

6/10 Satisfaisant

Hermann, REUNION

Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
a ne pas conseiller pas a la hauteur du tarif : 11
COCKTAIL DE BIENVENUE OFFERT SANS ALCCOOL. Pas question de rajouter un zeste de Rhumm ou autre alcool dedans c est du n importe quoi surtout que ca ne coute que centimes d euro de rhummm
Réponse de General Manager le 8 sept. 2016
Bonjour Hermann, Nous vous remercions pour vos commentaires et je suis désolé que votre dernier séjour n'ait pas été à la hauteur de vos attentes. Nous avons fait énormément de progrès depuis et j'aimerais que vous nous donniez la chance de vous les démontrer. Nous espérons vous accueillir bientôt. Bine à vous

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Hotel Ibis Tana
Bon hôtel , personnel agréable ; ce qui est dommage c'est qu'ils n'attendent pas que l on rende la carte pour venir faire la chambre .

10/10 Excellent

Nitesh, Mumbai

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It is ok
Séjour de 2 nuits en février 2024

8/10 Bien

Dean

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement

10/10 Excellent

Sabrina

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice hotel, but the pool is really cold and except for the mall there is nothing to see or do.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

8/10 Bien

Simon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Ok
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

8/10 Bien

Werner

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juillet 2023

8/10 Bien

Charles

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Good quality, but minor annoyances
Clean modern and comfortable hotel of international standard but let down by showers that alternate between hot and cold and silly promotional slogans
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Cedric le 13 avr. 2023
We thank you for your comment and take your words to heart.We will do everything we can to make it right and your next stay will be much better.

4/10 Médiocre

Stephen

Séjour de 3 nuits en novembre 2022

4/10 Médiocre

Curtis

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Very unhappy customer
Staff at reception were inexperienced. Although I am a gold member with hotels.com, it took them more than 1/2 hour to check me in. I had charges on my bill that were mine. It took them forever to sort the issue out. The same happened to other colleagues who stayed at the hotel at the same time. Additionally, we had to wait more than one hour in the shuttle waiting for one person who never showed up. This is unacceptable given that we had arrived after midnight after a 20 hour flight and we were charge 20 Euros per person.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

10/10 Excellent

Obediah

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The place is clean and the food is top class, very affordable. The staff are all friendly and can speak English very well
Séjour de 4 nuits en juin 2022
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Dear Obediah, Thank you for choicing our hotel for your stay in Tana. Your kind recommendation to the travel community and this positive feedback keeps us motivated and wanting to keep improving. We wish you an excellent day, and we certainly hope to see you soon.

8/10 Bien

Kok

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Greetings from Madagascar! Thank you so much for taking teh time to rate us. We look forward to welcoming again real soon.

2/10 Horrible

Fleur Henrisse

Voyage d’affaires
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The worst services I ever experienced
At the airport pick up, it was raining, the drivers did not even dare to look after the guests at the exit gate. Some random people ask if we have taxi booked and we responded that we have shuttle from Ibis. Then, they brought us to the driver outside. He was then busy arranging the baggage that are already in the car, with the back seats folded and left us outside wet under the rain pouring. the bags were moved in and out between cars. The checking went fine. there was no information of what I will expect in the hotel, what included in the booking, etc. Arriving at the room, the door was hard to open. the key did not work for quite longtime. the Hotel staff thought that my key was expired since it was held near a phone. After pushing with force, the door finally opened. One employee come back to return some staff for me and I have difficulty to open the door from inside. The room smells humidity so mu allergies kicked in immediately. one lampstand did not work. The internet is so bad. the water in the shower was very small. the rain at the airport is better than the water from the shower. At the breakfast time, apparently, my room was booked without breakfast, while it was advertised during my booking that it is included. I asked if it can be included and I will pay. The reception team( 2 young ladies) said that they cannot change it. So I decided to move out to a better hotel. At 9am, they ask my room key if I move out while my room is paid until noon.
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Dear Mrs. Henrisse, Although we sincerely regret your disappointment with your stay in our hotel, we would like to thank you for sharing your feedback as it will help us to identify areas of concern and act immediately so as to enhance our future guests' experience among us. We wish you an excellent day

8/10 Bien

AKM TOWFIQUE

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en juin 2022
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Hello and thank you very much for takling the time to rate your experience in our hotel. We wish you a wonderful day

10/10 Excellent

Yu

Séjour de 2 nuits en janvier 2022
Réponse de Edward S le 7 juil. 2022
Dear Yu, thank for giving us a perfect rating! We hope to welcome you real soon.

10/10 Excellent

Mario Orlando

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good service, location and value. Busy street with some shopping and dining options.
Séjour de 3 nuits en janvier 2022
Réponse de Eugénie le 14 janv. 2022
We would like to thank you for your feedback; we are very happy that your stay went well. We always try to satisfy our customers. This is the contribution of the whole team and it is on behalf of the whole team that we thank you. We hope to see you on your next stay.

10/10 Excellent

Kok

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Friendly staff
The staff is friendly. The location is next to an excellent restaurant, the Plantation.
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Vincent Guichard, Director of Operations le 27 nov. 2021
Thank you for your stay and kind review. Please visit us again soon, so that we may convince you our own restaurant is at least as good as our neighbor :)

10/10 Excellent

Lori

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I spent 2-nights at the Ibis while waiting for my covid-19 test results when arriving in country (a requirement for entry into Madagascar). This means I was confined to the room for the majority of the stay. The room was clean, good temperature control and comfortable bed. The bathroom was clean and the shower had good water pressure. During quarantine I ordered room service which had a good selection (Amy's Place restaurant), prompt and reasonably priced. Tip: they have to bring you the menu, so I just took photos of all the pages on my phone for later use. Wifi is good, strong enough to stream and even sustain a VPN. After quarantine: They called me the 2nd night that my test results came back and I could leave. The last morning i enjoyed breakfast in the restaurant which was lovely. All the staff were wonderful, friendly and helpful. My only comment is it would be good to create an info sheet to leave in the rooms about the rules - how to do breakfast, when to expect a call, etc, but the quarantine rules were still very new so i suspect that everyone is still trying to figure things out. Thank you for making an annoying situation more comfortable.
Séjour de 2 nuits en novembre 2021
Réponse de Vincent Guichard, Director of Operations le 27 nov. 2021
Thank you so much, Lori! You are absolutely right, we are currently working on updating our in-room info, to keep up with the frequent changes we have seen in the past months. It was very nice welcoming you, and I will share your very positive feedback to the teams, they will greatly appreciate. Kind regards

10/10 Excellent

Kok

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Convenience
Great place convenient to La City mall.
Séjour de 3 nuits en octobre 2021
Réponse de Vincent Guichard, Director of Operations le 8 nov. 2021
Dear Sir, Yes indeed, La City Mall is just a 2-min drive from the hotel, so you can easily combine your stay with some shopping. Thank you so much for your kind review, and please visit us again soon! :)

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A good address in the Ankorondrano biz district !
Well located no-nonsense 2* + / 3* - pied a terre if you have to do business in the Ankorondrano district. IBIS is a brand from the Accor Hotel group and all fittings are at European standards. Ask for the view over the garden/swimming pool. The staff is courteous and well trained though checking in at around midnight was very slow.
Séjour de 2 nuits en octobre 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Edward S. le 9 mars 2020
Thank you very much.

6/10 Satisfaisant

raiss

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Bad experience with the receptionist.
I asked the reception before booking the room if that chèques vacance were accepted and they confirmed positively. But at my arrival they didn’t. Then a asked to pay the day before I leave the room to avoid waisting my time cause I had to leave early the next morning. I paid after like 20 minutes of discussion. Then the next morning I went to the rep ruin to give back the key and they asked me to pay one night cause the day before one of them forget to count my last night. I had to spend 30 minutes to pay and have an explanation. Poor service and really slow. Mora mora they said there. Really disappointed. Sure it is safe and well located. I don’t recommend it at all.
Séjour de 3 nuits en décembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff was kind the romm was clean There is a nice pool
Séjour de 2 nuits en décembre 2019
Réponse de Edward S le 30 déc. 2019
Dear Guest, Thank you for you much appreciated feedback. Hope to see you soon. We wish you Happy holidays !

10/10 Excellent

Paul

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Edward S. le 26 nov. 2019
Dear Paul, Thank you very much for you review ! We hope to see you back soon. Regards, Ibis Hotel & Spa Antananarivo

8/10 Bien

ashwin

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
2 Nights at Tana
I thought the hotel was good. Ofcourse IBIS standards... Something went missing from my room and noone took responsibility. It was something with not a lot of monetary value, but still, things can't go missing. Restaurant was good serving some Indian food. What suprised me was they had a bar but no snacks to eat with the drinks in the vegetarian part. Also, we reserved the SPA for 2 people at a particular time, but when we reached to get the service, we were told that only one of us can get it done, with no mention of Sorry or why that happened. But again, i am not sure about service levels at IBIS, I am not used to staying at IBIS a lot. Am forced to choose this hotel, as the other decent hotels of Tana are in Town and traffic is killing.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Edward S. le 26 nov. 2019
Dear Ashwin, Thank you for your feedback. We well noted your appreciations and will take all our responsibility with the specified services to avoid it in the near future. Thank you again for your sharing review. Regads, Ibis Hotel & Spa Antananarivo