Bar lounge

Avis sur Hotel Sternen Oerlikon

3 out of 5
Hotel Sternen Oerlikon
Schaffhauserstrasse 335, Zürich, ZH

Avis

9,0

Merveilleux

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 143 avis sur 278." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 115 avis sur 278." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 12 avis sur 278." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 6 avis sur 278." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 2 avis sur 278." "

9,4/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,4/10

Équipements

9,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,8/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Sarah

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mars 2023

10/10 Excellent

Eugénie

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Situation idéale pour aller au théâtre 11 ou le Hallenstadion. Chambre entièrement rénovée
Séjour de 1 nuit en février 2023
Réponse de Lukas Habersaat, General Manager le 20 févr. 2023
Dear EugénieThank you for your high rating and feedback.We are very pleased to read that you had a nice stay with us.We would be very pleased to welcome you again in the very near future.In the meantime, we wish you all the best.Kind regards,Lukas HabersaatGeneral Manager

10/10 Excellent

Anne

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2023

8/10 Bien

FABIENNE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2021
Réponse de Esat Azemi, Chef de Réception le 1 oct. 2021
Sehr geehrter Gast Herzlichen Dank für Ihre positive Rückmeldung zu Ihrem Aufenthalt bei uns im Hotel Sternen Oerlikon. Es freut uns sehr zu lesen, dass Sie mit unseren Dienstleistung zufrieden waren. Schon heute freuen wir uns, Sie wieder bei uns begrüssen zu dürfen. Mit freundlichen Grüssen

8/10 Bien

stephane

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good place
Business trip good place for my situation lot of restaurant around and close of university. One regret there is no coffee machine in the room . Service is good even in this corona period
Séjour de 2 nuits en juin 2020
Réponse de R. Bürgin le 29 juin 2020
Dear Stephane Thank you very much for your review. We are very happy to see, that you have liked your stay in our hotel. In "normal" times, our rooms are furnished with a coffee machine and we sincrely hope, that we will be able to put them back soon. Best regards Regula Bürgin, General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en juin 2020
Réponse de R. Bürgin le 29 juin 2020
Dear Guest Thank you for your rating. We are very happy to see, that you have liked your stay in our hotel. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de R. Bürgin, GM le 25 févr. 2020
Dear guest Thank you for your rating. We are very happy to see, that you have liked our hotel and our service. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Sylvie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon emplacement. Hotel de charme bien place proche du theatre 11 et qui a été bien rénové Bon petit déjeuner Lit pas suffisamment stable
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Regula Bürgin, GM le 18 févr. 2020
Dear Sylvie Thank you very much for your stay in our hotel and your great rating. It was a pleasure to welcome you and we hope, that we will be able to accommodate you in the future again. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Gaël

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de R. Bürgin, GM le 28 janv. 2020
Dear guest Thank you very much for your great rating. We are very happy to see, that you have liked our hotel and service. Best regards Regula Bürgin, General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
J'aimerais une communication en français. Tout était parfait !
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Réponse de Regula Bürgin, GM le 30 déc. 2019
Dear guest Thank you very much for your 5 points rating. We are very happy to see, that you have liked your stay with us. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Claudia

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de Regula Bürgin, General Manager le 7 juin 2019
Dear Guest Thank you for your rating. We are very happy to see, that you have liked our hotel. We hope, that we will be able to welcome you back very soon. Best regards Regula Bürgin, General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Chambre très agréable et très propre bonne décoration.
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de Regula Bürgin, General Manager le 7 juin 2019
Dear Guest Thank you very much for your great rating and your comment. We are very happy to hear, that you have liked your stay in our hotel. It would be a great pleasure to welcome you back soon. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Hôtel sympa prêt du Hallenstadion, Ousmane étions déjà venu
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Regula Bürgin, General Manager le 14 mai 2019
Dear guest Thank you very much for your feedback. We are very happy to hear, that you have liked your stay in our hotel. It would be a great pleasure to welcome you back soon. Best regards Regula Bürgin, General Manager

10/10 Excellent

FRANCIS

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Esat Azemi, Frontoffice Manager le 21 avr. 2019
Dear Francis, Thank you very much for your great rating. We are very happy to hear, that you have liked our hotel. It would be a great pleasure to welcome you back very soon. Best regards

8/10 Bien

philippe

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Regula Bürgin le 15 avr. 2019
Dear Philippe Thank you very much for your stay in our hotel and your good rating. We are happy to hear, that you have liked your stay in our hotel. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Alain, Chavornay, Suisse

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Un hôtel top
Un très joli hôtel. Décor moderne. Se trouve à quelques Minutes de gare de Zürich Oerlikon.
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Réponse de Regula Bürgin, Direktorin le 22 mars 2019
Dear Alain Thank you very much for your stay in our hotel and your great feedback. We are very happy, that you have liked your stay with us. We hope, that we will be able to accommodate you soon again. Best regards Regula Bürgin, General Manager

8/10 Bien

Alain

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2019
Réponse de Esat Azemi, Front Office Manager le 5 févr. 2019
Dear Mr. Venetz Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Best regards

10/10 Excellent

Marli

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2018
Réponse de Regula Bürgin, Direktorin le 23 août 2018
Liebe Marli Vielen Dank für Ihre tolle Bewertung. Wir freuen uns sehr darüber und hoffen, Sie bald wieder einmal bei uns begrüssen zu dürfen. Freundliche Grüsse Regula Bürgin, Direktorin

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel très accueillant
Assez proche de la Züri Messe, du Hallenstadion et du théâtre qu'il est facile et rapide d'y aller à pied. Très propre, service sympathique et prévenant. Une bonne expérience.
Séjour de 1 nuit en février 2018
Réponse de Eliane Zgraggen, Chef de Réception le 8 mars 2018
Bonjour, Merci beaucoup pour votre description vaste et d’avoir partagé vos expériences à l’hôtel Sternen Oerli-kon avec d’autres voyageurs. Ça nous fait plaisir de lire, que vous aviez apprécié notre service et hospitalité. Nous nous réjouissons de vous accueillir de nouveau dans notre maison pour votre prochaine visite á Zürich. Avec nos meilleures salutations

8/10 Bien

Marisa

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de R.Bürgin le 20 mars 2018
Dear Marisa Thank you very much for your stay in our hotel. It was a pleasure to welcome you! Thank you for your great feedback concerning your stay. We hope, that we will be able to welcome you back soon. Best regards Regula Bürgin, General Manager

6/10 Satisfaisant

Jean-luc

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les chambres sont très bien décorées mais la rue est très bruyante
Séjour de 1 nuit en octobre 2017

8/10 Bien

Lionel

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Hotel bien situé
Chambre très simple et agréable pour une nuit uniquement

10/10 Excellent

Paul, Geneve

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent sauf une ampoule qui ne fonctionnait pas
Hotel de grande qualité avec personnel super sympa.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel Sternen
Excellent rapport qualité / prix, bon accueil et personnel à l'écoute.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Perfect staying and dinner
Very nice experience, the restaurant is indeed very good. The romm is clean, however an additional effort in the cleaness of the area around the WC would be welcome

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

myriam Studer, Stuisse

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
matelas trop dur
Bonnes à part que le sommeil n'ait pas été très réparateur
Réponse de Susy Pfister le 5 juil. 2014
Madame Studer Merci beaucoup pour votre description et d’avoir partagé vos expériences à l’hôtel Sternen Oerlikon avec d’autres voyageurs. Ça nous fait plaisir de lire, que vous aviez apprécié notre service et hospitalité. Pour votre prochaine visite nous avons bien pris note, que vous desirez un matelas mois dur et nous vous proposons un surmatelas. Nous nous réjouissons de vous accueillir de nouveau dans notre maison pour votre prochaine visite á Zurich. Avec nos meilleures salutations Susy Pfister Hôtesse

10/10 Excellent

Puneeth kumar

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
nice person. Always helps customers and understands situations and tries to provide the best
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Hotel Sternen Oerlikon - David Eichenberger le 20 mai 2024
Dear Guest,Thank you for your kind words. We are delighted to hear that you had a positive experience with our team. Our staff is dedicated to providing the best possible service and ensuring that our guests feel understood and well taken care of. Your feedback is greatly appreciated and motivates us to continue delivering excellent service.We look forward to welcoming you back to Hotel Sternen Oerlikon in the future.Best regards,David Eichenberger - Deputy ManagerHotel Sternen Oerlikon

8/10 Bien

Petra

Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Doris

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2024

8/10 Bien

Patrick

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Das Hotel ist sehr zentral gelegen, das Zimmer war sauber und schön eingerichtet. Einziger Kritikpunkt bei unserem Zimmer war, dass der Strassenverkehr trotz geschlossenem Fenster in der Nacht gut hörbar war.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024

10/10 Excellent

Elizabeth

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Exactly as pictures showed. Lovely staff. Would stay again especially for a one night stay.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

2/10 Horrible

John

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
I wouldn't recommend at all. I am still fuming when I remember the incident. My family have holidayed in Asia, USA, Europe and this is the first time we encountered such unpleasant experience. Unbelievably horrible. Atrocious I think. Because without basis, I felt we we're being singled out. So take your money somewhere else lest what happened to us might happen to you too. Upon checked out time, the elevator is not working, housekeeper says it's under maintenance, saw 3 more guest checked out that time and everyone was carrying their heavy suitcases down the flight of stairs, without assistance from the hotel.Totally not a nice experience at all.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 Excellent

ricardo

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel localizado a 10 minutos da estacao central e a 15 do aeroporto, tudo via bonde. Atendimento muito atencioso e com comunicacao em portugues. Bom cafe da manha. Boa opcao p fugir dos valores mais caros da regiao do centro
Séjour de 2 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

Adis

Séjour de 1 nuit en décembre 2023

8/10 Bien

Bharata, FLOWER MOUND

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We stayed for two nights at this hotel. Staff was very helpful and friendly and let us early check in as room was available. They helped us with tram routes and schedules etc. Very convenient location near tram stops and shopping. Vibrant place with nice restaurants. 15 mins tram ride from Zurich HB station. I would recommend this hotel to others.
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Rene

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
RZ
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

10/10 Excellent

Gabriele

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Alles prima neu renoviert, sehr sauber und aufmerksames Personal. Mehrere Einkausmöglichkeiten und Restaurants in unmittelbarer Nähe.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Hotel Sternen Oerlikon - David Eichenberger le 10 sept. 2023
Lieber GastVielen Dank für Ihre positive Bewertung! Es freut uns sehr zu hören, dass Sie mit Ihrem Aufenthalt zufrieden waren.Die Tatsache, dass Sie unsere schönen Räumlichkeiten und die Sauberkeit schätzten, ist für uns sehr ermutigend. Unser Team setzt sich stets dafür ein, unseren Gästen den bestmöglichen Service zu bieten, und es ist grossartig zu hören, dass Sie unser aufmerksames Personal zu schätzen wussten.Die Nähe zu Einkaufsmöglichkeiten und Restaurants ist sicherlich praktisch und bietet unseren Gästen eine Vielfalt an Optionen, um ihren Aufenthalt zu geniessen.Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüssen zu dürfen, und stehen Ihnen jederzeit zur Verfügung, falls Sie weitere Wünsche oder Fragen haben. Nochmals vielen Dank für Ihre Bewertung!Freundliche GrüsseDavid Eichenberger – Vizedirektor / Empfangschef

10/10 Excellent

Sungchul

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Hotel Sternen Oerlikon - David Eichenberger le 10 sept. 2023
Dear Guest,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Best regards,David Eichenberger - Vize Director / Front Office Manager

10/10 Excellent

Austin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very close to train station and very quiet.
Séjour de 16 nuits en juin 2023
Réponse de Hotel Sternen Oerlikon - David Eichenberger le 10 sept. 2023
Thank you for your feedback. We're pleased to hear that our hotel's proximity to the train station and its peaceful atmosphere met your expectations. If you have any more comments or suggestions, please feel free to share. We look forward to hosting you again in the future.Best regards,David Eichenberger - Vice Director / Front Office Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2023

6/10 Satisfaisant

Lalaine

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Everything was perfect except the room was not ready. We had to wait for 40 minutes. Because of that we were late for our reservation which we booked months prior. We came from a 16h flight. We checked in on time.
Séjour de 2 nuits en juillet 2023

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2023

10/10 Excellent

Rodrigo

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excelente
Séjour de 2 nuits en mai 2023

10/10 Excellent

Andreas

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mai 2023

10/10 Excellent

Dilara

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2023

8/10 Bien

Vincenzo

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
zweckmässig
Séjour de 1 nuit en mai 2023

10/10 Excellent

Claudia

Séjour de 1 nuit en mai 2023

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mai 2023