Extérieur

Avis sur Residence Inn by Marriott Whitby

3 out of 5
Residence Inn by Marriott Whitby
160 Consumers Dr, Whitby, ON

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 540 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 290 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 80 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 42 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 48 avis sur 1000." "

8,8/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

8,2/10

Équipements

8,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,2/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Alexandre

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great staff, I had loud people over me and they solved my problem
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Gajen Nadesan le 30 avr. 2024
Dear Alexandre, Thank you for choosing to stay at the Residence Inn Whitby and providing your honest feedback on the Guest Satisfaction Survey. Providing the highest level of hospitality is our number one priority and we sincerely apologize for falling short of meeting your expectations. We have shared your feedback with the appropriate hotel team to ensure the necessary guidelines are in place to prevent similar events occurring in the future. Once again, thank you for taking the time to share your feedback. Sincerely,

10/10 Excellent

Pierre-Gilles

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We apreciated the size of the room, more space that we needed and it felt cozy.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Réponse de Gajen le 17 janv. 2024
Dear Pierre, Thank you for providing feedback on your recent experience at Residence Inn Whitby. We take pride inproviding a clean and comfortable space for all of our guests. Our team appreciates that you noticed. We look forward to seeing you again soon.Sincerely,

8/10 Bien

Corine

Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Gajen le 19 oct. 2023
Dear Corine, Thank you for choosing to stay at the Residence Inn Whitby and providing your honest feedback on the Guest Satisfaction Survey. Providing the highest level of hospitality is our number one priority and we sincerely apologize for falling short of meeting your expectations. We have shared your feedback with the appropriate hotel team to ensure the necessary guidelines are in place to prevent similar events occurring in the future. Once again, thank you for taking the time to share your feedback. Sincerely,

8/10 Bien

Mireille

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Large hotel room, clean and easy access
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 19 oct. 2023
Dear Mireille, Thank you for taking a moment to share your experience at Residence Inn Whitby . We are so pleased to hear you found our accommodation facilities and guest experience to your liking. We look forward to welcoming you back again soon.Sincerely,

10/10 Excellent

Gabrielle

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Really great. Will be going back.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 31 août 2023
Dear Gabrielle, Thank you for sharing a review of your recent experience. Our team here at Residence Inn Whitby iscommitted to providing high-quality guest experience , and we’re thrilled to hear that we made a goodimpression on you. We hope you’ll visit us again soon.Best Regards,

10/10 Excellent

christian

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 31 août 2023
Dear Christian, Thank you so much for your positive feedback! We appreciate your kind words and are so glad that you had a great experience with us. We strive to provide the best customer service, and we’re glad to hear that we succeeded. Thanks again!”Best Regards,

10/10 Excellent

Sophie

Séjour de 6 nuits en juillet 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 31 août 2023
Dear Sophie, Thank you for sharing a review of your recent experience. Our team here at Residence Inn Whitby iscommitted to providing high-quality guest experience , and we’re thrilled to hear that we made a goodimpression on you. We hope you’ll visit us again soon.Best Regards,

10/10 Excellent

Sylvain

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
EVETHING PERFECT
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 16 août 2023
Dear Sylvain, Thank you for sharing a review of your recent experience. Our team here at Residence Inn Whitby iscommitted to providing high-quality guest experience , and we’re thrilled to hear that we made a goodimpression on you. We hope you’ll visit us again soon.Sincerely,

10/10 Excellent

Simon

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Seul point négatif est le déjeuner qui termine à 9h30! Pour des gens en vacances c'est tôt 😁
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 16 août 2023
Dear Simon, Thank you for sharing a review of your recent experience. Our team here at Residence Inn Whitby iscommitted to providing high-quality guest experience , and we’re thrilled to hear that we made a goodimpression on you. We hope you’ll visit us again soon.Sincerely,

8/10 Bien

valery

Voyage avec des animaux de compagnie, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
très bien sauf 75 $ pour le chien
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 16 août 2023
Dear Valery, Thank you for sharing a review of your recent experience. Our team here at Residence Inn Whitby iscommitted to providing high-quality guest experience , and we’re thrilled to hear that we made a goodimpression on you. We hope you’ll visit us again soon.Sincerely,

8/10 Bien

Sylvain

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 5 juil. 2023
Dear Sylvain, On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your stay at the Residence Inn Whitby.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with team leaders as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Gajen Nadesan General Manager

10/10 Excellent

Denis

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bien!
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 8 juin 2023
Dear Denis, On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your stay at the Residence Inn Whitby.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with team leaders as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Gajen Nadesan General Manager

10/10 Excellent

serge

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de Gajen Nadesan le 8 juin 2023
Dear Serge,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your stay at the Residence Inn Whitby.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with team leaders as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Gajen Nadesan General Manager

10/10 Excellent

Denis

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Belles chambre d'hotel.
Séjour de 4 nuits en avril 2023

8/10 Bien

Mario

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très propre et belle chambre avec un salon et cuisinette. Par contre le chauffage ne fonctionnait pas dans la chambre. Il a fallu attendre au lendemain après-midi pour que le concierge passe. Il nous a laissé un ventilateur a air chaud qui a bien rechauffé les deux pièces.
Séjour de 2 nuits en octobre 2022

2/10 Horrible

Myriam

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
...
Séjour de 1 nuit en septembre 2022

10/10 Excellent

Denis

Séjour de 4 nuits en mai 2022
Réponse de Gajen Nadesan le 15 juil. 2022
Dear Denis, On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for sharing your most memorable experiences with us during your recent stay at the Residence Inn Whitby. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! By taking pride in putting people first. Please note your feedback has been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver great experiences. Once again, we appreciate you taking the time to share your feedback. We also recognize these are unusual times and we thank you for choosing to stay with us. Sincerely,

10/10 Excellent

Kareen

Voyage avec des animaux de compagnie, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
J’ai adoré la piscine et spa et c’était chaud! J’ai vraiment beaucoup apprécié que les chiens dont acceptés. Le petit déjeuner était bien. La cuisine complète dans notre chambre c’était génial. wifi inclus. J’ai beaucoup aimé!!!!
Séjour de 4 nuits en avril 2022
Réponse de Gajen Nadesan le 19 avr. 2022
Dear Kareen, On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for sharing your most memorable experiences with us during your recent stay at the Residence Inn Whitby. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! By taking pride in putting people first. Please note your feedback has been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver great experiences. Once again, we appreciate you taking the time to share your feedback. We also recognize these are unusual times and we thank you for choosing to stay with us. Sincerely, Gajen Nadesan General Manager

8/10 Bien

Michel

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Une débarbouillette mouillée trainait dans la douche. L'écran plat manquait de définition.
Séjour de 2 nuits en avril 2022
Réponse de Gajen Nadesan le 19 avr. 2022
Dear Michel, Thank you for choosing to stay at the Residence Inn Whitby and providing your honest feedback on the Guest Satisfaction Survey. Providing the highest level of hospitality is our number one priority and we sincerely apologize for falling short of meeting your expectations. As a teachable moment, we have shared your feedback with the appropriate hotel team to ensure the necessary guidelines are in place to prevent similar events occurring in the future. Once again, thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate you choosing to stay with us during these unusual times. Sincerely, Gajen Nadesan General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en mars 2022
Réponse de Gajen Nadesan le 19 avr. 2022
Dear Guest, On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for sharing your most memorable experiences with us during your recent stay at the Residence Inn Whitby. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! By taking pride in putting people first. Please note your feedback has been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver great experiences. Once again, we appreciate you taking the time to share your feedback. We also recognize these are unusual times and we thank you for choosing to stay with us. Sincerely, Gajen Nadesan General Manager

10/10 Excellent

Lydie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent séjour de 3 jours
J'ai eu une excellente expérience! La suite très belle et surtout propre 🤗 Petit déjeuner inclus! Excellent service à la clientèle
Séjour de 3 nuits en février 2022

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Chambre très propre, Accueil correct. Il y avait des gens qui fumaient du pot pret de l'entrée de l'hotel sans aucun avis de la direction. Assez déplaisant lorsque vous arrivez sur place pour faire le 'check in '
Séjour de 1 nuit en juillet 2021
Réponse de Gajen le 7 sept. 2021
Dear Anonymous, Thank you for choosing to stay at the Residence Inn Whitby and providing your honest feedback on the Guest Satisfaction Survey. Providing the highest level of hospitality is our number one priority and we sincerely apologize for falling short of meeting your expectations. As a teachable moment, we have shared your feedback with the appropriate hotel team to ensure the necessary guidelines are in place to prevent similar events occurring in the future. Once again, thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate you choosing to stay with us during these unusual times. Sincerely,

10/10 Excellent

Claude

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mini suite very comfortable and hot breakfast to go appreciated
Séjour de 1 nuit en octobre 2020
Réponse de Brionna le 16 oct. 2020
Thank you for taking the time to review your recent stay with us Claude. We are so glad you enjoyed our hotel, and we hope to see you again if you are travelling in the area!

8/10 Bien

IvanP., St-Colomban

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Having a kitchenette (especially in this time of Covid) was fully appreciated. The hotel is actually renovating, but other than having to walk through some dusty area, the remain of the place is clean. My room was very nice and clean, sufficiently equiped, but minor lacks (no dishsoap? no spatula, but they lent me one). Bathroom was very nice. A little noisy if you have a room facing the highway, if you can stand ear plugs, your good. Air conditioning...I can't support it because it's noisy, it starts and stop continuously. Unfortunatly, lots of hotels are like that, so I can't really blame them, that's how most of them are offering. Centralization is the only solution. But overall, I have been mostly satisfied with the place.
Séjour de 3 nuits en septembre 2020
Réponse de Brionna le 18 sept. 2020
Thank you for taking the time to review your recent stay with us. We are so glad you enjoyed you time here. We are currently not supplying dish soap as all the dishes must go through the dishwasher to ensure they are properly sanitized. Thank you for staying with us and we hope to see you again!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Bri le 8 août 2019
Thank you for taking the time to review your stay with us. We are so glad you enjoyed your stay and we hope to see you again.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en juillet 2019
Réponse de Bri le 20 juil. 2019
Thank you for reviewing your stay with us. We are glad you enjoyed your stay and we hope you choose our hotel again if you are traveling in the area.

4/10 Médiocre

Mathieu, Montréal

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté et équipements
House keeping (ménage) non effectué et serviettes souillées non changées
Séjour de 2 nuits en juin 2019
Réponse de Bri le 5 juil. 2019
Hello, Thank you for taking the time to review our hotel. Unfortunately on holidays we do not provide housekeeping service. We do hope that you choose to stay with us again as we continue to provide our guest with exceptional service.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Bri le 17 avr. 2019
Thank you for taking the time to rate your stay with us. We hope you choose our property should you be traveling in the area again.

8/10 Bien

Antoine Jr

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
les couvertes sur le lit ne sont pas assez epaise mais tout etais parfait apres tout
Séjour de 1 nuit en décembre 2018

10/10 Excellent

Michael

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour agréable pour notre escale
Très bon accueil, belle catégorie d'hôtel, chambre impeccable. Emplacement en zone commerciale, donc pratique mais pas très beau...
Séjour de 1 nuit en août 2018

6/10 Satisfaisant

Pierre

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Séjour pour une nuitée.
Chambre devrait être entièrement rénovée. Air climatisée dans la chambre bruyant. Personnel accueillant et petit-déjeuner complet correct.
Séjour de 1 nuit en août 2018

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2017

10/10 Excellent

jean-François

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good hôtel! Close to the marina to Go fishing on Ontario lake!
Séjour de 2 nuits en juillet 2017

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Chaleureux et attentionnés
Très bon séjour, trop court. Très bel accueil, le personnel est très gentil et soucieux du confort des voyageurs. Félicitations à tous.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Luc

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

serge

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
resto à proximité facille d axces
personnel agreable , bon déjeuné gratuit chambre avec de belle commodité

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

pierre, Île perrôt

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Parfait
Parfait

10/10 Excellent

pierre, Île Perrôt

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super place
Super Buffet de soirée et déjeuner extra. Le tout inclus dans le coût de la chambre.

10/10 Excellent

Jonathan, Montréal

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon rapport qualité-prix!
Très bon rapport qualité-prix. La taille de la chambre, l'équipements, mini-cuisine, grande pièce avec divan sectionel. Le petit-dej est bien. Moins cher que le Holiday Inn qui se trouve juste à côté et de mon point vue les chambres offrent davantage.

10/10 Excellent

antoine, Quebec, QC

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Tout était excellent et la qualité de la chambre très bonne.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
très joli, très propre.excellent déjeuner. Ont même offert un souper gratuitement

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

Stephan, Montréal

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bien situé. Propre, calme. Nous avions une suite à une chambre. Bien équipée.

10/10 Excellent

serge

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Guy, LaPrairie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Calme et reposant.
J'y retournerai sans hésiter

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien. J'ai aimé l'espace et la propreté. Le déjeuner est très varié aussi.

10/10 Excellent

Joanne et Michel, Québec

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Difficile à battre
Très bon souvenir, c'est impressionnant. Luxe, grandeur de la chambre studio avec tout l'équipement nécessaire même le lave-vaiselle et très propre. Lit super confortable.