Coin salon dans le hall

Avis sur Raeli Hotel Noto

3 out of 5
Raeli Hotel Noto
Via Calatafimi 12, Rome

Avis

7,0

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 39 avis sur 195." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 67 avis sur 195." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 51 avis sur 195." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 23 avis sur 195." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 15 avis sur 195." "

7,4/10

Propreté

7,8/10

Personnel et service

7,4/10

Équipements

6,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Yannick

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Trés bien
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 13 juin 2022
Gentil client, nous vous remercions de votre avis, votre opinion est très importante pour nous. Nous sommes heureux que vous avez apprécié votre séjour chez notre Raeli Hotel Noto. Nous espérons vous accueillir à nouveau bientôt!

10/10 Excellent

michel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bon rappirt qualité/prix. Marché à côté tous les jours ainsi que des petits commerces. Gare Termini à 10 mn. Petit déjeuner à volonté. Un petit bémol sur le café, très moyen. C'est un comble en Italie....
Séjour de 4 nuits en octobre 2019

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Établissement propre La Douche mériterait d'être rénovée La ventilation de la salle de bain ne fonctionnait pas L'hôtel est SUPER bruyant Bruit dans les couloirs Bruit de moteur de machine
Séjour de 2 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

marc

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en août 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Petit matelas a la limite du confort
Séjour de 4 nuits en avril 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en avril 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
La situation géographique Le prix, le personnel, Gare de termini a 5 min a pied Navette aéroport à 300m Tous les centres d intérêts accessible a pied ou en métro
Séjour de 3 nuits en mars 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Le rapport qualité prix La proximité de la gare de termini meme pas 5 minutes a pied Et tous les centres d intérêts sont a proximité ou accessible en métro Le personnel est super réception femme de chambre et les serveurs Je recommande vraiment cet établissement
Séjour de 3 nuits en mars 2019

10/10 Excellent

LAURENT

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Vacances Rome
Nous avons passé quelques jours à Rome pour du tourisme. L'hôtel est confortable et les chambres disposent de climatisation. Le petit déjeuner propose essentiellement de la nourriture sucrés, mais il y a un bon choix et il est bien surtout pour un petit déjeuner inclus. L'hôtel est situé prêt de la gare termini ce qui est très pratique en arrivant de l'aéroport et pour rejoindre le centre. Personnel agréable et la pour vous aidez et vous guider.
Séjour de 4 nuits en juin 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Hôtel bien situé
Séjour touristique de quatre jours. Hôtel convenable. Buffet petit déjeuner correct
Réponse de Elisabetta R. le 20 juil. 2017
- Cher Client, je vous remercie de votre avis, votre opinion est très importante pour nous. Nous sommes heureux que vous avez apprécié votre séjour chez nous. Nous espérons vous accueillir à nouveau bientôt!

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Je ne peux que recommander
Un hôtel très calme, à proximité de Termini. Métro, trains et bus à proximité. Le personnel est très efficace, aimable et complaisant. De nombreux petits restaurants à proximité. Un endroit idéal et de très bon confort pour vivre un séjour de plusieurs jours à Rome.

6/10 Satisfaisant

Anis, Marseille

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel bien situé , petit déjeuner copieux .
Wi-Fi gratuit et pratique . Difficile de capter aux étages . Le personnel ne parle pas français . Petit déjeuner a volonté .

4/10 Médiocre

ERIC, CRETEIL

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Petit déjeuner médiocre et accueil misérable lors des contacts. Par ailleurs, quand on s'exprime en italien la réponse est formulée en anglais. Faux 4 étoiles, à déconseiller!!!

10/10 Excellent

Herber

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excelente
Séjour de 2 nuits en décembre 2023

8/10 Bien

Jasper

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Staff very friendly and helpful. Most speak English decently. You get what you pay for although the breakfast is good. The rooms have very thin walls and there is a lot of ambient noise from heaters, water, etc. if you’re a light sleeper look somewhere else but if you’re on a budget this is a great place to stay with friendly staff and good food. Decent location near termini. About 20-30 min walk to everything so that is a plus.
Séjour de 5 nuits en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

Jin

Les points forts : Personnel et service
Bedbugs
Séjour de 3 nuits en novembre 2023

4/10 Médiocre

Mark

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
Won’t stay there again
There was air conditioning but it didn’t work of a night time and was told to open outside doors. There was no shower curtain over the bath so water went everywhere and the pillows were flat as a pancake and no extra in the room
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

10/10 Excellent

Mariana

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
O unico defeito do quarto é nao ter box ou cortina na banheira, o que faz o banheiro alagar durante o banho. Fora isso, tudo excelente. Ao lado da estação termini. Fui aos pontos turisticos a pé.
Séjour de 4 nuits en septembre 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 oct. 2023
Dear Guest, we thank you for your review. Your opinion is very important for us and we hope to welcome you again in the future.

8/10 Bien

Panos

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location close to the central train station. The neighborhood is bad
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 oct. 2023
Thank you for your review.

4/10 Médiocre

Ben

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Arrived at the hotel and got sent to a completely different hotel without any notice. Overall really poor experience.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 oct. 2023
Dear Guest, we thank you for your review. Your opinion is very important for us. We apologies for the relocation of your reservation. We have been obliged to move your room to our sister Hotel and we apologies for the inconvenience even if both hotels are of the same category and are one close to each other. We do care to offer all our Guests a comfortable and pleasant stay and we regret to have failed in this occasion. Please rest assured that it is not indicative of our usual standard of service.

2/10 Horrible

Juliana

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 oct. 2023
Thank you for your review.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Avoid!!
Possibly one of the worst hotel rooms I have stayed in! The bathroom floor was stained, the bath and basin taps were rusted and there were no plugs for the bath or wash basin. Cupboard doors didn't close properly either, plus the walls were cracked. Breakfast buffet was adequate but no hot food. For the price I paid I feel ripped off and when I asked to change to another room....surprise, surprise...we are full! Not to be recommended for a single traveller.
Séjour de 4 nuits en août 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 oct. 2023
Dear Guest, we thank you for your review. Your opinion is very important for us. We are sorry to read that the stay at our Hotel did not meet your expectations. We work hard every day to offer all our Guests a comfortable and pleasant stay but it seems we failed in this occasion. Please note that it is not indicative of our usual standard of service. We took note of your comments and shared them with our internal staff to improve our service even more.

8/10 Bien

José Andrés

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Está bien comunicado pues está muy cerca la estación de Termini, el personal es muy agradable y servicial, El único inconveniente es que el desayuno tiene mucha repostería y encontre a faltar algo más y en mi caso la ventana de la habitación no se podia abrir. En general recomendaría el hotel.
Séjour de 5 nuits en juillet 2023

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dirty and bad place!
They dont have air conditioners and not bath curtain so when i took a shower the all the toilet and bathroom was wet and the bed was not comfortable and also a lot spots on the sheets like someone pee on the bed and they didn't change sheets
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 14 juin 2023
Dear Client, we thank you for your review. We are sorry that the stay at our hotel did not meet your expectations and we are sorry to read your feedback about the the cleanliness. It is not indicative of our usual standard of service. We shared your comments with our internal staff to improve our service even more.

6/10 Satisfaisant

Wendy

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Équipements
Friendly staff. Booked two twin beds but only got one double.
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 18 mai 2023
Dear Guest, we thank you for your review. Your opinion is very important for us.

6/10 Satisfaisant

Margaret

Séjour de 2 nuits en avril 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 18 mai 2023
Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us.

4/10 Médiocre

John

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 18 mai 2023
Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us.

8/10 Bien

Shimpei

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de E. Marketing Dept. le 13 mars 2023
Dear Guest, we thank you for your review. Your opinion is very important for us. We are glad that you enjoyed your stay at our Hotel and hope to welcome you again in the future.

6/10 Satisfaisant

Juan Manuel

Séjour de 1 nuit en novembre 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 déc. 2022
Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us.

8/10 Bien

Marcel

Séjour de 3 nuits en octobre 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 9 déc. 2022
Dear Guest, thank you for your review! We hope to welcome you again in the next future.

8/10 Bien

Nina

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel Noto is conveniently located next to the Termini Train/Metro station, Trevi Fountain, Basilica of Santa Maria Maggiore, and many other interesting places. We liked that Hotel Noto served breakfast everyday starting at 7am because we could eat before getting picked up for tours. It was also really nice of the cleaning staff to make our beds and provide fresh towels every day while we were away. Overall, our experience at Hotel Noto was 8/10. The only issue we had was not having a shower curtain. The bathroom would get really wet.
Séjour de 7 nuits en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 13 juil. 2022
Dear Guest, we thank you for leaving your review. Your opinion is very important for us and we are glad that you enjoyed your stay at our Hotel and appreciated our service. We hope to welcome you again in the future.

2/10 Horrible

Juan

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Worst hotel experience
The room had mulfunctioning fridge and shower. At the end they decided to move us to another room that was more little and still with a really bad shower. When we explain that to the recepcionist she treated us horrible even insulting us.
Séjour de 4 nuits en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 13 juil. 2022
Dear Guest, we thank you for leaving your feedback. Your opinion is very important for us.  We were disappointed to read that some of our staff interactions did not meet your expectations. We endeavor to make all of our guests as welcome and at home as we can and we are sorry we did not deliver this on this occasion. Our Staff is at guests disposal 24 hours a day, ready to solve any inconvenience that may arise during the stay. Please rest assured that we make a point of using any such constructive feedback in the most appropriate way.

6/10 Satisfaisant

nawaf

Voyage en famille
Location is excellent and convenient from train and metro . Bathroom are dated . Rooms could use fresh paint in traffic area. Plugged fridge and bottle of cold water inside fridge will make a good welcome but missing in this hotel . No shower curtain !!!
Séjour de 2 nuits en juillet 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 13 juil. 2022
Dear Guest, we thank you for your review. Your opinion is very important for us. We took note of your comments and shared them with our internal Staff to improve our procedures and the service offered. We are glad that you appreciated the central position of our Hotel, closed to Termini Station and few minutes from the main beauties of Rome.

8/10 Bien

Marit

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 5 juil. 2022
Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us. We are pleased that you enjoyed your stay at our Raeli Hotel Noto and hope to welcome you again in the future.

2/10 Horrible

Juan

Séjour de 2 nuits en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 28 juin 2022
Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us. We do regret that you did not enjoy the stay in the economy room you booked at our Raeli Hotel Noto. We take note of your score to improve even better our service.

10/10 Excellent

Sze Mun

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 28 juin 2022
Dear Guest, we thank you for taking the time to leave your review. We are very glad that you enjoyed your stay at our Raeli Hotel Noto. We hope to welcome you again in the future.

6/10 Satisfaisant

Susanne

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Bra rum, men frukosten var katastrofalt rörig. Saknades det mesta, personalen hann inte med, skitigt och kladdigt överallt . vi var där tre dagar och det var tyvärr likadant varje dag
Séjour de 3 nuits en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 28 juin 2022
Dear Guest, thank you for taking the time to leave your review and your comments. Your opinion is very important for us. We do regret that our breakfast service did not meet your expectations and we shared your report with our internal staff to improve our procedures and checks on this service. We hope to welcome you again in the future.

4/10 Médiocre

Mostafa

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 28 juin 2022
Dear Guest, thank you for leaving your review. Your opinion is very important for us! We are sorry that you did not enjoy your stay at our Raeli Hotel Noto. We will take in consideration the score given to improve our service.

4/10 Médiocre

Cesar

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements
I arrived at 4 pm my room wasn’t ready, the mini fridge was not working we asked in reception about it the respond was like they don’t care. Gladly the housekeeping I believe her name was Anna help us to get a working fridge . My opinion the rooms are too small to accommodate 3 persons .
Séjour de 8 nuits en juin 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 28 juin 2022
Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us. We apologies for the inconvenient occurred at your arrival with the mini fridge but we are glad that our Staff solved the problem in few minutes. We regret that our room size did not meet your expectations as our rooms fulfill the standard required for the hotels of this category.

10/10 Excellent

Lars

Séjour de 3 nuits en mai 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 3 juin 2022
Dear Guest, your positive review is really appreciated and we would like to thank you for taking the time to inform us about your recent visit to our Raeli Hotel Noto. We hope to welcome you again in the future! Kindest Regards.

6/10 Satisfaisant

Patricia Mercedes

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Al llegar nos indicaron que no podían ofrecernos habitación porque tenían problemas, que nos ofrecían una en otro del mismo dueño cercano. Hotel Lux. En este hotel nos dieron una habitación muy pequeña en la 5 planta. Se rompieron los dos ascensores y estuvimos los 3 días sin ascensor, subiendo y bajando por las escaleras incluidas las maletas. No nos ofrecieron alternativa. El desayuno muy malo, sólo pan Bimbo y bollería.
Séjour de 3 nuits en mai 2022
Réponse de E. Marketing Dept. le 13 juin 2022
Estimado Cliente, gracias por su comentario, su opinión es muy importante para nosotros. Pedimos disculpas por el traslado de su reserva a otro de nuestros hoteles, sin embargo le hemos vuelto a proteger en uno de nuestros hoteles de categoría superior a nuestro Raeli Hotel Noto.Lamentamos los inconvenientes ocurridos durante su estadía en nuestro Raeli Hotel Noto. La demora en la intervención de la asistencia a los ascensores no dependía de nuestra voluntad. Destacamos que nuestro desayuno buffet ofrece todos los días: croissants calientes, tartas, pasteles, yogures de diferentes sabores, variedad de cereales, pan, mantequilla, embutidos, queso, mermeladas, miel, fruta fresca, zumos de frutas, leche, café y té.

4/10 Médiocre

Pasa

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Forkert stjerne vurdering og dårlig morgenmad
Personaler var meget sød, rar og hjælpsom. Værelserne er ikke så stort, men det er ok, idet man bruger det kun til overnatning. Morgenmad var det værste, der er kun to slags toast brød, få skiver ost, 2 slags marmelade, kun to slags the og svinekød. Det tages ikke hensyn til folk som ikke spiser svinekød. Kaffe var også dårligt, der var 4 slags juice (super), en slags jogurt og cornflakes. Jeg synes, at der burde være frisk brød, lidt grønsager. Sidste dag blev jeg nødt til at købe brød ved bager for at kunne spise lidt normalt. Jeg synes, at det er ledelse, der skulle tænke på sådan noget, idet det ikke koster millioner, men det vil betyde meget for at have ordenligt morgenmad ellers lade være med at tilbyde det. Medarbejder kan ikke gøre noget ved det, men hotels leder /ejer skulle tænke over det. Det er også meget beskidt og gardiner er aldrig blevet vasket. Air kondition virkede heller ikke og de sagde, at det starter med at arbejde fra 01/06/ som er til grin. De vil gerne have vores penge med mindste service. Se venligst billeder: beskidt toilet, beskidt pude(aldrig vasket) og huller i sengetøj.
Séjour de 4 nuits en mai 2022
Réponse de Elisabetta R. le 19 mai 2022
Dear Guest, thank you for taking the time to leave constructive feedback on your recent stay with us. We take our guests' feedback seriously in consideration and act on them without delay, in order to serve you and all our guests better. We would like to achieve excellence in all aspects of our Hotel and we would love to take your points and experience on board to continue to improve our service. It seems as if the attention to detail was the main point lacking during your stay. Your full review has been passed on to the entire team in the hotel and our departmental managers have set up extra training to ensure none of this happens again.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dirty, old, noisy.
Séjour de 4 nuits en avril 2022

10/10 Excellent

Michal

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
great location, rooms very old, aviod breakfast!!
Well, i did not expect that, the inside of rooms are old and used, the bathroom saw better days long time ago, for the plus is the service and personnel. Breakfast? avoid at all cost, everyday very poor tost with cheese, some cornflakes. I was used to very different style of 3* hotels and brekfasts….thing on plus it its location, great spot for site seeing.
Séjour de 4 nuits en avril 2022

2/10 Horrible

Ghanshyam

Séjour de 2 nuits en avril 2022

6/10 Satisfaisant

Sima alise

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stay at hotel noto
It was very close to central station but expensive. The room was small. The shower was leaking. Breakfast was average. No hot food and no eggs. The staff was friendly and helpful.
Séjour de 3 nuits en avril 2022

4/10 Médiocre

Andreia

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en avril 2022

4/10 Médiocre

Kari

Les points forts : Propreté et personnel et service
Enemmän nuorisohostellin kuin hotellin tuntua
Hotelli sijaitsee sinänsä hyvällä paikalla sivukadulla, mutta aivan pienen kävelymatkan päässä Terminin rautatieasemalta. Henkilökunta oli ystävällistä, mutta kokonaisuuden pilasivat perusteellisesti espanjalaiset koululaisryhmät, joita riitti yksi toisensa perään: yöllistä huutamista käytävillä ja huoneissa. Yöunet jäivät siis hyvin katkonaisiksi. Opettajat puuttuivat suojattiensa käytökseen vasta kehotuksien jälkeen. Jos siis haluat myös nukkua lomallasi, en missään tapauksessa voi suositella tätä hotellia. Se tuntuu olevan espanjalaisten koululaisryhmien vakiopaikka. Lukuisten Rooman matkojen kokemuksella voin sanoa, että levottomin hotelli tähän mennessä.,
Séjour de 4 nuits en février 2020

10/10 Excellent

Minako

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
バスタブつき
バスタブもありました。
Séjour de 1 nuit en décembre 2019