Extérieur

Avis sur Hilton Mainz

Hilton Mainz
Rheinstrasse 68, Mainz

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 80 avis sur 162." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 49 avis sur 162." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 25 avis sur 162." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 6 avis sur 162." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 2 avis sur 162." "

8,6/10

Propreté

8,6/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

8,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Jérôme, münchen

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very nice location in Mainz, 5mn walk from the heart of the city, direct access to the river side, very clean room, nice options for dinner or for a drink
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 11 oct. 2023
Dear Jérôme , Thank you for your top review and kind words about our house. I am very happy to see you took advantage of our prime location as well as enjoying yourself in our Weinstube restaurant on the Rhine. We hope to welcome you back soon!Warm Regards,

10/10 Excellent

Gentils

Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Hilton Mainz le 30 sept. 2023
Dear Gentils many thanks for your outstanding scores

6/10 Satisfaisant

Henri

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Service de chambre insuffisant ( poubelles non vidées, lit non fait…) Distance entre chambre et restau-petit déjeuner énorme Beaucoup trop cher pour ce que l´hôtel offre
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Thorsten Weller- General Manager le 20 mars 2023
Lieber Henri,vielen Dank für Ihre Bewertung. Es ist bedauerlich, Ihre niedrige Punktzahl und die betreffenden Kommentare zu sehen. Bitte seien Sie versichert, dass ich Ihren Kommentar zur Kenntnis genommen habe und ihn an alle notwendigen Manager zur Überprüfung weiterleiten werde.Wir haben hier ein sehr großes Haus, daher verstehe ich Ihre Frustration über die langen Wege zum Frühstück. Bitte fragen Sie bei Ihrem nächsten Aufenthalt unsere Rezeption nach einem Zimmer in unserem Rheinflügel. Was die Preise anbelangt, so halten wir unsere konsequent im Einklang mit allen umliegenden 4-Sterne-Hotels in der Gegend. Ich werde Ihre Bemerkung jedoch für zukünftige Preisgespräche notieren. Vielen Dank und wir freuen uns darauf, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen.

10/10 Excellent

Charles

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent day, great property. Fantastic service.
Séjour de 3 nuits en avril 2024

6/10 Satisfaisant

Debbie

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Though we had a view of river but was the furtherest room away from everything
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Torsten Weller le 7 mai 2024
Dear Deppie,thank you very much for your honest review.I am pleased that you were impressed with our central location and our team, but your lower score is concerning.I have taken note of your comment regarding the distance to your room and hope that you were able to contact our team to arrange a change to a closer room. We are very sorry that you were not completely satisfied. I hope to be able to welcome you again in the future.Yours sincerelyTorsten WellerGeneral Manager

10/10 Excellent

rahul, chantilly

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location excellent staff
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Torsten Weller le 3 avr. 2024
Dear Rahul,thank you very much for your great feedback! This is exactly what we want to achieve - to make our guests feel valued and "at home". We are also very pleased that our entire team and our unbeatable location, has inspired you.We look forward to welcoming you again soon. With kind regardsTorsten WellerGeneral ManagerHilton Mainz

4/10 Médiocre

Richard, San Juan

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Things didnt work in room
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 25 mars 2024
Dear Richard, Thank you for your review. I am sorry to see your low score and concerning comment. Please feel free to email Guest Relations so that they can follow-up on any in-room issues. Thank you and I hope we can welcoming you back for a better stay in the future. Warm Regards,

10/10 Excellent

Takeshi

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Torsten Weller le 5 mars 2024
Dear Takeshi,Thank you very much for your perfect 5 rating! I was delighted that all aspects of your stay met your expectations. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards

8/10 Bien

Rosetta

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sehr sauber
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 12 févr. 2024
Sehr geehrte Rosetta, Thank you for your high score. I am very happy to see that our hotel and cleanliness met expectations. We look forward to welcoming you back soon!

8/10 Bien

Bernhard

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Torsten Weller le 5 mars 2024
Lieber Bernhard,herzlichen Dank für Ihr Feedback. Wir bedauern sehr das es nur für 8 Punkte gereicht hat. Ich hoffe sehr, das Sie mit unserem Team sprechen konnten, damit Sie uns beim nächsten Mal mit einer 10 bewerten können. Wir freuen uns Sie in Zukunft wieder bei uns begrüßen zu dürfen, damit wir Ihnen zeigen können, das wir es besser können.Mit herzlichen Grüßen

10/10 Excellent

Mathias

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Exelent
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 22 févr. 2024
Dear Mathias, Thank you for your high score and kind feedback. We are thrilled to see that you thoroughly enjoyed your recent stay and look forward to welcoming you back soon!Warm Regards,

10/10 Excellent

Jacob

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The room and staff was very good indeed. the showers are amazing! the best we've ever seen!! However the car park is way too expensive!
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 5 févr. 2024
Dear Jacob, Thank you for your stellar review and top score! As the car park underneath our house is city owned and simply ran by our hotel, please feel free to use the nearby carparks. This includes the one directly next door at the Rhinegoldhalle which also has a cheaper rate! We hope to welcome you back again soon.Warm Regards,

10/10 Excellent

Gunnar

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Torsten Weller le 5 mars 2024
Lieber Gunnar,vielen Dank für Ihre perfekte 10er-Bewertung! Es hat mich sehr gefreut, dass alle Aspekte Ihres Aufenthalts Ihren Erwartungen entsprachen. Wir freuen uns darauf, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Herzliche Grüße,

10/10 Excellent

stephan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Torsten Weller le 5 mars 2024
Lieber Stephan,vielen Dank für Ihren Aufenthalt im Hilton Mainz.Wir sind sehr erfreut über Ihre tolle Bewertung. Vielen Dank, dass Sie uns mitgeteilt haben,dass Sie sich bei uns gut aufgehoben gefühlt haben.Wir freuen uns darauf, Sie in naher Zukunft wieder bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen

6/10 Satisfaisant

JP

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Hilton?
Prima bed. Douchen in bad is al niet mijn favoriet maar als je dan ook nog op de afvoer staat die je dicht trapt… Geen laadmogelijkheid in de eigen (32 euro) of naastgelegen garage. Eea ziet er gedateerd uit. Drankje drinken in de bar: vrijwel geen andere gasten maar heel veel herrie. Koelkasten oid die dichtslaan, personeel wat elkaar aanroept.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 17 janv. 2024
Sehr geehrter JP, Vielen Dank für Ihre Bewertung Ihres jüngsten Aufenthalts. Es tut mir leid, Ihre niedrigere Punktzahl und Ihre Kommentare zu sehen. Wir haben vor kurzem alle Bäder in unserem Rheinflügel erneuert und werden sehr bald in unseren Cityflügel umziehen! Die Garage unter unserem Haus gehört der Stadt und wird nur von uns betrieben, daher kann ich Sie an die Rhinegoldhalle verweisen, die sich direkt nebenan befindet, wenn Sie Ihr Auto aufladen möchten.Ich habe auch Ihre Kommentare zu unserer Bar zur Kenntnis genommen und werde sie an alle zuständigen Manager zur Überprüfung weiterleiten. Ich hoffe, dass wir Sie in Zukunft bei einem besseren Aufenthalt wieder begrüßen können. Mit freundlichen Grüßen,

8/10 Bien

Susumu

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
設備や環境も良く朝食も美味しかったです。1点良く分からなかったのが、チェックイン時にデポジットとしてカードで50€支払いを求められました。部屋に有料の飲料等はありませんでした。デポジットはチェックアウト時に戻したとのことでしたが、ドイツ滞在でこのホテルだけデポジットがあったのが意味不明でした。
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 13 janv. 2024
Dear Susumu,Thank you for your review. I am happy to see your high score and kind words about your recent stay! As you may have seen at most other hotels, a hold will be put on your card per night for incidentals. This in fact, is not actually charged unless there are damages or smoking in the room found during cleaning. I am sorry if this was not communicated to your properly. We hope to welcome you back in the near future!Warm Regards,

10/10 Excellent

Roger

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Sehr schöner Aufenthalt
der Aufenthalt was erwartungsgemäss sehr gut. Das Hotel liegt optimal und ist ruhig. Die Zimmer sind sehr angenehm und auch das Frühstück ist üppig, vielfältig und sehr gut. Service, Lage und Preis-Leistungsverhältnis stimmen.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 8 janv. 2024
Sehr geerhter Roger, Vielen Dank für diese Top-Bewertung und die freundlichen Worte über Ihren letzten Aufenthalt. Ich bin begeistert, dass wir alle Erwartungen erfüllt haben und freue mich darauf, Sie in Zukunft wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Herzliche Grüße,

10/10 Excellent

Rauel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

vincenzo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice job
Very helpful workers.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 5 janv. 2024
Dear Vincenzo, Thank you for your top score! An additional thank you for mentioning our team. It is a true honor to read feedback about the hospitality you experienced. We look forward to welcoming you back in the near future. Warm Regards,

10/10 Excellent

Jennifer Fink

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Wonderful Front Desk, Concierge & Restaurant Staff. Comfy King, Immaculate Quality Bed Linens, Picturesque River View. Quiet location. Quick easy walk to Xmas Markets. Simple sidewalk stroll across Rhine bridge to/from Train station. Just a perfect Stay—Will return!
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 5 janv. 2024
Dear Jennifer Fink, Thank you for your 5 star review and top feedback! I am thrilled to read that we have met expectations during your visit and hope to welcome you back for another perfect stay in the near future. Warm Regards,

10/10 Excellent

Xavier

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en décembre 2023

8/10 Bien

Nicole

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

Rebecca

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Enttäuschend, schlechter Service
Beim Checkin in unser Zimmer standen wir einer Dame im Zimmer gegenüber die gerade aus der Dusche kam. Für uns beide eine sehr unangenehme Situation. Das Zimmer war scheinbar doppelt vergeben wurden. Als wir wieder an der Rezeption waren und von unserem Erlebnis berichteten, gab es keine Reaktion, nicht mal eine Entschuldigung. Im zweiten Zimmer angekommen, stand dort ein Babybett. Wir haben dann am Empfang angerufen und gefragt, ob sie sich sicher sind, dass das Zimmer frei ist. Die Rezeptionistin kam dann vorbei um sich von dem Babybett zu überzeugen. Statt es mitzunehmen wurden wir darauf hingewiesen, dass es gleich vom Housekeeping abgeholt wird. Da nach 30 min noch keiner da war stellten wir es auf den Flur, da wir uns hinlegen wollten. Der Früstücksraum ist leider sehr ungemütlich, super hellhörig und damit sehr laut. Für ein vier Sterne Hotel leider kein guter Service. Beim Frühstück war Selbstbedienung angesagt sich mit den Getränken. Auch beim checkout wurden wir nicht gefragt ob wir uns wohlgefühlt haben. Wir waren sehr enttäuscht.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 11 déc. 2023
Sehr geehrte Rebecca, Thank you for your review. I am very sorry to read your concerning comments. I have noted your experience with the double booked room and baby bed and will inform our housekeeping managers accordingly. As our house is currently at capacity for the month of December, I sincerely apologize for the high capacity at breakfast. We do our best to handle the breakfast rush as best as we can, however in the winter months we do have less seating available as our terrace is not able to be used. I hope we can welcome you back for a better stay in the future.Warm Regards,

10/10 Excellent

Katherine

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It was clean, pet friendly, and big.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 Excellent

Chuk Mui

Séjour de 2 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

Scott

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en décembre 2023

8/10 Bien

Peter

Séjour de 4 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Sharon

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff were not well informed. One told us they could book us airport transport and when we went to do it another desk clerk said who told you that in a very accusing tone.
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 5 déc. 2023
Dear Sharon, Thank you for your review. I am happy to see your higher rating however I apologize for the experience you had at our front desk. Although we do not have a shuttle or Hilton service for airport transfers, we can always call a taxi on request. I have noted this incident and will forward it directly to our front desk manager. Thank you again and we hope to welcome you back soon.Warm Regards,

8/10 Bien

Christoph

Séjour de 2 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Raphael

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Mirko, Satsuma

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Good hotel, like to stay there.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 28 nov. 2023
Dear Mirko, Thank you for your 5/5 review and nice comment. We look forward to welcoming you back soon!Warm Regards,

10/10 Excellent

Jana

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

8/10 Bien

Tomcon Gmbh

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Jaisuk

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

8/10 Bien

Gerhard

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Schöne Lage am Rhein
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 15 nov. 2023
Sehr geehrter Gerhard, Vielen Dank für Ihre Bewertung und die netten Worte. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen!Herzliche Grüße,

10/10 Excellent

Tobias

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Perfekt
Alles perfekt!
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 14 nov. 2023
Sehr geehrter Tobias,Vielen Dank für Ihre Top-Bewertung und die freundlichen Worte über Ihren Aufenthalt! Es hat mich sehr gefreut zu lesen, dass alle Erwartungen erfüllt wurden. Wir freuen uns darauf, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen

6/10 Satisfaisant

Dennis

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Paul F.

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

8/10 Bien

John

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
It’s a good hotel. Services are good and price is reasonable. Location is great. Will stay here next time.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Torsten Weller le 30 oct. 2023
Dear John,thank you for your great feedback! This is exactly what we want to achieve - to make our guests feel appreciated and like they are "at home" with us. Also, we are very pleased that our entire team, our restaurant our facilities and our unbeatable location, has inspired you.We look forward to welcoming you back very soon.With kind regardsTorsten WellerGeneral ManagerHilton Mainz

10/10 Excellent

Jan

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice business hotel, conveniently located downtown. Clen and professional. Would come again. Reception to hardsell her Breakfast bufett. don’t fall for it.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 30 oct. 2023
Dear Jan, Thank you for your top review and kind words about our house. We have recently begun offering our breakfast buffet at a discounted price if told upon check-in for BIO purposes. Being able to have an idea of how many guests will join us on any given morning helps us with less food waste. The discount is our thank you for this heads up!We look forward to welcoming you again soon. Warm Regards,

10/10 Excellent

Marco

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super Hotel in top Lage
Das Personal war sehr freundlich und zuvorkommend. Der Ausblick auf den Rhein ist wirklich einmalig und das Zimmer großzügig und sauber. Der einzige Kritikpunkt ist wie auch beim letzten Aufenthalt der TV, der dringend durch ein aktuelles Model ersetzt werden sollte.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 30 oct. 2023
Sehr geehrter Marco, Vielen Dank für Ihre erstklassige Bewertung und Ihre freundlichen Worte über Ihren kürzlichen Aufenthalt! Ich kann Ihnen versichern, dass alle Fernsehgeräte im kommenden Jahr ersetzt werden.Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen,

4/10 Médiocre

Bo

Séjour de 1 nuit en octobre 2023

10/10 Excellent

Robert Bellato

Séjour de 1 nuit en octobre 2023

10/10 Excellent

Erin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice clean modern property with a great location on the river while still being close to the historic center. Rooms were extremely comfortable, great breakfast with plenty of options. Staff was friendly and helpful. Only negative was that some of the rooms are in a different tower across the road so it is a bit of a walk from the front desk, but was not an issue for us. Overall a great stay.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 16 oct. 2023
Dear Erin, Thank you for your top review and kind words about your experience in our house. We look forward to welcoming you back in the near future!Warm Regards,

10/10 Excellent

Christian

Séjour de 1 nuit en octobre 2023

8/10 Bien

Christopher

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Patrick

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Away from the bustle of the city but close enough to reach if you want
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 11 oct. 2023
Dear Patrick, Thank you very much for your top score. I am happy to see you thoroughly enjoyed our hotels prime location directly on the Rhine and just a short walk into the center city. We look forward to welcoming you back soon!Warm regards,

8/10 Bien

Marina P

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The breakfast was wonderful and the morning staff were very friendly. Checkin was smooth and very helpful. Suggested a lovely self guided walking tour that was really worthwhile. The City wing is quite a distance from the main hotel - that could be better explained while booking. Front desk provided poor information about options for getting to Frankfurt airport. Would stay here again!
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Torsten Weller - General Manager le 11 oct. 2023
Dear Marina, Thank you for your high score and kind words about our house and team! You may have seen "City Wing" and "Rhine Wing" while booking which is to decipher between our two buildings. Upon your next visit, I would suggest staying in our Rhine Wing as this is our main building connected to the lobby and Weinstube restaurant. We look forward to welcoming you back soon!Warm Regards,

10/10 Excellent

Herbsime

Séjour de 2 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Mirko, Satsuma

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en septembre 2023