Piscine extérieure, cabanons gratuits, chaises longues

Avis sur Maison Dupuy Hotel

3.5 out of 5
Maison Dupuy Hotel
1001 Toulouse St, New Orleans, LA

Avis

7,4

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 664 avis sur 1902." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 507 avis sur 1902." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 339 avis sur 1902." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 214 avis sur 1902." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 178 avis sur 1902." "

7,6/10

Propreté

8,2/10

Personnel et service

6,8/10

Équipements

6,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

PHILIPPE

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
L'hotel mériterait un sérieux rafraîchissement
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 23 juin 2023
Thank you

10/10 Excellent

Linda

Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 17 juin 2023
Thank you

6/10 Satisfaisant

Hélène

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
La proximité pour activités,restos . Ce qui a déplu..l'etat des meubles du hall d'entrée (tâches et odeur), tapis très sales. Pas invitant pour s'asseoir. Dejeuner..wafles au fruits...1seule fraise coupée en quatre!!!
Séjour de 4 nuits en avril 2023

8/10 Bien

Brigitte, Orange

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent emplacement Bon hotel mais qui mériterait un petit rafraichissement Personnel efficace et sympathique
Séjour de 6 nuits en avril 2023

8/10 Bien

Olivier

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Sejour de 3 nuits à la nouvelle orléans
Hotel calme (meme le soir d'halloween) à 2 patés de maison de Bourbon street. Chambre fonctionnelle, cour intérieur agréable avec coin piscine et coin détente. Bien situé. Les bémols : une odeur un peu désagreable dans la chambre, les tapis dans les couloirs pas propres, le parking très cher (mais c'est aprtout le cas à NOLA), pas de petit déjeuner.
Séjour de 3 nuits en octobre 2022

10/10 Excellent

christine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en juin 2022
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 31 juil. 2022
Thank you

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
L’hôtel est Ok côté propreté. Le lit est confortable. C’est un hôtel un peu vieillot qui a besoin de rénovation. Mais le problème pour moi c’est qu’il n’y a pas de thermostat dans les chambres pour régler la température. C’est la même température dans tout l’hôtel. Aussi l’air conditionné est très bruyant. Très difficile de dormir ou de se relaxer quand on est sensible au bruit.
Séjour de 3 nuits en avril 2022

8/10 Bien

Robins, Laval

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Emplacement très pratique. L'établissement a besoin d'un peu d'amour (carpette sale, pas de micro onde dans la chambre, meubles finis). Dans la petite cafeteria, la carpette est très sale ainsi que le micro onde.
Séjour de 4 nuits en mars 2022

6/10 Satisfaisant

Bridget

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
The staff was very friendly and helpful! I was very disappointed in my view as I specified a courtyard view when I booked and also at the desk at time of check in. The condition of the building is in need or repair. We don’t stay in chain hotels as we enjoy the authenticity of places such as your hotel. Your hotel is beautiful but needs some TLC! I left notes for the staff on areas that were broken, non-functional and in need of repair in room 301. The leaky ceiling in the bathroom just needs some new ceiling tiles and a little sanding and paint on the rafters. The make-up mirror in the bathroom had a broken bracket. The outlet near the window didn’t work. Our telephone didn’t work at all as well. We did appreciate the regular alarm clock at the bedside. With the restaurant downstairs it would have been nice to have a microwave available near the ice machine on each floor to re-heat leftovers for those late night snacks. The outdoor area was nice & we enjoyed the convenience of on-site valet parking. We’ll be back to the Nola French Quarter area for a concert Labor Day weekend and will consider staying at your place again. Like I said, the building needs TLC and repair but the staff was awesome! 🤗
Séjour de 2 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Lisa

Voyage en groupe
Les points faibles : Personnel et service
The hotel was fine the staff wasn’t very helpful when there was a mixup with a booking, telling me I should have called them and booked with them, at the time the snide response was definitely not needed and was pretty unprofessional and rude. I realize I should have done that while dealing (and continue to deal with having money not refunded), I didn’t need the comment while dealing with missing money. It was very much a kick a person while they’re down, it was unwarranted and all around a sloppy way to respond to a costumer

4/10 Médiocre

Lindita

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Nicole

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff was friendly and helpful and my suit was cozy and clean, I would definitely stay there again
Séjour de 2 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Tondra

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service
The hotel was very comfortable, and the staff was very welcoming.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 Excellent

Barbarann

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Everything was great.
Séjour de 3 nuits en février 2024

4/10 Médiocre

Debra

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en mai 2024

2/10 Horrible

Jacob

Les points faibles : Propreté et personnel et service
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Martin

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location overall. New Orleans was dissapointing. Quite a run down City.
Séjour de 3 nuits en mai 2024

6/10 Satisfaisant

Cindy Margaret

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Definitely needs one work. The bathrooms are falling apart and the elevators were so creaky we weren’t sure they would make it. Pool area was amazing though!
Séjour de 5 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Joseph

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 8 nuits en avril 2024

6/10 Satisfaisant

Nathan

Les points forts : Personnel et service
It is a decent hotel in the French Quarter. It is valet parking only, for an additional $45. There aren’t any good parking alternatives nearby. That was an unexpected cost. Otherwise it’s a bit old but clean, the staff is very good, and it is within walking distance of many great New Orleans sights.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 14 mai 2024
Thank you for sharing, Nathan! It was a pleasure to host you!

8/10 Bien

Michael

Les points forts : Propreté et personnel et service
Our room had some electrical issues. The outlet supporting the TV and fridge stopped working and our phone did not work either
Séjour de 3 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Gregory

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
The convenience of everything
Séjour de 3 nuits en mai 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 14 mai 2024
Thank you, Gregory! We are happy to see that you enjoyed your time with us.

6/10 Satisfaisant

Cathy

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The concierge checked us into a room that was occupied, the 2nd room was dirty. the 3rd room was ok but the TV , could not log into anything, kept freezing, AC was extremely loud.The elevators sound like they will break down any second.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 14 mai 2024
We are sorry for that experience, and will forward your notes along. Thank you so much for the feedback.

8/10 Bien

Bob

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Older hotel but clean and everything worked.
Séjour de 7 nuits en mai 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 14 mai 2024
Thank you, Bob! It was a pleasure to host you!

10/10 Excellent

Brian K

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
location location location
Séjour de 5 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Kimberley

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
We love this hotel ..its old and quiet. Could use a little bathroom updating but the beds are lucioud and thats so important. Its old. Its quaint its lovely. Ulgraded room was a plus woth shared balcony
Séjour de 5 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Katherine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 7 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Shireese

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté et équipements
Not what I expected
Séjour de 3 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Sarah F

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location, fantastic staff and lovely pool. We will be back! Some noise from adjoining rooms through doors and hallways but it was tolerable.
Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Susan M

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was excellent. Staff friendly and professional. Enjoyed the pool. The only issue we had was regarding the Fahy bar across the street. Loud music and people hanging outside every night until early morning hours. It was quite annoying. Otherwise, everything about this hotel was great and we will be back!
Séjour de 6 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Bobbi-Jo

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Teilha

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en mai 2024

6/10 Satisfaisant

mary margaret

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Loved the shower!! Great bar and music. But the place was run down and staff friendly but it took multiple requests for some issues to get worked out.
Séjour de 5 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Fallon

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This is our second stay and everyone is very welcoming and kind. From Ahmad to Jasmine and Nicole. Thank y’all so much for the warm hospitality!
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Arthur

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The location in the French Quarter allowed one to be away from the tumult but steps away from everything!
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Ann

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is right on the bus route. If you buy an RTA pass, you can travel all over New Orleans for pennys a day - bus or trolley. We took the bus directly to Jazz Fest!!
Séjour de 12 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Cynthia

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Love.love this property. Is is so NOLA. Beautiful courtyard fabulous staff! Convienent you can walk.to everything in the quarter.easy on and off from I 10.
Séjour de 2 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Sadie

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service et équipements
Hotel is in a great location. Overall, the hotel is older and a bit run down. Pool area was nice and the hotel is quiet at night.
Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Joe Adam

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property itself is well taken care of including the lobby. The room was as expected. The bathroom had mold on the ceiling and you could tell there had been leakage from the room above us.
Séjour de 5 nuits en février 2024

4/10 Médiocre

Kevin

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
TV didn’t work reported no response, shower didn’t drain and staff were rude
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 4 mai 2024
Thank you for your feedback. We will address these issues.

6/10 Satisfaisant

William, San Francisco

Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 4 mai 2024
Thank you for your feedback

8/10 Bien

Marnie

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
This hotel needs some TLC in so many places. That being said, the staff are amazing and the hotel is so convenient to Bourbon Street and all the tourist attractions in that area. It’s very quiet given its proximity to everything. It has a good quiet area and a nice little bar/restaurant inside although it’s only open on the weekend. Recommend but know it’s not SUPER fancy….
Séjour de 7 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 4 mai 2024
Thank you for your feedback

8/10 Bien

Nigel R

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very convenient to the French Quarter for dinning. Walking distance to lots of activities.
Séjour de 5 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 4 mai 2024
Thank you for your feedback

10/10 Excellent

Beverly

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
My husband and I Love this property. This is our GO TO in New Orleans.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Maision Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
Thank you so much! It was a pleasure having you, and we look forward to seeing you again!

6/10 Satisfaisant

Aaron

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel was old and dirty, but the location was good. Staff was friendly. The elevators are so rickety I thought they would crash each time I rode them and was excited when I safely got to my floor.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
Thank you for your feedback. It was a pleasure to host you, and we are sorry that your stay was less than satisfactory. We hope you enjoyed New Orleans!

10/10 Excellent

Michael

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great prperty. I stay here on each trip to NOLA
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
Welcome back, Michael! It's always a pleasure to host you, and we hope you had a great time in NOLA.

10/10 Excellent

Tracey

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I liked the ovian obviance of the hotel. It fit the old New Orleans feel
Séjour de 7 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
Tracey! Than you for the great review, and it was wonderful to have you as our guest!

10/10 Excellent

Ashley

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I really enjoyed my stay here. Check in/out was very easy and staff are amazing. Loved the vintage look of the hotel and how it’s walking distance to so many amenities. I plan to stay here again. The only issue I have is that the tv service was horrible, but if you don’t plan on watching tv then you’ll be alright. I do plan to stay here again.
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
Thank you, Ashley! It was our pleasure, and we look forward to welcoming you back!

4/10 Médiocre

Terry, Pembroke

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel was quite disappointing. The location was great because we could walk anywhere in the French quarter without trouble. However, the hotel itself was dirty. The elevator creaked and groaned like it was about to break, and it was dirty (floor & walls). The carpeting when exiting the elevator (any floor-I checked) was stained and very dirty. The pool was so dirty, people were joking about not seeing the bottom and not wanting to go in. We thought they were in the process of treating/cleaning the pool, but we were told, "no it's open for swimming" The attached restaurant was very nice for breakfast. The front desk/transportation people were very nice and helpful. I think they would have a great place to stay with some upgrades and thorough cleaning on a regular basis.
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
We are sorry for the disappointment, Terry, and that your stay was not up to standards. We appreciate your feedback, and we wish you safe travels.

8/10 Bien

Michelle

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
This is a nice hotel 3 blocks off bourbon street. The front desk lady was great. The rooms are dated but were perfectly clean. My only complaint is even though i had my do not disturb placard on the door housekeeping disturbed me two out of four mornings (even coming into the room once while i was still in bed) otherwise staff would have gotten 5 stars.
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Maison Dupuy Hotel le 30 avr. 2024
Thank you, Michelle. We hope you enjoyed NOLA, and it was a pleasure to host you.