Bâtiment design

Avis sur Hôtel La Résidence N'Djamena

3 out of 5
Hôtel La Résidence N'Djamena
Rue 1039, Quartier Aéroport, N'Djamena

Avis

7,6

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 11 avis sur 29." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 10 avis sur 29." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 3 avis sur 29." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 1 avis sur 29." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 4 avis sur 29." "

8,2/10

Propreté

8,2/10

Personnel et service

9,2/10

Équipements

8,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

L

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel avec piscine
Hotel plutôt propre et bien géré a 2 pas de l aéroport. Grande piscine. Restaurant bon.
Séjour de 4 nuits en février 2022

8/10 Bien

Stéphane

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
très bon service mais les installations sont un peu désuet dans les chambres
Séjour de 3 nuits en novembre 2021

8/10 Bien

gregory

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en septembre 2021

10/10 Excellent

Blaise N.

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Sa proximité avec les services économiques et financiers de l’Etat pour mon travail
Séjour de 7 nuits en août 2021

10/10 Excellent

philippe

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 11 nuits en août 2021

8/10 Bien

GUILLEMOT

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en juillet 2021

2/10 Horrible

Fabrice

Les points faibles : Propreté et personnel et service
Séjour de 6 nuits en février 2020

8/10 Bien

Kwabena

Séjour de 1 nuit en mai 2023

6/10 Satisfaisant

Amadou

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en avril 2023

10/10 Excellent

Madeleine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

10/10 Excellent

Petrus

Séjour de 20 nuits en septembre 2022

2/10 Horrible

Richard

After numerous confirmations no one picked me up from the airport at 3:30 AM. Instead I had to walk through a dangerous neighborhood. The back door gate wouldn’t let me in so made me walk further with no lights on in the morning. When I arrived at the hotel they didn’t have my reservation, in fact I gave them the room number I was taking and the gentleman staying in there to check in earlier… Somehow they didn’t have the information. Instead, I had to take another room and resolve it the next morning. Expedia refused to refund me the money because the hotel refused to reply… Such an incredible experience
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Réponse de Melanie Cattez le 3 oct. 2022
Dear Mr Gorab,Thank you for taking the time to provide your feedback regarding our hotel. I am certainly disappointed that your welcome was not all that it could have been.I would like to apologize on behalf of the hotel and its team for your welcome. The problem encountered is certainly not typical and I will be sure to raise your experience with our entire service team as a training exercise.At the same time, you were not charged for the 2nd room allocated to you the night of your arrival and when you canceled your first reservation of 09/23 to 09/26, I also assure you that we have proceeded with the reimbursement authorization as soon as receipt of the Expedia notification.Last but not least, I would take pleasure in welcoming you back so that you could experience the hotel as it was meant to be. Please feel free to contact myself directly if you are traveling to N'Djamena again so that I may personally take care of you and your next stay.Once again please do accept our apologies and we do hope that the remainder of your stay to La Residence hotel was most enjoyable.

8/10 Bien

Jerry A

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en août 2022
Réponse de Hôtel La Résidence le 28 sept. 2022
Dear Sir,Thank you for your kind appreciationWe look forward to welcoming you again on next stay

4/10 Médiocre

Mas

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
1 - dump and smelly room 2 - AC not working properly and kept switching off during very humid and hot days 3 - shower blocked - drain/sewage blocked which made it difficult amd unhygienic for standing in the flooded bathroom. 4 - very basic breakfast.
Séjour de 10 nuits en juin 2022
Réponse de Melanie Cattez le 8 juil. 2022
Dear Mr Popal, Thank you for taking the time to provide your feedback regarding our hotel. We are certainly disappointed that your stay was not all that it could have been. I would like to apologize on behalf of the hotel and its team for your stay. The state of your room with regards to your comments is certainly not typical and I will be sure to raise your experience with our entire service team as a training exercise. We would take pleasure in welcoming you back so that you could experience the hotel as it was meant to be. Please feel free to contact ourself directly if you are travelling to N’Djamena again so that we may personally take care of you and your next stay. Once again please do accept our apologies and we do hope that the remainder of your trip to N’Djamena was most enjoyable. Best Regards

10/10 Excellent

Sitana

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Clean & comfortable very nice helpful people highy recommended
Séjour de 2 nuits en mai 2022

8/10 Bien

Marius

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Un bon séjour avec du staff de qualité et agréable
Séjour de 5 nuits en décembre 2021

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en octobre 2021

10/10 Excellent

Lionel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel a proximité de l aéroport. Chambres et hôtel très propre. Grande piscine sur place. Très bon service.
Séjour de 5 nuits en octobre 2021

8/10 Bien

IBUKUNOLUWA

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property was great. However, I was told that I had to pay a city fee of 6500 FCFA after making my payment online via Expedia. This was disappointing because I was not informed by Expedia and neither was I informed by the receptionist on the day I was to lodge. It was after making enquiries to extend my stay that I was told that there was an outstanding balance to be made. I ended up paying more for the nights I booked through Expedia than for the nights I paid after my arrival to extend my stay.
Séjour de 2 nuits en septembre 2021

6/10 Satisfaisant

Jun Yub

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en septembre 2021

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en juillet 2021

8/10 Bien

Michael

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 8 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2020

2/10 Horrible

Howard

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en juillet 2019
Réponse de Mélanie Cattez le 15 juil. 2019
Dear Mister Howard, Thank you for taking the time to provide your feedback regarding our hotel. I am certainly disappointed that your stay was not all that it could have been. I would like to apologize on behalf of the hotel and its team for your stay. Thank you to emailing us the details that you did not like and I will be sure to raise your experience with our entire service team as a training exercise. Please feel free to contact myself directly if you are travelling to N’Djamena again so that I may personally take care of you and your next stay. Once again please do accept my apologies and I do hope that the remainder of your trip to N’Djamena was most enjoyable. Best Regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is very net and comfy. We enjoyed the food and the pool very much.
Séjour de 4 nuits en mars 2019
Réponse de Farhaad Baboorally le 6 mars 2019
Dear Guest, We thank you for choosing our property and we are glad that you enjoyed your stay with us.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2019
Réponse de Farhaad le 12 févr. 2019
Dear Guest, We thank you for your comments and will share with our staff. We look forward to welcome you again.

6/10 Satisfaisant

John

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Functionality at a steep price. All small things come at a prohibitive cost. No business center, even though this hotel is used by business people.
Séjour de 16 nuits en janvier 2019
Réponse de Farhaad Baboorally le 13 févr. 2019
Dear Sir, Our rates are compatible with the cost in Chad. In regards to the business center, we offer the service through our reception. Photocopy, room for meeting, printing of documents etc. I am at your disposal for any assistance during your next visit. Farhaad Baboorally General manager.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2019
Réponse de Farhaad Baboorally. General manager. le 8 févr. 2019
Dear Guest, We thank you for your comments and we look forward to welcome you soon.

2/10 Horrible

fatima

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
I booked the hotel online through hotels.com. the three rooms were booked for 5 adults.Upon arrival I was met with endless hassles from the hotel staff at reception regarding check in and was refused breakfast although my online check in details clearly stated that breakfast was included in the price I paid.I then has to pay for breakfast and claim back from hotels.com. I was disappointed by the staff and but the reception received by the hotel and will not use this hotel again
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de Farhaad Baboorally, General Manager le 4 déc. 2018
Dear Madam. Our rate is for 1 person including 1 breakfast. The second person is billed for breakfast and city tax at the hotel. We apologize for inconvenience.