Avis sur Santa Monica Proper Hotel
Santa Monica Proper Hotel
700 Wilshire Blvd (entrance on 7th St), Santa Monica, CA
Avis
9,0
Merveilleux
9,6/10
Propreté
9,0/10
Personnel et service
9,2/10
Équipements
9,4/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
9,2/10
Écoresponsabilité
Avis
Voyage en couple
7 août 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2023
8/10 Bien
Edith
Voyage en famille
31 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Edith
Séjour de 4 nuits en juillet 2023
8/10 Bien
AZZOUGUI
8 juil. 2023
AZZOUGUI
Séjour de 4 nuits en juillet 2023
10/10 Excellent
Dominique
Voyage en couple
28 juin 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Dominique
Séjour de 4 nuits en juin 2023
Réponse de Cameron le 4 juil. 2023
Dear Dominique, Thank you for your positive feedback on our beautiful and comfortable design, as well as our great service. We appreciate your comments about the distance from the beach, and we take guest preferences into consideration for future improvements. We hope to welcome you back for another enjoyable stay.Warmly,CameronGuest Relations Manager
10/10 Excellent
Lionel
3 janv. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bel hôtel à quelques blocs de l'océan
Lionel
Séjour de 4 nuits en décembre 2022
10/10 Excellent
Patricia
Voyage en famille
9 juil. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Patricia
Séjour de 4 nuits en juillet 2022
Réponse de Brady Dieda le 5 août 2022
Thank you very much for your review, Patricia! We are grateful for you and hope to see you back at Santa Monica Proper soon!
10/10 Excellent
Knopf
28 nov. 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Knopf
Séjour de 4 nuits en novembre 2021
Réponse de Cameron Silverman le 21 janv. 2022
Thank you, we hope to be able to welcome you back soon!
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
1 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 7 nuits en février 2020
10/10 Excellent
Jean hubert
1 sept. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very nice and new hotel in a nice place in LA
Jean hubert
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Kemal le 5 sept. 2019
We are so thrilled to hear how much you enjoyed your stay with us! Thank you for taking the time tell us about your experience. We look forward to welcoming you back for future Santa Monica vacations!
10/10 Excellent
Rebekah
26 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Rebekah
Séjour de 3 nuits en mai 2024
10/10 Excellent
Solange
Voyage en couple
21 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Solange
Séjour de 4 nuits en mai 2024
10/10 Excellent
TATSURO
Voyage en famille avec de jeunes enfants
6 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
TATSURO
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Bruno le 7 mai 2024
Dear Mr. Tatsuro, Your support is highly valued, I genuinely appreciate the time you took to give us a 5-star rating. We look forward to welcoming you back for another great experience.Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Proper
10/10 Excellent
James
Voyage en groupe
3 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
James
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Bruno Vergeynst - Managing Director le 5 mai 2024
Thank you so much for your kind words. We look forward to welcoming you back on a future visit to Santa Monica
10/10 Excellent
Amit
Voyage en famille avec de jeunes enfants
1 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amit
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Bruno le 3 mai 2024
Dear Amit, We're delighted to hear you had such a wonderful experience at The Proper Hotel in Santa Monica! Your description of the warm welcome, chic decor, and exceptional service truly paints a picture of excellence. Despite some minor inconveniences like noise and draftiness in the open hallways, it's reassuring to know the rooms provided a peaceful sanctuary. The rooftop bar and pool seem like ideal spots for relaxation, and the hotel's proximity to Santa Monica's lively atmosphere is definitely a plus. We look forward to hosting you again soon for another memorable stay!Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Proper
10/10 Excellent
Merle
Voyage en couple
29 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Merle
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Bruno le 30 avr. 2024
Dear Merle,We're thrilled to hear that Valerie and Ryley, along with our entire team, provided you with an extraordinary experience. Creating a great vibe and atmosphere for our guests is our top priority, and we're delighted to know that we've become your new go-to hotel in Santa Monica. We can't wait to welcome you back for another exceptional stay!Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Properbruno.vergeynst@properhotel.com
8/10 Bien
alice bonython
20 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
alice bonython
Séjour de 6 nuits en avril 2024
Réponse de Jeremy Sidman le 3 mai 2024
Dear alice bonython,Thank you for your feedback. We appreciate your compliment on our hotel's design. We apologize for any inconvenience caused by the surroundings. We work closely with the authorities and the City of Santa Monica to provide a safe environment and ambiance and continuously strive to stay on top of this for our guests.Best regards,Jeremy SidmanHotel ManagerSanta Monica Proper Hoteljeremy.sidman@properhotel.com
6/10 Satisfaisant
Simon
Voyage d’affaires
18 avr. 2024
Les points forts : Propreté et personnel et service
Simon
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Jeremy Sidman le 3 mai 2024
Dear Simon,Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear that the views from your room did not meet your expectations and that you were charged an additional fee without prior notice.We apologize for any inconvenience this may have caused. Your feedback regarding the views and unexpected charges is valuable to us, and we will be reviewing our communication processes to ensure that all charges are clearly communicated in advance.We appreciate your patronage and hope to have the opportunity to welcome you back for a more enjoyable stay in the future. To discuss further please feel free to reach out to me at any time via my email listed below. Warm regards,Jeremy SidmanHotel ManagerSanta Monica Proper Hoteljeremy.sidman@properhotel.com
10/10 Excellent
Amy Jo, Lafayette Hill
Voyage en couple
15 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Amy Jo
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Bruno le 3 mai 2024
Dear Amy Jo, We're thrilled to receive your wonderful feedback! It's fantastic to hear that you enjoyed the serene atmosphere of our hotel and found the Sunday morning yoga class excellent and welcoming. Our team is dedicated to providing helpful and warm service, and we're delighted that you felt well taken care of. Additionally, we're glad you found the rooms quiet and very comfortable. Thank you for your kind words and for rating us 5 stars. We look forward to welcoming you back for another exceptional stay!Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Proper
10/10 Excellent
Mala
Voyage d’affaires
8 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Mala
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 5 mai 2024
Thank you so much for the great feedback. We look forward to welcoming you back soon!
8/10 Bien
Brook
6 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Brook
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 12 mai 2024
Thank you for your feedback.
10/10 Excellent
YIFEI
Voyage en couple
4 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
YIFEI
Séjour de 5 nuits en mars 2024
Réponse de Bruno le 8 avr. 2024
Dear YIFEI, Your support is highly valued, I genuinely appreciate the time you took to give us a 5-star rating. We look forward to welcoming you back for another great experience.Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Properbruno.vergeynst@properhotel.com
10/10 Excellent
Jonathan
Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
31 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jonathan
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 8 mai 2024
Glad to hear you had a good stay! It's nice that the hotel was pleasant. I am glad you were able to find more affordable dining options in the area. Santa Monica has a lot to offer
10/10 Excellent
Marcina
Voyage en famille
30 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Marcina
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de Bruno Vergeynst | Managing Director le 5 mai 2024
Thank you for the glowing review! We're delighted you enjoyed your stay. We aim to offer exceptional service, a convenient location, and a peaceful atmosphere. We look forward to welcoming you back soon!
10/10 Excellent
Isa
Voyage en couple
28 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Isa
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Bruno Vergeynst | Managing Director le 5 mai 2024
Thank you for the great feedback. We're grateful for it.
10/10 Excellent
Tonia
Voyage en famille
28 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Tonia
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Bruno le 2 avr. 2024
Dear Tonia, Thank you for your glowing review and for choosing to stay with us during your travels. We are thrilled to hear that you had such an exceptional experience at our hotel, and we are honored to be considered among the best you've stayed in within the US. We hope to have the pleasure of welcoming you back for another exceptional stay in the future.Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Properbruno.vergeynst@properhotel.com
10/10 Excellent
Helge
21 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Helge
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Bruno le 22 mars 2024
Dear Helge, Your support is highly valued, I genuinely appreciate the time you took to give us a 5-star rating. We look forward to welcoming you back for another great experience.Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Properbruno.vergeynst@properhotel.com
10/10 Excellent
Robin, Wellington
Voyage en famille
15 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Robin
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 12 mai 2024
Thank you for the great review. We look forward to welcoming you back soon.
10/10 Excellent
Allison
Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
14 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Allison
Séjour de 7 nuits en mars 2024
Réponse de Bruno Vergeynst | Managing Director le 5 mai 2024
Thank you for sharing your fantastic experience at The Proper Hotel! We're thrilled to hear that you enjoyed our central location, friendly staff, and amenities such as the rooftop pool and in-house restaurants. It's wonderful to know that your kids had a great time too! We hope to welcome you back for an even longer stay next time.
10/10 Excellent
Matthew, Toronto
Voyage en groupe
13 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Matthew
Séjour de 4 nuits en mars 2024
10/10 Excellent
Teresita, New York
Voyage en groupe, Voyage d’affaires
13 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Teresita
Séjour de 3 nuits en février 2024
10/10 Excellent
Rebeca
11 mars 2024
Les points forts : Propreté
Rebeca
Séjour de 1 nuit en mars 2024
10/10 Excellent
Nial
Voyage en famille
10 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nial
Séjour de 1 nuit en mars 2024
10/10 Excellent
Jeanne
7 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jeanne
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Cara le 8 mars 2024
Dear Jeanne, Thank you for choosing Santa Monica Proper Hotel for your recent stay, and for taking the time to share your positive feedback with us! We are delighted to hear that you found our hotel lovely and our staff very helpful.Your kind words are truly appreciated, and we are thrilled to know that you would choose to stay with us again. Providing exceptional service and creating memorable experiences for our guests is our top priority, and your satisfaction is a great reward for our team.We look forward to the pleasure of welcoming you back on your future visits. If there's anything specific you loved about your stay or any suggestions you have to make it even better next time, please feel free to share.Thank you once again for your valuable feedback.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
8/10 Bien
Anna, Romansville
6 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Anna
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Anna le 6 mai 2024
Dear Anna,Thank you for providing feedback on your recent hotel stay. We appreciate your input, and we're committed to continuous improvement. If there are specific areas or aspects you feel we could enhance, please let us know. Your satisfaction is our priority, and we look forward to addressing any concerns to ensure a better experience for your next stay.Best regards,Bruno VergeynstManaging DirectorSanta Monica Proper
10/10 Excellent
shane
6 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
shane
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Bruno Vergeynst | Managing Director le 5 mai 2024
Thank you for the great review
10/10 Excellent
Jennifer
Voyage en groupe
29 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jennifer
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 1 mars 2024
Dear Jennifer, Thank you for sharing your feedback on your recent stay at Santa Monica Proper. We appreciate your positive comments regarding the overall experience, facilities, amenities, and our customer service.We sincerely apologize for any disturbance caused by the noise from other guests during your stay. Please know that we take such matters seriously, and we will address this concern to ensure a more peaceful environment for all our guests.It's wonderful to hear that despite this inconvenience, you enjoyed your time with us. We value your feedback and look forward to the opportunity to welcome you back for another positive experience.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
Chris
Voyage en famille
29 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Chris
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 29 févr. 2024
Dear Chris, Your support is highly valued, I genuinely appreciate the time you took to give us a 5-star rating. We look forward to welcoming you back for another great experience.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
Lisa
Voyage en groupe
27 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lisa
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 29 févr. 2024
Dear Lisa, Thank you for your kind words! We're delighted to hear that you found our hotel gorgeous and trendy. Providing a stylish and comfortable atmosphere for our guests is a top priority, and we're thrilled that you enjoyed your experience.We look forward to the pleasure of hosting you again for more trendy and memorable moments.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
Sean
27 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sean
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Cara le 29 févr. 2024
Dear Sean, Thank you for your glowing review! We're honored to be considered the best hotel in West LA. Your praise means a lot to us, and we're committed to maintaining the high standards that earned us such a distinction.We look forward to the pleasure of hosting you again and continuing to provide exceptional experiences.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
Howard
26 févr. 2024
Howard
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 29 févr. 2024
Dear Howard,Thank you so much for awarding us a full star rating! We're thrilled to know you had a great experience. Your feedback is much appreciated, and we look forward to the pleasure of hosting you again in the future.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
6/10 Satisfaisant
KIMURA
Voyage en famille
26 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
KIMURA
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Bruno le 6 mai 2024
Dear Kimura, Thank you for your feedback! We're delighted to hear that you enjoyed the stylish ambiance of our hotel and had a wonderful time during your stay. Your satisfaction is our priority, and we look forward to welcoming you back for another enjoyable experience in the future.Best regards, Bruno VergeynstManaging Director Santa Monica Proper
8/10 Bien
Eiji
25 févr. 2024
Les points forts : Propreté et personnel et service
Eiji
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Bruno le 6 mai 2024
Dear Eiji,Thank you for providing feedback on your recent hotel stay. We appreciate your input, and we're committed to continuous improvement. If there are specific areas or aspects you feel we could enhance, please let us know. Your satisfaction is our priority, and we look forward to addressing any concerns to ensure a better experience for your next stay.Best regards,Bruno VergeynstManaging DirectorSanta Monica Proper
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage d’affaires
25 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en février 2024
10/10 Excellent
Chris
Voyage en famille
22 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Amazing
Chris
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 23 févr. 2024
Dear Chris,Thank you for your wonderful feedback! We are thrilled to hear that you had an amazing stay and would highly recommend us. It's fantastic to know that our staff went above and beyond to provide friendly and accommodating service. We appreciate your recommendation and look forward to welcoming you back for another excellent experience in the future!Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
Caroline, Seattle
22 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Caroline
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 12 mai 2024
Thank you for the positive feedback.
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
19 févr. 2024
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 21 févr. 2024
Hi there!Thank you so much for awarding us a full star rating! We're thrilled to know you had a great experience. Your feedback is much appreciated, and we look forward to the pleasure of hosting you again in the future.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
David
19 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
World class stay
David
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Cara le 20 févr. 2024
Dear David,Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that you enjoyed our hotel's interior design, first-class facilities, and amenities. It's especially rewarding to know that our service team contributed to making your stay comfortable and welcoming.We appreciate your kind words and look forward to the pleasure of welcoming you back to our top-notch establishment.Best regards, Cara StoffelGeneral Manager
10/10 Excellent
Will
19 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Will
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 12 mai 2024
So happy you had a great experience at the hotel.
10/10 Excellent
Manami
18 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Manami
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Bruno Vergeynst le 12 mai 2024
Thank you for the great score!
8/10 Bien
Allison
18 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Allison
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Bruno le 6 mai 2024
Dear Allison,Thank you for providing feedback on your recent hotel stay. We appreciate your input, and we're committed to continuous improvement. If there are specific areas or aspects you feel we could enhance, please let us know. Your satisfaction is our priority, and we look forward to addressing any concerns to ensure a better experience for your next stay.Best regards,Bruno VergeynstManaging DirectorSanta Monica Proper