Vestibule

Avis sur Protea Hotel by Marriott Transit O.R. Tambo Airport

4 out of 5
Protea Hotel by Marriott Transit O.R. Tambo Airport
Terminal A, O.R. Tambo International Airport, Kempton Park, Gauteng

Avis

6,4
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 60 avis sur 325." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 104 avis sur 325." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 67 avis sur 325." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 23 avis sur 325." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 71 avis sur 325." "

7,4/10

Propreté

6,4/10

Personnel et service

6,2/10

Équipements

6,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

Avis

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 26 nov. 2019
Thank you

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 11 nov. 2019
Thank you so much for your feedback.

8/10 Bien

Guy

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Transit
Dommage qu’il n’y ait personne parlant français. Regrettable. Marandel
Séjour de 2 nuits en avril 2019

2/10 Horrible

Josée, Montréal

I accidentely got out of the terminal after I got on Johannesburg. When I was looking for the hotel, someone told my that I had to stay inside to get there. I tried to get in, IMPOSSIBLE! I called the hotel and they refused to come meet me and get me in. They said that I needed a flight ticket for a departure to get in and because I was arriving, they refused to get me in the hotel. I asked if they could help me by finding another hotel and the man said « no, I can do anything for you ». So I was stuck in the airport at midnight, with a room that I paid (not cheap), unable to get in and nobody helped me.
Séjour de 1 nuit en mars 2019

8/10 Bien

jacques

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super pour un transit
Hôtel à l’aéroport de Johannesburg, très bien situé, par contre avant de chercher vos bagages, allez à l’hotel pour confirmer votre arrivé, ils vous donneront un laisser passer pour aller récupérer vos bagages.
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Réponse de Jeanny le 18 févr. 2019
We are glad that you had a good stay at the hotel. Thank you for taking the time to review. Looking forward to welcoming you backj

2/10 Horrible

baudouin

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
HOTEL INACCESIBLE IMPOSSIBLE d'y accéder
HOTEL INACESSIBLE IMPOSSIBLE d'Y ACCEDER
Réponse de Patricia Morobe le 4 août 2018
Dear Valued Guest Thank you for taking the time for the feedback. The hotel is situated inside the international terminal at the O.R.Tambo International Airport. Our hotel is suitable for passengers traveling off an international flight and boarding another international flight. The airport will only allow you into the airport 3 hours before your flight if you stay at a property outside the airport. Your luggage should be tagged to your final destination as you are unable to retrieve your luggage when you are in International Transfers. We apologies for any inconvenience you experienced during your stay at our hotel.

4/10 Médiocre

Hussein

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de Patricia Morbe le 4 août 2018
Dear Valued Guest Thank you for taking the time to complete our Guest Survey and rating our hotel. We are pleased that you chose to stay at our hotel and your patronage is highly appreciated. We are looking forward to hosting you, on your next travels.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

2/10 Horrible

Richard D.

Les points faibles : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Il faut le savoir
J'ai réservé cet hotel à l'aéroport car je partais le lendemain matin pour le Kruger. J'avais également réservé un véhicule chez hertz et des cartes téléphoniques, Il faut savoir que cet hôtel est en zone transit et que si on est sorti de la zone de transit de l'aéroport on ne peut plus y entrer à nouveau. Etant sorti pour retirer la location de voiture, je n'ai pu retourner dans la zone ou se situe l'hôtel et j'ai donc perdu ma réservation. Cet hôtel n'est à prendre que si on est en transit entre deux vols..... Faites très attention.. Si vous n'avez pas de carte d'embarquement pour un nouveau vol vous ne pourrez pas vous rendre à cet hôtel richard doleatto

8/10 Bien

yannick max, New York

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
J'ai passer un très bon séjour, ils étaient très acceuillant à l'accueil. La chambre était impeccable . Le seul hic c'est que l'hôtel n'a pas de restaurant et pas de fenêtre donc pas de vue sur n'importe quoi

8/10 Bien

Olophson Honoré, Tananarive

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
continuer dans ce sens
Bonjour, mon séjour est bien passer et j'espère qu'on aura toujours la possibilité de séjourner chez vous Salutations Honoré

6/10 Satisfaisant

Dany, Johannesbourg

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Grosse boîte à dormir mais incontournable quand on
la chambre était très très froide malgré les 26 ° affichés! comme s'il y avait la clim; j'ai appelé la réception 2 fois, le monsieur n'a pas réussi à mettre un peu de chauffage, il devait revenir avec quelqu'un mais il n'est jamais revenu!nous avons eu froid toute la nuit,très froid; c'est cher pour ce que c'est!

8/10 Bien

Roberto

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

charlotte, caen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
parfait
propre, calme, confortable

8/10 Bien

Germain, Lubumbashi. RDCongo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
le plaisir d'un séjour
Le séjour était agréable. le lieu est bien calme. Ce confort permet à un voyageur de disposer d'un lieu de travail pour affiner son programme, bien travailler. J'ai bien mis à jour la conférence dans sa phase finale pour une présentation qui a été un succès au lieu de destination.

8/10 Bien

Jean, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Attention a l'acces
Hotel très pratique si vous êtes en correspondance à Johannesburg. Par contre ATTENTION et en plus personne ne vous le dira, si vous y allez vous ne pourrez pas récupérer vos bagages en soute. Alors bagages à main seulement ou bien vous prenez avec vous le nécessaire pour la nuit et abandonnez vos bagages, pour les retrouver le lendemain. A part cela très belle grande chambre, aucun service mais on en demande pas, confortable.

8/10 Bien

BILA, France

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Service Irréprochable
Le personnel est à votre service, et essaye de vous aider dans toute situation
Réponse de MAsete le 31 mai 2014
Dear BILA Please rest assured that I will extend your feedback to our TEAM, as receiving reviews as complimentary as yours is the best motivation! We do try our very best to give our GUESTS the very best service offering, thank you for showing us what we are getting right. Safe travels. Kind Regards Siphiwe Masete General Manager Protea Hotel Transit O.R. Tambo Airport

2/10 Horrible

Mary, Austin

Voyage en groupe
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
IT'S PERMANENTLY CLOSED!!! i WANT A LETTER OF APOLOGY
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

2/10 Horrible

Nosogood, Bangkok

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Dirty room with dirty shoes footsteps on the floor. A/C can't turn off - noisy. The reason I don't give it complete fail decor is not bad. Cleaning lady woke me up even though I had do not disturb sign on the door. Front desk not friendly
Séjour de 1 nuit en mars 2020
Réponse de Jeanny le 6 avr. 2020
Good Day Thank you for your review we appreciate the feedback, please note that housekeeping management has been alerted, and these issues have been address accordingly.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The guest service was excellent at this very difficult time for travellers. A fantastic team on the front desk
Séjour de 1 nuit en mars 2020
Réponse de Jeanny le 6 avr. 2020
Good Day Thank you for your response, we appreciate your feedback and a glad that you found the team to be fantastic.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean and cozy
Séjour de 1 nuit en mars 2020
Réponse de Tshepo le 18 mars 2020
Good Day. Thank you for choosing to stay with us, we are glad that you found the room to be clean and cozy. We look foward to welcoming you again during your next stopover.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room #307 his year was smaller than we experienced previously. Staying only for one night did not adversely affect us, but just a observational comment!
Séjour de 1 nuit en mars 2020
Réponse de Jeanny le 13 mars 2020
Good Day Anonymous Thank you for your reveiw, what is you have noted is correct, our rooms are not all the same size, depending on the location of the room in the hotel. We thank you for staying with us once again. hope you stay with us in the near future.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en mars 2020
Réponse de Jeanny le 10 mars 2020
Good day Thank you for choosing to stay with us, we trust you had a good stoppover.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bueno lugar, la recepción solucionó el problema del check in. Thank you marriott... Always the best...
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Yenzile le 24 févr. 2020
Buenas tardes senor Muchas gracias por sus comentarios. Mi equipo y yo estamos contentos de que hayas disfrutado de tu estancia con nosotros y esperamos verte pronto

6/10 Satisfaisant

Oswaldo

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Jeanny le 20 févr. 2020
Good Day Oswaldo Thank you for staying iwth us, we do hope you will stay with us in the near future

2/10 Horrible

Marilene

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Jeanny le 13 févr. 2020
Good Day Mailene Thank you for staying with us and hope you had a good stay with us. Looking forwad to you staying with us in the near future.

2/10 Horrible

Nola

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Had to pay additional R15. Tourism levy. No restaurant so i could have Dinner or breakfast.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jeanny le 13 févr. 2020
Good Day Nola Thank you for you review and for choosing to stay with us, please note that it is mandatory for all accommodation providers to charge a levy on accommodation. The hotel doesn't have a F&B facilities, however they have arrangements with a restaurant in the duty free mall.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The worst experience ever. The access to hotel was closed yesterday evening when we arrived tired from our flight from Europe. We had to book another hotel on site. We couldn't get in that Protea. With the most arrogant feedback I ever got, they are now telling us that it was OUR no show. They are located inside OR Tambo Airport in Johannesburg. Their Security denied us access yesterday evening. A place to be avoided be it for its situation but mostly for the unkindness and arrogance of its Management
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jeanny le 13 févr. 2020
Good Day Thank you for your feedback, I apologize that you had such an experience with us, all you concerns I have noted and will escalate to the relevant party.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jeanny le 13 févr. 2020
Good Day Thank you for staying with us, we do hope you had a good stay, and that you will stay with us in the near future.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jeanny le 13 févr. 2020
Thank you for choosing to stay with us We do hope you enjoyed your stay with us. Loooking forward to welcoming you in the next stay.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Équipements
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jeanny le 23 janv. 2020
Good Day Thank you for taking the time to review the hotel, we do hope you stay with us in the near future.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements
Obviously location is useful as it is a transit hotel within OR Tambo Airport Jo-Burg. It is barely sign-posted and if you're approaching from the Domestic Terminal you'll struggle to find the hotel, let alone check in. It works ok if you come into the International Terminal and go through International Transfers. I had to phone twice and describe where I was for someone to fetch me. No food available at all in the hotel and shower didn't drain. Nice reception staff though.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jeanny le 15 janv. 2020
Good Day Thank you for providing us with your feedback,, We are glad you fond our reception staff to be Nice, we have escalated your concerns regarding signs and maintenance in your room. we apologize for all inconvenience caused.

6/10 Satisfaisant

EVODIE

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
MY EXPERIENCE IN PROTEA OR TAMBO
I was very tired and the room was so far by walking-- Also , There is no restaurant inside the hotel , so i spent the an hungry night... somr times when we're tired we can't walk after installing to the room and go down to the near restaurant in the airport. It gonna be better to provide one minimal restautant inside the hotel. Over this, we always like to stay in protea chain hotels...This idea to have one in transit area is one the best idea ever...
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Jeanny le 6 janv. 2020
Good Day Thank you for your feedback, thank you for all your comments, we have escalated your concern to the relevant Manager.

10/10 Excellent

L

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Jeanny le 6 janv. 2020
No comment needed

8/10 Bien

Jens

Voyage d’affaires
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Jeanny le 12 déc. 2019
no response needed

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

No Show because of elusive reception desk
To be honest we can't rate this Hotel as we did not stay at this Hotel because we did not find sing in the transit area to guide us to reception.We collected our luggage and moved through to transit and before we knew it we were out of transit and in the general public area with no way of returning to transit area. We ended booking a night at an adjacent Protea/ Marriot Hotel at our cost. I would suggest some additional signage is installed in the luggage collection area to guide guests to the reception
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Jeanny le 9 déc. 2019
Good Day Thank you so much for providing us with your feedback, We have noted your concerns regarding signage within the airport, and this has been elevated to our Marketing and Senior Management.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 5 déc. 2019
No review sent , response needed

2/10 Horrible

David

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
This is transit hotel. U can access it only after checkin. I do not understand why hotels.com failed to state it clearly. The hotel is one night stay for a reason. No food bad air condition disgrace to the good name of Marriot hotels.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 4 déc. 2019
Good Day David Thank you for your review, kindly note that your concerns regarding information on hotels.com and the maintenance have been escalated to senior management.

10/10 Excellent

Eng Abel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Minha estadia
A minha estadia correu muito bem.Pena foi não ter conseguido que me fosse permitido later checkout.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 4 déc. 2019
Good Day Minha Thank you for your feedback, we are glad that you had a good stay with us, We do hope you stay with us in the near future.

6/10 Satisfaisant

Tolga

Séjour de 1 nuit en novembre 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté
I didn't like they put only one bottle of water in the room and they have only basic toiletries.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 26 nov. 2019
Good Day Thank you for your review, we have made a note regarding the bottle of water and toiletries.

2/10 Horrible

Fernando

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Problemas
Como houve greve da SAA nem dormimos nem reembolsaram Não recebemos qualquer serviço pelo dinheiro pago
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 26 nov. 2019
Good Day Fernando Thank you for your review, we do apologize for your experience. Please note that we have noted your concern regarding your reservation.

2/10 Horrible

Ben

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
cannot fairly rate if I was not even allowed in
The fact the I could not enter was not properly communicated. Consequently I have been left stranded without access to a hotel I have booked and paid. I was told in the morning I can arrange for a refund but upon phoning I was told nothing can be done about it. I do want my full refund though and better care should be taken to inform users that the hotel will be inaccessible. With that said... even though I did have a layover, it was local flight, then international, therefor I never even had the option of entering. Not right
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 26 nov. 2019
Good Day Ben Thank your for your feedback, we do apologize for all the incovenience caused due to the location of the hotel not being clear. Please note we have escalated your concern to senior management

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very convenient for transit. There is a airline checkin counter almost right next to it. Basically you get off your first flight, show your passport to airport staff once, go to the hotel. For your next flight you can walk one minute to get boarding pass if needed. Then one security check- short line bc this is all inside international transfer. You can decide to check your bag there too. Very convenient. Well worth the money. 150usd is not cheap but not outrageous especially given marriot quality.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 19 nov. 2019
Good Day. Thank you so for your valuable feedback, we do hope you stay with us in your next travels.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Please just upgrade the wifi system..
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 19 nov. 2019
Good Day Thank you for your feedback, please note that I have escalaed the wifi concern to senior management.

2/10 Horrible

Andrew

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Avoid if possible.
The hotel has no food service. The advertised "free wifi" is free for about 15 minutes. Then you have to pay or argue with the staff to convince them to give you a new voucher, and that will last only another 15 to 20 minutes. The curtains cover windows that show only a wall about a meter away. Never even think of using this hotel if you plan to leave the international travel area of Tambo for any reason. This should be made clear in their advertising and website, but isn't.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 19 nov. 2019
Good Day Andrew Thank you for your feedback, we regret that you found the hotel unsatisfactory. Please note that I have escalated wifi issue to senior management and that has been resolved , as wifi is free at the hotel.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The fact that it is within the airport makes it very safe.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 11 nov. 2019
Good Day Thnak you for valuable feedback, we hope you stay with us in the near future once again.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I didn't like that there was no option for an hourly rate.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Jeanny le 11 nov. 2019
Good Day Thank you for much for your feedback, your concern has been escalated to senior management.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Réponse de Jeanny le 11 nov. 2019
Thank you for your valuable feedback!

4/10 Médiocre

JANE

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté et personnel et service
No Wifi
Was advised when I checked in that the wifi was down but the technicians were working on it and it would be up before COB. Needing to do some work I had to go into the airport 3 times to send emails. Was repeatedly told throughout the evening that the technicians were working on it. The wifi was still not up the following morning. No wifi for an International transit hotel, for me, is a big inconvenience. I must also mention the bathroom benchtop . . . it could do with a good scrub and sanitise.
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Réponse de Jeanny le 11 nov. 2019
Good Day Jane Thank you for your feedback,we regret that you the Wifi have issues during your stay, please note that it has since been rectified. The housekeeping concerns have also bee escalated to the relevant departmental head.