Extérieur

Avis sur InterContinental Edinburgh The George, an IHG Hotel

5 out of 5
InterContinental Edinburgh The George, an IHG Hotel
19-21 George Street, Edinburgh, Scotland

Avis

9,0

Merveilleux

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 627 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 236 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 90 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 31 avis sur 1000." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 16 avis sur 1000." "

9,4/10

Propreté

9,2/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

9,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Axel

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Bon emplacement, chambre très propres et fonctionnelles et très bon petit déjeuner buffet !
Séjour de 3 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Franck

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en février 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en octobre 2019
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 19 nov. 2019
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review your recent stay with us and we shall be looking forward to welcoming you back in the future. Sincerely,

6/10 Satisfaisant

MAURICE

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Décevant
J'ignorais que prix secret signifiait chambre près de l'entrée des livraisons, passage des poubelles à 7h, vue sur une ruelle et vis à vis à 3m. De plus, il s'agissait en fait d'un Intercontinental avec un service très en dessous de cette chaîne. Petit déjeuner insipide à éviter. Serviettes mouillées et roulées pour le lendemain. 1 peignoire pour deux. Wi-Fi quasi inexistant.
Séjour de 5 nuits en juillet 2019
Réponse de Kristiana Le Mar, Guest Relations Manager le 29 juil. 2019
Dear MAURICE, I am disappointed that we did not meet your expectation on your recent stay with us. We value guest feedback and I hope this experience will not deter you from returning to us in the future and hope to have the pleasure to welcome you back.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de Stephanie Sorum, Reception Manager le 18 juin 2019
Dear Guest, I am disappointed that we did not meet your expectation on your recent stay with us. We value guest feedback and I hope this experience will not deter you from returning to us in the future and hope to have the pleasure to welcome you back.

8/10 Bien

vandoni

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en mai 2019
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 30 mai 2019
Dear vandoni, Thank you for your recent stay and for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel soon! Sincerely,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Le concierge est très aidant, les chambres sont fraîchement rénovées et l’hotel est très bien situé
Séjour de 2 nuits en mai 2019
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 22 mai 2019
Dear Guest, Thank you for your recent stay and for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel soon! Sincerely,

6/10 Satisfaisant

francois

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel Décevant
Très cher pour une chambre minuscule et sans aucun charme
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Réponse de Nicole Michie, Guest Relations Manager le 7 mai 2019
Dear francois, Thank you for your recent stay with us and for taking the time to share your feedback. We hope for the opportunity to welcome you back. Kind Regards,

10/10 Excellent

Patrice, FRANCE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien à conseiller
Très bon hôtel...parfait pour visiter la ville et les environs
Séjour de 3 nuits en avril 2019
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 5 mai 2019
Dear Patrice, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en avril 2019
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 23 avr. 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of. Sincerely,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout parfait . Personnel atentif , chambre tres belle .
Séjour de 4 nuits en avril 2019
Réponse de Nicole Michie, Guest Relations Manager le 14 avr. 2019
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We hope to welcome you back soon. Kind Regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel au top! Personnel vraiment adorable! Chambres très spacieuses.
Séjour de 3 nuits en mars 2019
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 5 mars 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

8/10 Bien

Laetitia

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bien surtout pour la situation
Excellente situation dans New Town. Au niveau service, peu mieux faire, room service et restaurant peu organisés. Accueil agréable, sans plus. Dans la chambre, idée de la « tuck box » très bonne. Grand lit confortable. Un peu cher niveau qualité/prix.
Séjour de 4 nuits en janvier 2019
Réponse de Kristiana le 30 janv. 2019
Dear Laetitia, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of. Sincerely,

10/10 Excellent

nathalie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Emplacement hôtel idéalement situé, cadre hôtel tout de la modernité avec une conservation historique des lieux un très beau mariage mélange des deux, personnel aux petits soins souriants quelque soit l’heure. Franchement tout se fait à pied et dans une ville magnifique. Très bon beau séjour, ps ne pas louper la soirée du 31/12...
Séjour de 4 nuits en décembre 2018
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 1 janv. 2019
Dear nathalie, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en décembre 2018
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 22 déc. 2018
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

8/10 Bien

Emmanuel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bien situé
Bel hôtel, très bien situé
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 17 déc. 2018
Dear Emmanuel, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

8/10 Bien

Philippe, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
bon hotel très bien situé; en revanche un ascenseur sur deux ne fonctionnait pas de même que le chauffage de la chambre. Un chauffage d'appoint nous a été fourni. Cela un vrai problème étant donné le standing de l'hotel et le prix des chambres!!
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de William Sdranis, Guest Relations Manager le 11 nov. 2018
Dear Philippe, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of. Sincerely,

10/10 Excellent

Sukju

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice spacious room. Excellent staff. Good breakfast and supper at the restaurant.
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

kathy, Delray Beach

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We love the location of this hotel, the breakfast was outstanding, and we were allowed to check in early. The only negative I can possibly think of is that the bathroom didn't have enough counter space. Other than that this stay was perfect!
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 Excellent

ggary

Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Rob

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Wonderful staff
Séjour de 1 nuit en avril 2024

8/10 Bien

Diana Lei

Séjour de 3 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Susana

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Bradley

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Carlos Andres

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
.
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Jan

Séjour de 2 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Marco

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Posiziv: - Personal - Alles gut ereichbar zur Fuss - Gute Zimmer und sehr sauber Negativ: - Morgen Essen war nicht gut
Séjour de 5 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Bruce

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Our stay at the The George was everything that we hoped for, the room was immaculate and staff were very friendly.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 2 avr. 2024
Thank you very much for choosing InterContinental The George. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Lorenzo

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent hotel in the right spot of the city!
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 2 avr. 2024
Thank you very much for choosing InterContinental The George. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Maxine Marie

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great Hotel, good location, helpful and friendly staff
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 2 avr. 2024
Thank you very much for choosing InterContinental The George. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

4/10 Médiocre

Christine

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 2 avr. 2024
Thank you for your feedback form your recent stay with us at InterContinental Edinburgh the George. I am disappointed to learn your stay was not that of a InterContinental experience and we fell short of a 5* star experience.

10/10 Excellent

Catherine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en mars 2024
Réponse de JM le 28 mars 2024
Dear Catherine,Thank you very much for choosing InterContinental The George. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future. Kind Regards, Greg, Front of House Manager

10/10 Excellent

Juliana

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Wonderful location and welcoming staff. We had a comfortable stay and the room was always stocked with plenty of complementary snacks and water. The room was small but that was to be expected. The bathroom was tiny and the shower design was a bit lacking as the floor was easily flooded by the shower if not extremely careful. Overall a lovely stay for our family of four.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 23 mars 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope to welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

John

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent staff excellent location we had a great night and the breakfast was amazing.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 23 mars 2024
Thank you so much for taking the time to leave review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope to welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Ms Helen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Special hotel.
Wonderful hotel. Panoramic view of the Firth of Forth from our room stunning. The only irritation was music in the breakfast room. Staff bent over backwards to consider us but it didn’t stop the music.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 5 mars 2024
Thank you so much for taking the time to leave a 10 /10 review. We are happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Cynthia

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 5 mars 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Flott
Flott hotell som ligger nær både attraksjoner og shopping. Rommene var gode og personalet var serviceinnstilte og hjelpsomme. Det er også lett å komme seg til hotellet fra flyplassen med trikken.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 24 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a 10 /10 review. We are happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George on a return trip to the city.

10/10 Excellent

Ismer, Yonkers

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice quiet, very helpful and friendly personel.
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 24 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future

10/10 Excellent

KARIM, london

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing hotel & staff.. I’ve stayed at the hotel before reason for booking again, thanks to everyone for making our stay memorable.
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 24 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you had an amazing stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future

8/10 Bien

Neil

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location in the new town with great access to all nearby attractions. Lovely bar and restaurant.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 20 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Dirk

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
5 Sterne Hotel mit sehr freundlichem Personal und sehr unkompliziert. Das Hotel liegt perfekt zur Princess Street und in der Nahzone zur Royal Mile. Ausserdem sind rund um das Hotel viele Lokale mit leckerem Essen angesiedelt. Früstück im Hotel sehr gut!
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 20 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

4/10 Médiocre

Jim

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 23 mars 2024
I am sorry to learn your experience did not meet your expectations during your stay, if you would like to discuss this further, please contact me directly on greg.riley@ihg.com

10/10 Excellent

maria

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Highly recommend this hotel. The staff are helpful and go beyond to ensure you have a wonderful experience.
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 13 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Caroline

Intercontinental The George 3 night stay
We visit Edinburgh once a year & have stayed in various locations. We booked the Intercontinental based on the location as we were planning to be in New Town more for this visit. We were checked in quickly with all relevant information passed on & found our room to be lovely. We had already planned our visit so other than breakfast we did not eat at the hotel, however breakfast was exceptional. Amar in the restaurant made sure each day that all was well & was very attentive. The food for breakfast was well cooked & hot - we both mentioned it was the best hotel breakfast we had eaten. Having stayed in many hotels we will most definitely return to the intercontinental & would highly recommend it to all as it had everything spot on - Thankyou. We were actually there for my husbands birthday & we were treated to an upgrade to the club room one morning for breakfast. I don’t believe you were aware of that, but it made the break even more memorable - Thankyou
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 13 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

8/10 Bien

Fiona

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 13 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Stephen

Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Greg, Front of House Manager le 23 mars 2024
Thank you for the 5/5 review!

10/10 Excellent

Anne

Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 13 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

8/10 Bien

Felicia

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
invredible hotel! excelent location! expensive but worth it!!!!
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 17 févr. 2024
Thank you for taking the time to review the hotel.We are glad you had an great stay with us and we look forward to welcoming you back on a trip to Edinburgh in the future.

10/10 Excellent

Marcelo

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent hotel, very convenient location near good restaurants, shops and a 10min walk from the Old city.
Séjour de 5 nuits en janvier 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 13 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.

10/10 Excellent

Peter

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Fantastic Hotel
Really lovely hotel with first class service, exceptionally clean and a great location. We will definitely visit again.
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Réponse de Greg, Front Of House Manager le 13 févr. 2024
Thank you so much for taking the time to leave a review. We are so happy to hear that you enjoyed your stay with us. We do hope we can welcome you back at the InterContinental Edinburgh The George in the near future.