Extérieur

Avis sur La Cigale Hotel Managed by Accor

5 out of 5
La Cigale Hotel Managed by Accor
60 Suhaim Bin Hamad Street, Al Sadd Area, Doha

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 51 avis sur 93." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 27 avis sur 93." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 4 avis sur 93." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 7 avis sur 93." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 4 avis sur 93." "

9,2/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

7,8/10

Équipements

8,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Catherine

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de Steve- Reservations le 10 déc. 2019
Dear Ms. Catherine, Thank you for staying with us, we appreciate your feedback.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good hotel with great food
Séjour de 2 nuits en février 2019
Réponse de La Cigale Reservations le 5 mars 2019
Thank you for your kind feedback, we always strive to ensure utmost in service for all our guests. We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

eric

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

Gianni

Voyage en famille, Voyage d’affaires
close to the company where i work with. perfect for any of my needs. excellent people and professional people are working there .
Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Gianni

Voyage d’affaires
i like the service wherever i go, concierge, restaurant, room service. really excellent .
Séjour de 2 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Walid

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff were friendly
Séjour de 2 nuits en mai 2024

8/10 Bien

David

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great hotel very close to west bay. Only downfall was the fact that we couldn't use the spa area as it was closed until after Ramadan.
Séjour de 3 nuits en février 2024

4/10 Médiocre

JOSEPH, ACHRAFIEH

Voyage d’affaires
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The standard is No more 5 stars hotel. Old property, not even proper shower. Struggled with hot waters.
Séjour de 1 nuit en février 2024

4/10 Médiocre

Seyed Mohammadreza

Les points forts : Personnel et service et équipements
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Older 5star hotel Location 📍 Good location in walking distance to Saad metro station and a couple of restaurants Staff 🏨 Staff are nice and polite but not very helpful, I had a couple of requests , all promised but none delivered Rooms 🛏️ Rooms are old and not 5star-clean, king bed is actually attached-twin-beds and does not feel as comfortable. You will feel space between two frames. Pillows are not comfortable. Room size is decent 🔌🔌 Power outlets are horrible, they never work and everything is loose including room electric furniture. Power broke my hair blower due to power inconsistency. There is no power outlet close to bed. 🏊‍♂️ Pool and Spa Wonderful pool and spa, very clean with a nice architecture 👨‍🍳 Restaurant Food is good, staff are not well trained and it gets forever to call them as they are never around. Price It is expensive compared to other options, recommend to choose other higher end 5 star hotel or decent 4 star with more comfortable room
Séjour de 3 nuits en février 2024

10/10 Excellent

Sadiq

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We had a fantastic time at the hotel! It's beautiful, clean, and definitely feels like a five-star spot. It's conveniently close to restaurants. The pool was very nice, the lifeguard kindly gave our one-year-old a float to enjoy it safely. The staff were super friendly, especially to our daughter. Great stay overall!
Séjour de 2 nuits en février 2024

8/10 Bien

Julio Cesar M yanez

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2024

10/10 Excellent

Mohammed

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2024

10/10 Excellent

Daniel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Comfortable stay during business trip
As a business traveler, the hotel was perfect for my stay. Very comfortable bed, large standard room. All the standard amenities, both espresso and regular coffee in the room which I appreciated due to irregular hours while I travel. Wifi was sufficient for video calls. Overall very nice upscale hotel. Clearly not ‘brand new’, but very well maintained and still great ambience.
Séjour de 1 nuit en février 2024

10/10 Excellent

Harvey, Halesowen

Séjour de 8 nuits en décembre 2023

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Not 5 star
Hotel is very old, rooms smelly, bed uncomfortable, breakfast average, but everything over pricey. For sure not 5* quality you would expect around Doha. I wouldn’t use again.
Séjour de 3 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Elie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Friendly staff and good location. Facility and restaurants are good
Séjour de 3 nuits en octobre 2023

4/10 Médiocre

Eddy, Elk Grove

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et équipements
I didn’t like anything
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Sony

Séjour de 4 nuits en août 2023

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Doha gem
Always a pleasure to stay at this property. Location, amenities, service, food, all.top notch
Séjour de 2 nuits en mai 2023

4/10 Médiocre

JOSEPH, ACHRAFIEH

Voyage d’affaires
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
A “use to be” 5 stars hotel. This property is getting old at all levels. The shower hardly works. The staff leaves their equipments in the hallway all day long and all night long.
Séjour de 2 nuits en mai 2023

8/10 Bien

Almohannadi, Doha

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Ok
Séjour de 1 nuit en mai 2023

8/10 Bien

Lina

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Recommend accommodation
It was very good cleanliness,the atmosphere was pleasant , friendly staff and helpful.
Séjour de 8 nuits en janvier 2023

6/10 Satisfaisant

MOHIDDIN

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
worth it for a day relax
it was relaxing calm and quiet
Séjour de 1 nuit en décembre 2022

2/10 Horrible

Raed

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
This Hotel Does not deserve to be in VIP section because their staff is rude and has no respect to their guests
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

10/10 Excellent

Joseph

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en octobre 2022

4/10 Médiocre

Rami, Astoria

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property is all done run down. I don’t believe it’s worth five stars
Séjour de 3 nuits en août 2022

6/10 Satisfaisant

oscar

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
It used to be nicer few years ago
Séjour de 3 nuits en juin 2022

4/10 Médiocre

abdul

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté
Séjour de 3 nuits en juin 2022

10/10 Excellent

Justin

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 14 nuits en février 2022

10/10 Excellent

Jérôme

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2022

8/10 Bien

moazzam

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very good hotel
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de La Cigale Hotel, Doha le 22 févr. 2020
Dear Moazzam, Warm greetings from La Cigale Hotel, Doha! Thank you for taking time to share your positive comments regarding our property. I am delighted that you had a wonderful experience with us. At La Cigale Hotel, Doha, we always strive to exceed the expectations of our guests and I’m glad that it reflected on your stay. Your review is very important as it inspires us to do much better. Thank you and we look forward to welcome you again on your next visit to our hotel. With kind regards, Firas Sharrouf Interim General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en février 2020
Réponse de La Cigale Hotel, Doha le 22 févr. 2020
Dear Valued Guest, Warm greetings from La Cigale Hotel, Doha! Thank you for taking time to share your perfect rating of our property. I am delighted that you enjoyed your stay with us. At La Cigale Hotel, Doha, we always strive to exceed the expectations of our guests and I’m glad that we met yours. Your rating is very important as it inspires us to do much better. Thank you and we look forward to welcome you again on your next visit to our hotel. With kind regards, Firas Sharrouf Interim General Manager

8/10 Bien

Mark

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Needs to modernise, but still a decent choice
Dated hotel, but very clean and comfortable room. Staff were very friendly.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de La Cigale Hotel Doha le 5 févr. 2020
Dear Mark, Warm greetings from La Cigale Hotel, Doha! Thank you for taking time to share your positive comments regarding your stay at our property. I am delighted that you had a wonderful experience with us. At La Cigale Hotel, Doha, we always strive to exceed the expectations of our guests and I’m glad that it reflected on your stay. Your review is very important as it inspires us to do much better. Thank you and we look forward to welcome you again on your next visit to our hotel. With kind regards, Firas Sharrouf Interim General Manager

10/10 Excellent

JAMES

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent Hotel
Friendly and helpful staff, good selection of restaurants to eat, great facilities.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de La Cigale Hotel Doha le 5 févr. 2020
Dear James, Warm greetings from La Cigale Hotel, Doha! Thank you for taking time to share your positive comments regarding your stay at our property. I am delighted that you had a wonderful experience with us. At La Cigale Hotel, Doha, we always strive to exceed the expectations of our guests and I’m glad that it reflected on your stay. Your review is very important as it inspires us to do much better. Thank you and we look forward to welcome you again on your next visit to our hotel. With kind regards, Firas Sharrouf Interim General Manager

10/10 Excellent

Fred, California

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The Swiming pool and recreational areas. Very nice dinning areas and the food.
Séjour de 3 nuits en janvier 2020
Réponse de La Cigale Hotel Doha le 5 févr. 2020
Dear Fred, Warm greetings from La Cigale Hotel, Doha! Thank you for taking time to share your positive comments regarding your stay at our property. I am delighted that you had a wonderful experience with us especially highlighting your superb dining experience. At La Cigale Hotel, Doha, we always strive to exceed the expectations of our guests and I’m glad that it reflected on your stay. Your review is very important as it inspires us to do much better. Thank you and we look forward to welcome you again on your next visit to our hotel. With kind regards, Firas Sharrouf Interim General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en décembre 2019
Réponse de La Cigale Hotel Doha le 5 févr. 2020
Dear Valued Guest, Warm greetings from La Cigale Hotel, Doha! Thank you for taking time to share your rating of our property with regards to your stay. I am delighted that you provided us a decent score. However, I do hope we get to hear more from you regarding your actual experience so we know if we meet your expectations and and learn from you where and how else we can improve our service. Your rating though is very important as it inspires us to do much better. Thank you and we look forward to welcome you again on your next visit to our hotel. With kind regards, Firas Sharrouf Interim General Manager

10/10 Excellent

ibrahim halil

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2019

10/10 Excellent

John

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
If any hotel deserves five star, this one does!!
I travel on business and leisure for long periods of the year. This hotel without doubt is first class. Service, food, and the gym facilitties are simply incredible.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Catherine le 31 oct. 2019
Thank you for your kind compliment, It is always our pleasure to provide a quality service and exceed our guest satisfaction.

10/10 Excellent

WEI TING

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en septembre 2019
Réponse de Steve- Reservations le 16 oct. 2019
Dear M/M Ting, Thank you for your review it is highly appreciated. We do hope to welcome you again in the near future.

8/10 Bien

Amer, London UK

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel is dated and the team are good and helpful
Séjour de 3 nuits en avril 2019

8/10 Bien

Mohamed

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
it was ok the place i nice, but i forgot my air pod at the room and when i called them after i checked out the denied having them at the hotel which really annoyed me.
Séjour de 5 nuits en mars 2019

10/10 Excellent

Mira

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Perfect We liked it so much, Thank you for everything!
Séjour de 2 nuits en mars 2019

2/10 Horrible

joe

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté et personnel et service
i liked the location a lot. very poor manager skills.
Séjour de 2 nuits en mars 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Équipements
Séjour de 1 nuit en février 2019

10/10 Excellent

Yussef

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 9 nuits en février 2019
Réponse de Reservations le 3 mars 2019
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en décembre 2018
Réponse de Reservations le 3 mars 2019
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 Bien

Sangbeom

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
호텔 후기
옥상에 Roof TOp Bar도 있어서 좋았어요. 카타르는 술 마실때가 없어서 힘들었었는데, 마실떄가 있어서 좋았고, 시설등 비누부터 하나씩 신경을 많이 썻더라구요...
Séjour de 4 nuits en décembre 2018
Réponse de Reservations le 3 mars 2019
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Stefan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2018
Réponse de Steve - Reservations le 30 oct. 2018
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
One of the best hotels in qatar with the best food definetly.
Séjour de 4 nuits en septembre 2018
Réponse de Steve - Reservations le 30 oct. 2018
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Naim, Beirut

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
All facilities available and location is convenient.
Séjour de 2 nuits en septembre 2018
Réponse de Anwar Aboul Hosn le 3 oct. 2018
Dear Mr. Naim, Greetings from La Cigale Hotel Doha! Many thanks for your positive review; we are glad to hear that you are satisfied. We will be looking forward to seeing you again soon. Best regards, la Cigale Hotel Management