Avis sur Le Massif Hotel & Lodge Courmayeur The Leading Hotels of the World
Le Massif Hotel & Lodge Courmayeur The Leading Hotels of the World
Strada regionale, 38, Courmayeur, Aosta
Avis
8,8
Excellent
9,8/10
Propreté
9,0/10
Personnel et service
8,4/10
Équipements
9,2/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
9,0/10
Écoresponsabilité
Avis
30 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 1 sept. 2023
Dear Guest,thank you very much for your preference and for leaving us your rating.I am looking forward to welcome you back again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
22 févr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en février 2022
Réponse de Fabio Leoni le 24 févr. 2022
Dear Guest,
Thank you for your feedback. I am sorry that you heard some noise coming from another bedroom during the night, as soon as this was reported we took immediate action in order to ensure there would be no further disturbance.
We hope you will choose to stay with us again in the future and look forward to welcoming you back
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
8/10 Bien
Voyageur vérifié
Voyage en famille avec de jeunes enfants
5 mars 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en février 2021
Réponse de Alessandra Ferrara le 23 mars 2021
Cher Hote,
nous vous remercions pour votre commentaire sur l'hotel et le personnel, il est très important pour nous d'avoir un retour d'information sur notre travail.
Nous regrettons beaucoup d’apprendre que vous avez trouvé notre parking et la spa trop chers; il s'agit de deux services que l'hotel offre à ses clients, en plus des activités qui peuvent etre effectuées sur le territoire de Courmayeur et ses environs.
Nous espérons vous avoir encore à Le Massif et de vous conseiller la meilleure expérience. Mes collègues du bureau de réservation et moi-même restons à votre entière disposition.
Nos salutations les plus cordiales.
Alessandra Ferrara
Room Division Manager
10/10 Excellent
DiCola
Voyage en couple
20 sept. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
DiCola
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
6/10 Satisfaisant
Aurélien
18 sept. 2019
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Aurélien
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
10/10 Excellent
maurizio
Voyage en groupe
7 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
maurizio
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Fabio Marigliano le 9 avr. 2024
Dear Maurizio,Thank you for choosing our services and Le Massif as hotel to stay in Courmayeur.We are looking forward welcoming you back.Best Regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
8/10 Bien
Linda
Voyage en couple
2 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Linda
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Fabio Marigliano le 2 avr. 2024
Dear Linda,Thank you for your review and for your feedback.It was our pleasure having you with us and we thank you for choosing Le Massif as your hotel stay in Courmayeur.We are all looking forward welcoming you back.Best regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
8/10 Bien
Annette
Voyage en couple
6 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Annette
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Fabio Marigliano le 7 mars 2024
Dear Annette, Thank you for your feedback and for choosing to stay with us. We're delighted to hear that you found our hotel lovely and our staff great. Your comments about the convenience of our location, the ambiance of our bar, and the quality of our breakfast are greatly appreciated.We apologize for any inconvenience you experienced in our spa. Thank you again for your valuable feedback. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with an even better experience.Kind regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
10/10 Excellent
Briony
Voyage en famille
25 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Briony
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Fabio le 1 mars 2024
Dear Briony,Thank you for taking the time to share your feedback with us. We're delighted to hear that you found our hotel beautiful, enjoyed the great breakfast, and appreciated our lovely staff.However, we regret to learn that the junior suite did not meet your personal expectations in terms of size and the bathroom facilities. We're glad that you found the access to the lift convenient and hope that overall you had an enjoyable stay with us.We appreciate your feedback and hope to have the opportunity to welcome you back in the future for an even more pleasant experience.Warm regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en famille
19 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 5 nuits en février 2024
Réponse de Fabio le 1 mars 2024
Thank you for staying here at Le Massif Courmayeur.We are looking forward welcoming you back soon.Kind Regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
8/10 Bien
David
11 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
David
Séjour de 3 nuits en février 2024
Réponse de Fabio le 1 mars 2024
Thank you for staying here at Le Massif Courmayeur.We are looking forward welcoming you back soon.Kind Regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
8/10 Bien
ALBERTO
Voyage en couple
8 févr. 2024
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
ALBERTO
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Fabio le 1 mars 2024
Thank you for staying here at Le Massif Courmayeur.We are looking forward welcoming you back soon.Kind Regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
10/10 Excellent
Platina
5 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Platina
Séjour de 5 nuits en janvier 2024
Réponse de Fabio le 1 mars 2024
Thank you for staying here at Le Massif Courmayeur.We are looking forward welcoming you back soon.Kind Regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
10/10 Excellent
Andrew
Voyage en famille
30 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Andrew
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Fabio le 1 mars 2024
Thank you for staying here at Le Massif Courmayeur.We are looking forward welcoming you back soon.Kind Regards,Fabio MariglianoGeneral Manager
8/10 Bien
Paula
26 janv. 2024
Paula
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Eduardo Peregrino le 27 janv. 2024
Dear Guest, thank you very much for your stay with us.We are looking forward to welcome you back again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Anjum
14 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
World class hotel
Anjum
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Réponse de Eduardo Peregrino le 27 janv. 2024
Dear Guest,thank you very much for sharing your opinion with us after your stay at Le Massif Hotel!It is with great pleasure that we read your comments and see how much you enjoyed your stay in our hotel!We are looking forward to welcome you back again at Le Massif!Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
4/10 Médiocre
Nick
1 janv. 2024
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
Disappointing
Nick
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 3 janv. 2024
Dear Guest,thank you very much for taking the time to share your opinion with us.We are sorry to hear that we did not manage to meet your expectations.Our guests' comments are very important to us as they allow us to improve our service and offering.Your comments in regards to the food experience has been shared with the Chef and will certainly be taken on board.It would be a true pleasure to welcome you back again in the future and to have a second chance.Best regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
D
31 déc. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Fabulous Hotel and Wonderful Staff
D
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 3 janv. 2024
Dear Guest,thank you very much for taking the time to share your opinion with us.We are delighted to read that you had a fantastic stay at Le Massif Hotel and are looking forward to welcome you back again!Best regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
4/10 Médiocre
Lodovico
3 sept. 2023
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Lodovico
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 14 sept. 2023
Gentile Ospite,la ringraziamo per lasciarci il suo punteggio a seguito del soggiorno presso Le Massif Hotel.Speriamo di poterla riaccogliere quanto prima presso la nostra struttura! Cordiali SalutiCordialmente,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
2/10 Horrible
Maureen
26 août 2023
Maureen
Séjour de 1 nuit en août 2023
10/10 Excellent
Stuart
20 août 2023
Stuart
Séjour de 3 nuits en août 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 1 sept. 2023
Dear Guest,thank you very much for your stay at Le Massif Hotel and for taking the time to leave us your rating.It would be a true pleasure to welcome you back again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Jose
Voyage en couple
19 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Jose
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 21 juil. 2023
Dear Guest,thank you very much for staying at Le Massif Hotel and for taking the time to leave us your feedback.We are very pleased to know that you had a wonderfull experience in your hotel and look forward to welcome you back soon.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Caterina
17 juil. 2023
Caterina
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 1 sept. 2023
Dear Guest,thank you very much for staying at Le Massif Hotel and for leaving us your rating.I am looking forward to welcome you back again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Marko
13 juil. 2023
Marko
Séjour de 4 nuits en juillet 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 1 sept. 2023
Dear Guest,thank you very much for your stay at Le Massif Hotel and for leaving us your rating.I am looking forward to welcome you back again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en famille
8 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Wonderful
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Dear Guest,thank you so much for sharing your comments with us.I'm delighted to read your feedback regarding your recent experience at Le Massif Hotel and to share your kind words with all the team.I trust your soon is fully recovered and look forward to welcome you back soon!Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Marco
2 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Marco
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 4 juil. 2023
Gentile Ospite, La ringraziamo per la sua bella ricezione e per le parole di apprezzamento verso il nostro Team e soprattutto la cucina.Siamo molto felici che lei abbia apprezzato il suo soggiorno a Le Massif Hotel e speriamo di poter accogliervi di nuovo molto presto!Cordiali saluti,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
marcos, Dubai
1 juil. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
marcos
Séjour de 2 nuits en juin 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 2 juil. 2023
Dear Guest,Thank you very much for your review.Your opinion is very important for us!I look forward to welcome you in the near future.Kind regards,Eduardo Peregrino
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage d’affaires
7 avr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Ottimo albergo da tornare
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en mars 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Gentile Ospite, La ringrazio per aver scelto di soggiornare presso Le Massif Hotel oltre che per la Sua graditissima recensione. Nella speranza di ospitarla nuovamente in futuro, colgo l'occasione per porgere i miei cordiali saluti, Eduardo Peregrino General Manager
10/10 Excellent
Brendon
28 mars 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
One of the best hotel experiences I've had!
Brendon
Séjour de 3 nuits en mars 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Dear Guest,thank you very much for staying at Le Massif Hotel and for taking the time to leave us your opinion.It's a true pleasure to read your review and to confirm that you had a great time with us. Your comments have been shared with all the team.I'm looking forward to welcome you back again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Ben
Voyage en groupe
6 mars 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Ben
Séjour de 4 nuits en février 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Dear Guest,thank you very much for your rating!I look forward to welcome you back again.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Roman
Voyage en famille
24 févr. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Roman
Séjour de 5 nuits en février 2023
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Dear Guest,thank you very much for staying at Le Massif Hotel and for taking the time to leave us your opinion.I look forward to welcome you again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
8/10 Bien
Tuomo
1 janv. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hyvä, mutta ei ihan 5 star
Tuomo
Séjour de 5 nuits en décembre 2022
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Dear Guest,thank you very much for your comment in regards to your stay with us.It's a pleasure to read your feedback and to confirm that overall you had a very positive experience with us.I look forward to welcome you again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
ryan
Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
30 déc. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
ryan
Réponse de Eduardo Peregrino le 30 déc. 2022
Dear Guest,Thank you very much for your feedback and for staying at Le Massif Hotel & Lodge!I’m very pleased to read that you had an excellent time with us!We appreciate your suggestions about the pre-arrival support and will of course take it as an improvement for the future.We look forward to welcome you back soon again!Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
8/10 Bien
Melisa
11 sept. 2022
Melisa
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Réponse de Eduardo Peregrino le 15 juil. 2023
Dear Guest,thank you very much for your rating.I look forward to welcome you again in the near future.Kind regards,Eduardo PeregrinoGeneral Manager
10/10 Excellent
Jerry
19 juil. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jerry
Séjour de 2 nuits en juillet 2022
Réponse de GM le 21 juil. 2022
Dear Mr Jerry,
thank you for your review.
I have shared your feedback with all the Staff.
Looking forward to welcoming you back here at Le Massif.
Kind regards
Diego Cusin
General Manager
Le Massif Courmayeur
8/10 Bien
Sami
10 juil. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sami
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
10/10 Excellent
Joakim
5 juil. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Joakim
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de GM le 21 juil. 2022
Dear Mr Joakim,
thank you for your kind review.
Looking forward to welcoming you back.
Best regards
Diego Cusin
General Manager
Le Massif Courmayeur
10/10 Excellent
Erik
Voyage en groupe
21 mars 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Erik
Séjour de 4 nuits en mars 2022
Réponse de Fabio Leoni - General Manager le 22 mars 2022
Dear Erik,
Thank you for your very kind feedback following your recent stay at Le Massif Courmayeur.
It is such a pleasure to hear you've had a wonderful experience and you appreciated all of our services and facilities.
IWe hope to have the opportunity to welcome you back very soon!
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
10/10 Excellent
ralph
Voyage en couple
19 févr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
ralph
Séjour de 2 nuits en février 2022
Réponse de Fabio Leoni le 24 févr. 2022
Dear Ralph,
Thank you for your very kind comments and we look forward to welcoming you back to Le Massif Courmayeur!
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
10/10 Excellent
Hajir
Voyage en famille
18 févr. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Suverent hotell
Hajir
Séjour de 3 nuits en février 2022
Réponse de Fabio Leoni le 18 févr. 2022
Dear Hajir,
Thank you for your kind feedback and we look forward to welcoming you back very soon to Le Massif Courmayeur!
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
8/10 Bien
Voyageur vérifié
31 janv. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en janvier 2022
Réponse de Fabio Leoni le 18 févr. 2022
Dear Guest,
Thank you for your kind feedback and we look forward to welcoming you back very soon to Le Massif Courmayeur!
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
8/10 Bien
Voyageur vérifié
11 janv. 2022
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Lots of potential, but no customer service
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en janvier 2022
Réponse de Fabio Leoni le 18 févr. 2022
Dear Guest,
Thank you for your feedback following your recent stay with us.
I am sorry to hear that certain aspects of your experience did not entirely meet your expectations and please accept our apologies for any inconvenience we may have caused.
We've taken your feedback on board and will work with the team in order to improve in the required areas.
Just to clarify, breakfast is served from 07:30am to 10:15am and we do have a variety of bedrooms to suit everybody's personal needs, therefore please do not hesitate to contact us ahead of your next booking, in order to identify the one that meets your expectations,
We look forward to welcoming you back very soon.
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
6/10 Satisfaisant
Voyageur vérifié
13 déc. 2021
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en décembre 2021
Réponse de Fabio Leoni le 14 déc. 2021
Dear Guest,
Thank you for your feedback, I have shared your comments with the team in order to improve the level of service we offer to all of our guests.
Kind regards,
Fabio Leoni
General Manager
10/10 Excellent
Eugenio
13 août 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dal mare al monte
Eugenio
Séjour de 2 nuits en août 2021
Réponse de Fabio Leoni le 14 août 2021
Gentile Sig. Eugenio,
Grazie per il suo feedback in seguito al suo soggiorno presso Le Massif Courmayeur.
Siamo lieti di constatare che la vostra visita sia stata particolarmente piacevole e speriamo di potervi riaccogliere al più presto presso la nostra struttura.
Cordiali Saluti,
Fabio Leoni
General Manager
Le Massif Courmayeur
6/10 Satisfaisant
irene
17 mars 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Disappointed
irene
Séjour de 2 nuits en mars 2021
Réponse de Alessandra Ferrara le 23 mars 2021
Dear Irene, we thank you for your appreciation for our cooking, the Chef and his staff have been informed and they will definitely consider your comment regarding the portions.
We are very sorry to learn how the room did not meet your expectations and we hope to have the chance to suggest you the best accommodation on the occasion of your next stay at Le Massif. Me and my colleagues at the booking office will be at your complete disposal.
Looking forward to welcoming you soon, our best regards.
Alessandra Ferrara
Room Division Manager
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
17 août 2020
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en août 2020
10/10 Excellent
Fredrik
Voyage en famille
10 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mycket fint hotell!
Fredrik
Séjour de 6 nuits en février 2020
10/10 Excellent
Sophia
Voyage en famille, Voyage en groupe
4 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Top hotel
Sophia
Séjour de 3 nuits en février 2020
10/10 Excellent
Steve, Bristol
Voyage en groupe
1 mars 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Steve
Séjour de 4 nuits en février 2020
10/10 Excellent
Kjetil
Voyage en famille
29 févr. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Kjetil
Séjour de 4 nuits en février 2020