Balcon

Avis sur Hotel Royal

Hotel Royal
10 Elwy Street, Cairo

Avis

5,6
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 12 avis sur 109." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 28 avis sur 109." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 20 avis sur 109." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 20 avis sur 109." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 29 avis sur 109." "

5,6/10

Propreté

6,4/10

Personnel et service

4,6/10

Équipements

5,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

Avis

10/10 Excellent

khaled ibn walid

Hotel tres calme
Tres bon hotel
Séjour de 2 nuits en septembre 2018

6/10 Satisfaisant

nacimiento, paris

Les points forts : Propreté et personnel et service
Hôtel bien situé
Hôtel bien situé, personnel agréable. Chambre propre. Bon rapport qualifié/ prix. Quartier calme.
Séjour de 10 nuits en décembre 2017

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A éviter
Très décevant. Personnel désagréable. La réception ne nous a pas envoyé la navette demandée pour arriver de l'aéroport. La chambre n'est pas du tout conforme aux photos. L'"hôtel" est en fait un appartement bruyant ou les chambres donnent directement sur la réception ou des gens parlent sans cesse et à toute heure du jour et de la nuit. La propreté n'est pas du tout de mise. Le personnel va chercher a tout prix a vous vendre des excursions bien en dehors des prix réels et à plusieurs reprises. Le petit déjeuner est très basique. Les salles de bains sont insalubres. Le taxi que nous avons commandé pour repartir en direction de l'aéroport s'est engagé sur l'autoroute avec un pneu crevé, nous avons du faire du stop sur l'autoroute à 5h du matin pour terminer notre séjour. Bref, n'hésitez pas à aller en Égypte pour visiter mais ne résidez surtout pas dans cet "hôtel" !
Séjour de 5 nuits en novembre 2017

6/10 Satisfaisant

lamine, tunis

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon emplacement
Les chambres donnent sur la reception ; la nuit le personnel regarde des films sur l’ordinateur sans se soucier des clients qu’il se reposent..... Matelas du lit très usé on sent tous les ressorts.
Séjour de 1 nuit en novembre 2017

8/10 Bien

Nadia

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service

2/10 Horrible

guelamine, g

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
voleur
maman de 4 enfants 7ans 9 ans 4ans et un bebe de 2 ans aon mon arriver apres mavoir dit que ma chambre serai prete dans 5 min on m'a dit désolée l'hôtel est complet alors que j'avais réserver 5 jours avant donc on me dit qu'on va me recrediter mon argent sur ebookers chose qui n'a pas était faite . déçu je repars du Caire avec mon mari mes 4 enfant et ma valise en taxi merci ebooker 0 sur 20

4/10 Médiocre

Soufi, France

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Lits inconfortables
La réalité ne coresspond pas à l'offre. La qualité du service est décevante. Lits dures et inconfortables. Accès et accommodation proche du centre ville.

4/10 Médiocre

ROUGER, FRANCE

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
chambres propres
L'hôtel n'est pas très facile d'accès mais il est bien situé dans le centre ville.Le prix des chambres correspond à la prestation, les réceptionnistes sont de bons services, la femme de ménage est qualifiée, le petit déjeuner est correct, l'environnement est un peu sale au niveau de la rue et l'entrée ainsi que la cage d'escalier mériteraient d'être repeintes ....

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hotel décevant...
Ne pas se fier au site internet de l'hôtel...les photos sont anciennes car l'hôtel ne ressemble plus du tout à cela!! Chambres sales et non entretenues.....

2/10 Horrible

Balqis Saeed Mana

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 14 nuits en novembre 2019

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
3 single Bett für 5 Reisenden.kein fenster,kein stuhl,kein tisch.sehr sehr eng toilette.jedes mal muss man anrufen und dann kriegt mann 1 rolle toiletten papier.im frühstück wird übrig brot vom anderen gästen zu nächsten gast gegeben
Séjour de 14 nuits en juin 2019

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 6 nuits en décembre 2018
Réponse de Hotel Royal le 8 janv. 2019
Dear Royal Guest, Thank you very much for staying at Royal Hotel and for sharing your experience with other travelers. We are very sorry to hear that you were less than satisfied during your stay, which is not something we are known for. As you can see from our other reviews, we pride ourseleves in providing great customer experience and we'd like to do the same for you.  if you give us a chance and visit us again on your next trip to Egypt, we will completely make it up to you We value our customers opinions and would like to thank you for bringing this to our attention.

6/10 Satisfaisant

サーミー, 東京

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
部屋が広いので空調が効かない。12月に泊まったが寒かった。ホットシャワー、バスタブが有る。コンセントは形状が日本と違うので使う予定の人はアダプターを使用しよう。ドライヤーは無い
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Réponse de Hotel Royal le 8 janv. 2019
Dear Royal Guest, Dear Royal Guest , Thank you very much for staying at Hotel Royal and for sharing your experience with other travelers. We are very sorry to hear that you were less than satisfied during your stay, which is not something we are known for. As you can see from our other reviews, we pride ourseleves in providing great customer experience and we'd like to do the same for you.  if you give us a chance and visit us again on your next trip to Egypt, we will completely make it up to you We value our customers opinions and would like to thank you for bringing this to our attention.

10/10 Excellent

Fabiola

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I arrived early morning for check in but the room was not available until 1 pm. They took good care of me, welcomed me with breakfast and allowed me to leave my luggage while I went out. When I arrived the room was not still available and since I was extremely exhausted they arranged me to go to another hotel (Capital Hotel) part of their properties and they were very nice and welcoming too. Thank you for going the extra mile and taking care of me the last day of my amazing vacation in Egypt
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de Hotel Royal le 8 janv. 2019
Dear Fabiola, Thank you very much for taking time to write such a great review, Hearing that you enjoyed your stay in Royal hotel is the best thing we could hope for! We were very happy to assist you during your stay, and hope to see you again in your next trip to Egypt. Thanks again.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en novembre 2018
Réponse de Sarah le 21 nov. 2018
Our Dear Guest, Thank you very much for staying at Hotel Royal and for taking time to write a review. While we wish, you had a better experience. If you give us a chance to earn back your trust, I would be happy to make your reservation personally and and see to it that you enjoy the experience that so many of our guests have grown so fond of. Hope you consider us on your next trip to Egypt. Best Regards,

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
the receptionist eli was a very bad host never again
Séjour de 4 nuits en octobre 2018
Réponse de Sarah le 16 nov. 2018
Our dear guest, We’re sorry to hear of your less than satisfactory experience and hope you will accept our sincerest apologies. We value our customers opinions and would like to thank you for bringing this to our attention. We would like to make things right, Hope you consider us in your next trip in Egypt

8/10 Bien

Zahra

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
زهراء
مقبولة
Séjour de 1 nuit en août 2018

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service
我的房间,估计看我是网上支付的。分配到一个房子。早餐很简陋。对我的态度很冷淡。订车服务 早晚给我报价不是一个价。图便宜 选择了这里。除了第一天早上一个女士服务很周到之外 大半夜那个男服务员敲开我门 找我要钥匙,太无理
Séjour de 1 nuit en août 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté
Not too bad!
Séjour de 2 nuits en juillet 2018

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Really good hotel for the price. Is in the center of downtown. The staff is awesome people. They make you feel like family. The outside is not much to look at but considering the price you pay, you get more for your money. Not only do they provide breakfast but as a courtesy they cooked dinner for my boyfriend and I our last night there. BEBO was a wonderful host.
Séjour de 5 nuits en mars 2018

2/10 Horrible

Abdullah

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
لا يمكن الوثوق فيه،مواعيد حجز كاذبة ولا مبالة سيئة
Never trust their booking I paid online for my room and when I reached it was already booked for someone else , not only that but also there is not an empty room for a me ( some one who has alredy paid for them) They kept me at the reception (with my bags!) For ½ hour apparently And then decided to send me to another hotel !!!!! I wloud never ever go there again
Séjour de 1 nuit en janvier 2018
Réponse de Sarah le 21 nov. 2018
Dear Mr Abdallah, Our Dear Guest, Thank you very much for staying at Hotel Royal and for taking time to write a review. While we wish, you had a better experience. If you give us a chance to earn back your trust, I would be happy to make your reservation personally and and see to it that you enjoy the experience that so many of our guests have grown so fond of. Hope you consider us on your next trip to Egypt. Best Regards,

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The hotel was so unexpected! We didn't even get the room we booked online, it didn't exist! Some of the staff were nice and welcoming, but the hotel is so old and dirty, everything was falling apart, the closets, the ceiling, the bathroom, even the windows were firmly closed except the one in the bathroom, where we could see the terrible view of garbage underneath us in the void between the two blocks. They even hung the washed towels over the window facing the garbage. The internet was terrible and there was no signal for our phones, the staff took 3 days to change a lightbulb so we had to open our flashlights to see (night and day).
Séjour de 4 nuits en janvier 2018

8/10 Bien

Philip

Les points faibles : Propreté
You get what you paid for.
الفندق موقعه ممتاز، في وسط البلد، بدقيقتين كل شي حوليك. و هو عبارة عن غرف موجودة في طابق من عمارة، المدخل ابدا لا يدل انه فندق، و الغرف مش بالزيادة، لكن الموظفين ممتازين، بساعدوا مرحين ، لشخص حابب يزور القاهرة، و ما يتمصرف على الإقامة فهو ممتاز، لكن لاجواز أو عائلي لا يصلح. في ازعاج بالليل، من الشارع، و الحمام فاتح على الغرفة. بشكل عام انا انبسطت، بالنسبة للتكلفة و الخدمة، فهو جيد، لكن مش فندق بمعنى الفنادق العالمية.
Séjour de 1 nuit en janvier 2018

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Not satisfied
I came here at the middle of the night and they said they don't have a room and they would transfer me to a different hotel nearby.
Séjour de 2 nuits en janvier 2018

4/10 Médiocre

Megan, San Diego, CA

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
No towel racks, No TP refills, No Hangers
We booked our hotel online for the Hotel Royal, but when our airport transfer picked us up from Cairo International, he told us that the owners just opened a new hotel, Capital Hotel and that our room had been changed to the new hotel (very close to the old). No problem, but we booked a suite and were only given a standard room. The hotel staff was nice, however. Onto the bad: There are no towel racks in the room. You are given only bath towels, we had to ask for an additional towel for the bathroom. You cannot hang your towel anywhere to dry (again, no towel racks). Internet only worked ~75% of the time Toilet would flush and then make loud, screeching noises for about 2 minutes. We "saved flushes" whenever appropriate. The hotel is not on Google Maps, so good luck with your Uber request or trying to find your way around. Luckily, it has a red & white awning that is quite distinctive, so you can usually find your way back, but nobody knows the hotel exists. Had to extend 1 night and the price changed from $20 to $30 per night. Sucks.
Séjour de 6 nuits en janvier 2018

2/10 Horrible

Pablo , San Jose, Costa Rica

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Busqué otro hotel y salí inmediatamente de ahí.
No reserven ahí. Las fotos se ve bonitas pero son completamente falsas, la realidad es otra. Desafortunadamente no tomé fotografías que testifiquen lo que digo.
Séjour de 3 nuits en janvier 2018

6/10 Satisfaisant

Sam

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
In a good location but nothing else is great
We stayed here only for a day so it was not that big problem but it was a bit disappointing. It is great to walk to different places in downtown but the hotel itself is in a deserted alley where cars can't go. The view from the balcony was of the same deserted alley and nothing to write home about. Towels and linen were damp and the bathroom door wouldn't close. The staff though was helpful and they did what they could given the circumstances.
Séjour de 1 nuit en décembre 2017

10/10 Excellent

Geoffrey

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en décembre 2017

2/10 Horrible

chong

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
最差劲的一次入住,因为根本没住进去
这次入住真的是最差劲的一次,首先我们是晚上八点多到的,但已经在网上提前交过钱了,到了之后先让我们等着,因为刚到开罗也是入住的这家,当时我忘记在网上已经付过钱的事,所以有交了一次,后来过了两天我星期这件事就找服务人员说应该退给我钱,当时是退了,可过后又打电话说第一天的时候就退给我钱了,这个我真记不得了,就说那等见面再细说,18号晚上我回去了一次,当事人不在,其他人在还跟我说这件事情已经解决了,我当时是要求看监控的,但他已经说解决了那我以为他们已经查清楚了,结果这次入住的时候让我先把退的钱还回去,然后再说别的,并把当事人也叫来了,那我说那就看监控吧,结果跟我说他们的监控只能保存三天,现在看不了,只能让我交钱,那我就问他们看了么,结果他们也没看就凭印象就让我交钱,而且也告诉我今晚没有给我留房间,在其他酒店里,不交钱就不带我们去,僵持了两个小时,我也累了,就把钱给他了,另一家酒店条件跟他家差不多,然这种违约行为应该怎么算呢,也希望好订网能给我个交代。
Séjour de 1 nuit en octobre 2017

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
leuk, simpel hotel, niet te veel van verachten.
schoon eenvoudig en heel aardig personeel. een eenvoudig maar vers ontbijtje
Séjour de 2 nuits en octobre 2017

2/10 Horrible

monica, yuma

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Horrible experience
The rooms are nothing like they post on the internet. The A.C. was not working the rooms were dirty. Every thing was a fake. I will never never reserve with them again. Horrible service.
Séjour de 7 nuits en octobre 2017

8/10 Bien

Bronwen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Staff were all very friendly and helpful. The young lady who serves breakfast is especially nice. Room big and comfortable with a lively warm shower.
Séjour de 4 nuits en octobre 2017

4/10 Médiocre

Abdul Mirza, Cairo city, Egypt

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
No facilities provided as mention on internet.
Very bad experience. No transportation provided as promised. We were Forced to use public transport from airport to hotel and hotel to airport. An additional money were asked for devices. In breakfast we have to buy our own eggs. We stayed 4 days but room was never cleans neither bad sheet or trowel changed. We need to get our ow toilet tissue from facilities. We left with no choice but to stay once full payments were done. Internet service was very bad, there was weak coverage in side the room, to use WiFi we need to sit out side the room in lobby. It was not advisable for our females. You need to investigate before listing such type of hotels, its not a low rate, its about not fulfilling commitment as mention online booking such as: WiFi, decent breakfast or shetter sevice. It was noticed that other people were disappointed due to the same. It will damage Expedia image and trust. I am sure you will do the needful. Thank you for asking.
Séjour de 4 nuits en septembre 2017

6/10 Satisfaisant

ok for 10 usd, Colorado USD

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et confort de la chambre
Good for 10 usd
The room Is ok, needs More cleaning, bath dirty. staff helpfully Outside very ugly and scary Air conditioning ok Breakfast simple ok The bath courtine was broken and dirty sheets Not cleaning, but for 10 usd Is ok Close to Cairo museum and Quiet zone
Séjour de 2 nuits en juin 2017

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
you will never find friendlier more helpful staff
Wasn't sure at first but then really settled in. The hotel is located in a pretty good location for shopping or site seeing trips. Sitting back a bit from the main streets made this a much quieter location. The staff was very friendly and helpful. You will never feel more welcome anywhere. Met some very nice fellow travellers and enjoyed sitting around in the morning sharing information about home life, other countries travelled or just the days plans. We had a wonderful Utime and will miss the staff and friendly travellers we met each day forward

4/10 Médiocre

smaily, Japan,Tokyo

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
湯船で選んだのに、、
旅行中の身体の癒しを求めて湯船有りのホテルで値段に見合う所を探しました。 が、実際行くと栓が壊れてて、言うと明日直すよって言いながら直してくれませんでした。。私が英語堪能で無いため何度も伝えるのも億劫になってしまったのですが、直しててほしかったです。 また、ネット決済に気付かず、現地で支払ってしまいました。それをすぐ教えてくれたのは信用できて良かったのですが、その後の返金が言った期日には持ってきてくれなかったりルーズな感じもあります。 従業員さんのお人柄自体に悪い印象は無かったからこそ残念でした。 部屋は少し照明暗めなので、何かをするには適してないと思いますが、ゆっくり休むだけならいいかもしれません。
キングサイズベッド
お風呂 ドア開け閉めバンバン鳴りました
テラス有り (ドアちゃんと閉まりません)

2/10 Horrible

Sophie, Leipzig

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Keine Zimmer frei trotz vorheriger Buchung, Bezah.
Ich und meine Begleitung kamen vom Flughafen Kairo ins Hotel Royal. Der Mann am Empfang sprach gut Englisch und spielte die ganze Zeit am Handy. Ich gab ihm meine Buchungsbestätigung. Es passierte nichts. Auf meine Fragen antwortete er nicht. Nach einer Stunde warten erfuhren wir nach eindringlichem mehrfachen Fragen, dass es keine Zimmer mehr gibt. Wir waren geschockt. Es gab keinerlei Service. Meine Familie musste uns von Deutschland aus ein anderes Hotel besorgen. Als ich ihn fragte, wie ich jetzt mein Geld zurück bekomme, gab es auch keine Antwort. Das war extrem unverschämt. So etwas haben wir noch nie erlebt. Wir haben uns so geärgert. Wer sich Ärger sparen will sollte nicht in dieses Hotel gehen! Keinerlei Weiterempfehlung! Zusätzlich war das Hotel allein im 'Empfangsraum' herunter gekommen.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

2/10 Horrible

Daniel

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hotel super simples!
As fotos estão muito melhores do que o lugar realmente é. Fiquei bem decepcionado quando cheguei e vi ao vivo. O único fator positivo a meu ver foi a localização.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

6/10 Satisfaisant

yeonghyun

Cairo Hotel
not too bad

4/10 Médiocre

Carlos

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Las camas son malisimas, se sienten todos los resortes, es imposible dormir ahí, te levantas al día siguiente como si no hubieras dormido y con dolor de espalda

8/10 Bien

Tammy

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

2/10 Horrible

ALI

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
لا يوجد مصداقية في التعامل
لا انصح احد بالذهاب الى هذا الفندق ، كان يجب ان استلم الغرفة الساعة الثانية عشرة لكنهم سلموني الغرفة الساعة الثامنة مساء بسبب الصيانة لا يحترموا مواعيد حجز الزبائن

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
سئ جدا
اقامه غير مريحه

4/10 Médiocre

paula

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
podría ser mucho mejor de lo que es
No tiene nada que ver con las fotos de la pagina web o lo que estan publicada. La verdad no me gusta nada, pero dentro de ese precio es aceptable. Es un sitio para dormir, duchar y salir. Wifi muy mal, ya que los empleados estan alli viendo videos, musica y mucho jaleo y ruido por parte de ellos hasta muy tarde de la noche. La chica que trabaja de limpiadora y que prepara los desayunos muy simpática. No ayudan con subir y bajar los equipajas si no hay propinas.

6/10 Satisfaisant

ANNING

8/10 Bien

Farihan Padilla

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location, clean and comfortable
breakfast was good, near to shops, restaurant easy to get around, 15mins walk to Egyptian Museum, 18mins walk from Ramses Cairo Railway Station

2/10 Horrible

Hani

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
فندق لايوفي بعيده مع الزائرين
حجزكم جدا ممتاز وسريع ولكن الفندق سيء جداً بسبب عدم توفير الغرفة المحجوزة شكراً لحرصكم وتعاونكم دمتم بخير