Piscine extérieure, chaises longues

Avis sur Reef Palms Motel

3.5 out of 5
Reef Palms Motel
41-47 Digger Street, Cairns North, QLD

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 343 avis sur 777." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 294 avis sur 777." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 103 avis sur 777." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 27 avis sur 777." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 10 avis sur 777." "

8,6/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

7,6/10

Équipements

8,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,6/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Christiane

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Laverie avec paiement en carte de crédit Super pratique Environnement agréable proche de l’esplanade
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Reef Palms le 21 août 2023
Dear Christane, Thank you for your feedback. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you even better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

8/10 Bien

Christiane

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Machine lave linge sèche linge avec paiement carte très pratique
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Reef Palms le 21 août 2023
Dear Christiane, Thank you for your feedback. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you even better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

10/10 Excellent

Valerie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Reef Palms le 10 août 2023
Dear Valerie, Thank you for your feedback. Thank for the very positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Cleanliness could be improved. Staff not helpful at reception desk. Avoid breakfast.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018
Réponse de Mick le 14 déc. 2018
I'm sorry your experience was not quite what you expected. We pride ourselves on the helpfulness and friendliness of our staff and it show on our reviews. Also if the breakfast was not to your standard we would have been happy to rectify this at the time had we known.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel sympa avec chambres spacieux rénovées récemment. Il y a une piscine extérieure, mais en été l’eau est trop chaude ! Ma chambre n’était pas très bien nettoyée quand je suis arrivé.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Moyen
Nuit étape. Bonne localisation : environ 10 min de l'aéroport et 1 ou 2 blocks de la plage. Accueil en heures de nuit (23h) : décevant 1. Consignes envoyées en email pour réceptionner les clefs dans la boite sécurisée à l'extérieur : pas pratique lorsque l'on est en roaming hors de prix... 2. La personne de l'autre côté de la porte qui vous voit et qui accepte au bout de la 3ieme fois de vous ouvrir ... Chambre propre et spacieuse, mais hôtel âgée d'au moins une vingtaine d'années et celà se voit. Chambre "has been", climatiseur d'un autre âge, déco idem... Petit déjeuner sans intérêt et plus que basic. À noter : Comme tous les hôtels du secteur : juste sous le couloir de l'aéroport - les avions étant en descente à basse altitude des les premières heures de la matinée. Piscine : non testée / vue. Conclusion : on en a pour son prix et encore c'est limite...
Séjour de 1 nuit en octobre 2018
Réponse de Management le 23 oct. 2018
Hi Moyen, Thank you for taking time to fill out a review. It is correct we are not a 24 hour reception but our guests have never had an issue with our after hours lock box and our managers are always available via the managers mobile for any special needs after hours. It's a shame you found us expensive as our prices are extremely competitive and our facilities quite extensive in comparison to other 3.5 star motels in the region. Again, thank you for taking the time to give us your feedback.

10/10 Excellent

Nicolas

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Personnel très accueillant et serviable.
Séjour très agréable. Le personnel de l'hôtel est sympathique. À l'accueil on vous propose plein d'activités à des prix intéressants. Ambiance familiale.
Séjour de 5 nuits en août 2018
Réponse de Management le 23 oct. 2018
Thanks for the great rating Nicolas!

8/10 Bien

Laurent

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Pleasant motel near beach and action
Pleasant and well equiped motel at a walking distance to beach and city action. Pool is super. Staff is very nice and helpful.

8/10 Bien

Johnny, Besançon

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Good hollydays in Cairns
Bon hôtel proche centre (25mn à pied ) Très bon service bien que l'hôtel soit un peu vieillissant.

8/10 Bien

Johnny, Besançon

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Agréable séjour à Cairns
A 25 mn à pied de l'esplanade de Cairns, bon rapport qualité prix bien qu'un peu vétuste mais personnel très à l'écoute et serviable.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Caîrns
Magnifique séjour à Caîrns

8/10 Bien

Michel, Toulouse

Les points forts : Propreté
Une certaine déception
Hotel bien tenu intérieurement, propre, bien équipe, (attention à l'annonce par Hotels.com de la présence d.une cuisiniere qui en réalité n'existe pas). Nous avons quand même ete surpris de nous voir attribuer l'appartement d'angle du rez-de-chaussée, face à une palissade et un recoin un peu dépotoir, alors que notre réservation datait de 4 mois, qu'elle etait de 7 jours, alors que la quasi-totalité des passages sont de 2 ou 3 Jours. Nous avons fait la demande de changement pour monter en étage, on nous en a donné possibilte pour 30 dollars de frais de ménage, ce que nous avons refusé, car vu la duree du sejour il n'Y avait pas plus d'entretien que pour les autres apparts qui voient défiler 3 clients différents pendant cette Meme période. A signaler aussi que l'appartement n'offrait qu'un petit frigo top sans compartiment pour produits congelés ou glaces. En somme ces points négatifs nous ont decus car nous n'avons pas eu la prestation en rapport avec notre réservation par Hotels.com

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Aucune isolation phonique entre les chambres
Emplacement correct, voiture recommandée pour aller dans le centre. Chambre et cuisine correctes, salle de bain récente. Chambre très sombre au rdc, mieux en étage et "côté mer". Autre bémol : on entend très bien les voisins, donc tout dépend sur qui on tombe. Ça peut totalement gâcher le séjour. Bref, il y a bien mieux à Cains.

8/10 Bien

Guy1728, La Rochelle

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel très convenable.
Nous n'avons eu qu'à nous féliciter du choix de cet hôtel la seule fausse note est la proximité de l'aéroport et sa position sous la trajectoire des peu nombreux avions lors de leur atterrissage. Cela n'est pas très gênant compte tenu de la modeste fréquentation de vols sur cet aéroport au moins à la période ou nous y avons résides.

4/10 Médiocre

Patricia

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room smelt dirty and there were heaps of flies in the room shower wasn't cleaned properly mould on the curtains floors not cleaned properly. I needed to spray perfume to disguise the smell. I am glad it was only for 1 night.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Melanie

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Loy, the desk manager was very helpful. He gave us a ground floor room when he learned of my husband’s disability. He also recommended a nearby restaurant, and called a previous hotel in an attempt to find a lost item.
Séjour de 1 nuit en avril 2024

2/10 Horrible

Lucy

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Room was absolutely filthy. Thick layers of dust on everything bathtub and shower had black hairs all over.
Séjour de 4 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Sarah

Voyage en groupe
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Be aware that checkin ends early; though they tried to give us late checkin information, we didn't get it because we didn't have data. Room was nicer than we thought it might be, but dishes have to be cleaned manually and that was a pain when we had to leave at 4am to get our flight.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Reef Palms le 14 avr. 2024
Thank you for your review. Our reception opearing hours are clearly stated on all booking sites and in the welcome email that guests receive after making a reservation.It is important that when booking , guests should provide contact information such as a valid email and/or a local phone number and guests need to make sure that they can be contacted if required.

8/10 Bien

Brent, Glendon

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Although the motel is aged a bit it has clean & spacious rooms. The Staff is friendly and informative. The area is safe, quiet & easy walking distance to the Esplande. Once on the Esplande it is a nice walk along the ocean to many shops, restaurants & the Marina
Séjour de 5 nuits en février 2024
Réponse de Reef Palms le 14 avr. 2024
Thank you for your review.

2/10 Horrible

David

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en février 2024

6/10 Satisfaisant

Brenda

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Confort de la chambre
Great service but faulty air conditioner
The room was fine. But the air conditioner did not work. Luckily the fans did work. But it was an extremely hot December night. The lady at reception was great, helping us to call a cab to the airport the next day.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 Excellent

Christopher

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Close proximity to local shops,Cairns city and restaurants.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

10/10 Excellent

Glen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
It was a good place to stay. Reasonably priced and few frills but an excellent place from which to operate.
Séjour de 3 nuits en janvier 2024

8/10 Bien

Audrey

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
The staff went out of their way to help and handle any questions we asked. The man at check in (same person most days of our stay) was excellent. He stepped up to every issues or concern and was a go to for travelers questions. Made our stay on the coast very enjoyable when it could have gone bad very quickly at some points. The cleanliness could have been better. The fountain outside the front door was a horrible first impression. The room was pretty good. Roach hatch the first night was a bad experience. The desk clerk handle it well when we advised him in the morning. It made us more cautious and observant throughout the 5 days we were there.
Séjour de 5 nuits en novembre 2023
Réponse de Reef Palms le 14 avr. 2024
Thank you for the review. I can assure you that the wtare feature at the front door has been cleaned. Sorry about the roach issue but we are in the tropical wetlands of North Australia. We do have a regular pest extermination program but those little buggers get everywhere.

8/10 Bien

Samantha

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 12 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

Christopher

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property is close proximity to shops and businesses we need to visit whenever we come to Cairns for a couple of days.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

4/10 Médiocre

Simon

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff were helpful but hotel is rather tatty, air con didn’t work properly, shower head broken, lots of tacky plastic fittings etc. Found a lady’s earring on the kitchen work surface!
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Reef Palms le 24 nov. 2023
Dear Simon, Thank you for your feedback. We are concerned to note the rating you have posted and are sorry to see that you were not satisfied with your experience here. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

2/10 Horrible

Cora

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I’ve never been subjected to such poor quality in Australia. Booked two rooms, were given one and treated like a fraud when I insisted that I paid for two rooms not one. Had to wait 30 minutes for them to “ verify”. Got scolded for not “ listening “ to how to turn in WiFi or use the key. I took photos to show how dirty and run down the place is. It’s absolutely awful. Lots of other options nearby. Do not make same mistake I made.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Reef Palms le 18 nov. 2023
Thanks for the Feed-Back. You stayed in one of the best rooms for small price. Nothing wrong with the room at all. Your problem was that you booked two rooms with different names(one room with your relation’s name) but you were looking both rooms on your name. That is your problem, also You just wanted to go to the room in hurry without doing check in procedure. Also, you did not wish to listen to us when explain the things here and came back to the desk and make us lot of troubles asking the thing like internet password etc. You are different kind of person and not welcome anymore. Immature sense of humour .

8/10 Bien

Scott

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff were very helpful, the room we stayed in was comfortable, and the swimming pool was great to cool off in.
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de Reef Palms le 24 nov. 2023
Dear Scott, Thank you for your feedback. Thank for the positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Very outdated hotel. In need of some TLC
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Reef Palms le 24 nov. 2023
Dear _________, Thank you for your feedback. We are concerned to note the rating you have posted and are sorry to see that you were not satisfied with your experience here. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

10/10 Excellent

Allan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

6/10 Satisfaisant

Sarah

Voyage en famille
Les points forts : Équipements
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sehr grosses Zimmer für den Preis, sauberes Bett aber der Rest war eklig (Boden sehr dreckig, Schimmel an Vorhängen und im Bad, Küchenutensilien schmutzig). Wäre das Zimmer sauber gewesen, wäre die Unterkunft in Preis Leistung super gewesen.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Reef Palms le 24 nov. 2023
Dear Sarah, Thank you for your feedback. Thank for the positive comments and, also for pointing out things that we can improve on. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you even better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

8/10 Bien

Sourish, Arncliffe

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
It's an old property and little bit off centre but that's a benefit as it is a quiet location. There are enough eating places within a 15/20 minute walk, that you don't go starving. Makes it convenient. The cleanliness, though, can be improved significantly. We checked in around 8PM to find one of the beds unmade, a wrapping strap on the sofa and we also found a dead cockroach in one of the kitchen cabinets while looking for plates.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

ANTHONY

Séjour de 1 nuit en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

Martina

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
The property was clean and nice but outdated. Advertised breakfast, hot tub, and shuttle to town were not available.

8/10 Bien

Caroline

Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Reef Palms le 24 nov. 2023
Dear Caroline, Thank you for your feedback. Thank for the positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

6/10 Satisfaisant

Martina

Voyage en famille
Outdated but clean. No breakfast although advertised
Séjour de 2 nuits en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

Eileen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Good overnight stay
We only stayed here for one night, as we had an early flight in the morning, and they are very close to the airport with a free transfer. Room was very clean and comfortable. Air-cond needed attention as it didn't get cool enough. Some dining options nearby if you don't mind a walk if you don't have transport. Overall, a pleasant stay
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

Vaughan

Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice staff. Located close to the beautiful Esplanade. Overpriced but it is a busy time of year in Cairns. The room was very tired looking and windows could not close so very noisy when trying to sleep. Had adequate facilities for light cooking.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Marianne

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Room was spacious, well equipped kitchen, beds comfortable quiet and value for money. Definitely recommend staying here.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

8/10 Bien

Sabrina

Great little place for the price Close to town would definitely return
Séjour de 9 nuits en août 2023
Réponse de Reef Palms le 7 sept. 2023
Dear Sabrina, Thank you for your feedback. Thank for the positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

6/10 Satisfaisant

Kerrie

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
Mixed bag
Late check in procedures worked well and bed was comfortable. Dust build up around the windows and bathroom bin had not been emptied so a little off putting. A bit dated and run down overall but good for a short stay.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Reef Palms le 7 sept. 2023
Dear Kerrie, Thank you for your feedback. Thank for the positive comments and, also for pointing out things that we can improve on. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you even better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

10/10 Excellent

Danique, Leinster

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Have stayed here twice..recommend..
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Reef Palms le 21 août 2023
Dear Danique, Thank you for your feedback and especially for the very positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

8/10 Bien

tina

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
Our room downstairs was spacious and had a kitchenette and a little balcony with a table and chairs. The beds were comfortable. But, there is no fire alarm in the room or exhaust fan above the cooker, and no fan in the bathroom. We were there on a Saturday night and can hear people in the next room partying on and voices from outside. It is noticeable that only the basic cleaning were done in the room, other areas needs to be cleaned thoroughly (ie doors / handles, switches etc) otherwise it's a lovely motel with friendly and helpful staff.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Reef Palms le 21 août 2023
Dear Tina, Thank you for your feedback. Thank for the positive points you have indicated and for pointing out things that we can improve on. We hope you give us another opportunity to welcome you back and prove that we can serve you even better. We always aim to provide a 5* experience for our guests. Kind regards. Management

10/10 Excellent

Kevin

Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Reef Palms le 7 sept. 2023
Dear Kevin, Thank you for your feedback and especially for the very positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

8/10 Bien

steve

Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Reef Palms le 10 août 2023
Dear Steve, Thank you for your feedback. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management

8/10 Bien

Ken

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
It was a comfortable stay and was easy to walk around.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Reef Palms le 10 août 2023
Dear Ken, Thank you for your feedback. Thank for the very positive comments made in your review. We look forward to seeing you as our guest in the future. We always aim to provide a 5* experience and were glad to have achieved this during your stay. Kind regards. Management