Salon du hall

Avis sur The Ritz-Carlton, Berlin

5 out of 5
The Ritz-Carlton, Berlin
Potsdamer Platz 3, Berlin, BE

Avis

9,4

Exceptionnel

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 785 avis sur 1001." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 148 avis sur 1001." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 46 avis sur 1001." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 14 avis sur 1001." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 8 avis sur 1001." "

9,8/10

Propreté

9,6/10

Personnel et service

9,2/10

Équipements

9,4/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Ilkan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 20 nov. 2023
Dear Ilkan,on behalf of all Ladies and Gentlemen, we want to thank you for rating your experience at The Ritz-Carlton, Berlin.We are delighted that you enjoyed your time with us and are already looking forward to your next visit.Kind regards,Your Guest Experience Team

6/10 Satisfaisant

Hugo

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Not very arranging
Séjour de 2 nuits en juin 2023
Réponse de Guest Experience Team le 15 sept. 2023
On behalf of all Ladies and Gentlemen, we want to thank you for sharing your feedback regarding your experience at The Ritz-Carlton, Berlin! We are already looking forward to your next visit. It was truly a pleasure hosting you!Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Philippe

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
4éme séjour dans cet hotel.

10/10 Excellent

Philippe

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
3 éme séjour dans cet hotel.Tres bon acceuil de tout le personnel.Tres bonne situation géog.Métro et Hop on Hop a 100 mètres.Excellents petits déjeuners.Bravo et merci a Mr TANZIL.Remerciements a la petite Versaillaise pour toute son aide précieuse ( desk). Merci aussi pour le personnel du superbe bar. Hilda Philippe.PARIS.
Séjour de 4 nuits en décembre 2021
Réponse de Your Guest Experience Team le 25 déc. 2021
Dear Philippe, We are very pleased that you were satisfied with our Ladies & Gentlemen from and with their great service. Please feel free to visit us again. We look forward to seeing you. Yours sincerely Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

melinda

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Emplacement idéal pour un premier voyage à Berlin.
Séjour de 2 nuits en septembre 2021

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 1 nuit en août 2021

10/10 Excellent

Frédéric

Séjour de 3 nuits en juillet 2021

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Service exceptionnel, accueil incroyable. Génial!!!
Séjour de 3 nuits en février 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 6 nuits en juin 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel tres bien placé. Personnel haut de gamme... Le lieu est exceptionnel
Séjour de 2 nuits en mars 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en novembre 2018

8/10 Bien

najib

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien placé
Séjour de 1 nuit en juin 2018

10/10 Excellent

bruno, Bordeaux

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bien central vous êtes près de tout
Week-end très actif nous avons pu faire plein de visites et de spectacles différents en 2jours
Séjour de 2 nuits en novembre 2017

10/10 Excellent

PHILIPPE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bel hôtel à recommander.
Excellent séjour, buffet petit déjeuner superbe dans un beau cadre avec du personnel prévenant. Wi-Fi performant, accès facile aux transports publics.

10/10 Excellent

ols

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent hotel l'un des meilleurs de la ville
Sans doute l'un des meilleurs hôtels très bon rapport qualité prix m. Chambres spacieuses et très bien équipées. Bonne qualite de service

10/10 Excellent

Alain

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Tmoulin

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Séjour anniversaire
Hôtel super bien situé, le personnel était très accueillant, sauf peut-être au petit déjeuné. Dans l'ensemble c'était une excellente expérience. Le Spa et la piscine manque un peu d'indication et aucun accueil.

10/10 Excellent

lili, lyon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
superbe hotel chic
très bel accueil, magnifique hotel avec spa. Nous étions tout près des monuments, des transports, du shopping . Petit déjeuner excellent . Le personnel très professionnel

10/10 Excellent

Gisele N.

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Super séjour très bel hôtel
Je le recommande à tous mes amis Ala pointe de la technologie Sauf la wifi payante C'est un super hôtel et emplacement

10/10 Excellent

sam, bellara

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super
Très bon hôtel accuiellant , propre pas loin de toutes les commodité

10/10 Excellent

RAPHAEL, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
très bon hôtel. Tout était parfait
Très agréable. Hotel magnifique

10/10 Excellent

Camille, Fribourg

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de rêve
Magnifique séjour ! Hôtel parfait !

10/10 Excellent

Anne & Jean, VERSAILLES

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
PETIT DEJEUNER BUFFET EXCEPTIONNEL
Trés bon rapport qualité/prix compte tenu de notre réservation par hotels.com. Trés bel hôtel, chambre trés confortable et trés bien équipée. Petit déjeuner buffet exceptionnel, heureuseument inclus dans notre forfait car 36 € par personne et par nuit. Service de qualité.

10/10 Excellent

Nazem

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice location, spacious room, friendly staff
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Jason

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Location was great, room was wonderful
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Guest Experience Team le 18 mai 2024
Dear Jason,Thank you very much for your kind feedback.All Ladies and Gentlemen were delighted to host you in the capital city of Germany.Kind regardsYour Guest Experience Team

10/10 Excellent

OSCAR

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hermosa decoración interior. Escalera y pilares de mármol, mi habitación en el 11 piso con una bonita vista y una elegancia hermosa, baño amplio, máquina y cápsulas Nesspreso, bata elegante, la cama muy cómoda. El personal muy educados y atentos. Concierge siempre dispuestos a ayudarte con una sonrisa. Recepción muy amables.
Séjour de 9 nuits en avril 2024
Réponse de Guest Experience Team le 13 mai 2024
Dear Oscar,Thank you very much for choosing The Ritz-Carlton for your time in Berlin.We are happy to hear that you are enjoying your stay with us and it is a great pleasure to host you.Please let us know if there is anything we may do to make your stay with us even more memorable.Kind regardsYour Guest Experience Team

10/10 Excellent

Diane

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great hotel, location to transit and services. Would have preferred to have onsite restaurant’s menu to include other cuisines instead of limiting it to only German dishes.
Séjour de 6 nuits en avril 2024
Réponse de the Guest Experience Team le 27 avr. 2024
Dear Diane, thank you very much for taking the time to share your honest feedback with us! It is our pleasure to hear that you enjoyed your stay with us. On behalf of all Ladies and Gentlemen we are looking forward to welcome you back.

10/10 Excellent

NING, Brookline

Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Guest Experience Team le 21 avr. 2024
Dear Ning,thank you very much for your positive feedback. All Ladies & Gentlemen are delighted you liked our hotel. We are looking forward to welcome you again.Kindest regards,Guest Experience Team

10/10 Excellent

Francisco javier

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Perfecto
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de the Guest Experience Team le 1 avr. 2024
Dear Francisco javier, thank you very much for providing us such positive feedback! On behalf of all Ladies and Gentlemen we are looking forward to welcome you back. All the best

8/10 Bien

soonjin

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Room service was pretty poor. Otherwise it was great!
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de the Guest Experience Team le 31 mars 2024
Dear soonjin, thank you very much for taking the time to share your honest opinion! Please rest assured that we forwarded your feedback to the responsible departments. Do not hesitate and let us know if you are planning to return to your "home away from home". All the best

10/10 Excellent

soonjin

Les points forts : Propreté
Excellent welcoming
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de the Guest Experience Team le 28 mars 2024
Dear soojnin, thank you very much for taking the time to share your feedback about your experience at The Ritz-Carlton, Berlin! We are looking forward to welcome you again. All the best,

10/10 Excellent

Babak

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Gust Experience Team le 1 mars 2024
Dear Babak,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your stay with us. All Ladies and Gentlemen were delighted to host you.Kind regards Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Mike

Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Guest Experience Team le 1 mars 2024
Dear Mike,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your stay with us. All Ladies and Gentlemen were delighted to host you.Kind regards Your Guest Experience Team

8/10 Bien

Helio

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Guest Experience Team le 1 mars 2024
Dear Helio,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your stay with us. All Ladies and Gentlemen were delighted to host you.Kind regards Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

C

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent
Fantastic hotel, we loved the Art-Deco feel of our suite and the cocktail bar is great. Very friendly service across all encounters we had with staff. Location is brilliant.
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 13 janv. 2024
Dear C,Thank you very much for your kind message and for taking the time to write about your stay with us.All Ladies and Gentlemen are delighted, that you enjoyed your time at The Ritz-Carlton, Berlin. Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

C

Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 13 janv. 2024
Dear C,Thank you very much for rating your recent experience with us.All Ladies and Gentlemen were delighted to host you at The Ritz-Carlton, Berlin.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Hannah

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Réponse de Guest Experience Team le 2 janv. 2024
Dear Hannah,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your experience with us. All Ladies and Gentlemen want to thank you for staying with us.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Alejandro

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great Hotel for a Great City! Congrats!
Séjour de 4 nuits en décembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 15 déc. 2023
Dear Alejandro, Thank you very much for taking the time and letting us know about your stay with us. All Ladies and Gentlemen want to thank you for your kind words. We are delighted that we were able to host you.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Riikka

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Wonderful and helpful Staff. This Hotel and Its Staff really makes You feel relaxed and worry free. Whatever You might need, It will be organized. Super comfortable beds and amazing breakfast guaranteed a good sleep and great start for the day. High recommendation for this Hotel!
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 15 déc. 2023
Dear Riikka, Thank you very much for taking the time and letting us know about your stay with us. All Ladies and Gentlemen want to thank you for your kind words. We are delighted that we were able to host you and that you enjoyed the hotel. Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Carrie

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great property. Centrally located. Exceptional sevices and amenities
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 3 déc. 2023
Dear Carrie,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your stay. All ladies and gentlemen are delighted that you enjoyed your time with us in Berlin.Your Guest Experience Team

10/10 Excellent

Paul

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Unser Aufenthalt im Ritz Carlton Berlin war herausragend. Das Personal zeigte außergewöhnliche Aufmerksamkeit, die Zimmer waren eine perfekte Mischung aus Komfort und Eleganz und das kulinarische Angebot war exquisit. Dieses Hotel hat unsere Erwartungen (wieder) übertroffen und bot uns ein unvergessliches Erlebnis. Wir empfehlen es wärmstens für erstklassigen Komfort und exzellenten Service.
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Guest Experience Team le 20 nov. 2023
Guten Tag Paul,im Namen aller Ladies und Gentlemen, möchten wir uns herzlich für Ihr freundliches Feedback bedanken. Wir schätzen es sehr, dass wir wieder Ihre Gastgeber im The Ritz-Carlton, Berlin sein durften und freuen uns schon jetzt auf Ihren nächsten Besuch!Wir wünschen Ihnen bis dahin alles Gute.Mit freundlichen GrüßenIhr Guest Experience Team

10/10 Excellent

Giuseppe

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Außergewöhnlicher Aufenthalt mit vorbildlichem Empfang. Das Hotel ist sehr luxuriös und vor allem die Zimmer sehr sehr sauber. Das große Frühstück ist bezaubernd und mit großer Vielfalt und Auswahl. Das Personal sehr freundlich. The Ritz Carlton in Berlin…. Wir kommen wieder 😊
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de Lena le 19 nov. 2023
Lieber Giuseppe, vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihr ehrliches Feedback mitzuteilen! Es freut uns zu hören, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns sehr genossen haben. Alles Gute, das Guest Experience Team

10/10 Excellent

Sandra

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Happy Guest
We had a great time at Ritz Carlton. We enjoyed very much the jazz show. The employees were nice and very professional. The hotel is very well located close to main attractions.
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de the Guest Experience Team le 8 nov. 2023
Dear Sandra, thank you very much for taking the time to share your experience from your previous stay at The Ritz-Carlton. It is our pleasure to hear that you enjoyed as well the music at The Curtain Club. All the best

10/10 Excellent

Jorge

Les points forts : Propreté
Terry Greene the afternoon/evening doorman was outstanding and very pleasant and helpful. He gets 5 stars from us. The rest of our experience was rather disappointing for a Ritz Carlton. Did not get turn-down service on 1 of the 3 nights. Had to actually request water one day, after room service was done. I checked out a 4:00 AM, understandably early. However, there was only one person at the front desk, rolled up sleeves, no tie or coat. When I requested change of a large bill so I could tip bell man, I was told they carry no cash in the evenings. I requested that someone go to my room to retrieve our bags. After waiting 10 minutes, I had to go up myself and bring the bags down. Not what I would expect at a Ritz-Carllton.
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de The Guest Experience Team le 2 nov. 2023
Dear Jorge, thank you very much for taking the time to share your honest feedback with us. On behalf of all Ladies and Gentlemen it is our pleasure to hear that our Doormen Team provided you an exceptional service. We are very sorry to hear that the housekeeping service and the check-out experience did not met your expectations and not our standards. Please rest assured that we forwarded this feedback already to the responsible departments. If you are planning to visit Berlin again, or if there is anything else we may assist you with, please do not hesitate and let us know! All the best

10/10 Excellent

Daniel

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Property location was great. Dining options were nice.
Séjour de 6 nuits en octobre 2023
Réponse de The Guest Experience Team le 1 nov. 2023
Dear Daniel, thank you very much for taking the time to share your honest feedback with us! Please rest assured that we forwarded your nice message to all responsible Ladies and Gentlemen. All the best

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Das Guest Experience Team le 1 nov. 2023
Guten Tag, vielen lieben Dank für Ihre tolle Bewertung über das The Ritz-Carlton, Berlin! Sollten Sie die Hauptstadt erneut besuchen, lassen Sie es uns gerne vorweg wissen. Es wäre uns eine große Freude Sie in Ihem "Home away from Home" erneut willkommen zu heißen. Alles Liebe

10/10 Excellent

Shigeki

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de The Guest Experience Team le 21 oct. 2023
Dear Shigeki, a big thank you for sharing your positive experience from your previous stay at The Ritz-Carlton, Berlin. It is always our pleasure to be your home away from home. All the best

10/10 Excellent

Marius

Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de The Guest Experience Team le 16 oct. 2023
Dear Marius, thank you very much for sharing your experience from your previous stay at The Ritz-Carlton. All the best