Suite Junior, vue mer, vue mer | Minibar, coffres-forts dans les chambres, bureau, rideaux occultants

Avis sur 1866 Court & Suites

5 out of 5
1866 Court & Suites
Bliss Street, Hamra, Beirut

Avis

9,0

Merveilleux

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 146 avis sur 233." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 58 avis sur 233." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 15 avis sur 233." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 7 avis sur 233." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 7 avis sur 233." "

9,0/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

8,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Claudine

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout était excellent! La vue à couper le souffle, l'emplacement parfait, la gentillesse du personnel, la propreté et la beauté de la chambre. 10 sur 10!
Séjour de 9 nuits en octobre 2023
Réponse de Ray le 6 nov. 2023
Chère Madame Claudine,Merci beaucoup pour vos excellents commentaires, nous sommes très heureux que vous ayez apprécié votre séjour parmi nous. Au plaisir de vous accueillir prochainement dans votre résidence secondaire.SalutationsRaydan

4/10 Médiocre

Josselin

Voyage d’affaires
Les points forts : Confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Ray le 6 nov. 2023
Dear Mrs. Jossline,Thank you for staying with us and we are happy to see such good rating, hope you had a comfortable stay. Looking forward to welcoming you again in the near future.RegardsRaydan

4/10 Médiocre

Sébastien, Paris

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements
L’emplacement, la vue, l’aspect de l’immeuble: très bien. Mais à l’expérience, on va de déceptions en déceptions. D’abord, j’apprends le jour de mon arrivée que la suite que j’avais réservée côté mer n’est plus disponible et on me met côté ville (face à un hôpital dont le bruit du groupe électrogène est assourdissant). De retour côté mer le lendemain, je décide de prolonger d’une nuit mon séjour à l’hôtel et c’est là que les ennuis ont commencé. Une expérience éprouvante : passant par expedia pour prolonger d’une nuit selon leur suggestion, clé désactivée et demande de payer 30 dollars supplémentaires sans savoir pourquoi... Autre mésaventure : une fête clandestine en pleine nuit organisée dans la chambre d’à côté avec musique à fond et des va et vient incessants dans le couloir. Il a fallu que je me plaigne à 4 reprises pour qu’il soit mis fin à cette fête au bout de 2h... le veilleur de nuit avait l’air de trouver ça pas si grave. Enfin des équipements pas à la hauteur du standing affiché : pas de machine à café (juste une bouilloire avec des sachets), pas de peignoir, un frigidaire très bruyant. Pas de verre à pied pour boire du vin ou du champagne. Aucune chaîne de télé française ou occidentale. Une micro dosette de gel douche. Dernière contrariété : impossible d’obtenir une facture complète 3 jours après la fin de mon séjour malgré des demandes répétées par mail et téléphone (facture que je devais recevoir par mail selon ce qu’ils m’avaient dit au check-out).
Séjour de 1 nuit en décembre 2020
Réponse de Rouba le 1 janv. 2021
Cher Monsieur Sébastien, Merci d'avoir choisi notre hôtel pour votre séjour ici à Beyrouth, et merci d'avoir pris le temps de rédiger des commentaires sur notre propriété. Nous sommes plus qu'heureux de constater que notre suite premium et la vue ont répondu à vos attentes. Tout d'abord, je tiens à m'excuser pour tout inconvénient que vous avez pu subir, mais permettez-nous de vous donner plus de détails en réponse. Notre responsable de la réception a appelé avant votre arrivée pour vous informer du malheureux problème d'entretien de la suite que vous aviez initialement réservée et a offert l'appartement en duplex de deux chambres avec vue sur la ville en compensation gratuite. Deuxièmement, en ce qui concerne l'extension, vous avez réservé la chambre de luxe au lieu de la suite premium, pour vous garder dans la même suite, nous avons pris la charge minimale de la différence pour le surclassement en deux étapes de luxe à premium (la différence d'origine est presque 70 $) Troisièmement, comme la plupart des hôtels au Liban, nous mettons des équipements sur demande (en raison de corona) En ce qui concerne la facture finale, cher monsieur, votre réservation et votre paiement ont été effectués sur Expedia et non par notre intermédiaire, dont la facture provient d'Expedia, cependant, nous vous avons envoyé la facture pour vos extras pendant votre séjour, sur demande. En ce qui concerne le bruit, ce n'est pas quelque chose que nous pouvons contrôler pour empêcher, néanmoins, nous avons agi avec le client. Merci encore pour vos commentaires détaillés, et nous souhaitons certainement vous revoir dans notre hôtel, dont nous sommes sûrs que vous repartirez satisfaits. Bonne année!

10/10 Excellent

Adrian

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour confortable
C’était vraiment un séjour super confortable et clean. Le service est génial L’équipe est toujours présent et très très gentil Je recommence cet hôtel à tout le monde. Ma seule petite déception que je m’attendais à avoir une baignoire dans ma chambre puisque je l’ai vue sur le site. Espérons que la prochaine fois je l’aurai. Adrian
Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Rouba le 13 oct. 2019
Cher client, Merci pour vos commentaires, nous vous attendons pour revenir bientôt. Merci,

6/10 Satisfaisant

Cyril

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hôtel très sympa dans un quartier top! Mon séjour s est très bien déroulé à l exception d un problème de Climatisation et de chasse d eau qui ont fortement gâchée l expérience.
Séjour de 2 nuits en juillet 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté
Le staff est très professionel et toujours disponible pour aider les guests
Séjour de 7 nuits en avril 2019
Réponse de Rouba le 3 mai 2019
Cher client, merci pour vos commentaires, nous vous attendons pour revenir le plus tôt possible. Je vous remercie,

10/10 Excellent

CHRISTOPHE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de Rouba le 21 mars 2019
Dear Mr. Christophe, thank you for taking the time in reviewing us, we sure are glad to see that everything has accommodated your stay. we are looking forward in having you back

10/10 Excellent

Melkart

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Recommended stay
Great stay....perfect hotel
Séjour de 2 nuits en décembre 2018
Réponse de Rouba le 26 déc. 2018
Dear Mr. Melkart, on the behalf of the 1866 team, we would like to take this opportunity to thank you for your feedback. we sure are looking forward in having you back. thank you,

8/10 Bien

Dany

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en novembre 2018
Réponse de Rouba le 19 nov. 2018
Dear Mr. Dany, we would love to take this opportunity to thank you for taking time in reviewing our property. we are more than happy to know that we have met your expectations. we are looking forward in having you back at our hotel. thank you,

10/10 Excellent

Thibaut

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
EXCELLENT HOTEL!
Personnel de l'hotel très sympathique, agréable et professionnel, Chambres très belles et modernes. Je regrette juste qu'il n'y ait pas de Petit-déjeuner dans l'hotel.
Séjour de 4 nuits en septembre 2018
Réponse de Rouba le 26 oct. 2018
Permettez-moi de vous remercier au nom de la famille de 1866, pour vos paroles et vos commentaires aimables et encourageants. nous espérons bien de vous voir bientôt. On a l'option de prendre le petit-dejeuner avec l'accommodation. peut-etre la prochaine fois nous vous vous aiderons au maximum avec vos demandes. merci.

8/10 Bien

Adlene

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en mai 2018
Réponse de Reem le 6 juin 2018
Dear Mrs. Adlene Allow me to thank you for taking the time to review our property! It takes me a great pleasure to know that the hotel responded to all your needs. We are very looking forward to welcoming you back and very soon to our property. Best Regards r

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 6 nuits en janvier 2024

2/10 Horrible

abdallah, santa clara

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
If I could rate their honesty and customer service 0 stars it would have been more appropriate. To start with . 1-it has no separate parking , meaning you can't just park in front of the hotel and have a valley pick up your stuff you have to go in a separate parking three stories underground in a decrepit area. 2-they do not have a proper restaurant at the hotel meaning you go expecting a five-star hotel yet you cannot even be served of breakfast or dinner they tell you to go somewhere and have your own breakfast and your own dinner. This is the first time in my life I see a luxury hotel claim they are a luxury hotel and they can't even offer you a meal and they don't even have a parking for themselves. 3-The highlight of the trip was the attitude of the people at the reception office and the unprofessionalism of their employees. I understand that they are doing bad and the economy is not in their favor but to come up with rules left and right to rob their guests of a couple of dollars here and there were absolutely repugnant. 4-there are beggars everywhere around the area that will never leave you alone. I could spend much more time explaining how disappointing this so-called hotel is but I think anyone who reads will get the gist.
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

8/10 Bien

Ali

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

William

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
The location and the view is amazing but the staff is really bad and extremely slow
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Silvia, Suisun City

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I love 1866 courts and suites… the staff are professional kind and super helpful. The rooms are clean organized comfortable overlooking the mediterranean Sea with an incredible view of the entirety of AUB Zeytuna Bay el corniche. The cleaning staff are very polite and friendly as well. The hotel management is beyond AMAZING respectful and helpful. Especially the lovely manager Mr. Raydan Mr. Ali and others. What a delightful stay that I extended it by an additional 11 days coming to a total of 18 days at this lovely hotel. I highly recommend and encourage visitors to Beirut Lebanon to come here or even local couples who need a magical romantic getaway
Séjour de 11 nuits en octobre 2023

10/10 Excellent

Silvia, Suisun City

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille, Voyage en groupe, Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I love 1866 courts and suites… the staff are professional kind and super helpful. The rooms are clean organized comfortable overlooking the mediterranean Sea with an incredible view of the entirety of AUB Zeytuna Bay el Cournaich. The cleaning staff are very polite and friendly as well. The hotel management is beyond AMAZING respectful and helpful. Especially the lovely manager Mr. Raydan Mr. Ali and others. What a delightful stay that I extended it by an additional 11 days coming to a total of 18 days at this lovely hotel. I highly recommend and encourage visitors to Beirut Lebanon to come here or even local couples who need a magical romantic getaway
Séjour de 7 nuits en octobre 2023
Réponse de Ray le 6 nov. 2023
Dear Mrs. Sweidan,Thank you for your kind words and we are so pleased to hear that your enjoying your stay with us. We will always maintain such service and we wish you all the best for the rest of your stay.RegardsRaydan

10/10 Excellent

Ahmed

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Ray le 6 nov. 2023
Dear Mr. Ahamd,Thank you for such rating, we all look forward to welcoming you back anytime you decide to visit us again in the future.RegardsRaydan

8/10 Bien

Khaled, Beirut

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Ray le 6 nov. 2023
Dear Mr. Khaled,We thank you for such rating and we look forward to welcoming you in the near future.RegardsRaydan

4/10 Médiocre

Charbel, Toronto

Séjour de 2 nuits en octobre 2023

2/10 Horrible

Sam

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Cheryl

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Lovely and clean. Staff friendly and very helpful. 😊
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Ray le 2 oct. 2023
Dear Mr. Cheryl,Thank you so much for taking the time and writing your review on Expedia. We are so happy that you liked our employees and enjoyed your overall stay.Looking forward to welcoming you back in the near future.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Different room
The room was different that the booked room!
Séjour de 1 nuit en août 2023

10/10 Excellent

Sobhi

Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Fadi le 29 août 2023
Dear Mr. Sobhi,Thank you so much for such great rating, we all look forward to welcoming you back in the near future.RegardsFadi

6/10 Satisfaisant

Nadine

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
This time, i had a bad experience and it was not comfortable at all. The cleaning lady opened the door suddenly in the morning without even knocking. The receptionist started calling for 12:00 checkout at 10:30 am and we asked for 30-60 min to finish packing but he didn’t accept our request (got 3 calls from him to leave asap). Its the first time in my life I get such unprofessional response.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de lina le 29 août 2023
Dear Mrs. Ahmad,Thank you so much for taking the time and writing your review on Expedia. we are sorry for the inconvenience you had. As for the housekeeping will definitely raise your concerns to the relevant department. We are sorry if we push you to check out at 12:00 noon as our published check in time is at 14:00 and check out time is at 12:00 noon. As you know in high occupancy we are committed with new arrivals and rooms should be ready on time. Once again sorry for any inconvenience we caused you, and we look forward to welcoming you in the near future.

2/10 Horrible

Hasaan

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Worse 5 Star hotel
How can they give this hotel 5 stars? Its a budget 2 Star hotel
Séjour de 6 nuits en août 2023
Réponse de Raydan Salha le 10 août 2023
Dear Mr. Moussa,Greeting from 1866 Court & Suites Hotel Beirut !!!First of all we thank you for taking the time to write your review on Expedia and we are so much thankful for sharing us your feedback. I was so glad to listen to your feedback when you complained about the carpet which totally your right as it was a little faded due to the sunlight against the glass façade. We apologized for the inconvenience and upgraded you to a Deluxe Room and we hope that you have enjoyed it. Note that we are in planning process of changing the whole carpet in our rooms and suites and we hope next time you won't face the same.Once again thank you so much for staying with us and we are looking forward to welcoming you back anytime you decide to visit us again.RegardsRaydan SalhaFront Office Manager

8/10 Bien

Khaled

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service
I really enjoyed my stay at 1866, however the room carpets needs complete makeover or to be removed completely. It is clearly outdated and old. The pool was nice and quiet but needs to be more maintained and better quality towels. Other than that everything was beautiful.
Séjour de 5 nuits en août 2023
Réponse de Raydan Salha le 10 août 2023
Dear Mr. Khaled,Thank you so much for your constructive feedback that we will build on and we are happy that still you enjoyed your stay.Looking forward to welcoming you back in the near future.RegardsRaydan SalhaFront Office Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Réponse de Nadia le 10 août 2023
Thank you for a lovely scoring and we look forward to see you next time.RegardsThe Management

10/10 Excellent

Souha

Séjour de 21 nuits en juillet 2023
Réponse de Nadia le 29 août 2023
Dear Mrs. Souha,Thank you so much for such good rating, we hope to see you soon in the near future.RegardsNadia

10/10 Excellent

Joseph

Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Réponse de Ray le 10 août 2023
Dear Joseph,Thank you so much for amazing rating. Looking forward to meet you in the near future.RegardsRay

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good hotel
Modern hotel with spacious rooms, although it could use some carpet flooring refurbishment. Decent location and amenities, plenty of food options around.
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Réponse de Nadia le 20 juil. 2023
Dear Valued Guest,Thank you for taking the time to write your review on Expedia. we are so glad that you had a good stay. as for the carpet we already have a plan to change the whole carpet.Looking forward to see you back soon.RegardsNadia

10/10 Excellent

Giulia

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mai 2023
Réponse de Raydan Salha le 29 juin 2023
thanks for your reply and looking forward to welcoming you back soonregards Raydan

10/10 Excellent

Eddie

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
All around an excellent experience
Séjour de 6 nuits en mai 2023
Réponse de ghida le 29 juin 2023
we look forward to welcoming you back to 1866 Beirut regards, Ghida

10/10 Excellent

Ahmad

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 6 nuits en mai 2023
Réponse de Raydan Salha le 14 mai 2023
Dear Mr. Ahmad,Thank you so much for taking the time for reviewing us. We are so happy to hear that you have enjoyed your stay with us. Myself and the entire 1866 Team is looking forward to welcoming you back anytime you decide to visit us again in the near future.RegardsRaydan Salha Front Office Manager

10/10 Excellent

Aida Philippe, batroun

Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de lina le 29 juin 2023
we are glad to see that you have enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you soon.regards, Lina

10/10 Excellent

AD

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great hotel with friendly staff.
The hotel staff were exceptional and super friendly. The hotel has a great location and is well equipped with great views. One of the best places to stay in Beirut.
Séjour de 3 nuits en avril 2023
Réponse de Raydan Salha le 14 mai 2023
Dear Mr. Heiden,Thank you so much for taking the time for reviewing us on Expedia group. we are so glad that you have enjoyed your stay with us. We will make sure always providing you the same service you expect even a better one.Once again thank you so much for a lovely feedback and we are all looking forward to welcoming you back anytime you decide to visit us in the near future.RegardsRaydan SalhaFront Office Manager

8/10 Bien

Haila

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Raydan Salha le 31 mars 2023
Dear Mrs. Haila,Greeting from 1866 Court & Suites Beirut.Thank you for taking the time to review us on Expedia. We are so glad that you had an enjoyable stay. All the team is looking forward to welcoming you back anytime you decide to visit us again.Regards1866 Team

6/10 Satisfaisant

Noura

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 8 nuits en décembre 2022
Réponse de Raydan Salha le 29 juin 2023
we look forward to welcoming you back !!!!!regards, Raydan

10/10 Excellent

Sarah

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en décembre 2022
Réponse de Rayad El Horr le 29 déc. 2022
Dear Sarah,We are happy that enjoyed your stay with us. Looking forward for your next visit

10/10 Excellent

IOANNIS

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
perfect location, very helpful staff, clean, facilities, all perfect
Séjour de 3 nuits en décembre 2022
Réponse de Rayad El Horr le 29 déc. 2022
Dear Mr. Ioannis,We are delighted to receive these positive comments from your side and we are happy that you enjoyed your stay with us. Looking forward for your next visit

6/10 Satisfaisant

Ramzi

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Overall I like the property. I didn’t like how they handled my luggage that I kept in deposit over two days, came back dirty and broken! I believe they can invest more behind maintenance for the price they’re charging! I like the location, the staff are friendly, the size of the rooms is just right and they are well equipped. Might consider again in future.
Séjour de 3 nuits en août 2022
Réponse de Front Office le 30 août 2022
Dear Mr. Ramzi , First, we would like to thank you for your time and for writing this review and we are very happy that you will consider our hotel in the future. regarding your Luggage, we have checked our CCTV, unfortunately, we received the luggage with a broken wheel along with a scratch on the side prior to storing it ...never the less if you have noticed this we would have fixed it at our expense, especially that it only would cost us two dollars .once again we thank you and look forward to welcoming you back !!Regards, Omar

4/10 Médiocre

Tamer

Les points faibles : Propreté
Renovation is a must
Stayed in room 1703 , and the carpet was soo dirty and there was a smell of dust all over. The room need renovation badly. This used to be my go to hotel in Beirut , it’s very sad to see the quality and cleanliness deteriorate this way. When I informed the hotel, they said they are renovating and apologized.
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de Front Office le 30 août 2022
Dear Sir, We are sorry that the stay was not up to your expectations..... especially that you are a repeat guest !!!! The hotel was full during your visit and the floor you stayed on was not renovated yet ...hopefully, during your next visit, we will make sure to compensate you and upgrade you and make sure you are satisfied.once again we are sorry and we look forward to welcoming you back .Omar

10/10 Excellent

Ramzi

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I loved the room a lot it’s was clean and had water and wifi didn’t like how the hotel was open at night for anyone to come in
Séjour de 7 nuits en août 2022
Réponse de Security le 30 août 2022
Dear Mr. Ramzi,We are very happy that you loved the hotel !!!! Regarding the opening hours of the hotel it is true we are open to anyone during the entire day,but no one is able to access the elevators without access room key .... you dont have to worry we also have more than 164 CCTV along with the presence of four securty personel 24/7.Once again we thank you and we look forward to seeing you soon Regards,Ihab

2/10 Horrible

Mohammed

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
very bad management with Expedia vip
Séjour de 2 nuits en août 2022
Réponse de ghida le 29 juin 2023
we are very sorry to hear that …..unfortunately we will require some more information in order to take the necessary action ,,,never the less we hope to see you soon regards, Ghida

8/10 Bien

Jamal

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Absolutely recommend for short stay.
Comfortable accommodations with 24-hr electricity, air conditioning, and good water pressure (all luxuries in Lebanon at this time). Staff was very helpful and cleaning crew was always available and accommodating. Good location and great views from room. Dated carpet which took away from modern ambience. Wifi bandwidth was inconsistent but adequate. Pool is substandard for hotel of this quality. The escalator to hotel reception was not operational which made access to main lobby floor a little inconvenient but an elevator was available in the other wing of the building. Overall good value and give hotel a 4-4.5 star rating.
Séjour de 4 nuits en août 2022
Réponse de Facility le 30 août 2022
Dear Sir, We thank you for your review and we apologize regarding the inconvenience with the escalator unfortunately due to the economical challenges in Beirut the supplier requires spare parts from abroad and they require two to three-month delivery period that is why our escalator wont be operational prior end of September 2022.Regards ,Zakariya

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Would come again for convenience
Very helpful reception. Check in very slow. There are sketchy people at the entrance of the hotel, who do not necessarily disturb you but are somehow weird. Area is very busy and crowded yet has some good restaurants and views of Beirut and the Mediterranean Sea. Hotel's lobby needs renovation. Overall this is not a 5 star hotel, but rather 2-3 star by western standards.
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Front Office le 30 août 2022
Dear Sirs, we look forward to welcoming you back !!!regards. Omar

10/10 Excellent

William

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel has a nice pool and rest area. It is centrally located in a safe area. My room was very large and had all of the amenities including a nice balcony. I am a very sophisticated traveler and this was a last minute nice selection after finding the other hotels were booked or destroyed by the explosion. This is a cost-effective 3 or 4 start hotel so do not grade it on a 5-star basis. But you will find the staff and the wonderful manager Ahmad deserve 6-star rating - they did everything humanly possible to make may stay wonderful and to reduce stress ...at a beautiful restaurant Babel Bay, the table next to me asked how I knew to come to one of the nicest restaurants in Lebanon and I responded that the staff at 1866 Court & Suites guided me. Thank you, Bill
Séjour de 2 nuits en juillet 2022
Réponse de Ahmad Fakhreddine le 20 juil. 2022
Dear Mr. William, It has been our utmost pleasure to meet, assist and accommodate you at our hotel for your choice of stay in Beirut. We are more than happy to see that we were able to meet with you in all your needs, to make your stay memorable, comfortable and lovely as you Sir deserve and more. We are looking forward to having you back at 2nd home the soonest! Sincerely,

8/10 Bien

Jinan

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice and cozy place, maybe scale up the service staff capacity can be helpful during high seasons
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Ahmad Fakhreddine le 20 juil. 2022
Dear Ms. Jinan, Thank you for choosing our hotel for your accommodation here in Beirut, we are more than happy to see that our hotel has given your stay a sence of comfort. We sure are working on further recruitment, to provide the best of service for our guests and their upmost satisfaction. We are looking forward to your next stay with us! Best regards,

10/10 Excellent

Tamer

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mai 2022
Réponse de Ahmad Fakhreddine le 20 juil. 2022
Dear Mr. Tamer, We would love to thank you for staying with us during your time in Beirut, and for rating our property! Guest satisfaction is our main goal! We are looking forward to having you back!

10/10 Excellent

Mohamad

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Business stay.
Always good to visit hotel for business purposes. Professional staff and a great environment highly recommended it for one to two day stays.
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de Ahmad Fakhreddine le 21 mai 2022
Dear Mr. Mohamad, Thank you for choosing out property for your business accommodation here in Beirut, and we thank you further for your kind and supportive recommendations! We are waiting for you to come back! Thank You