5 piscines extérieures, chaises longues

Avis sur Grand Tala Bay Resort, Aqaba

5 out of 5
Grand Tala Bay Resort, Aqaba
Southern Beach, Tala Bay, Aqaba

Avis

7,8

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 58 avis sur 186." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 73 avis sur 186." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 27 avis sur 186." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 18 avis sur 186." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 10 avis sur 186." "

8,0/10

Propreté

7,6/10

Personnel et service

7,2/10

Équipements

7,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,2/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

AnneMarie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très beau séjour
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de Momani le 17 mars 2023
Dear Valued Guest,We are delighted to know that you have enjoyed your visit with us and that we were able to show you our commitment to hospitality.I will gladly share your feedback with my colleagues, It's something our team takes great pride in.Once again, many thanks for sharing your feedback and we look forward to welcoming you back to Grand Tala Bay Aqaba Resort, in the near future.Sincerely,

10/10 Excellent

Philippe

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Grand hôtel avec multiples piscines, à côté des spots de snorkelling, à 20 min en voiture de Aqaba, très bon petit déjeuner, salle un peu bruyante.
Séjour de 3 nuits en juillet 2022

8/10 Bien

Florian

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2019

6/10 Satisfaisant

chams edine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Merci à Mokhtar ..
Un Check in de une heure !!! Réservation d’une chambre Deluxe avec vue sur mer à l’arrivée chambre familiale vue sur mur, que j’ai refusé. Alors là commence la visite de quatre chambres pour en avoir une vue sur mer, la quatrième visite bien sûr. Un grand Merci à Mokhtar pour sa patience et son sourire. Sinon rien d’un 5 étoiles, la piscine et la mer au top. Fréquentation 80% Russe. Merci Mokhtar.
Séjour de 2 nuits en février 2019

10/10 Excellent

Mathieu, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent accueil, de la reception au personel des bars et des chambres. Un accueil exceptionnel!! Une chambre grand confort vue mer et piscines. Petit bemol sur le buffet du soir (buffet classique des stations balnéaires, rien d'exceptionnel mais faisant son role) , mais compensé par les possibilités de repas dans les bars et restaurants au tour des piscines. Le cadre est magnifique, surtout apres avoir visité Aqaba. Plages et piscines propres et entretenues. Possibilités de toutes les activités nautiques locales (plongés, kytesurf,...). Reprise recente par une nouvelle direction après des mois de perdition, au vue des avis précédents. Je recommande +++!!!
Séjour de 1 nuit en mai 2018

8/10 Bien

DEMETRE, Toulouse

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Un havre de verdure appréciable
Hôtel agréable, de nombreuses piscines et jardins, une plage privée agréable. Le personnel attentif et cordial. La faible occupation au moment de notre séjour a certainement favorisé la perception positive des lieux. Seul point négatif: les transat de la plage étaient en piteux état, qui plus est, toutes celles se trouvant sous des parasols étaient squattées par des baigneurs "fantômes" qui se les appropriaient dès l'aube en déposant une serviette dessus et disparaissaient pour le restant de la journée. Clientèle majoritairement Russe.
Réponse de Awad bourini le 25 févr. 2018
Dear Guest Thank you very much for your kind review of our Grand Swiss-Bel-restort Tala Bay Aqaba. It is a pleasure reading positive feedback like this and we hope you will have an opportunity to stay with us again in the near future. Warm Greetings

8/10 Bien

olivier

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
bel hôtel à recommander
Bel hôtel sur Tala Bay , à l'écart de la ville d'AQABA, mais surement un meilleur emplacement qu'en centre ville. Rien à reprocher sur cet hôtel, qui même si il s'apparente plus tôt à un 4 étoiles qu'un 5 étoiles, est confortable, pratique avec de bons pdj. Accueil juste un prix froid. Une bonne adresse
Réponse de Awad bourini le 25 févr. 2018
Dear Guest Thank you very much for your kind review of our Grand Swiss-Bel-restort Tala Bay Aqaba. It is a pleasure reading positive feedback like this and we hope you will have an opportunity to stay with us again in the near future. Warm Greetings

8/10 Bien

Hicham, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Profiter de la mer rouge.
Clientèle très régionale. Située 200 Mètres après la plage public numéro 4 je pense le plus beau site de plongée. Bon accueil avec check in plus tôt que prévu , mini bar offert le premier jour une assiette de pâtisserie vous attend dans votre chambre et une assiette de fruits frais vous est porté. Chambre spacieuse ,propre et confortable avec balcon et le système de chambre connecter est astucieux. Bon petit déjeuner . Personnel très professionnel ,avenant et souriant. Suite à une mésaventure j'ai dû être pris en charge médicalement. Le manager ainsi que toutes l'équipe de la hôtel ont superbement gérer . Les points faibles à mon avis sont la musique joué le soir du coucher du soleil à minuit autour de la piscine. L'higiene des piscines du à certains enfants qui se baignent avec leur vêtements et non pas comme dans un commentaire au femmes qui elles se baignent avec un maillot de bain intégral qui recouvre tout le corps. Et je pense que la proximité de la plage n'aide pas. Les nombreuses piscines fait que l'on n'a pas l'impression d'être les un sur les autres. A moins de 5 mètres du bord de la plage vous pouvez voir de beaux poissons, coraux ect. Le centre ville d'aqaba est à 15 minutes en voiture. Je privilégie cet endroit pour profiter de la mer rouge.
Réponse de Anas Habashneh le 31 oct. 2015
Dear Mr. Hicham First of all I would like to thank for taking the time to share your feedback about your recent stay at Radisson Blu Tala Bay, We are delighted to hear it from you that you had enjoyable stay, Its only by valued feedback from valued guest like you we can target our problem areas and necessary actions will be taken to avoid similar situation in the future, Once again thank you and we hope to welcome you soon at your second home in Aqaba. Sincerely Anas Habashneh Front Office Manager

10/10 Excellent

Amanda, Suisse

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Grand luxe
Très bonnes impressions malgré quelques fausses notes (climatisation très bruyante et inutile, thé pas chaud et croissants secs) : l'emplacement et les services proposés sont exceptionnels. Les sites de Snorkeling étaient magnifiques. Les infrastructures sont parfaites.
Réponse de Awad bourini le 25 févr. 2018
Dear guest, Thank you for your feedback and for taking the time to write about your experience. We are delighted to read that you enjoyed your vacation and we look forward to your next stay. Best regards.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Bon hotel mais usine à proximité !
Personnel à la réception inefficace et peu aimable. Le suite junior est grande et très agréable, excellent petit déjeuner. La zone de Tala Bay est à déconseillée à cause de la proximité d'une usine chimique avec fumée polluante. Ce qui peut être gênant suivant le sens du vent.

6/10 Satisfaisant

Nicolas, Paris

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Bel hotel mais service minable
Bel hotel, 4 piscines dont 2 réservées aux adultes, ce qui est trés appréciables. Service exécrable. Nous avons été au Marriott et au Movenpick ou le service était trés supérieur. Salle de petiti dejeuner horible : sent le graillon, trés bruillante, ambiance cantine. En rsumé un bel hotel, chambre confortable, piscine agréables, mais restaurant et service pas à la hauteur.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Radisson blu tala bay. Très bon hotel
Rien à redire sur l'hôtel en lui-même, c'est du 5*. La chambre est très sympa avec son petit balcon et vue sur la mer et les piscines. Lit de 180cm, salle de bain grand confort avec un service impeccable. Deux petits inconvénients tout de même. La climatisation est relativement bruyante (dur de s'endormir lorsqu'elle fonctionne) et le restaurant/bar/boite de nuit en dessous de la chambre fait du bruit avec beaucoup de basse. Globalement, ces deux points sont assez désagréable mais le reste de l'hôtel et du service ratrappe largement ceci.

10/10 Excellent

Ariane, Senlis

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Blu Tala Bay Aqaba
Très bel hotel, harmonie, charme, nourriture et ambiance de grande qualité. Les piscines, au nombre de quatre, sont toutes plus belles les unes que les autres. Il faut toutes les tester!

8/10 Bien

Claude, LYON FRANCE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Vue sur mer
Préciser en réservant la chambre : vue sur mer

8/10 Bien

Raphael, Montigny-le-Bretonneux,France

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Radisson Tala Bay Jordanie
Très belles piscines, au bord de la mer Un peu bruyant pour les chambres dont les portes donnent sur la route ou sur les ventilateurs Buffet excellent pour le petit dejeuner Prix corrects pour les prestations

8/10 Bien

roberto

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Grande resort in zona sud di Aqaba, risente un po’ degli anni, necessiterebbe di un po di manutenzione in alcuni punti Bella la marina, con alcuni ristoranti e negozi Buona la spiaggia, ottima per fare snorkeling
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Mohammad Momani le 19 nov. 2023
Dear Valued Guest,Greetings from Grand Tala Bay Aqaba Resort,Thank you for putting a smile on our faces with this kind review, II will gladly share your feedback with my colleagues, especially with SPA team.We hope you'll visit us again soon and please always consider Grand Tala Bay Aqaba Resort to be your home away from home when visiting Aqaba.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Not worth the money
Disappointed and not worth the money - the resort is really outdated and needs some serious love. Our room had a smell, the shower felt dirty and a lot of features barely worked (lights not working, tv had no sound etc). Advertised a swim up bar but this was closed off and looked like it had never been open. For the price we paid I wish we’d stayed elsewhere as this was not worth the money at all
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Mohammad Momani le 19 nov. 2023
Dear Valued Guest,First and foremost, thank you very much for taking the time to write a review on your stay with us which I truly appreciate.Im sorry to hear that we have not met your expectations and I took note of the specific areas of concern which you have mentioned. It is through the constructive feedback from our guests that we can improve our services and I would love to have the chance to welcome you again at Greetings from Grand Tala Bay Aqaba Resort ensuring a truly memorable stay in all aspects.Thank you very much also for highlighting about the cleanliness of our rooms and hoping to welcome you again soonest.Sincerely,

8/10 Bien

Kjetil

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Some good and some bad
My superior room had a nice sunset view overlooking the main pool. Very good. Gated community with focus on security. Was able to check-in a little earlier than I should. Swimming pools are a big plus and there are many of them. Separate one for adults only. Breakfast selection OK. WiFi connection OK. Unfortunately some drawbacks with this hotel. I found ants in my room every day. The first two days I had no hot water. The aircondition was very loud (even on Low), so I had to turn it off during nights.
Séjour de 4 nuits en juillet 2023
Réponse de Momani le 14 sept. 2023
Dear Valued Guest,Greetings from Grand Tala Bay Aqaba Resort,Thank you for putting a smile on our faces with this kind review, II will gladly share your feedback with my colleagues.We hope you'll visit us again soon and please always consider Grand Tala Bay Aqaba Resort to be your home away from home when visiting Aqaba.Mohammad Momani

8/10 Bien

Mary

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Pleasant staff. Lovely comfortable spacious upper floor room and comfy bed and balcony with a view of the sea. Decor and fittings in need of upgrade (shabby cushions on the balcony, crooked door on the fridge cupboard). Delicious breakfast with lots of choices. Great selection of pools, lovely gardens and little shops. Taxi ride into central Aqaba.
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Mohammad Momani le 31 mai 2023
Dear Valued Guest,We are delighted to know that you have enjoyed your visit with us and that we were able to show you our commitment to hospitality.I will gladly share your feedback with my colleagues, It's something our team takes great pride in.Once again, many thanks for sharing your feedback and we look forward to welcoming you back to Grand Tala Bay Aqaba Resort, in the near future.Sincerely,

10/10 Excellent

Jose

Séjour de 9 nuits en mai 2023

8/10 Bien

Lyn

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Go just for the location!
The location of the resort is brilliant. The resort itself has seen better days. It is tired and run down. The room was basic, pillows were as hard as rocks, mattress was lumpy. The cleanliness was barely basic, needs a thorough clean every so often to keep it looking even average. Disappointed in the reception staff. I mentioned I'd be spending my birthday on my own at the resort, she barely acknowledged my comment and did not try to make my stay special.
View from my room
Séjour de 3 nuits en avril 2023

8/10 Bien

Piotr

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Tala Bay Resort
quite a big resort, lots of pools, direct access to the sea, very safe place, lots of green areas, the room we got is suitable for refurbishment, especially the bathroom, it was dirty and needs renovation, there are shops in the resort, several restaurants, recommendable property
Séjour de 3 nuits en avril 2023
Réponse de M.momani le 19 avr. 2023
Dear Valued Guest,Warm greetings from Grand Tala Bay Aqaba Resort, and Thanks for the splendid reviewI would like to thank you for choosing to stay at our property recently, and I appreciate your given time in sharing your kind words about the hotel. We are extremely happy to learn that you enjoyed your experience.The team and I are going to be truly happy to see you again more often at the resort.Kind Regards,Mohammad Moamani

4/10 Médiocre

Sammy

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
This tree blocking the sea view from the room I h
This resort it’s should be lest than 4star not 5 star
Séjour de 3 nuits en février 2023
Réponse de The Management le 26 févr. 2023
Dear Mr. Sammy,First of all, let me thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay with us, we do extend my sincere apologies for any shortcomings you may have experienced due the view of the room, rest assured that your valued feedback will be shared with concerns department and immediate action will be in place to avoid similar situation in the future. Once again thank and we hope to consider our hotel for your travel needs in the future. The Management

2/10 Horrible

Mohammad

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2023
Réponse de momani le 17 mars 2023
Dear Valued Guest,Thank you for your valuable feedback following your recent stay at the Grand Tala Bay Resort AqabaPlease allow us to express our most sincere apologies for the disappointing experience you had during your recent stay with us. Please be informed that we passed the information to our concerned team members about your experience to prevent such an inconvenience to happen again in the future.We hope these shortfalls will not tarnish your overall impression of the Grand Tala Bay Resort Aqaba and deter you from staying with us. It would be our privilege to welcome you back in the near future, thus providing us with another opportunity to redeem ourselves.Shall you need any further assistance please feel free to contact me directly.Email: mohammad.momani@grandtalabay.comSincerely,

8/10 Bien

Marissa

Séjour de 7 nuits en novembre 2022

8/10 Bien

katarzyna

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
the hotel is not for 5 stars only 4, breakfast pure and not good
Séjour de 1 nuit en novembre 2022

4/10 Médiocre

Yara

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en septembre 2022

8/10 Bien

Moath

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It’s okay
Séjour de 1 nuit en mai 2022

8/10 Bien

Jennifer

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very nice property with very friendly staff and beautiful grounds. We were greeted with a cold glass of strawberry juice during check-in and Ahmed at the front desk was excellent. The zero clearance pool offered a beautiful view of the Sea and the food was excellent. There was a slight problem with the room keys deactivating and sometimes a language barrier with staff who did not speak English but all in all we had a very relaxing and enjoyable time.
Séjour de 2 nuits en mai 2022

4/10 Médiocre

Mohammad

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bad services
Séjour de 1 nuit en mars 2022

8/10 Bien

Shannon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good and not too expensive hotel at Tala Bay
Nice hotel, great views, probably not a bad view in the whole place! We had a garden view room but it was also overlooking a pool and the sea. The pools looked nice, but we lived at the beach!❤️ Wonderful beach access, even some nice coral close by for snorkeling:) The Tala Bay Resort area is amazing!
Séjour de 3 nuits en octobre 2020

10/10 Excellent

Marc, NC

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very Professional and kind...…………………………………………………………………………..
Séjour de 2 nuits en août 2020
Réponse de Mohammad Momani le 19 nov. 2023
Dear Valued Guest,We are delighted to know that you have enjoyed your visit with us and that we were able to show you our commitment to hospitality.I will gladly share your feedback with my colleagues, It's something our team takes great pride in.Once again, many thanks for sharing your feedback and we look forward to welcoming you back to Grand Tala Bay Aqaba Resort, in the near future.Sincerely,

2/10 Horrible

BadHotel, Aqaba Jordan

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The facility is run down a lot, it needs lots of work. The rooms are very dirty
Séjour de 2 nuits en juillet 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service et équipements
Awesome place and location, nice staff , too much entertainment and activities With an experienced animation team , but pools renovations should be in winter not at the beginning of summer, but all was good
Séjour de 1 nuit en février 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2019

4/10 Médiocre

Rebecca

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Slow and frustrating check in but worth the delay.
Had great difficulty finding the entrance to this resort. Drive up and down several times before we realised the entrance is an unmarked and you enter through a No Entry gate with No Entry signs and a barrier. The other gate was not manned and had metal posts - again unmarked. All very strange and unwelcoming! Very slow check in because the receptionist staff couldn’t find the booking. He found it in the end albeit under Expedia rather than hotels. Com which obviously must be one and the same thing. But we couldn’t understand why it was all so difficult when they must have dozens of .com bookings each day. I had given them our name and reservation reference but they still asserted there was any such reservation. Once we were checked in we found Tala Bay relaxing and worth the visit.
Séjour de 1 nuit en avril 2019

8/10 Bien

Vera, Nederland

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mooi hotel, wel een beetje verouderd hier en daar. Nadeel: alle andere gasten waren van Russische afkomst. Jammer dat het niet meer verdeelt is qua nationaliteit.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018

10/10 Excellent

Kim, Chicago, IL

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The room was clean, spacious, and comfortable. Staff was friendly. Several pools and great view of the Red Sea. If you want to go Old Aqaba, you will need a rental car or taxi/Uber.
Séjour de 2 nuits en septembre 2018

10/10 Excellent

peyman, Ammna

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice hotel, private beach, very nice Concierge by the name of Ahmed H. He deserves a good raise and/or promotion!
Séjour de 1 nuit en août 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 3 nuits en juillet 2018

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Großartiges Hotel mit direktem Zugang zum Strand
Dieses 5 Sterne Hotel hat alles, was man zu einer tollen Erholung braucht. Allerdings kann es im Mai dort so heiss werden, dass noch etwas mehr schattige Plätze - insbesondere um die Pools herum - aufgebaut sein sollten.
Séjour de 3 nuits en mai 2018

10/10 Excellent

Moath

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
رائع
فندق جميل ورائع
Séjour de 2 nuits en mai 2018

8/10 Bien

Tanya

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Clean hotel with great pools
Check in 4pm! Check out 12pm, no exceptions. Our flight from Amman arrived 8am, only flight every day. Had nowhere to go all day. Foyer crowded with other waiting guests. Cannot leave as town is nearly 30m away, there is nothin but desert in the surrounding area and taxi’s in the area are scarce and very expensive. Taxi from the airport was approximately $52 Australian dollars. Resort should provide a service and ‘day use’ area due to the locked in flights. On our departure (12.30am, again the only flight) we got the free shuttle into town, (fills very fast). Had to wait 3h before catching taxi to airport. Hotel was lovely, clean and well appointed. As most hotels, we could not get a sun lounge at the two beautiful pools. Towels securing chairs all day with no guests in sight. The air con in our room would not work initially, then the tv did not work at all. Problem was called through to reception without anyone attending that day. Tv was fixed 20m before we checked out. At least it will work for the next guest. Best thing was the bed was really comfortable!
Séjour de 1 nuit en mai 2018

6/10 Satisfaisant

abdullah

Les points forts : Personnel et service
المنتجع جميل لاكن ينقصه النضافة لا يوجد شطاف بالحمام بالعربي الفندق هذا لغير المسلمين

4/10 Médiocre

M, Amman

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel location is good to the beach
Bad experience ever. Unprofessional staff. Hotel cleanliness is bad. It needs re-innovative. Price compare to the quality received if very very high. I paid USD 364 for one night. I paid less for one of the best in Dubai. I will not stay in this hotel even its night for one penny.
Séjour de 1 nuit en mars 2018
Réponse de Awad bourini le 7 avr. 2018
Dear M Thank you for your candid review of your recent stay, I was disappointed to read that you did not have a pleasant experience at our hotel. I have personally addressed this with our concern colleagues to ensure this won't happen again. It would be such a pleasure to personally welcome you back to our new and improved hotel! With much appreciation,

8/10 Bien

Ahmad, Amman Jordan

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great stay and staff but preparedness is not the b
I have stayed in the hotel before, i cam in late check in and the room should have been ready but unfortunately, it wasn’t, the room bar was empty, and no water was there, and the coffee tray had no coffee only sugar and whitener, there was even coffee glass that had been used by the previous room guest and they were still there, I took photos and send them to the front desk. I call the front desk, about it, they brought cola and other fizzy drinks in the bar but no water and no coffee, they just brought more coffee mate. But the next day the hotel stuff where helpful enough and the reception were welcoming to my other guests that I brought and gave me a proper recommendation on activities. I was stung in the sea with a sea Urchins near the beach but the hotel staff on the beach gave very fast aid and prevented any infections Overall the second day was great just the first part of the stay was a bit awkward But overall great
Séjour de 1 nuit en octobre 2017
Réponse de Awad Bourini le 11 nov. 2017
Dear Ahmad Thank you very much for your kind review of our Grand Swiss-Bel-restort Tala Bay Aqaba. It is a pleasure reading positive feedback like this and we hope you will have an opportunity to stay with us again in the near future. Warm Greetings

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Not nice
Not recommended, expensive for not good service, rooms are old and not clean.
Séjour de 1 nuit en septembre 2017
Réponse de Front Office Manager le 13 nov. 2017
Dear Guest Please Accept my Apologize, and i hope to see you in the near feature and i will ensure to enhance your experience in our hotel. Warm Greeting

8/10 Bien

Rebecca, Canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great hotel and location are great but...
The hotel, beach and pools were great. The buffet was terrible. The food was good but the atmosphere was just awful. It was chaotic and overpriced. We tried to avoid it as much as possible. We stayed for a week and half way through our trip they removed all the towels from our room and getting new ones was a chore. They upgraded us to a premium room and it was appreciated so it is hard to criticize but there are definitely things they could improve. It wasn't all bad the location was walking distance to great snorkelling and the shuttle bus into town was convenient we used it lots for dinner. The pools were clean and we'll kept and the rooms were in good condition.
Réponse de Awad bourini le 25 févr. 2018
Dear Rebecca Thank you very much for your kind review of our Grand Swiss-Bel-restort Tala Bay Aqaba. It is a pleasure reading positive feedback like this and we hope you will have an opportunity to stay with us again in the near future. Warm Greetings

4/10 Médiocre

Laura Elsa

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
More of a 3 Stara Hotel
Bad service, no staff available, long time for check in, no chairs available in the pool or in the beach in relation to the amount of people that can be hosted in the hotel, damaged bed sheets amon others. It is a pity that a hotel with such a good infrastructure is showing lack of maintanence and management. Not a real 5 stars hotel.
Réponse de General Manager le 27 oct. 2016
Thank you for reaching out and sharing your experience with us. We apologize you were not satisfied with the condition of the hotel chairs and sheets during your stay. Our team works hard to make sure our guests are comfortable and receive our best “Yes I Can!” service and we sincerely regret to hear that you do not feel that you received this level of service. We appreciate you bringing this matter to our attention and can assure you that your feedback will be discussed with the management team at the hotel to avoid situations like this going forward. We do hope for another opportunity to exceed your expectations in the future.