Piscine couverte

Avis sur Grand Erbil Hotel

4 out of 5
Grand Erbil Hotel
Sauranbaeva Str. 5, Almaty

Avis

6,0
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 7 avis sur 51." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 17 avis sur 51." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 6 avis sur 51." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 10 avis sur 51." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 11 avis sur 51." "

6,0/10

Propreté

6,8/10

Personnel et service

5,6/10

Équipements

5,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,0/10

Écoresponsabilité

Avis

4/10 Médiocre

Pierre Alain

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en octobre 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel correct mais pas un 4 étoiles
Positif est la propreté de la chambre. Mais il faudrait traiter le problème des pigeons dans le balcon Négatif : - A notre arrivée la chambre n’était pas réservée et il fallait expliquer à la réception avec nos preuves que nous avions déjà payé l’hôtel. Apparemment il a manqué une communication en interne... . Heureusement qu'une chambre qui correspondait à nos besoins était disponible et qu'ils ont avec leur recherche retrouvé des traces de notre paiement. - Il faudrait améliorer les produits alimentaires pour les petit-déjeuners - Il n'y a pas de navette gratuite aéroport / hôtel contrairement à ce qu'ils disent dans leur annonce
Séjour de 5 nuits en mai 2019

8/10 Bien

Viktor

Séjour de 1 nuit en janvier 2024

4/10 Médiocre

Gintautas

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Strong sewage smell in bathroom. Low water pressure in bathroom.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024

8/10 Bien

sunbir

Séjour de 6 nuits en janvier 2024

10/10 Excellent

Akhmadjon

Séjour de 4 nuits en décembre 2023

2/10 Horrible

MISAO

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
個室含めてホテル全体が清潔じゃない。見える所、目立つ所だけ掃除している。個室のカーペットに信じられないくらい髪の毛が落ちていて、明らかに掃除機すらかけていない。 どのスタッフからもホスピタリティを感じられなかった。
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

2/10 Horrible

Ensar

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Berbat
Merhaba Eğer verdiğim puanın nedenini açıklamam gerekirse; hijyenin olmaması oda çok bakımsızdı,resepsiyon memnuniyetsiz ve müşterilere karşı sertti , hiç memnun kalmadım tavsiye etmiyorum
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Myoungil

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté
공항 근처에 조용한 곳을 찾으시면 여기를 선택하시면됩니다.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023

2/10 Horrible

Arseniy

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service et équipements
Leaving the hotel premises, I witnessed a distressing scene of a man physically assaulting a woman, causing a public outcry. Despite the evident commotion, approximately ten bystanders remained passive, declining to intervene. Shockingly, even the security guard on duty abstained from taking any action. Upon alerting the hotel management via phone, my friend was assured that the situation was being handled, despite the ongoing violence inflicted on the woman just outside the hotel premises, resulting in severe facial injuries.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

2/10 Horrible

Nicola

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The restaurant was good and the personnel polite. The club was good too. The hotel reception and the room was horrible.
Séjour de 1 nuit en octobre 2023

8/10 Bien

Muhammad

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

4/10 Médiocre

Ahmed

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The room had good spce area but need rerenovation.
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

8/10 Bien

SEKAR

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
on over all it was ok and good.
Séjour de 1 nuit en juin 2023

4/10 Médiocre

Dmitriy

Séjour de 1 nuit en mai 2023

6/10 Satisfaisant

JEAN

Les points faibles : Propreté et personnel et service
internet was very poor or none and room service was every other day
Séjour de 9 nuits en février 2023

4/10 Médiocre

KIMIHIRO

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
無料送迎サービスはありません。
レセプションでは英語は通じません。 無料送迎サービスはありません。
Séjour de 1 nuit en février 2023

8/10 Bien

Simon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2022

8/10 Bien

Jimmy

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I liked that hotel did not make a big deal about checking in, after a long flight this is appropriated.

2/10 Horrible

Begimai

Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Didnt like it
Séjour de 2 nuits en juillet 2022

6/10 Satisfaisant

Vadim

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Free shuttle service “included” in the hotel amenities doesn’t exist in fact. Had to pay for a taxi cab to get in there and back to airport
Séjour de 1 nuit en mai 2022

2/10 Horrible

Nina

Séjour de 1 nuit en septembre 2021

8/10 Bien

Nursultan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Все на высшем уровне 👍
Séjour de 1 nuit en août 2021
Réponse de Grand Erbil Hotel le 12 août 2021
Благодарим! Надеемся увидеть Вас снова!!! С уважением,

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nothing
Séjour de 1 nuit en juillet 2021

10/10 Excellent

Ronny

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Nice hotel,good food and very good service. But rooms really need a upgrade. Room I stayed was not worth that price at all and should have been renovaded years ago
Séjour de 1 nuit en mai 2021
Réponse de Grand Erbil Hotel le 26 mai 2021
Greetings of the Day! Thank you for your feedback, furniture and room updates are planned in the near future! Thank you for choosing us! We will be glad to see you again! Best regards, Grand Erbil Hotel

6/10 Satisfaisant

Dorothy, Almaty

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is dated, dark and depressing. This hotel is okay if you need a place to stay in between flights, but not good for a holiday stay. We booked the hotel for three nights, but stayed for one night. When we checked in, we were ignored and finally another person came to check us in because the other girl was talking to another employee. While trying to check in a disagreement took place between the employees which was loud and made me feel uncomfortable. We wanted to go swimming and relax; however the pool didn’t open until 1:00 PM and when we did get to the pool area, it was dark and not relaxing at all. We were told the breakfast buffet was from 7:00 to 10:00, but at 8:30AM a cold breakfast of hard cooked eggs with warm yogurt and vegetables was delivered to our door. Don’t bother putting out the Do Not Disturb sign because the ignored the sign. Also there was no seasoning on the food and no salt/pepper was brought either. You would think someone would ask why we were checking out two days early, but no no one even noticed we were checking out early. This was not a good experience at all.
Séjour de 3 nuits en juin 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Arya to far from sity scare. poor aria of road ok fo on peepol
Séjour de 8 nuits en mars 2020

10/10 Excellent

VIKTOR

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Останавливались с женой на ночь, проезжая транзитом через Алматы. Недалеко от аэропорта, 20 мин. езды на авто.Приветливо встретила администратор. Абсолютно приемлемые цены. В номере очень чисто. Все необходимое есть. Плюс махровые халаты. Утром предложили ранний завтрак, шведский стол в ресторане, и трансфер в аэропорт за очень умеренную плату. Отелю пять баллов однозначно. Рекомендую.
Séjour de 1 nuit en février 2020

2/10 Horrible

Mario

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Es war schrecklich!
Wir haben das Hotel im Internet reserviert und wollten vor Ort bezahlen. Da sagte man uns (aus welcher Grund auch immer), dass wir mehr bezahlen müssen. Da wir damit nicht einverstanden waren, durften wir nach einigen Diskussionen den im Internet angezeigten Preis zahlen. Später haben wir erfahren, dass die Masche mit der Aufpreis bei manchen Besuchern funktioniert hat. Das Zimmer war groß, dreckig und stank nach Treibstoff. Das Bad beschäftigt und verschimmelt. Die vorhandenen Tassen waren benutzt und klebten an den Untertassen. Nach unserer Beschwerde hat die Putzfrau die Tassen in unserem Bad ausgespült. Das Buffet beinhaltete NICHTS. Es gab etwas Undefinierbares, das nicht mal beschriftet war, vom Geschmack ganz zu schweigen. Allgemein ist das Hotel ziemlich heruntergekommen, außerdem ist es sehr weit von Almaty entfernt. Das Hotel ist ganz und gar nicht zu empfehlen.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Для транзита самое то
Все хорошо, правда мебель чуток старая. Бесплатный трансфер до аэропорта.
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Grand Erbil Hotel le 2 oct. 2019
Благодарим Вас за отзыв! Будем рады видеть Вас снова)

8/10 Bien

F

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
.pleasant hotel, met expectations, relatively close to airport
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Grand Erbil Hotel le 24 août 2019
Thank you for your feedback! Hope to see you again!

2/10 Horrible

Yasin

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Slecht kamer zonder raam slechte matras!!!
Séjour de 2 nuits en juillet 2019
Réponse de Grand Erbil Hotel le 26 août 2019
Dear guest, we apologize for the inconvenience! We have an economy room category - really without windows, the information is listed on the site! We will try to make your stay comfortable on your next visit! Hope to see you soon!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Réponse de Grand Erbil Hotel le 24 août 2019
Thank you! Hope to see you again!

8/10 Bien

Serdar

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Güzel geçti
Çok durmadım otelde ama kaldığım sürece iyiydi
Séjour de 5 nuits en juin 2019
Réponse de Grand Erbil Hotel le 22 août 2019
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz! Tekrar görüşmek dileğiyle!

8/10 Bien

Stella

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Понравился отель, особенно СПА, приветливый персонал, профессиональные мастера. С удовольствием приеду еще раз.
Séjour de 1 nuit en mai 2019

4/10 Médiocre

Benedikt

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Schlechte Gegend, entspricht nicht einem 4-Sterne-Hotel, auch nicht in Kasachstan.
Séjour de 7 nuits en mars 2019

10/10 Excellent

Deniz

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2019

8/10 Bien

GULNARA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2018

8/10 Bien

Jong Ho

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2018

6/10 Satisfaisant

Pekka

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Ok between flights
Well, a little bit divided experience. I chose this hotel because it was one of closest to the airport, and it had free airport shuttle. Later I found out, that the free airport shuttle is for arrival only, but it's ok, especially when the driver was on of most effecive taxi drivers ever. Outside looked promising, Saturday evening, and barbecue on patio. The reception was ok, and the Lady begind desk one of loveliest I have met. Check in was done with professionality, but with personal attitude. Then I got in the room, which was ok, although little worn out, as whole hotel looked to be. Magnetic door lock and missing (someone broke it before my visit) security chain created slightly uncomfort feeling about the general safety.. The restaurant and lounge looked to be very lively, unfortunately I had an early flight.. No experience about the breakfast, because of early flight again. So, ok place for one night, but I would not spend my holiday here. A party weekend maybe :D. And the bed was hard.

2/10 Horrible

Sergei, Herndon, VA

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Miserable
I regret I haven’t read reviews before booking. This is a typical (for CIS countries) near-train station hotel - drunk and aggressive people, loud music, smells, etc. No sound proof at all. The only reason I booked it is because I needed a hotel close to the airport to spend a night there - and in fact I wasn’t able to sleep at all. Please don’t make my mistake
Séjour de 1 nuit en décembre 2017

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
old hotel but cheap
the hotel is old with not the best rooms. will not call this 4 star hotel. the food is good. I was probably unlucky with my room that did not have windows and it was extremely hot in the room. I did not sleep at night. The Hotel stuff was kind.
Séjour de 2 nuits en octobre 2017

8/10 Bien

Dave, Edinburgh

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Old fashoned faded 'grand hotel'
Very handy airport nightstop. Good personal early morning drop-off for my flight, (05.00) by hotel-s own vehicle = reliablity!. Selection of barfood or bog underused ballroom restaurant . Useful praduktt (grocery) over the road so no need to starve.
Séjour de 1 nuit en août 2017

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2017

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
No locks on room doors just a magnet lock
Dirty, bad part of town, I will not stay there again
Séjour de 1 nuit en juillet 2017

10/10 Excellent

yi, NM, USA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good location, excellent service.
The location is good. The reception staff speak excellent English and Chinese and were very helpful. Very good breakfast and restaurant. We ended up stay there three nights more there because we liked it so much.
Séjour de 1 nuit en juillet 2017

2/10 Horrible

Jon

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Felt scammed by the hotel
We felt almost robbed by the hotel on two occasions, leaving a bad taste. The more I think about it the more I felt we were part of a scam. We asked the hotel to order us a taxi. When it arrived we were told the price and confirmed it on the drivers phone with the email from the hotel listing the price (5000). When we returned the driver requested more (14000). No one at the hotel would help us or stand up for us. All five at reception just stood there watching this man shout at us threatening to call the police. I said he should. I didn't want to go to jail so Infront of all the staff handed over the cash. The driver then shook all there hands (they were clearly friends) and walked off. Afterwards the receptionist said "yea you paid too much". The second occasion was the hotels laundry service. Three pairs of socks, a Tshirt and a pair of boxers cost £12/€14/$15.

4/10 Médiocre

Alexandre, St. Petersburg

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Stayed at the hotel for two nights. Very dusty rooms in the hotel all night making noise in the restaurant. The hotel wrongly assessed at 4 stars.