Extérieur

Avis sur Novotel London Stansted Airport

4 out of 5
Novotel London Stansted Airport
Round Coppice Road, London Stansted Airport, Stansted, England

Avis

8,4

Très bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 483 avis sur 1003." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 340 avis sur 1003." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 97 avis sur 1003." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 51 avis sur 1003." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 32 avis sur 1003." "

8,8/10

Propreté

8,6/10

Personnel et service

8,4/10

Équipements

8,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

4/10 Médiocre

Laurent

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Bien placé mais chambre à rénover
Hotel bien situé à 5min de l'aéroport avec navette payante (4Livres par adultes), restaurants convenables et personnels sympas. En revanche les chambres mériteraient une rénovation complère (moquette avec tâches, salle de bains avec carreau abimé, robinet qui fuit...)
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de Rosie, Reservations Team le 2 nov. 2022
Hi Laurent, and thank you for taking the time to leave us a review. It sounds like we didn't meet our usual high standards for the duration of your stay, for which I express my sincerest apologies. Thank you for bringing the maintenance issues to our attention. I will pass these on to our dedicated team. I am glad you found our staff to be friendly. We hope to better serve you in the future. Kindest regards, Reservations Team

10/10 Excellent

Susan

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Tout sest bien passé.
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de Novotel team le 9 mai 2022
Merci beaucoup.

8/10 Bien

Ross

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2021

10/10 Excellent

maryse

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
La salle de bain est mal éclairée Difficile pour un bon maquillage Une lumière au dessus du lavabo serait la bienvenue
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jan le 6 janv. 2020
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Francoise

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de Jan le 6 janv. 2020
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Nathalie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel sympa et chambre au top pour une nuit avnt de prendre l'avion. Navette venant nous chercher juste devant pour Standet.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Jan le 31 déc. 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 Bien

jean-marc

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en octobre 2019
Réponse de Reservations le 29 oct. 2019
Good Afternoon Thank you for your review. We are delighted you enjoyed your recent stay at the Novotel London Stansted Airport. We look forward to welcoming you back to the hotel. Many thanks Novotel London Stansted Airport

10/10 Excellent

martine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
waiting on my flight
Juste en attendant mon vol.... parfait
Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Jan le 22 août 2019
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Bon séjour
Très bon séjour. Restaurant parfois plein le soir, service long. Pensez à réserver une table. Menus bons mais pas diététiques !
Séjour de 2 nuits en mai 2019
Réponse de Joanna le 6 juin 2019
Thank you for taking the time to give us your feedback.

10/10 Excellent

Yannick

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel, calme
Bon hôtel, calme, pas grand chose à faire aux alentours mais pour une nuit avant un vol c'est parfait !
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Joanna le 21 mai 2019
Thanks for staying with us. We appreciate you taking the time to give us your feedback!

10/10 Excellent

guillaume

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
HOTEL A RECOMMANDER
hôtel conforme à ce que j'attendais . Personnel professionnel et petites attentions qui incitent à réserver de nouveaux dans cette chaine d'hôtels (gels douches , café)
Séjour de 1 nuit en février 2019
Réponse de Jan le 14 févr. 2019
Thanks for staying with us. We work hard to make our guests happy and appreciate your feedback! We look forward to welcoming you back to our hotel!

4/10 Médiocre

marie

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Confort de la chambre
clim défectueuse , pas possible de fermer l'œil, a minuit toujours pas dodo alors qu'on se levait à 3h30. bref demande d'une autre chambre ok à minuit trente mais nuit de 3 h pas cool. j'aurais aimé etre remboursée car nous sommes venus exprès dormir dans cet hotel pour nous reposer au lieu de rester dans le centre de Londres ...bref on aurait du rester où on etait vraiment déçue et pas de geste commercial… grr je suis énervée
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Réponse de Joanna le 14 janv. 2019
Good morning, Thank you for taking the time to give us your feedback. I concerned to read about the difficulties that you experienced with the air conditioning in your room. Please accept our sincere apologies for any inconvenience that this caused during your stay with us. This is not typical of our usual standard and we would hope to serve you better in the future. Kind regards,

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel très bien situé, pratique, chambres très propres et très confortables
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Réponse de Joanna le 9 janv. 2019
Thank you, we appreciate you taking the time to give us your feedback.

8/10 Bien

Jerome

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Une nuit d’affaire
Agréable service et positif sur l’ensemble
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Réponse de Jan le 16 déc. 2018
Merci pour vos commentaires - nous sommes ravis que vous ayez apprécié votre journée parmi nous ici au Novotel Stansted

8/10 Bien

sarha, Londres-Stanted

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Très bel hôtel, belle chambre, seul bémol, la température de la chambre... malgrès l'augmentation du thermostat, la climatisation souffle que de l'air froid, il devait faire pas plus de 20° dans la chambre.
Séjour de 4 nuits en octobre 2018
Réponse de Joanna le 9 nov. 2018
Good afternoon, I was concerned to read your feedback regarding the air conditioning unit in your room. Please be assured that your feedback has been discussed with the Facilities Manager, please accept my apologies for any discomfort this may have caused to your stay.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien! Chambre très propre et bien équipée, navette à l’aéroport très fréquent.
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
Réponse de Emma Leonard le 18 sept. 2018
Thank you for your feedback.

8/10 Bien

Charlotte

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

Damien

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
TRES BIEN
Rien à redire. Tout était parfait. À la hauteur de ce que l'on attend d'un 4 étoiles. Le prix de la navette est de 3 £ par trajet ce qui reste incompréhensible pour le standing de l'hôtel. Mais ce point ayant était evoqué à plusieurs reprises, il n'y a pas eu de surprise à ce sujet.
Réponse de Emma Leonard le 10 mai 2018
Thank you for your feed back, Glad you had a great stay and we take your points on board about the shuttle charge.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A recommander fortement
État général impeccable. La propreté ainsi que l’équipement de la chambre étaient au delà de nos nos espérances.
Réponse de Emma Leonard le 19 avr. 2018
Thank you for your feedback, it is always great to get feedback on the cleanliness of the room.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Rien à redire, tout était parfait. Coin restauration chic, surpris par le prix, car très raisonnable. Navettes régulière pour l'aéroport y compris matin tôt et soir tard
Séjour de 1 nuit en mars 2018
Réponse de Emma Leonard le 9 avr. 2018
Thank you for your feedback

8/10 Bien

ANNE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel comfortable et location pratique
Un hôtel sympa et comfortable et un endroit pratique. Je l'avais réservé à cause de l'agence de location de voiture qui se situe là et sa proximité à l'aéroport de Stansted.

10/10 Excellent

Florian

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Perfecto
Super accueil, très pratique pour prendre l’avion très tôt à stansted, très propre très confortable
Séjour de 1 nuit en février 2018

4/10 Médiocre

Zahia, port de bouc

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
J'ai eu le loquet de la porte de ma chambre qui c'est verrouillée j'ai donc perdu du temps pour partir à mon excursion ensuite en rentrant le lavabo était boucher ils n'avaient pas de service de maintenance. Ils m'ont proposer une autre chambre qui n'était même pas chauffée alors que j'ai un enfant de 3ans seulement! J'ai évidemment refuser !
Séjour de 2 nuits en janvier 2018

6/10 Satisfaisant

Natalie

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements
We're huge Novotel fans but this was by far our least favourite stay of many. The building is very dated and old. There is a £4 charge to get to the hotel from the Airport, so you'll be spending £16 extra when travelling as a couple. Reception was standard, nothing special. Would not return to this particular Novotel, I'd rather spend a bit more and get my moneys worth.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

4/10 Médiocre

Nicholas

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
No chine mugs or glasses. Only one chair. Very small room and tiny bathroom with no bath.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Priscilla

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
The property itself was okay. There were empty alcohol bottles in the hallway and stains on the carpet of my room. The main issue was how rude their airport transfer staff was. I wish I grabbed his name. But an overweight middle aged man literally yelled at me in front of other passengers. I had a freshly purchased coffee and about 5 minutes until the van departure. The drive mentioned I could not bring the coffee along (so I assumed he meant when the vehicle was moving - a high-risk opportunity for spillage). So I stayed on the bus (near the entrance ready to throw away the coffee prior to departure). The drive literally, yelled, "the whole point of saying no coffee was for you to not bring coffee aboard". I was honestly, just embarrassed. To be infantilized by a driver... over coffee.. on a non-moving bus. I mean come on... yes I can follow rules and very willing to. But the lack of regard. Complete disrespect. I personally don't raise my voice at anyone - I think there are proper ways to communicate. Ways that mature adults should be capable of. I know the UK tends to have this 'grumpy' attitude. But my God, treat people with a little dignity / decency/ respect.
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Novotel Team le 8 mai 2024
Dear Priscilla,Thank you for taking the time to leave a review of the hotel.I will let the housekeeping know regarding your comments about the room. Thank you for bringing this to our attention.We are sorry to hear about your experience with the bus driver. The bus is a separate company from us so I have forwarded your review onto the bus manager. I will also pass this over to my manager so we can talk with the bus company.Sincerely, Novotel Team

10/10 Excellent

Graham

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Novotel Team le 8 mai 2024
Dear Graham,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back again in the near future.Sincerely, Novotel Team

10/10 Excellent

Joao Pedro, Cambridge

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Convenient
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 2 mai 2024
Dear Joao,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel hotel.We hope we can welcome you back again in the future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Andrew

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location and very comfortable facilities, just what was needed after a late night landing!
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 2 mai 2024
Dear Andrew,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel hotel.We hope we can welcome you back again in the future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

seungho

Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 14 mai 2024
Dear Seungo,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely, Novotel Team

8/10 Bien

Andrejus

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
A
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 18 avr. 2024
Dear guest,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel. We hope you had a great stay.Sincerely,Novotel Team

8/10 Bien

Kristina

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Parking was an additional £10 and just a few places available.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 12 avr. 2024
Dear Kristina,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel. Providing convenient and ample parking for our guests is important to us, and I apologize for any inconvenience this may have caused during your stay.We hope we can welcome you back into the Novotel in the future.Sincerely, Novotel Team

8/10 Bien

Elke

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Der Shuttlebus zum Flughafen war sehr praktisch. Das Frühstück ist gut und reichhaltig.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 8 avr. 2024
Dear Elke,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Kate

Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Efficient friendly Staff .Wonderful comfortable bed, super power shower
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Novotel Team le 2 avr. 2024
Dear Kate,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back into the Novotel in the near future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Stacey

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Modern, clean and airy. Room was too warm but when I asked for a fan they were more than happy to provide.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Novotel Team le 2 avr. 2024
Dear Stacey,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back into the Novotel in the near future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Irene

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent lication
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Novotel Team le 19 mars 2024
Dear Irene,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely, Novotel Team

10/10 Excellent

Penny

Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Novotel Team le 28 mars 2024
Dear Penny,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We look forward to welcoming you back in the future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Paul

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Novotel Team le 12 mars 2024
Dear Paul,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back in the future.Sincerely,Novotel Team

4/10 Médiocre

Sabrina

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Linens were stained and shower was dirty.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 6 mars 2024
Dear Sabrina,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We are sorry to hear that the bedroom wasn't up to our normal standards, I will pass this over to the management team so we can look into this.We hope we can welcome you back in the near future!sincerely, Novotel Team

8/10 Bien

Amanda

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 21 mars 2024
Dear Amanda,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back into the novotel in the future.Sincerely, Novotel Team

10/10 Excellent

James

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 6 mars 2024
Dear James,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back in the near future!sincerely, Novotel Team

8/10 Bien

Maria

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff were friendly and helpful. Transport to the airport was good. Breakfast was mediocre.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 6 mars 2024
Dear Maria,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.We hope we can welcome you back in the near future!sincerely, Novotel Team

8/10 Bien

Yasmin

Les points forts : Propreté et personnel et service
Der beworbene Flughafen Shuttle ist nicht kostenlos sondern kostet 4 Pfund. Das Zimmer war sehr alt und die Einrichtung sollte erneuert werden.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Yasmin,Thank you for taking the time in leaving a review of our hotel. With regards to the shuttle bus, this is an outside company so we don't have any input in the price. I will however pass this on to the bus company.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Tatenda

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Convenient
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Tatenda,Thank you for taking the time in leaving a review of our hotel. We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Susan

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Susan,Thank you for taking the time in leaving a review of our hotel. We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team

4/10 Médiocre

Hollie

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Hollie,Thank you for taking the time in leaving a review of our hotel. We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Barry

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good, clean hotel with good food.
Easy to find. Always places to park but that’s an additional £10. Hotel staff are welcoming and efficient. Hotel and rooms are really clean. Only eaten in the bar area but the menu is good for a bar menu and food is good quality. Breakfast is a buffet but with good quality ingredients and there is a good choice for everyone. Also has a well equipped gym. Have stayed here about 5 times now and can’t fault it.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Barry,Thank you for taking the time to leave a great review of the Novotel.We are glad to hear that you had a lovely stay with us. We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
No free airport shuttle
Hotel is alright, breakfast is great. However, they do not inform their upcoming clients that the shuttle from je airport is NOT free and it does NOT run at night. It is not really an “airport” hotel. Beware…
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 29 févr. 2024
Dear Guest,Thank you for taking the time to leave a review of the Novotel.Thank you for mentioning about the shuttle bus, I will pass this over to the management team to look into this.We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely, Novotel Team

10/10 Excellent

Michaela

Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Michaela,Thank you for taking the time in leaving a review of our hotel. We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team

10/10 Excellent

Anne Marie

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff were excellent, above and beyond. Very helpful with one of our disabled party . We were delayed and late checking in and having a meal but accomadated with no fuss . So thank you to them
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Novotel Team le 28 févr. 2024
Dear Anne Marie,Thank you for taking the time in leaving a review of our hotel. Thank you for your comments regarding the staff, I will be sure to pass this over to them.We hope we can welcome you back in the near future.Sincerely,Novotel Team