Minibar, coffres-forts dans les chambres, Wi-Fi gratuit, draps fournis

Avis sur Om Kolthoom Hotel & Tower

4 out of 5
Om Kolthoom Hotel & Tower
5 Abu El Feda Street, Zamalek, Cairo

Avis

7,0

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 32 avis sur 104." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 25 avis sur 104." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 22 avis sur 104." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 9 avis sur 104." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 16 avis sur 104." "

6,8/10

Propreté

7,4/10

Personnel et service

6,6/10

Équipements

6,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Chafik

Séjour de 2 nuits en janvier 2018

6/10 Satisfaisant

Francesco

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en février 2024

6/10 Satisfaisant

Abrar

Voyage en groupe
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The kettle in the room was broken. I asked for a replacement and never got one. They do not leave a sheet with the extension numbers you might need. I got a hold of room service and asked for a copy of the menu, never got it. It was almost like they were hoping I’d forget I asked for things. Room service apparently also stops at 4 PM. The receptionists were unusually and irrationally hostile; they also kept repeatedly asking my friend and I what rooms we were in every time they would see us, like they were suspicious or something (we did not do anything suspicious). The bathroom had no hair dryer and no toothpaste or toothbrush like most hotels would have. The bathtub design was also really physically uncomfortable and I would have to lean back to even fit my body under the shower. The water flow was very weak and sporadic, but warm so that was something. It’s a beautiful historic hotel, the aesthetics are gorgeous and location is great. Unfortunately I felt like the service quality ruined that experience.

4/10 Médiocre

Jose

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room had a strong odor of tobacco. The carpets are old and dirty.
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

6/10 Satisfaisant

Guenter

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
A decent hotel with attentive housekeeping, but some of the amenities listed (restaurant/bar, exercise room) weren’t available. But there are several restaurants and a Starbucks a short walk away.
Séjour de 2 nuits en octobre 2023

2/10 Horrible

Osama

Les points faibles : Personnel et service
average

6/10 Satisfaisant

Mohammed

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Équipements
Les points faibles : Propreté
Traditional styling, located in good position on zamalek island. Room sizes were impressive. Hotel rooms had cockroaches in and we found dead ones under the beds. Hotel staff didn’t speak good English so was difficult to communicate at times.
Séjour de 6 nuits en août 2023

10/10 Excellent

Ibrahim

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Location
Séjour de 1 nuit en août 2023

6/10 Satisfaisant

tajinder

Voyage en couple
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location. Property is very dated. Not 4*, probably 2*
Séjour de 5 nuits en mai 2023
Réponse de Sherif le 2 juin 2023
We're sorry to hear of your less-than-satisfactory experience with the service and hope you will accept our sincerest apologies. Thank you for your feedback, and we hope that you will consider staying with us again in the future. Best regards

10/10 Excellent

steve

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
great hotel great location whoever the WiFi is spotty and only Arabic language TV
Séjour de 5 nuits en mai 2023
Réponse de Sherif le 21 mai 2023
have a nice day Sir, Thank you for your feedback,your review is very important for us to develop our Services Thank you for being our Guest.

10/10 Excellent

Oliver

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de Sherif le 21 mai 2023
have a nice day Sir, Thank you for your feedback,your review is very important for us to develop our Services Thank you for being our Guest.

10/10 Excellent

Alexandra

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel is absolutely beautiful and the staff were very friendly and helpful. However, the WiFi didn't work in the room. Very quiet for a Cairo hotel!
Séjour de 2 nuits en mars 2023
Réponse de General Manager le 21 avr. 2023
Thank you for being our Guest and waiting for second stay.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Unser erstes Zimmer mit "Stadtblick" stank nach Abfluss, Feuchtigkeit und Muff. Die Teppiche waren Jahrzehntelang nicht gereinigt. An den Wänden Fliegen, Mücken und Käfer. Unter dem Bett und unter der Matratze nachzuschauen, haben wir uns nicht getraut. Und der Oberhammer: Der Toilettensitz unseres angeblich frisch zubereiteten Zimmers war vollgepisst! Überall frischer und angetrockneter Urin. Als wir den "Manager" darauf ansprachen (nicht der, der an der Rezeption sitzt), wurde der laut und bezichtigte uns der Lüge: Wie wir denn so einen Unsinn erzählen könnten! Er prüfe vorher immer jedes Zimmer! Das sei kein Urin! Alle Zimmer seien neu und schön! Ein cholerisches A****** als Manager einzusetzen, ist ne klare Fehlinvestition. Der sollte lieber Müllmann werden, wenn er sich nicht mit westlichen Gästen, die sich über Dreck in seinen Zimmern beschweren, rumärgern will. Habe mich dann an den ägyptischen Tourismusminister AHMED ISSA persönlich gewendet, um ihm von den Missständen im Om Kolthoum-Hotel aus erster Hand zu berichten. Wir haben dann notgedrungen ein Upgrade bezahlt (sie haben uns den Preis in EGP genannt, die Summe dann allerdings in USD abgebucht!), weil wir keine Lust hatten, uns mit dem Idioten noch weiter zu streiten. Das Zimmer war OK, Blick auf den Nil, sauberes Bad mit netter Dusche, verhältnismäßig sauber, Matratze durchgelegen. Doch wir kommen hier nie wieder zurück. Ab sofort nur noch Hilton oder Ritz.
Séjour de 6 nuits en février 2023
Réponse de General Manager le 3 mai 2023
Ich wünsche Ihnen einen schönen Tag, HerrVielen Dank für Ihr Feedback, wir schicken den Sponsor raus und wir haben im ganzen Hotel mit der Renovierung begonnen.Danke.

10/10 Excellent

Amira

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Beautiful hotel, nice design and history. Good dining options within the hotel and around. The location is also convenient.
Séjour de 1 nuit en mars 2023
Réponse de General Manager le 21 avr. 2023
Thank you for being our Guest and we are waiting for your second visit.

6/10 Satisfaisant

Andrew

Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel lobby is ok. Room is dusty, curtains not kept, water leaks from bath tub / shower, sink wasn’t cleaned and there is only one outlet in the room and wi-fi is spotty.
Séjour de 4 nuits en mars 2023
Réponse de General Manager le 21 avr. 2023
we welcome you to be our guest after Renovation, everything changed for better.thank you

10/10 Excellent

saeed

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Giovani

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Local hotel in great area in Cairo
The overall experience was good. The hotel room is gigantic, more like an entire apartment. The building is a bit old and needs some love though. The staff is friendly and helpful. The internet is a problem as it is not strong enough to open basic apps, such as bank apps and YouTube. However, the manager (I believe his name is Mr Amed) did his best to accommodate the situation and offered a router the solve the issue. Mr Amed, the porters and night receptionist were the stars as they always had a smile to greet you at all times. The hotels feels very local, rather than touristic but it offers great experience overall in a good location and with great views to the Nile. I can happily recommend it.
Séjour de 2 nuits en janvier 2023

10/10 Excellent

Latoya

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff, from front desk to housekeeping, doorman and bellhops are friendly and professional. They definitely made me feel welcomed and appreciated, and I appreciated them too. Outstanding on that matter. My unit was spacious — I was aware of the condition/age of the hotel prior to booking so to be honest my expectations were met for what it was. As a female solo traveller, I felt safe, which was very important, the bed was cozy, I had a great view of the Nile with two balconies. I took advantage of the breakfast add-on, which is next door in the cafe—highly recommend. Also I will add check in is 3pm but my flight landed at 7am and they were happy to let me check in once I cleared the airport. Lighting in the bedroom needs to be improved. Wifi in the bedroom isn’t consistent. The bathroom wasn’t cleaned thoroughly. I had two beds and the first one I was ready to crawl into had someone else’s hair in the bedding and pillowcase.
Séjour de 2 nuits en décembre 2022

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 3 nuits en novembre 2022

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Set expectations for value, not polish
Though it’s had glory days, this old ship needs work. Rooms on the upper floors are ok and reasonable value, but the second floor carpets really need attention. The staff is friendly and helpful, but limited by the property’s age and patina. WiFi was not functioning and generally everything needs a refresh. Beds and sheets were clean and comfortable, and balcony rooms are worth the extra. The location is an ideal launching point for this city of millions. But 4 stars? Maybe two, with extra credit, again, for the helpful staff. As a global traveler who's experienced all levels, I’ve paid more for less. Keep your expectations in check for the value.
Séjour de 3 nuits en novembre 2022

8/10 Bien

Conrad

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2022

8/10 Bien

SILVIA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Well located, beautiful view if u get a such room.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

10/10 Excellent

riyad

Séjour de 5 nuits en octobre 2022

2/10 Horrible

Mohammed

Séjour de 2 nuits en octobre 2022

2/10 Horrible

Yamara

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
El lobby del Hotel era lo único limpo, la habitación sucia y la ropa de cama con manchas por todas partes y para colmo te piden la tarjeta y te cobran 179 dolares de más que le reclamé y me decían que no sabían porque aparecia ese cobro, aún estoy en disputa con el banco, no lo recomiendo, no se dejen engañar por las fotos
Séjour de 3 nuits en mai 2022

10/10 Excellent

Suha

Séjour de 2 nuits en juin 2022

2/10 Horrible

Wadi

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mai 2022

2/10 Horrible

Wadi

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mai 2022

2/10 Horrible

Wadi

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mai 2022

10/10 Excellent

naif

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
موظفي الاستقبال بشوشين ومميزين طاقم جميل اتمنى لهم مزيد من النجاح
Séjour de 3 nuits en avril 2022

10/10 Excellent

Jonathan

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This place is a classic. Beautiful view of the Nile. And the staff is nice.
Séjour de 1 nuit en avril 2022

8/10 Bien

graham

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff was nice and helpful
Séjour de 5 nuits en mars 2022

10/10 Excellent

Anne

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Excellent reception
Very good location by the Nile. The receptionist Manerva was the most sweet, helpful and service minded person.
Séjour de 2 nuits en mars 2022

6/10 Satisfaisant

Tylor

Voyage en couple
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Little run down and not very clean but charming
Séjour de 2 nuits en mars 2022

10/10 Excellent

Ramzy

Séjour de 1 nuit en février 2022

10/10 Excellent

basel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2022

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Unclean, dusty rooms
This hotel is 2 stars, 2.5 at best. The hotel in general is not clean, very dusty. I saw three different rooms, hoping I could make this hotel work but all were similar. The sheets were stained. I stayed 24 hours then booked another hotel even though I could not get a refund. If you’re staying in Cairo for a short time and on a budget, this hotel may suffice.
Séjour de 6 nuits en janvier 2022

6/10 Satisfaisant

Sarah

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It’s a lovely old place, but it’s old, tired and overpriced. It’s not 4 star anymore. There isn’t wifi on the top floors, the bathroom in my room was grungy, water wasn’t provided, there wasn’t a kettle in the room, and the pool was closed The balcony in my room which looked over the Nile was amazing, I hope they invest some money into the building before it is run down beyond repair.
Séjour de 5 nuits en janvier 2022

6/10 Satisfaisant

Aline

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
Séjour de 2 nuits en décembre 2021

8/10 Bien

Ahmed

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Good place
No food and very old tv but the room looks good
Séjour de 2 nuits en décembre 2021

10/10 Excellent

Ahmed

Voyage en famille
Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Nice location with no room service
No room service!!
Séjour de 6 nuits en décembre 2021

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en novembre 2021

10/10 Excellent

Ali

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 1 nuit en novembre 2021

10/10 Excellent

Jonathan

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is right on the Nile with a lively cafe that serves until late. If you want a decent place in Zamalek this is a good choice.
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Emad Mehrez le 28 nov. 2021
Dear Mr Jonathan It was a real pleasure to have you at Om Kolthoom Hotel and wish to see you soon. Thank you for choosing Om kolthoom Hotel

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Not worth it
The room did not have a bottle of water. I paid an additional 20 dollars for breakfast for two and received two boiled eggs and some cheese with a lot of bread. I asked the front desk where I could get a covid test and they wanted me to pay 2500 LE for each person. Once I told them I wanted just information and would do it myself, they stopped helping me. They simply wanted to make more money by overcharging for something that costs 1400 LE per person.
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Emil le 13 nov. 2021
Dear Guest please be informed that the hotel doest not collect any payment for getting a covid test, we only give information of the places that make that test. Thank you for choosing Om kolthoom Hotel

10/10 Excellent

Vincent craig

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
10 out of 10
great location - super helpful staff - fantastic gym - huge clean room - great blackout curtains - breakfast..OK... pool nice and sunny - and great price - this hotel is pretty much perfect
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

4/10 Médiocre

María Jesús

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel viejo, sin cuidados.
La verdad es que ha sido un poco decepcionante. Cogimos este hotel de 4* para estar cómodas y en una zona relativamente céntrica. Pero desde luego que no es para nada lo que esperamos. La zona está bien, algunas personas del hotel eran amables e intentaban ayudar, pero otras ni siquiera se esforzaban, no hablaban inglés y era difícil comunicarse con ellos. El aire acondicionado de nuestra habitación goteaba bastante, hasta el punto de poner tazas y platos para que no se mojara tanto la moqueta, que ya estaba bastante mojada, algo bastante desagradable a la hora de andar. El baño estaba renovado, pero sin embargo se salía el agua por el filo del cristal, lo que hacía que el suelo siempre estuviera mojado. A la hora de pedir el desayuno, lo traían cuando querían. Hubo un día que teníamos un tour a las 8:30 y pedimos el desayuno a las 8:00. Nos lo trajeron a las 8:25 después de quejarme 2 veces por teléfono y haber bajado a recepción a reclamar mi desayuno. Al día siguiente pedimos el desayuno a las 9:00 para dormir un poco más y nos despertaron a las 8:00 para traer el desayuno. El hotel tiene piscina en la azotea, la piscina no parecía sucia, pero todo alrededor era un verdadero desastre, lo que no invita a sentarse y disfrutar de un buen baño. Desde luego que si tuviera que volver a El Cairo, jamás volvería a este hotel. Estoy muy desencantada con la experiencia.
Vista de la piscina
Las hamacas sucias, con toallas de otros clientes. Todo lleno de polvo
Séjour de 5 nuits en août 2021

6/10 Satisfaisant

nasser

Séjour de 1 nuit en août 2021

8/10 Bien

Ramzy

Voyage en famille
Les points forts : Confort de la chambre
Yyyyyyyyyy
Was oak
Séjour de 1 nuit en août 2021

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nothing like the pictures i checked in and left my room right away , i went to the Marriott ,
Séjour de 1 nuit en juillet 2021