Fontaine

Avis sur Ubumwe Grande Hotel

4 out of 5
Ubumwe Grande Hotel
KN 67 Street, Kigali, Kigali

Avis

9,0

Merveilleux

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 91 avis sur 138." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 27 avis sur 138." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 11 avis sur 138." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 6 avis sur 138." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 3 avis sur 138." "

9,4/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

9,0/10

Équipements

9,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

DANIEL

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2023

6/10 Satisfaisant

ERIC

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dommage..
Dommage que le management ne soit pas plus flexible dans sa politique commerciale (impossibilité de se faire rembourser une nuit non passée sur place, late checkout difficile).. pas sûr de reserver dans cet hôtel lors de ma prochaine mission sur place d'autant plus que l offre hôtelière s'étoffe à Kigali. Dommage parce que l'hôtel est agréable avec une magnifique vue et un personnel charmant.
Séjour de 7 nuits en juillet 2022

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Je dirait tout et top et classe rien n’a critiquer vraiment
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de Richard le 11 nov. 2019
Thank you very much for your feedback. We are looking forward to welcoming you back again.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Le restaurant était simple mais beau et propre. Tous les membres du personnel étaient disponibles et souriants excepté ceux de l’accueil dont l’accueil justement laissait à désirer ( pas disponibles, pas souriants, peu serviables). La qualité du petit-déjeuner était moyenne bien qu’il y ait eu du choix.
Séjour de 6 nuits en mars 2019
Réponse de General Manager Kenn Munyeki le 30 avr. 2019
Salutations de la part de l'Ubumwe Grande Hotel! Nous vous sommes reconnaissants d'avoir pris le temps de nous revoir et de nous faire part de vos commentaires. Nous sommes heureux que vous ayez apprécié votre séjour avec nous et nous nous excusons également pour les inconvénients causés. Nous vous assurons que le responsable de la réception travaille sur le problème de la réceptionniste et nous vous assurons que la prochaine fois que vous séjournerez avec nous, vous remarquerez changement. Merci et a bientot.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Friendly staff. Good breakfast. Great view from the rooftop restaurant, bar and pool.
Séjour de 2 nuits en janvier 2019
Réponse de General Manager Kenn Munyeki le 29 janv. 2019
Thank you very much for your feedback! We are happy you enjoyed your stay with us. Looking forward to hosting you again the next time your in Kigali.

10/10 Excellent

Stephanie, Montreal, Canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
On y a séjourné une seule nuit en arrivant à Kigali et avant de partir pour notre safari. Les chambres sont propres, spacieuses , encore plus belles que sur les photos. C’est très modernes avec multitudes de prises et endroits pour charger les appareils. Roof top avec une vue superbe sur Kigali jour comme soir . Le petit déjeuner inclus était vraiment bon avec une multitudes de choix, au dessus de la moyenne . Je trouve que c’est un excellent rapport qualité prix . Allez y sans hésitation
Séjour de 1 nuit en octobre 2018
Réponse de Richard Niyongabo le 17 mars 2021
Merci beaucoup d'avoir s'ejourner içi à l'Hôtel Ubumwe Grande.

6/10 Satisfaisant

Mathieu, Nairobi

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Bien situé et suppurer rooftop avec vus sur la ville. Cependant la qualité de la connexion internet laisse trop a désirer pour un hotel de ce standing. Le personnel de l'accueil et du petit-déjeuner n'est pas au niveau attendu. Temps de réponse trop long, aucune "awareness" de son environnement, compétences en anglais aléatoires et souvent pas au niveau.
Séjour de 1 nuit en octobre 2018
Réponse de Richard. le 17 mars 2021
Merci beaucoup pour votre commentaire bien reçu.

10/10 Excellent

IBRAHIM E

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Highly recomanded
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Adele

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The pool was great, service and staff were friendly and efficient.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Solange M. le 5 mars 2024
Dear Adele,Thank you for taking the time to share your feedback on your experience at Ubumwe Grande Hotel! We're thrilled to hear that you enjoyed the pool and that our staff provided friendly and efficient service during your stay. We strive to create a memorable experience for all our guests, and it's wonderful to know that we succeeded in making your visit enjoyable. We hope to welcome you back again soon for another fantastic stay!Best Regards,Hotel Management!

10/10 Excellent

IBRAHIM

Séjour de 3 nuits en février 2024

8/10 Bien

Crystal, Jonesboro

Voyage en famille
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

2/10 Horrible

Mary Joan

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 4 nuits en décembre 2023

8/10 Bien

castro

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great property with good service. Reasonably priced
Séjour de 3 nuits en décembre 2023
Réponse de Solange M. le 19 déc. 2023
Dear castro,Thank you for your positive feedback! We're delighted to hear that you enjoyed your experience at Ubumwe Grande Hotel and found our service to be satisfactory. Providing a great experience at a reasonable price is always our goal, and we appreciate your recognition of our efforts. If there's anything specific that stood out to you or any suggestions you may have for improvement, we would love to hear them. We look forward to welcoming you back in the future for another excellent stay.Best Regards,Hotel Management!

6/10 Satisfaisant

Hanisa W

Les points faibles : Personnel et service
I have stayed at Ubumwe severally but this particular time was a major dissapointment.The staff were rude,the foood was terrible and overall the service was below average. The room i was checked in was too noisy and even when i moved the other room was too small stuffy and overall not so clean.I was in room 509 and i did not enjoy my stay.
Séjour de 5 nuits en novembre 2023
Réponse de Solange M. le 18 nov. 2023
Dear Hanisa W,Thank you for being our Loyal Client. We are very sorry to hear about your disappointing experience at Ubumwe Grande Hotel during your last visit. It sounds like you encountered several issues during your stay, including rude staff, subpar food, noise disturbances, and unsatisfactory room conditions. The concerned departments are working to address these concerns to ensure that future guests have a better experience.We hope you will give us another chance to serve you better in future.Best Regards,Management.

6/10 Satisfaisant

Stephanie

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Price-Service Ratio not appropriate
So la la. Service often very slow
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Solange M. le 31 oct. 2023
Dear Stephanie,Thank you for your valuable feedback on your stay at UBUMWE GRANDE HOTEL! We are working to improve the speed of the service delivery.We look forward to providing a better experience on your next visit.Best Regards,Management

10/10 Excellent

Emmanuel

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Solange M. le 23 sept. 2023
Dear Emmanuel,Thank you for sharing a review of your recent experience at Ubumwe Grande Hotel! Thank you for your positive rating.Best regards,Management

10/10 Excellent

Emmanuel

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Fantastic experience
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Solange M. le 23 sept. 2023
Dear Emmanuel Adejo,Thank you for sharing a review of your recent experience at Ubumwe Grande Hotel! Thank you for your 5-star rating.Best regards,Management

10/10 Excellent

Andrew

Séjour de 5 nuits en mai 2023

10/10 Excellent

IBRAHIM E

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Highly recomanded
Séjour de 3 nuits en mars 2023

6/10 Satisfaisant

Mark, Lincoln

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et équipements
The location of this hotel is great, and it does appear modern and fresh
Séjour de 2 nuits en février 2023

8/10 Bien

Thule, Nairobi

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
If you’re looking for a clean convenient place to stay, this is it! The restaurant staff could do with more training in being adaptable to clients requests but that may be a hotel restaurant policy. Otherwise a great stay
Réponse de Solange M. le 18 nov. 2023
Dear Thule, Thank you for taking your precious time to share your feedback on your stay at Ubumwe Grande Hotel. We're delighted to hear that you found our accommodation clean and convenient – that's exactly the experience we strive to provide for our guests.We appreciate your constructive comment regarding the restaurant staff. We'll certainly take this into consideration as we continuously work to improve our services. It's important to us that our guests feel well-cared for, and we apologize if there were any shortcomings in meeting your requests. We'll review our policies and training procedures to ensure that our staff can better adapt to the diverse needs of our valued guests.Once again, thank you for choosing to stay with us, and we hope to have the opportunity to welcome you back in the future. If there's anything specific you'd like to discuss further or if you have additional feedback, please feel free to contact the Front Office Manager directly. Your input is vital in our ongoing efforts to enhance the guest experience.Warm regards,Management

10/10 Excellent

Thule, Nairobi

6/10 Satisfaisant

Susan

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location. AC not adequate in room although lobby was OK. Food average, VIP benefit was free airport shuttle on request. Apparently 'on request' doesn't mean ask reception to book you a free shuttle, you have to request via email. I booked this place largely because of the roof terrace - it's a large, enclosed, uninviting airport hangar of a space & very disappointing. Wouldn't recommend this place, there are many better options.

10/10 Excellent

Obiku

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Extremely clean, location was ideal, friendly and efficiency staff

10/10 Excellent

Langton, Harare

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It was incredibly neat and the staff were very friendly

10/10 Excellent

Albert

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
From the location to the views from our room, to the rooftop bar pool, highly recommend this hotel!
Séjour de 1 nuit en novembre 2022

10/10 Excellent

Albert

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Beautiful views, comfortable bed, and shower! Highly recommend.

10/10 Excellent

Peder

Séjour de 1 nuit en octobre 2022

8/10 Bien

Raju

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Gorilla Trek Trip
We had a night in Kigali on the way to our gorilla treking trip to Uganda. Unfortunately we did not have more time to enjoy the hotel.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

10/10 Excellent

April

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very clean. Good food. They even had live music 1 night. Had an issue in my room maintenance came immediately and fixed it. The staff was not very friendly but did their jobs. The rooftop view amazing. Modern hotel.
Séjour de 4 nuits en août 2022

8/10 Bien

Molly

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
The service could have been a bit more friendly. A few times we
Séjour de 2 nuits en août 2022

10/10 Excellent

Keiji

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Best city view in Kigali
Séjour de 5 nuits en juillet 2022

10/10 Excellent

Pamela

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I like this hotel because it has all the amenities a traveler wants.
Séjour de 3 nuits en juillet 2022
Réponse de Ubumwe Grande Hotel le 20 juil. 2022
Dear Pamela, Thank you so much for your feedback, it was a pleasure to host you at UBUMWE GRANDE HOTEL. We look forward to warmly welcome you back again for the next visit.

8/10 Bien

Tracy

Séjour de 1 nuit en juillet 2022

10/10 Excellent

Kevin, chicago

Séjour de 2 nuits en février 2022

4/10 Médiocre

Mirani

Séjour de 4 nuits en janvier 2022
Réponse de Richard N. le 4 févr. 2022
Dear Mirani, We are very sorry to see that your stay was not as expected. We are constantly improving in our service delivery, and we would like to hear from you what you think we should improve. Until then, we are looking forward to welcoming you here again. Kind regards,

10/10 Excellent

Merlene

Séjour de 4 nuits en janvier 2022

10/10 Excellent

ANDRE

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff was warm, friendly, and helpful. Service was professional. I had a problem at the airport with missing luggage. The hotel arranged for a driver to pick up my luggage for me once it arrived and bring it to me at the hotel. Wait did I mention the place is also beautiful?!! 💙
Séjour de 3 nuits en janvier 2022
Réponse de Richard N. le 10 janv. 2022
Dear Andre, Thank you very much for staying with us and letting us know your stay was fabulous. We wish to host you again in the near future. Kind regards,

10/10 Excellent

Peter

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
I enjoyed the hospitality, professionalism of staffs and the ambience of the hotel.
Séjour de 3 nuits en janvier 2022
Réponse de Richard N. le 10 janv. 2022
Dear Peter, Thank you so much for your positive comment. We are more than happy to hear that your stay was as expected. We hope that whenever you are in Kigali you will not hesitate to stay with us. Kind regards,

10/10 Excellent

Carlton

Séjour de 3 nuits en décembre 2021

10/10 Excellent

IBRAHIM

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very pleasant and professional staff
Séjour de 4 nuits en décembre 2021
Réponse de Richard N. le 23 déc. 2021
Dear Ibrahim, Thank you very much for your feedback well appreciated. We are looking forward to hosting you again soon. Best regards,

10/10 Excellent

Joel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great hotel. Really good breakfast
Excellent hotel with a fantastic selection for breakfast. Would recommend.
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
Réponse de Richard N. le 23 déc. 2021
Dear Joel, Thank you very much for staying with us and for the wonderful feedback. We can't wait to host you again soon. Best regards,

10/10 Excellent

Henrik

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Har bodd på dette hotellet flere ganger. Nytt, moderne, rent og pent. Elsker takterrassen!
Séjour de 5 nuits en novembre 2021
Réponse de Richard N. le 30 nov. 2021
Takk for at du bodde hos oss hele tiden du besøker Rwanda. Vi setter pris på samarbeidet med etablissementet vårt. Ser deg igjen snart.

2/10 Horrible

John

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements
I liked the way they welcome guests. The building/ rooms are good and clean. But I was shocked when blocked my wife telling her to pay $25.00 shuttle fees. Taking her bags was retained of Transportation provided. This was bad experience ever. Why they don't list that to be the one of the service they charge so guest sees during booking process? I don't think I can recomend any one to use due to the poor customer care I experienced.
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Richard N. le 9 nov. 2021
Dear John, Thank you for your review! However, the airport shuttle service is not free of charge, it is payable $25 one way. Please, do contact directly the hotel in the future, should you need to arrange other alternatives. Regards,

8/10 Bien

Bård

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en octobre 2021
Réponse de Richard N. le 8 nov. 2021
Dear Bård, Thank you for staying with us. We are looking forward to hosting you again. Thank you.

10/10 Excellent

Diane

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Property was well located.
Séjour de 5 nuits en octobre 2021
Réponse de Richard N. le 8 nov. 2021
Dear Diane, It was a pleasure to host you. We looking forward to receiving you again.

10/10 Excellent

Dorothy

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
5 star customer service
The staff were outstanding, they gave 5 star service, effortlessly and with kindness & care.
view of Hotel des Mille Colines from 602
The king size bed was firm and comfy
Séjour de 7 nuits en octobre 2021
Réponse de Richard N. le 8 nov. 2021
Dear Dorothy, Thank you for your wonderful review and feedback. We are very happy to have met your expectations. We are looking forward to welcoming you back again. Thank you.

10/10 Excellent

Egide

Séjour de 1 nuit en octobre 2021
Réponse de Richard N. le 15 oct. 2021
Dear Egide, Thank you so much for your rating. We are happy you enjoyed your stay with us. We hope to see you again soon.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very nice hotel once you enter lobby. Had to park down in a dark dirty basement with bad smell and rubbish everywhere. Then had difficulty trying to find elevator to get up to lobby from parking. I recommend having a driver drop you off. They would not let us park in VIP parking which is much more pleasant and accessible to lobby.
Séjour de 1 nuit en octobre 2021
Réponse de Richard N. le 11 oct. 2021
Dear Wendy, Thank you for sharing with us your stay experience. We are pleased to let you know that we have noted your concern and is being addressed accordingly. We hope to see you again in the near future so that you can witness changes. Thank you.

6/10 Satisfaisant

Todd

Les points forts : Confort de la chambre
Loom somewhere else
None of the pictures in The Hotels.com websites are current. The rooftop bar is non existing the way it shows on the picture. The room was very nice and comfortable. The swimming pool looked like its been ignored for a while. I get that c of the Pandemic, but in no way is this hotel a 4*. The staff is nice but extremely slow. The food is not cheap when it tasted like something thy cooked up in a microwave. I wouldn't stay there again.
Our so called junior suite balcony
Séjour de 3 nuits en septembre 2021
Réponse de Richard N. le 11 oct. 2021
Dear Todd, Thank you for your feedback well received. We are very sad to hear that we did not meet your expectations. We have noted well your comments and will be used to improve our services. You are most welcome to visit again and witness changes. Thank you.