Avis
8,8
Excellent
9,2/10
Propreté
9,0/10
Personnel et service
8,8/10
Équipements
8,8/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
8,8/10
Écoresponsabilité
Avis
Voyage d’affaires
12 oct. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2022
Réponse de Nguyen Thi Xuan Dung le 19 oct. 2022
Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for your review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Best regards,Xuan DungReservation Department
10/10 Excellent
gregory
Voyage d’affaires
8 nov. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Jamais déçu
gregory
Séjour de 4 nuits en novembre 2019
4/10 Médiocre
Cao Tuan
15 juin 2019
Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
Worst 5* hotel in HCMC!
Cao Tuan
Séjour de 4 nuits en juin 2019
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
29 avr. 2019
Les points forts : Propreté et personnel et service
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en avril 2019
8/10 Bien
jeanne
11 avr. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
confortable, well newly re-decorated hotel.
jeanne
Séjour de 3 nuits en mars 2019
8/10 Bien
françoise
5 avr. 2019
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Hotel bien placé et agréable dans l'ensemble
françoise
Séjour de 2 nuits en avril 2019
8/10 Bien
maxime
14 mars 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
hotel bien placé et un vrai 5 etoiles
maxime
Séjour de 1 nuit en mars 2019
8/10 Bien
Alexandre, Avallon
4 févr. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Alexandre
Séjour de 2 nuits en janvier 2019
10/10 Excellent
gregory
19 janv. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
gregory
Séjour de 5 nuits en janvier 2019
8/10 Bien
jacques
3 janv. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Peut mieux faire
jacques
Séjour de 5 nuits en décembre 2018
Réponse de General Manager le 6 janv. 2019
Cher Monsieur Lecoq,
Bonjour et tres Bonne Annee 2019.
Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Saigon Plaza. Cela a ete un plaisir de vous revoir parmi nous.
C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments en tant que Membre Le Club Accor PLATINUM. Aussi, je ne manquerai pas de partager vos appréciations avec toute mon équipe.
Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Monsieur Lecoq, en l’expression de nos sentiments les meilleurs
Olivier Revy
Directeur General
8/10 Bien
MICHEL
8 oct. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
MICHEL
Séjour de 3 nuits en septembre 2018
Réponse de General Manager le 26 oct. 2018
Dear MICHEL,
Bonjour and greetings from Saigon.
We very much appreciate your rating regarding your stay at the Sofitel Saigon Plaza.
I regret that we did not meet your complete satisfaction this time.
Please do not hesitate to also share with us more about your experience and preferences in order for us to accommodate you better next time.
I am sure that this feedback will serve as a huge support to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.
Thank you again for sharing your experience, and we hope to have another opportunity to better serve you in the near future.
Sincerely,
Olivier Revy
General Manager
8/10 Bien
Voyageur vérifié
12 févr. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en février 2018
8/10 Bien
gregory
21 janv. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Une touche française à Ho Chi Minh
gregory
Séjour de 12 nuits en janvier 2018
4/10 Médiocre
Pascale
4 janv. 2018
Les points faibles : Propreté et personnel et service
En dessous du standard Sofitel
Pascale
Séjour de 3 nuits en décembre 2017
6/10 Satisfaisant
Felix Patrick
5 févr. 2017
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Confort de la chambre
Hotel international sans âme
Felix Patrick
8/10 Bien
Voyageur vérifié
19 déc. 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
6/10 Satisfaisant
Thierry
22 août 2015
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Ok,mais ....
Thierry
8/10 Bien
Pascal, Bruxelles
16 févr. 2015
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bien situé et confortable
Pascal
8/10 Bien
F G, France
4 nov. 2013
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Bel emplacement, super fitness centre,
F G
8/10 Bien
FG, France
4 nov. 2013
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
FG
8/10 Bien
JEROME PRIVE, Paris
28 oct. 2013
Les points forts : Propreté et personnel et service
Bien situé mais dépassé et vieillissant
JEROME PRIVE
8/10 Bien
Buonanno, France
28 juil. 2013
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Service impeccable
Buonanno
2/10 Horrible
Professionnel, Lyon
29 avr. 2013
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
A eviter
Professionnel
8/10 Bien
Voyageur vérifié
5 nov. 2012
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
14 avr. 2012
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
HOTEL DE LUXE AVEC SUPERBE PISCINE
Voyageur vérifié
10/10 Excellent
P, Singapour
13 oct. 2009
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bonne experience
P
10/10 Excellent
monique, alsace
18 juil. 2009
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
endroit idéal pour visiter Saigon
monique
10/10 Excellent
Elma
Voyage en couple
1 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Elma
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Huyen Dang le 3 mai 2024
Dear Elma,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for your wonderful praise! Our Sofitel team works hard to ensure every guest feels special and well taken care of. We're delighted to hear that our staff exceeded your expectations. We look forward to the pleasure of serving you again in the future!Sincerely,Huyen DangBrand & Quality Control Manager
8/10 Bien
Saw Cheng
Voyage d’affaires
27 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Saw Cheng
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Huyen Dang le 2 mai 2024
Dear Saw Cheng,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for sharing your feedback. We appreciate hearing about your overall positive experience. We'll certainly take note of your comment regarding the lighting in the room. Ensuring our guests' comfort and satisfaction is our priority, so we'll look into ways to improve the lighting to enhance the ambiance of the room. We hope to have the opportunity to welcome you back for another enjoyable stay in the future.Sincerely,Huyen DangBrand & Quality Control Manager
10/10 Excellent
Julie
Voyage en couple
29 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Julie
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Huyen Dang le 3 avr. 2024
Dear Julie,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.We're delighted to hear that you enjoyed our property's presentation and amenities, especially the gym and pool. Your positive feedback is greatly appreciated, and we look forward to welcoming you back for another terrific stay in the future.Sincerely,Huyen DangBrand & Quality Control Manager
8/10 Bien
Jessica, barstow
Voyage en famille
7 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Jessica
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Huyen Dang le 8 mars 2024
Dear Jessica,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for your feedback! We're thrilled to hear you found our staff excellent. We apologize for the inconvenience regarding the internet access and we'll work diligently to improve this aspect of our service. We appreciate your valuable input and hope to welcome you back for an even better experience in the future.Sincerely,Huyen DangBrand & Quality Control Manager
10/10 Excellent
Stephen
Voyage en couple
20 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Stephen
Séjour de 4 nuits en février 2024
Réponse de Huyen Dang le 6 mars 2024
Dear Stephen,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for your feedback! We're thrilled to hear that you had a great experience at our hotel and that our staff, including the pool staff on the 18th floor, provided exceptional service. We appreciate your kind words. Thank you for choosing our hotel, and we hope to welcome you back again in the future!Sincerely,Huyen DangBrand & Quality Control Manager
8/10 Bien
Chiori
Voyage en couple
5 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Chiori
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Huyen Dang le 6 févr. 2024
Dear Chiori,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.We're delighted to hear that you enjoyed our delicious breakfast and had a relaxing time during your stay. It's wonderful to know that our front desk and concierge teams were able to enhance your experience by providing kind and attentive service, making you feel comfortable throughout your visit. Thank you for choosing our hotel, and we hope to have the pleasure of welcoming you back for another enjoyable stay in the future.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
CHARLES TERRY
3 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great Place
CHARLES TERRY
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Huyen Dang le 6 févr. 2024
Dear CHARLES TERRY,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for your enthusiastic feedback! We're thrilled to hear that you had a great experience during your stay with us. Providing a comfortable room, delicious food, and a restful night's sleep is our priority, and we're delighted that we were able to meet your expectations. We hope to welcome you back for another great experience soon!Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Jerome, Tsujigado
31 janv. 2024
Les points forts : Propreté et personnel et service
Jerome
Séjour de 3 nuits en janvier 2024
Réponse de Huyen Dang le 1 févr. 2024
Dear Jerome,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for taking the time to share your feedback! We're thrilled to hear that Andy, our concierge, provided you with outstanding service. It's always our goal to ensure a memorable stay for our guests, and we're delighted that Andy exceeded your expectations. We appreciate your kind words and look forward to welcoming you back to our hotel in the future.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
David
21 janv. 2024
David
Séjour de 4 nuits en janvier 2024
Réponse de Huyen Dang le 6 mars 2024
Dear David,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for the perfect score! We are glad that you enjoyed your time at our hotel and hope to see you again very soon.Sincerely,Huyen DangBrand & Quality Control Manager
10/10 Excellent
Susana
20 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Susana
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Huyen Dang le 24 janv. 2024
Dear Susana,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for the perfect score of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Nadine, Safety Harbor
Voyage en groupe, Voyage en couple
13 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nadine
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Huyen Dang le 17 janv. 2024
Dear Nadine,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for sharing your wonderful feedback! We're thrilled to hear that our hotel provided you with a tranquil respite from the hustle and bustle of HCMC. Our dedicated staff takes pride in delivering exceptional service, and we're delighted to know they were able to assist with your every need. It's fantastic that you enjoyed our fabulous dining options. We look forward to welcoming you back for another memorable stay!Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Kevin
13 janv. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Kevin
Séjour de 7 nuits en janvier 2024
Réponse de Huyen Dang le 17 janv. 2024
Dear Kevin,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for the perfect score! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Ben
Voyage en couple
30 déc. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Ben
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de Huyen Dang le 2 janv. 2024
Dear Ben,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
2/10 Horrible
Mohan
Voyage en famille
25 déc. 2023
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
KEEP OFF PLEASE, there are better hotels
Mohan
Séjour de 4 nuits en décembre 2023
Réponse de Huyen Dang le 28 déc. 2023
Dear Mohan,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for sharing your feedback with us. We sincerely apologize for the inconveniences you experienced during your stay. Your concerns are taken very seriously, and we deeply regret falling short of the high standards that are expected at our hotel. Rest assured, we are actively investigating the issues raised and will take immediate steps to address them.We appreciate your understanding and hope for an opportunity to regain your trust in the future. Your comfort and satisfaction are our top priorities.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Anette
24 déc. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Amazing place
Anette
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Réponse de Huyen Dang le 28 déc. 2023
Dear Anette,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.We're thrilled to hear that you had an amazing breakfast experience with us! Your kind words truly make our day. Our team is dedicated to providing exceptional service and memorable culinary moments. We appreciate your enthusiastic feedback, and we look forward to welcoming you back for more delightful experiences. If there's anything specific you loved about the breakfast that you'd like to share, we'd love to hear it!Thank you for choosing us, and we can't wait to serve you again soon.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
8/10 Bien
Mai
Voyage en couple
3 déc. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Mai
Séjour de 2 nuits en novembre 2023
Réponse de Huyen Dang le 7 déc. 2023
Dear Mai,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for bringing the issue of a strong sewage smell in the car park to our attention. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused during your stay. Rest assured, we will share your concern to management of building next to us to enhance the overall experience for our guests. Your feedback is invaluable, and we appreciate your understanding.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Tor
3 nov. 2023
Tor
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Nguyen Thi Xuan Dung le 10 nov. 2023
Thank you so much for your time sharing us your experience. We look forward to welcoming you back in once day. Thank you and best regards,
6/10 Satisfaisant
Katharina
15 oct. 2023
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
No soul
Katharina
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Huyen Dang le 16 oct. 2023
Dear Katharina,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.We appreciate your feedback and are glad to hear that you found our luxury business hotel well-equipped with all amenities. We understand that creating a warm and inviting atmosphere is important, and we're constantly working to enhance the overall guest experience. Your input is valuable to us, and we'll strive to add that missing touch of "soul" to make your future stays even more memorable. Thank you for choosing our hotel and we look forward to welcoming you back soon.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage en famille, Voyage en groupe, Voyage d’affaires
13 oct. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good review
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Nguyen Thi Xuan Dung le 16 oct. 2023
Thank you so much for your sharing experience with us.We are looking forward to welcoming you in another occassion.Thank you and best regards,
10/10 Excellent
Kathleen, Spring
2 oct. 2023
Kathleen
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Huyen Dang le 6 oct. 2023
Dear Kathleen,Bonjour and greetings from Sofitel Saigon Plaza.Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Huyen DangQuality Control Manager
10/10 Excellent
David
1 oct. 2023
Sofitel Saigon - first class hotel
David
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Nguyen Thi Xuan Dung le 2 oct. 2023
Thank you so much for your time to let us know.We all are looking forward to welcoming you back in another occassions.Thank you and best regards
8/10 Bien
Ward
17 sept. 2023
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Club Floor is a nice upgrade
Ward
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Nguyen Thi Xuan Dung le 25 sept. 2023
Thank you so much for choosing us on your trip to Ho Chi Minh City.We hope to welome you back in once day.Best regards,
10/10 Excellent
Jonathan
Voyage d’affaires
7 sept. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Jonathan
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Nguyen Thi Xuan Dung le 8 sept. 2023
Thank you so much for your time for sharing this experience.We are looking forward to welcoming you back in once day.Have a lovely day