Piscine extérieure (ouverte en saison), parasols de plage

Avis sur Astir Beach Hotel

4 out of 5
Astir Beach Hotel
Kato Gouves, Hersonissos, Crete Island

Avis

7,2

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 3 avis sur 27." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 12 avis sur 27." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 8 avis sur 27." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 4 avis sur 27." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 0 avis sur 27." "

7,6/10

Propreté

7,8/10

Personnel et service

6,4/10

Équipements

6,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,6/10

Écoresponsabilité

Avis

4/10 Médiocre

Giulia

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Nourriture bonne mais chambre très chaude, equipement bruyant, lumières diverses dans la chambre qui restent allumé la nuit. Peu de transat par rapport au nombre de chambres.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023
Réponse de ASTIR BEACH HOTEL MANAGER le 13 sept. 2023
All of our hotel rooms , are equiped with private remote control air condition. How is it possible that the room was warm .?? All of our rooms are equiped with double glazed windows , in order to reduse outside noices to zero and of course all room llights are operated on/off by the clients . After all , we are happy that food and beverages wERE satisfactory !!!!

6/10 Satisfaisant

stephane

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements
Il n y a pas vraiment de all inclusive. Très peu de choix. A 15h reste quelques mini loucoum. Plus de patisserie. Les heures notées sur le site de l hotel ne sont plus les mêmes sur places. Bar de la piscine , boissons payantes. Le service n est pas à la hauteur d un 4 étoiles. Malgré l'avoir signalé à la direction, rien ne change. Bien dommage Manque de serieux. Les mêmes legumes grillés durant 7 jours. Je ne le recommande pas. Le all inclusives est une arnaque. Ceux qui prennent un sejour en pension complète, ont le buffet à disposition sans payer le prix du all inclusives. Franchement extrêmement déçus. Un consril choisissez un auyte hôtel. N et S Lys
Réponse de ASTIR BEACH HOTEL MANAGER le 13 sept. 2023
This hotel is sold on half board basis ( breakfast and dinner buffett only - no drinks ) and all inclusive basis , with a small suplement on the half board . Generaly there is not any standard specifications and rules , for the menu of the meals and beverages . The exact menu and the description of them all offered , is published in the hotel s web page . Should that be satisfactory or not , it is up to the clients personal opinion and expectations .

8/10 Bien

Mohamed

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 7 nuits en août 2022

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel situé juste en face de la Plage et plusieurs activité sont disponibles ( jet ski, bouée, location de buggy et de quad) L’hôtel a 3 piscines extérieur avec un bar extérieur ouvert juste en forte période car début juin il est fermée + air de jeux pour enfants. Manque d’animations le soir et ils mettent que de la musique radio, pas de musique Grecque Il y a des animations la journée( gym, aquagym, pétanque et ping pong à certaines heures) Les anciennes chambres sont pas top(surtout la douche) Et les nouvelles chambres sont assez moderne et surtout la salle de bain est plus grande. Et surtout de très bonnes choses à manger ! Grâce à un super chef
Séjour de 6 nuits en mai 2018

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
A mon avis, l'hotel ne merite pas 4 etoils. Etat: globalement vieux. Service repas: ok.

6/10 Satisfaisant

Robin

Séjour de 6 nuits en juillet 2023
Réponse de Astir Beach le 22 juil. 2023
Dear Robin,Thank you for the very detailed description of your stay and the rate you gave us.Best Regards,Astir Beach Hotel team

10/10 Excellent

Konstanze

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Das Hotel ist eher klein, gegenüber manch anderer. Aber das macht es gerade Charmant. Man wird als Gast noch erkannt :-). In Sauberkeit und Freundlichkeit macht es einen sehr guten Eindruck. Manche Möbelstücke könnten ersetzt werden, aber uns hat es nicht weiter gestört. Das Essen war super, Abwechslungsreich und sehr international. Die Angestellten immer sehr freundlich und viel Sprachig. Alles im allen hat es uns sehr gut im Astir Beach gefallen.
Séjour de 7 nuits en mai 2023

8/10 Bien

Birgit Marianne

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Das Personal war sehr nett. Die Speisen waren lecker, aber die Auswahl gering. Die Einrichtung war sehr einfach.
Séjour de 4 nuits en octobre 2022

10/10 Excellent

Giorgio

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Vista albergo da piscina principale
Pool side
Altre 2 piscine di cui una collegata alla principale
Séjour de 7 nuits en septembre 2022

8/10 Bien

Natan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice hotel. Good price.
Very good location, by the beach. People are kind and helpfool. The room and around is clean. Breakfast OK, dinner can be improved. All in all nice hotel in a fair cost.
Séjour de 7 nuits en septembre 2021

8/10 Bien

Ahlem

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Is geen 4 ster hotel maar 3
De ontvangst was goed, de hotel is niet zo groot zoals je denkt, de kamer was goed en net genoeg voor 3 personen. De balkon in de kamer is zeker een toegevoegd waard dat geeft een sfeer. De koelkast was oud en jammer geen koffie apparaat. De buffet was super maar de koffie was niet lekker. Personeel heel aardig wij komen zeker terug.
Séjour de 7 nuits en août 2021

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Vicinanza alla spiaggia. Hotel ristrutturato recentemente
Séjour de 7 nuits en juillet 2021

6/10 Satisfaisant

Barbara

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Sehr enttäuschend
Leider sind wir sehr enttäuscht von diesem Hotel. Gemäss Bewertungen haben wir ein freundliches Hotel mit gutem Essen erwartet. Wir wurden am zweiten Tag gebeten die Hotelrechnung zu bezahlen.... Weshalb, konnte uns keiner erklären und das Management war nicht erreichbar. Das Buffet war keine Freude. Die Früchte aus der Dose und an einem Tag ging die Butter aus..... Das Personal im Reinigungsbereich und im Essaal freundlich. Tischtücher wurden umgedreht wenn Sie Flecken hatten. Auf meine Frage ob man den Tisch ein wenig dekorieren könne da mein Neffe Geburtstag habe, antwortete der nette Herr: Man kann einen Kuchen kaufen aber dekorieren würden sie nicht. Sie haben nichts zur Dekoration. Ich solle doch etwas kaufen gehen. Nicht dass ich ein grosses Brimborium erwartet hätte, aber eine kleine Demo wäre wirklich nett gewesen. Kaffee im Zimmer war am ersten Tag aufgefüllt, danach: Gähnende Leere..... Schade. Wir werden dieses Hotel nicht noch einmal buchen und auch nicht empfehlen.
Séjour de 5 nuits en octobre 2019
Réponse de HOTEL MANAGER le 15 oct. 2019
Dear Ms, Henzen , thank you for your comments . We are sorry not be able to advise you , here on the spot , the same as below following , as the manager was hospitalized for quite many days . Where in this world ??? the one who pays the bill , does not have to present his/hers card ??? when that is requested by the persons in charge ??? . We really do not understand the comment .Concerning the birthday celebration , this is a private story . Some people they want to remember it and some other to forget it . In a 400 beds hotel , we are sorry , we may not organize in the main restaurant this kind of DEMOS , we will have to have them , every day . If that is requested specially by some clients ,there are many proposals to be organized , on extra charge of course . The coffee/ make facilities in your room , are offered free charge for your arrival day only , in order for you , to chose whatever you wish later on [ coffee-tea-hot chocolate ] , on your own buy of course . Why do I have the feeling , that all of your problems are about charges ???? Somebody of us , had promised something , that you did not receive??????

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Swimming pools were easy to access and the beach was very close
Séjour de 4 nuits en août 2019

10/10 Excellent

Marcellev

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was lovely. Food was good and varied. Staff extremely friendly and helpful. One criticism that pool bar is not included in all inclusive but prices were reasonable.
Séjour de 14 nuits en juin 2019

8/10 Bien

john

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nickle and dime you!!
Séjour de 5 nuits en mai 2019

8/10 Bien

S., nähe Landsberg

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Gepflegtes Hotel, kurze Wege
Super Strandnähe, alles schnell erreichbar. Hotel schön renoviert und gepflegt.
Séjour de 9 nuits en mai 2018

6/10 Satisfaisant

dario, milano

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
ottimo il personale di sala, cucina accettabile. camere poco pulite cambio biancheria anche se sollecitato mai avvenuto
Séjour de 8 nuits en août 2017

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 3 nuits en juillet 2017

8/10 Bien

Barbara, Oberhausen/Bayern

Les points forts : Propreté et personnel et service
Immer wieder!
Wir waren schon zum 2. Mal hier, und es hat uns wieder sehr gut gefallen. Wir kommen sicher wieder. Natürlich sind die Zimmer mittlerweile ein bißchen abgewohnt, es ist ja auch kein neues Hotel mehr. Das Preisleistungsverhältnis paßt. Schön ist auch ,dass wir , wie vor 3 Jahren vom selben Personal empfangen, und vom Service im Essbereich versorgt wurden. Das Personal ist hier immer freundlich und gutgelaunt! Das Essen ist gut, vielleicht sollte es a bisserl mehr gewürzt sein, aber das ist halt Geschmackssache. Das Zimmer wurden immer sehr ordentlich und sauber gepflegt vom Reinigungspersonal. Das Personal an der Rezeption war immer sehr hilfsbereit. ( Flug-check in, Taxi ....)

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
A due passi dal mare,ma non con spiaggia privata d
Buona ( non ottima) sistemazione per chi vuole girare l'isola non per rimanere tutto il tempo in hotel,perche' la spiaggia di fronte e' piccola e a pagamento,mentre in piscina è poca ombra e le sdraia vengono occupate dalla mattina presto con borse e tovaglie....x tutto il giorno.Personale al bar poco gentile...poca frutta fresca a collazione.Non e' un 4 stelle....ma un 3 stelle...

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Ok for the 3-4 Stars
We had 2 rooms - the sea view was fine, the garden room was overlooking someones back yard. The hotel is on the public beach. Good local shops otherwise not close to any larger areas. The staff in the restaurant were fine and the food was ok. The reception staff need a personality. The pools were clean - the pool towels had holes in them but we could not be bothered to address it to reception staff as they would rather avoid interacting with clients. On check out they did not even ask how our stay was and hope to see us soon one day. The rooms are basic - its stated as 4 star but its 3 star IMO. We had issues with the air con - it took 5 minutes to get going and the filters were packed with dust - the on site repair man came and made us feel indadequate at notunderstanding air con equipment but we did make him clean the clogged up filters (albeit he did it in our shower). They only give 1 room key with a magnet to attach to the sensor which starts the room up- pain in the neck as if one of us wanted to go out we had to be let in or wake up our family. It achieved what we needed to achieve, no one fell ill, the kids loved the pool, basic kids entertainment. We arranged the holiday 5 days prior so we paid premium for a basic hotel - will book more in advance next time.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel Polski
Polske og Rumænere befolker hotellet og er på hotellet hele dagen til amatøragtig underholdning af unge mennesker Vi havde forventet mere internationel snit over det 4 Stjernede hotel
Réponse de manoshr le 26 sept. 2016
A hotel management , can never arrange that the clients nationalities for all hotel bookings , they will be as per the individual wish and recommendation of some others.; Hospitality means, that everybody is welcome .It is possible to happen , some other time , the hotel to be Scandinavian.

8/10 Bien

Renate, Erkelenz

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Schöner Sandstrand direkt gegenüber des Hotels
Gepflegte Anlage mit zuvorkommendem und freundlichem Personal. Lediglich die Sauberkeit im Zimmer ließ etwas zu wünschen übrig. Aber nach der Reklamation hat es sich deutlich verbessert.

4/10 Médiocre

Bob, Ilford Essex

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
OK Hotel close to a public Beach
A very disappointing experience for a 4* All Inclusive Hotel. Surely reception staff should have a happy face. Had to pay for everthing with the exception of cheap quality & limited variety of alchol drinks and meals. A large variety of food but all cooked & prepared very similarly. Aimed mainly at the Eastern European community. Got bored with the food very quickly. All the soft drinks were watered down including the so called fruit Juices. We were a group of 6, we always had to wait for a table at every sitting, because they only had 2 tables in the restaurant that would accommodate 6 people. The head waiter felt he was doing us a favour. A person of self importance. Before the time of restaurant closed they would start picking the food up. WiFi was not available every in the hotel, very poor connection had to come to the main reception and stand at particular location to make a phone call. The reception and bar area where people would congregate was quite large and they would turn off the air conditioning here. In your bedroom you got one pillow the size was ideal for a child was very uncomfortable. Our bathroom was appalling, the toilet seat had to be replaced with a new one on the first day. The shower rail and curtain collapsed. Had a shower on the first day the tray overflowed and flooded the bathroom which went into the bedroom. Had to change rooms the next day. The room decor was old and tatty, beds were so uncomfortable was not able to get a good nights sleep once.
Réponse de Astir beach management le 26 sept. 2016
Rare , very rare . One of the very few reviews , that it was written , with a good will . It is true .. in this review , that there are hints and points that we must take a better care and look . Thank you for the advise and comments , better than a mystery guest . Thank you

4/10 Médiocre

Irina, Москва

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Поищите лучше другой отель!
Отель точно не тянет на 4* - максимум 3*. Выбор на завтрак и ужин оооочень скудный, персонал не дружелюбный. Деньги берут за все подряд, на ужине напитки все платные (содрали с мужа 2 евро за напиток(аля юпи) т.к. напитки оказалось не входят в стоимость ужина) Лежаки на пляже платные, wi-fi работает в лобби УЖАСНО. У бассейна лежаки в 8 утра уже все заняты. Никому не советую этот отель, по этой цене можно найти гораздо лучше отель - останавливались в другом районе Крита есть с чем сравнивать.