Entrée intérieure

Avis sur Bénin Royal Hôtel

4 out of 5
Bénin Royal Hôtel
Lot 398 Maro-Military Compound, Vons face borne lab, Cotonou

Avis

7,4

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 11 avis sur 46." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 17 avis sur 46." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 12 avis sur 46." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 4 avis sur 46." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 2 avis sur 46." "

8,0/10

Propreté

7,8/10

Personnel et service

7,2/10

Équipements

7,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Barnabé

Voyage en couple
L’équipement et la propreté des chambres.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Reine

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 1 nuit en juillet 2022

10/10 Excellent

michel

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel confortable,sûr: parfait pour un consultant
Séjour très agréable à tous les points de vue malgré la situation au regard de la pandémie Covid-19 pour un hôtel accueillant une clientèle étrangère dont la fréquentation a drastiquement diminué avec la situation sanitaire en Europe et au Etats-Unis. La Direction de l'hôtel est attentive et maintient un haut niveau de prestations. Excellent souvenir. Adresse à recommander.
Séjour de 5 nuits en octobre 2020
Réponse de Community Manager le 30 nov. 2020
Cher client bonjour ! Benin Royal Hotel vous remercie pour votre passage et aussi pour votre commentaire. En espérant vous revoir bientôt, recevez nos sincères salutations.

6/10 Satisfaisant

christophe

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel correct
Très loin d’etre Un coup de cœur, c’est un hôtel où tous les services fonctionnent bien. Personnel efficace. Chambre très petite.
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Réponse de Community anager le 1 mai 2019
Merci pour votre message. Nous travaillons à mieux vous satisfaire pour votre prochain séjour. Benin royal hôtel la royauté à votre portée

10/10 Excellent

claudine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour à renouveler
Destination qui m'a agréablement surprise, réseau routier très correct et beaucoup de choses à découvrir, villages lacustres, centres artisanaux, marchés qui valent le détour etc.. à l'hôtel parfait, personnel accueillant, souriant, prévenant,et d'une grande douceur, chambre spacieuse, literie confortable, hôtel très propre, espace bien être et spa magnifique, havre de paix avec des tarifs très intéressants et du personnel efficace, hôtel proche des centres d'activités avec une connexion internet parfaite. En deux mots je suis ravie et y retournerai.
Séjour de 5 nuits en octobre 2018
Réponse de Community Manager le 26 oct. 2018
Chère cliente bonjour! Nous vous remercions pour votre séjour dans notre hotel et aussi pour les comentaires qui ont suivi. Nous vous souhaitons un bon retour chez vous. Une fois encore merci pour l'intèret apporté à notre endroit. Dans l'espoir de vous revoir très bientot pour rendre votre séjour encore plus agréable recevez nos sincères salutations. Benin Royal Hotel, la royauté à votre portée.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en octobre 2018
Réponse de customer care le 10 oct. 2018
Dear guest We thank you for interest in our hotel and the mark which followed. We looking forward to seeing very soon in order to give you more of our services. Benin Royal Hotel, the royality at your fingertips

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Overall the hotel is good and the staff take very care of us
Séjour de 3 nuits en juillet 2018
Réponse de Imelda S-Community Manager le 16 juil. 2018
Thank you for your comments. We wish to see you back very soon to give you more excitement. Best regards,

10/10 Excellent

Sagittaire, Canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Je suis du Canada et j’ai eu le plaisir de séjourner à l’hôtel Bénin Royal de Cotonou en avril 2018. Ce fut une expérience très agréable à tous les points de vue. Le personnel est courtois, aimable et le service très attentionné. L’hôtel et les chambres sont d’une propreté exemplaire. Sagittaire
Séjour de 19 nuits en mars 2018
Réponse de Imelda S le 28 avr. 2018
C'est un grand plaisir pour nous de vous lire! J'espère que vous avez effectué un bon retour chez vous. Merci pour votre commentaire et au plaisir de vous revoir très bientôt! Bénin Royal Hôtel, la royauté à votre portée.

8/10 Bien

Aimee

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Après un accueil mitigé et déplorable, le personnel s'est amélioré pour le reste du séjour. La suite junior est très agréable et spacieuse. Cependant la climatisation, bruyante, ne fonctionne pas efficacement.
Réponse de Imelda S-Community Manager le 5 avr. 2018
Bonjour Aimée BELLA, Nous espérons que vous ayez effectué un bon retour chez vous. C'était pour nous un plaisir de vous accueillir chez nous et nous sommes heureux que votre séjour ait été agréable indépendamment des situations auxquelles nous avons dû remédier. Nous sommes actuellement en pleine maintenance de nos installations et c'est ce qui explique l'état de la climatisation. Tout ceci est fait dans le but de rendre vos séjours beaucoup plus agréable lors de vos prochaines séjours. Au plaisir de vous revoir bientôt! Sincères salutations. Bénin Royal Hôtel, la royauté à votre portée.

6/10 Satisfaisant

Lloyd D.

Séjour de 2 nuits en mars 2024

6/10 Satisfaisant

Peter

Might have been a good hotel... but it was closed... under renovation when we came! ;)
Séjour de 3 nuits en janvier 2024

6/10 Satisfaisant

Ludan

Séjour de 1 nuit en décembre 2023

8/10 Bien

cressida, New York

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The Spa was closed. That was one of the reasons i picked this property. Pool was nice. The surroundings left much to be desired.
Séjour de 6 nuits en février 2022

4/10 Médiocre

Ousseynou

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Rooms are clean but staff service is terrible. It took them several hours to deliver my food any time I order
Séjour de 9 nuits en décembre 2021

6/10 Satisfaisant

KENNETH

Voyage d’affaires
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en décembre 2020
Réponse de Gbeho le 12 janv. 2021
Thanks

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It was clean and the staff were courteous and friendly
Séjour de 1 nuit en août 2020

6/10 Satisfaisant

Ashish

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en décembre 2019
Réponse de relations publiques le 14 mars 2020
Merci cher Client et à très bientôt

4/10 Médiocre

Gregory, Indiana

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service
Hotel tried to charge me for dinners that i never ordered. They're room billing system is fraught with error.
Séjour de 4 nuits en février 2020
Réponse de relations publiques le 9 mars 2020
Thanks for your comment. It was a matter of misundestanding

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Séjour de 5 nuits en janvier 2020

8/10 Bien

Samantha

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Comfortable hotel, great waitstaff, front desk ok
The hotel was well located in the city center within walking distance to the market + Foundation Zinsou museum. The food + restaurant service was great. Accommodations were lovely with a great rooftop pool. However, unlike all my other hoteIs during my trip I did not have good service at the front desk. The ATM did not work + the front desk would not exchange USD for me even though they had a currency exchange sign. That would have been fine but the woman at the front desk kept giving me attitude about it and brushing me off to come back in the morning. The excuse was they did not have any cash. However, I knew they had plenty of cash (I saw the large envelope of money they used to give other guests change). But they kept saying they had no CFA. Why they didn't just say they didn't want to exchange USD I have no idea. So that was frustrating. Also, the front desk guy got a little nasty and accused me of overstaying when I came down for the airport shuttle. He did not realize I had paid an additional fee that morning to check out late since I had a midnight flight. Only after I showed him my receipt did he realize I had paid extra for a late checkout. He didn't apologize for his accusation or attitude and I thought that was a bit unnecessary. Overall the stay was fine and the rest of the staff was really great. But for a nice hotel I would have liked a bit nicer front desk service.
Séjour de 4 nuits en janvier 2020
Réponse de public relation le 11 mars 2020
Thanks for your comments

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté
This hotel needs to hire someone to deal with an obvious cockroach infestation. I found and disposed of approx. 15 or 20 roaches in my room during my one night stay. There were also roaches in the gym. Needless to say I checked out early, as soon as a room in another hotel became available. The one positive about this hotel is the people who check you in. They were all friendly and professional. This could be a nice, reasonably priced hotel after they deal with the cockroach problem.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
バルコニー付きの部屋を予約していたのに今日は空いていないと言われた 減額はしてくれたが
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Community manager le 15 janv. 2020
ベナンロイヤルホテルにご滞在いただきありがとうございます。 あなたの満足のために私たちはあなたに最高を提供します

6/10 Satisfaisant

Jacobus Marinus

Les points faibles : Confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
Réponse de Community anager le 24 nov. 2019
Dear guest ! Thank you for staying with us. We're looking forward to seeing soon in order to serve you much better. Receive our sincere salutations

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en juin 2019
Réponse de Community anager le 22 juin 2019
Dear guest hi We thank you for your mark. We're looking forward to seeing again in order to offer you more of our services. receive our sinciere salutations.

6/10 Satisfaisant

Juan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Primera experiencia en Benin
Habitaciones privilege muy bien, nuevas, bien equipadas, limpias, aunque las ventanas están clausuradas y opacas - la estancia larga no es muy agradable. no vale nada. El restaurante deja mucho que desear. Y fuera del hotel no hay Alter activas a pie "seguras" Piscina exterior bonita, y bar al lado interesante. Servicio muy agradable y atento.
Séjour de 5 nuits en juin 2019
Réponse de Community anager le 22 juin 2019
cher client salut Nous vous remercions pour votre séjour dans notre hotel et aussi pour votre commentaire. Nous espérons vous revoir encore bientôt dans nos locaux afin de vous offrire encore plus de nos services. recevez nos sincères salutations

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
The staff needs a lot of training, the restaurant staff was terrible, except for the manager lady, can’t remember her name she’s always there when we ate breakfast. She was amazing, the rest were incompetent and unhelpful.
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Réponse de Community anager le 30 avr. 2019
Dear guest good morning We thank you for your stay in our hotel, and also for your comment which followed. We took good note of your remarks and apology for all the desagrements you were caused. We're taking all the best disposals possible in oder to offer you an excellent service for your next stay. Benin Royal Hotel, la royauté à votre portée.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Hat mir alles sehr gut gefallen, Personal sehr freundlich und kompetent. Frühstücksbuffet tadellos
Séjour de 2 nuits en février 2019
Réponse de Community anager le 14 mars 2019
Sehr geehrter Kunde, hallo Wir danken Ihnen für Ihren Aufenthalt in unserem Hotel und auch für Ihren Kommentar. Wir hoffen, Sie bald wiederzusehen und Ihnen noch mehr von unseren Dienstleistungen anzubieten. Erhalten Sie unsere aufrichtigen Grüße. Benin Royal Hotel, Abgabe an Ihren Fingerspitzen.

8/10 Bien

Sivalingam

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
One of the good hotels for business
Good hotel recommended. In a quiet area.
Séjour de 2 nuits en février 2019
Réponse de Community anager le 18 févr. 2019
Dear guest good morning ! We thank you for your stay in our hotel and also for your comments which followed . We 're happy you enjoyed a very good stay with us. We're looking forward to seeing you again in order to offer you more of our servvices. Benin Royal Hotel, the royalty at your fingertip

8/10 Bien

PRANAV

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 5 nuits en janvier 2019
Réponse de Community Manager le 8 janv. 2019
Dear guest Benin Royal Hotel thank you for your stay and also for your mark. We hope you enjoyed a very pleasant stay. We are looking forward to seeing you again in order to offer you more of our services. Benin royal Hotel, the royalty at your fingertip

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good value for money
Generally good visit. We liked the room with comfy king-sized bed. Friendly staff at breakfast and front desk. Check-in was sluggish but we were happy once we got to our room. Note that the building layout is odd with quite a bit of stairs due to levels on the floors.
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Réponse de BRH customer care le 2 janv. 2019
Dear guest We thank you for your stay in our hotel and for the comment which followed. We apologize for all the desagreements you were caused at your check-in. We hope you got back safely. Looking forward to seeing you again in order to offer you more of our services. Benin Royal Hotel, the royalty at your fingertip

6/10 Satisfaisant

Ryan

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
I can't recommend this hotel. I just got back from a West Africa tour and I stayed in 8 hotels while there. This was the worst. The hotel check-in was much slower than it needed to be. Room was tiny, but I didn't mind the size so much as the look and feel of it. Seemed pretty gross, from the hallways, the elevator and then finally the room. We got dinner at the rooftop restaurant by the pool and service there was very slow (we heard a dish drop and I'm pretty sure it was ours). I had to ask for my drink three times. An hour later it finally came (and it was the wrong drink). Wi-Fi was average for the area. Check out in the morning was smooth. In the US, this would be a one or two star hotel.
Séjour de 1 nuit en novembre 2018
Réponse de Community Manager. le 4 déc. 2018
Dear guest, We thank you for your stay in our hotel and also for your comment which followed. We apologize for all the desagrements you were caused during your stay. We took good note of all the remarks you mentioned and promise you to correct ourselves in other to serve you much better.. We are looking forwad to seeing you next time for a better experience. Thank you, best regards.

8/10 Bien

Gbose

Beautiful Time Out
We had a great time at Benin Royal. The room was nice n cozy and super neat though I feel the TV was a little too small for such a nice room. The staffs were very friendly and the breakfast was awesome. We were unable to try out other meals cause their menu book is all written in French and we couldn't understand anything written on it. I feel they could have made an English version too. Aside that we enjoyed our time out and almost didn't wanna leave.
Séjour de 4 nuits en août 2018
Réponse de Community Manager le 23 août 2018
Thank you for your comment Mr. Gbose Adebowale. We hope that you have made a good return home and that you are doing well, as well as your lovely wife. It was also a pleasure for us to have stayed at our hotel. We take your comments into account so that you are fully satisfied during your next stays. Wear well and see you soon! Benin Royal Hotel royalty at your fingertips.

10/10 Excellent

KEnny, SD

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel is very nice...Staff is very helpful and friendly..we had quite a few children in our group and they worked with us.. Resturant has very good food. Highly recommend hotel...
Séjour de 2 nuits en août 2018
Réponse de Community Manager le 6 août 2018
Hello Sir ... We are delighted to read you. We hope you have made a good return home. It was our pleasure to welcome you and all the lovely family. Come back when you want, you are here at home. Sincere greetings to all and especially to your lovely children. See you soon. Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips.

8/10 Bien

Michael, Seoul

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Below expected but not bad
It was located in small town Not sea side or city center We didn't make pre-appointment So hotel shuttle was not waiting for us If you want to use hotel shuttle, make an appointment
Séjour de 3 nuits en juillet 2018
Réponse de Community Manager le 6 août 2018
Thank you for your comment Mr. Mickael. Our hotel is not located by the sea but it is located in the city center about 10 minutes from the sea. Regarding the shuttle, it is available to all our customers when the request is made. it would have been a pleasure for us to put it at your disposal if you had made the request. We hope to see you very soon! Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips.

8/10 Bien

Elungile

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good
Séjour de 3 nuits en mai 2018
Réponse de Imelda S le 1 juin 2018
Thank you dear customer for your comment. It is always a pleasure for our guests to be satisfied with their stay. Best regard! Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Fantastic
Amazing
Séjour de 1 nuit en mai 2018
Réponse de S. Imelda le 17 mai 2018
Dear customer, We are honored to read your comment. Thank for your stay and see you soon! Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very good
Fantastic
Réponse de S. Imelda le 15 mai 2018
Thanks dear customer. We hope to see you very soon. Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips.

10/10 Excellent

HUIJIA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
We stayed there four days, the staff is very nice, we had a wonderful journey.
Séjour de 3 nuits en février 2018
Réponse de Community Manager le 3 mars 2018
Hello dear customer, We thank you for choosing our hotel for your stay and for taking the time to write this review. Looking forward to welcoming you again. Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips ...

10/10 Excellent

Neil

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Best Hotel in Benin
The staff were really nice, going out of their way to help. Having toured the whole country I did not encounter anywhere near the same standard. Breakfast was nice although dinner is a little overpriced for its quality. The fact the national football team stays here is telling as well.
Séjour de 2 nuits en octobre 2017
Réponse de Benin Royal Hotel le 8 janv. 2018
Dear customer Hello! We thank you for your stay in our hotel. It is a great pleasure for us to receive your opinion on Benin Royal Hotel and we would like to thank you for all the good points you have highlighted and regret the inconvenience experienced. We take your remarks into consideration and are already taking steps to excel and serve you better on your next trip to Benin. Benin Royal Hotel, royalty at your fingertips ...

8/10 Bien

CrazyNomad, Dubai

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Near the city centre
Comfortable. Clean and with friendly and helpful staff. Near the city centre.
Séjour de 2 nuits en août 2017
Réponse de BRH customer care le 4 sept. 2017
Dear CrazyNomad, thank you for your stay in our hotel and your comments that followed. We would like to thank you for all the good points that you highlighted. Hopping to welcoming you again in our hotel, receive our sincere greetings. Benin royal hotel, at your service.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Horrible location
This hotel is literally in a residential neighborhood, people hanging out outside the hotel all night , and be ready to be up early in the morning from all the noise , it's not a safe neighborhood and the street was closed the one day for a wedding on the street I will never stay there again .
In the hotel parking lot
Séjour de 9 nuits en mai 2017
Réponse de The Direction le 28 juil. 2017
Thank you for your opinion. We would like to draw your attention to the fact that our hotel is the only 4 stars hotel located in the heart of the city of Cotonou. This geographical situation is an undeniable asset because it allows rapid access to all public administrative premise (ministries) and markets (Dantokpa large market), thereby considerably reducing transport costs during the stay. As for the party, it was a national cultural celebration. In any case all our rooms are soundproofed in order to give the maximum comfort to our friendly hosts. We hope to see you soon in your next stay in Cotonou.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

6/10 Satisfaisant

EFRAIM

סביר
שרות סביר, קצת איטי. מקלחת מסוכנת.
אנו מודים לך על הסקירה שלך, אנו מבטיחים כי כל האמצעים ננקטים כדי להפוך את השהייה הבאה שלכם איתנו יותר מהנה

6/10 Satisfaisant

miguel

Les points faibles : Personnel et service
Hotel muy mejorable para ser 4 estrellas
Hotel muy básico para tener 4 estrellas y ser relativamente nuevo
Miguel caro, estamos muy contentos de leer usted. Gracias por su commentaire.Nous siempre todo lo posible para hacer su estancia agradable en el hotel notyre. Estamos deseando verte hasta pronto

10/10 Excellent

Flo, NJ

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Staff very nice and helpful
I was in Ghana for my Birthday with my 2 sisters. We decided to go to Benin for 2 days . The first hotel was not comfortable but when I went to Benin Royal I really feel like a Queen. The food was excellent. The staff was lovely. Although that I put that we were 3 but 4 in the reservation, The reception did not make a big deal of that. If I go back to Benin, I will definitely return there.
Réponse de Floride le 8 févr. 2017
Dear flo is a pleasure to read your review of our hotel. We continue to strive to offer you the best of services. We look forward to seeing you soon. You can always count on our speed and professionalism. See you soon!!!

10/10 Excellent

EFRAIM

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
שרות מצויין
מיקום מרכזי. מלון טוב לעסקים, נקי וארוחת בוקר מצויינת. עשינו שם סימפוזיון והשרות של המלון היה מצויין. המחירים במסעדה קצת יקרים
Réponse de General Manager le 14 nov. 2016
שלום לקוח יקר, אנו שמחים מאוד לקבל את הערותיכם על המלון שלנו. אנו מכירים קבלת הפתק שלך ומבטיחים לשקול במהלך השהייה הבאה שלכם איתנו. בלבביות