Piscine extérieure, parasols de plage, chaises longues

Avis sur Radisson Blu Hotel Waterfront, Cape Town

5 out of 5
Radisson Blu Hotel Waterfront, Cape Town
Beach Road Granger Bay, Cape Town, Western Cape

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 229 avis sur 395." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 109 avis sur 395." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 32 avis sur 395." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 14 avis sur 395." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 11 avis sur 395." "

9,0/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,6/10

Équipements

8,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Bastien

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon hotel, bien situé
Séjour de 6 nuits en décembre 2019
Réponse de Clinton T le 18 déc. 2019
Cher Bastien, Merci beaucoup pour votre merveilleux commentaire, il est grandement apprécié. Nous sommes impatients de vous accueillir à nouveau chaque fois que vos besoins de voyage vous amèneront dans la ville mère. Jusque là.... Salutations ensoleillées, Clinton Thom Directeur général

8/10 Bien

GERARD

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bel emplacement
Séjour de 9 nuits en septembre 2018
Réponse de Clinton T le 2 oct. 2018
Cher Gérard, Merci d'avoir pris le temps d'écrire une critique de notre hotel.nous nous vantons d'avoir le meilleur emplacement à Cape Town - les vues sont absolument magnifiques! Nous sommes impatients de vous accueillir à nouveau la prochaine fois que vous visiterez la "Ville Mère". Salutations ensoleillées, Clinton Thom Directeur général

8/10 Bien

Bruno, Québec,Canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bel endroit,près des points touristiques.
Super hôtel et site enchanteur,cependant si intolérance alimentaire ou allergie,soyez très vigilent car peu de connaissances chez la part des chefs ou du personnels assistants. 4 repas/ 5 étaient non respectés. Mais bonne table si aucune restrictions.
Séjour de 3 nuits en janvier 2018
Réponse de Debra Sivertsen le 26 janv. 2018
Dear Bruno, Thank you for taking the time to send us your valuable feedback and submit a review regarding your stay with us. I am delighted to hear that you had a memorable stay with us and thoroughly enjoyed your vacation in Cape Town. If you book with us again in the future, please feel free to chat to our Restaurant Manager with regards to any allergies or preferred food options, as our Executive Chef will be more than happy to assist you with more options. On behalf of myself and the team at Radisson Blu, Waterfront we look forward to welcoming you back when you next travel to South Africa. Wishing you all the very best. Kind regards Debra Sivertsen General Manager

10/10 Excellent

yves

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
découverte du cap
Hôtel très agréable idéalement situé à proximité des animations du waterfront centre ville et montagne de la table facile d'accès grande terrasse avec piscine pour les repas en bord de mer donne un véritable air de vacances repas et petit déj très bien si nous revenons au cap nous choisirons sans hésitez cet hôtel
Séjour de 4 nuits en novembre 2017
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to send us your valuable feedback and submitting a review. I will be sure to share your wonderful compliments with the rest of the team. I am delighted to hear that you had a memorable stay with us and thoroughly enjoyed your vacation in Cape Town. On behalf of myself and the team at Radisson Blu Hotel Waterfront we look forward to welcoming you back when you next travel to Cape Town, South Africa. Wishing you all the very best. Kind regards Debra Sivertsen General Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

10/10 Excellent

Emmanuel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent location!
Excellent stay at the sea side . Perfect to combine leisure and work
Dear Valued Guest. Thank you for taking the time to send us your valuable feedback and submit a review regarding your stay with us. I am delighted to hear that you had a memorable stay with us. On behalf of myself and the team at Radisson Blu, Waterfront we look forward to welcoming you back when you next visit Cape Town. Kind regards Debra Sivertsen General Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon hôtel !
Je vous recommande vivement cet hôtel !! Personnel très accueillant, hôtel bien situé (navette toutes les heures pour se rendre au Waterfront, 2 min de trajet en voiture). Propreté de la chambre impeccable. Point négatif : un seul restaurant avec peu de choix sur le menu le midi et le soir (sauf quand c'est un buffet). Mais vous pouvez prendre la navette pour aller au Waterfront ou vous pouvez trouvez de nombreux restaurants.

10/10 Excellent

Larounette, Toulouse

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel sublime, luxe discret
Un vrai 5 étoiles avec une vue paradisiaque. Personnel présent et attentionné. Buffet petit déjeuner copieux et variė. Belle Chambre face à l'océan, spacieuse et pratique.
Réponse de Debra Sivertsen le 29 nov. 2014
Dear Larounette, Thank you for taking the time to review your recent stay with us. I am pleased that you thoroughly enjoyed your stay here at the hotel. Your kind comments about the staff and their attention to detail and hotel location are appreciated and have been passed on to the rest of the team. Looking forward to welcoming you back to the Radisson Blu Hotel Waterfront. Best regards Debra Sivertsen General Manager

10/10 Excellent

Gilles

Les points forts : Propreté et personnel et service
..Magnifique terrasse...
..Magnifique terrasse...

8/10 Bien

James

Séjour de 1 nuit en avril 2024

8/10 Bien

Nazafarin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
They could do better about cleaning the rooms specially the bathrooms. Overall the experience was good specially the breakfast with hundreds of options to choose from
Séjour de 3 nuits en mars 2024

8/10 Bien

Kathleen, Linlithgow

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024

6/10 Satisfaisant

james

Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Too expensive and over rated. Definitely not worth paying a premium. I won’t stay there again
Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 Excellent

nick

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Loveku hotel nesr the Waterfront. Very attentive staff
Séjour de 3 nuits en février 2024

10/10 Excellent

Gill

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et équipements
Position and very helpful staff.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Michelle le 31 janv. 2024
Dear Gill,Thank you for you comments.Kind regardsMichelle

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
The staff was kind but seemed to be very uncoordinated. Food was mediocre. Nice location and clean room. Unfortunately got a room right above the garage entrance with a lot of noise and forced me to keep the curtains closed during the entire stay.
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Michelle le 31 janv. 2024
Good Day,Thank you very much for your feedback, this has been passed onto management.Kind regardsMichelle

10/10 Excellent

GROOVIN

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent
Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 Excellent

Kathleen

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Michael

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great views……. Can be very windy!
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Michael

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent service from all staff
Séjour de 6 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Sebastian

Séjour de 2 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en octobre 2023
Réponse de Michelle le 23 nov. 2023
Good day,Thank you very much for the review.Kind regardsMichelle

10/10 Excellent

Gary

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Perfect location, super clean and an excellent stay
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Michelle le 23 nov. 2023
Good day,Thank you very much for the review.Kind regardsMichelle

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Michelle le 23 nov. 2023
Good day,Thank you very much for the review.Kind regardsMichelle

10/10 Excellent

Given

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This was a full on 5 star experience. The staff particularly Manfred and David were so kind and would always be available to carry / move my bags before I could even touch the car door handle. The food was flavourful with so many options . The breakfast was luxury , included oysters and sparkling wine. The view at the deck was superb. I loved my stay.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Rhonda

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The breakfasts were amazing! Service superb. Great Concierge.
Séjour de 3 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Yvette, New York

Voyage en couple
This is our preferred hotel in Cape Town. It never disappoints. The location is perfect—view, proximity to beach, esplanade for walks, a buzzing Sunday market. There’s a shuttle to the Waterfront itself. Parking if you rent a car. I prefer to use Uber if necessary but there is a hotel car service. The staff crown it all. It was wonderful to see some faces and meet new faces—I hope the new stay. It’s what makes the place ‘work.’ You are recognized when you return, even after a long (COVID-era imposed) absence. On a special note: we arrived after the city had experienced a week of transportation disruptions that put pressure on staff. They were impeccable and professional when, in truth, they must have been like everyone else in the city, under considerable strain. This staff would be why we return. The staff were why we began returning, and why we became Radisson fans. Thank you to all the staff at Radisson Blu Waterfront.
Séjour de 5 nuits en août 2023
Réponse de Michelle le 14 août 2023
Dear Yvette,Thank you very much for the fantastic review.I am so glad that you have enjoyed your stay and hope to invite you back in the very near future.Kind regardsMichelle CysterFront Office Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en juin 2023
Réponse de Michelle le 14 août 2023
God Day,Thank you for the review.Kind regardsMichelle

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mai 2023
Réponse de Michelle le 16 juin 2023
Good day,Thank you for your feedback.Kind regards Michelle

10/10 Excellent

Azra

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff are polite and accommodating. Hotel is beautiful. Breakfast is amazing. Highly recommend! They go out of their way to make you feel special and offer services like free shuttle and turn down
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Nicol Carelse le 22 mai 2023
Dear AzraThank you for this wonderful review. We are delighted that your time with us was memorable. Kind RegardsNicol CarelseGuest Relations Manager

8/10 Bien

Michael

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Michelle le 16 juin 2023
Good Day,Thank you for your feedback.Kind regardsMichelle.

4/10 Médiocre

Vanita, London

Séjour de 1 nuit en avril 2023

10/10 Excellent

Lawrence

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en janvier 2023

10/10 Excellent

Stephen

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Fab hotel
Lovely stay at Radisson Blu hotel, nicely situated on the water with large comfy rooms Staff very pleasant and excellent concierge service would definitely stay again, this was our third stay here
Séjour de 6 nuits en janvier 2023
Réponse de Nicol Carelse le 24 janv. 2023
Dear StephenThank you for your lovely review about your stay at Radisson Blu Hotel, Waterfront. We will be sure to pass on your comments about the service you received from Concierge to the TEAM. We look forward to your next stay at Radisson Blu Hotel Waterfront. Sunny RegardsNicol CarelseGuest Relations Manager

10/10 Excellent

SPA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en décembre 2022

10/10 Excellent

CARA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
GOING GREEN
I just love this beautiful hotel. However, I would just like to see provision in the rooms for recyclable items like paper etc. These are often provided in hotels worldwide, as in Canada etc.
Séjour de 7 nuits en octobre 2022
Réponse de Nicol Carelse le 24 oct. 2022
Dear CaraThank you for taking the time to give us a review. I would like to assure you that all waste on property gets sorted and collected by a company that recycles everything accordingly. Have an awesome week further. Kind RegardsNicol CarelseGuest Relations Manager

8/10 Bien

Momodou

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very good hotel in an excellent location
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de Nicol Carelse le 18 oct. 2022
Dear MomodouThank you for a fabulous reviewKind RegardsNicol CarelseGuest Relations Manager

10/10 Excellent

Yumna

Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Réponse de Nicol Carelse le 18 oct. 2022
Hi YumnaThank you for the 10/10. Have an awesome day!Kind RegardsNicol CarelseGuest Relations Manager

10/10 Excellent

Suky

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Highly Recommend
The service was amazing. You can tell they actually care and enjoy their jobs. Restaurant staff were particularly friendly
Séjour de 6 nuits en août 2022
Réponse de Michelle le 12 sept. 2022
Dear Suky,Thank you very much for taking the time to do this review.I am please to see that you enjoyed your stay. Kind regardsMichelle CysterFront Office Manager

8/10 Bien

Christin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en août 2022
Réponse de Michelle le 12 sept. 2022
Dear ChristinThank you very much for taking the time to do this review.I am please to see that you enjoyed your stay. Kind regardsMichelle CysterFront Office Manager

8/10 Bien

Halwani

Séjour de 3 nuits en juillet 2022
Réponse de Michelle le 19 juil. 2022
Dear Halwani Haifa, Thank you very much for your review. I am very please to see that you enjoyed your stay with us. Hope to welcome you back in the near future. Kind regards Michelle Cyster Front Office Manager

10/10 Excellent

Tomas A.

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en juin 2022
Réponse de Michelle le 23 juin 2022
Dear Tomas, Thank you for your fabulous review. Hope to welcome you back in the near future. Kind regards Michelle

10/10 Excellent

Sharkapepulka

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great stay, thank you
Séjour de 5 nuits en octobre 2019
Réponse de Michelle le 3 juin 2022
Good Day, Thank you for your review. I am glad to hear that you enjoyed your stay. We will be delighted to invite you back again. Kind regards Michelle Cyster Front Office Manager

10/10 Excellent

LINDA

Séjour de 1 nuit en mars 2022
Réponse de Michelle le 2 avr. 2022
Good Day Linda, Thank you very much for the superb review. I will be sure to pass on your review to the rest of the team. Kind regards Michelle

10/10 Excellent

David

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mars 2022
Réponse de Michelle le 27 mars 2022
Good Morning, Thank you very much for your review. I am very pleased to see that you enjoyed your stay. Kind regards Michelle

10/10 Excellent

Trevor

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location, staff super friendly and helpful
Séjour de 3 nuits en mars 2022
Réponse de CT le 14 mars 2022
Dear Trevor, One of our key priorities is to provide the highest level of friendly and courteous service. It was an absolute pleasure having you here as our guest. I am very pleased to learn that the quality of service provided by staff met your expectations. Your feedback is integral to our ability to continue to improve our services and will be shared with the team to continue to inspire and motivate them to deliver exceptional service. Thank you for being OUR VALUED GUEST and we hope to serve you again whenever your travels bring you back to Cape Town. Regards, Clinton Thom General Manager

10/10 Excellent

Jody Ben

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing location on the water. Views were fabulous
Séjour de 4 nuits en mars 2022
Réponse de CT le 14 mars 2022
Dear Jody, Thank you for sharing your experience at the Radisson Blu Hotel Waterfront. As OUR VALUED GUEST, we appreciate your feedback and are delighted to hear that you had a great stay with us. With our ‘Yes I Can’ spirit to serve and 100% Guest Satisfaction Guarantee, we take great pride in not only meeting, but exceeding your expectations. Thank you once again for your time and we look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Clinton Thom General Manager

10/10 Excellent

Travel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dinner Not Good
Dinner not good
Séjour de 2 nuits en mars 2022
Réponse de CT le 11 mars 2022
Dear guest, Thank you for being OUR VALUED GUEST and we hope to serve you again whenever your travels bring you back to Cape Town. Regards, Clinton Thom General Manager

6/10 Satisfaisant

Philip, Bellevue

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room i got was not great. It was tucked away in a little corner. The place seems a little tired and needs some modernising. The staff was great. Not sure if i would make it my first choice when i return to Cape Town
Séjour de 3 nuits en mars 2022
Réponse de CT le 11 mars 2022
Dear Philip, We regret to hear about your disappointment in the room you received. We attempt to fulfill each of our guest’s requests to the best of our ability. Prior to your next stay, we welcome you to reach out to us so we may review your requested accommodations in detail. Kind regards, Clinton Thom General Manager

8/10 Bien

J Moore

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great location
Séjour de 2 nuits en février 2022
Réponse de Clinton T le 21 févr. 2022
Dear J Moore, Thank you for sharing your experience at the Radisson Blu Hotel Waterfront. As OUR VALUED GUEST, we appreciate your feedback and are delighted to hear that you had a great stay with us. With our ‘Yes I Can’ spirit to serve and 100% Guest Satisfaction Guarantee, we take great pride in not only meeting, but exceeding your expectations. Your feedback is integral to our ability to continue to improve our services and will be shared with the team to continue to inspire and motivate them to deliver exceptional service. Thank you once again for your time and we look forward to welcoming you back soon! Kind regards, Clinton Thom General Manager