Piscine extérieure, parasols de plage, maîtres-nageurs sur place

Avis sur Ridge Royal Hotel

3 out of 5
Ridge Royal Hotel
No. 1 2nd Ridge, Cape Coast

Avis

8,0

Très bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 37 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 22 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 8 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 4 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 7 avis sur 78." "

8,6/10

Propreté

8,2/10

Personnel et service

7,6/10

Équipements

8,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Marie-Laure

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Service lamentable dans ce bel établissement
Service lamentable, personnel inefficace. On nous a changé 3 fois de chambre car la climatisation ne fonctionnait pas. Impossible de payer par CB car machine hors service. Moteur de piscine éteint. Pas de thé le premier jour et pas de cacao le deuxième jour.. Lamentable !
Séjour de 2 nuits en juin 2019

2/10 Horrible

Yvonne, philadelphia

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
I was traveling with a friend and requested 2 twin beds, their standard double room. However when we arrived they had gave us a room with 1 king size bed and the room was moldy. We were told that they could move us to another room but we have to settle for one bed. They suggested that we should go to dinner and they would move us while we dined.. That did not happen, we were forced to to wait for the new room, and this new room did not have a working AC. At 12:30 AM the next morning, we were placed in a room with working AC and one bed. My main issue was not the mishaps but the nonchalance of the staff. No phone call to apologize or an attempt to compensate in any manner.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 Excellent

Conchita, CHARLOTTE

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel is nice and the rooms ate comfortable. I've stayed there a few times.
Séjour de 2 nuits en avril 2024

4/10 Médiocre

Maxine Alma

Voyage en famille
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Service in restaurants. Smelly women room.poor lighten very few towels.
Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 Excellent

Priscilla

Séjour de 3 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

Pamela

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
I loved my stay here. The staff was incredibly accommodating and professional. My room was beautiful and looked exactly as shown on the pictures. Nice gym and pool area and the landscaping is beautiful.
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de RRH le 28 nov. 2023
Hi Pamela,Thank you for the good review.Looking for forward to see you again.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2022

8/10 Bien

Anarfi

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Great
Séjour de 2 nuits en septembre 2022

8/10 Bien

Hsi Wei

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Service is good. Room is a bit old but spacious.
Séjour de 1 nuit en septembre 2022

6/10 Satisfaisant

Ransford

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté
I always stay at this hotel when I visit Cape Coast, infact it is one of my best hotels in Ghana. This stay was a bit different. The toilet wasn't clean, the TV was broken and there was no hot water running . I reported this to the receptionist and I was assured the maintenance team will work on it, but nothing was done. Overall it was an okay experience this time. I hope the hotel management will inspect all rooms before checking in clients. Royal Ridge, you can do better than this.
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de Sam le 12 sept. 2022
Thank you very much for your feedback and sorry for the inconvenience.we will check this to avoid such a situation for you and our other guests.once again Thank you very much for staying with us

4/10 Médiocre

Heidi

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2022

6/10 Satisfaisant

Alice

Séjour de 1 nuit en mai 2022

8/10 Bien

Hilari

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good stay in Cape Coast at Ridge Royal Hotel
Séjour de 2 nuits en avril 2022

2/10 Horrible

godfred, Union

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2022

10/10 Excellent

Clarence, Altadena

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hopefully we will be coming back soon as this is my favorite place to stay
Séjour de 2 nuits en février 2022

10/10 Excellent

Clarence, Altadena

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Our 6 day stay as always has been great
Séjour de 1 nuit en février 2022

2/10 Horrible

Bryan

Séjour de 2 nuits en février 2022

10/10 Excellent

Clarence, Altadena

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Everything is great, love the executive suite especially the shower. I’m 6’2 and 285 and the washroom really was large enough. I’ve stayed here for 3 days in November and now it looks like another 5 days.
Séjour de 2 nuits en février 2022

8/10 Bien

Tarisai

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great stay in the Coast
Great stay at beautiful hotel. Comfortable bed. Array of foods to choose from from their buffet - breakfast, lunch and dinner.
Séjour de 2 nuits en février 2022
Réponse de Sam le 25 févr. 2022
Thank you very much for choosing Ridge Royal Hotel and your comments are very well received

10/10 Excellent

Roslyn Cherie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Friendly staff.
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Réponse de Sam le 25 févr. 2022
Thank you very much for choosing Ridge Royal Hotel

8/10 Bien

Gregory

Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Réponse de Sam le 25 févr. 2022
Thank you very much for choosing Ridge Royal Hotel

10/10 Excellent

Roslyn Cherie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en janvier 2022

8/10 Bien

Jorge

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Resort vibe
Big resort without much atmosphere.
Séjour de 1 nuit en janvier 2022

10/10 Excellent

Clarence, Altadena

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
We enjoyed the food, our suite we stayed in and especially the staff
Séjour de 1 nuit en novembre 2021

10/10 Excellent

Abraham

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2021

10/10 Excellent

Curtis

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
I had a wonderful time , clean rooms and excellent service . I’ll definitely recommend this hotel
Séjour de 2 nuits en octobre 2021

10/10 Excellent

Abdallah

Séjour de 2 nuits en octobre 2021

4/10 Médiocre

Carl

Les points faibles : Propreté et personnel et service
It was nice
Séjour de 6 nuits en septembre 2021

2/10 Horrible

Darius

Séjour de 1 nuit en septembre 2021

8/10 Bien

ZENOBIA ELIZA

Séjour de 4 nuits en août 2021

10/10 Excellent

Christian

Séjour de 4 nuits en juillet 2021

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en juillet 2021

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great facility for the purpose of my stay, but internet services left much to be desired.
Séjour de 3 nuits en juillet 2021

8/10 Bien

Francis

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juin 2021

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This was hands down one of the best hotels I've ever stayed. The room was awesome and the staff was very professional. The only problem I had was that the pool was not prepped for use in the morning.
Séjour de 2 nuits en avril 2021
Réponse de Sam le 18 mai 2021
Thank you very much for staying with us and for your feedback. We will work on the swimming pool timings to allow for early swimmers

10/10 Excellent

NONKULULEKO

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Lovely hotel in Cape Coast
Great hotel in Cape Coast. The rooms are comfortable and the breakfast spread was good.
Séjour de 1 nuit en décembre 2020
Réponse de Sam le 18 mai 2021
Thank you very much for your feedback. looking forward to serving you better on your next visit

8/10 Bien

Stephanie

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en décembre 2020
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us

8/10 Bien

Thomas Jnr

Séjour de 1 nuit en décembre 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en décembre 2020
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us

10/10 Excellent

MARVIN

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2020
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us

8/10 Bien

Francis

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2020
Réponse de Sam le 20 nov. 2020
Thank you very much for the feedback

6/10 Satisfaisant

Bernhard

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Improvements are necessary
The hotel is not bad. The service had been bad. The rooms are nicely furnitured, the beds are very good and the bath shall be maintained a bit. The arragements of the hotel are nice and it looks well cultivated even outside. We had a business dinner at the restaurant. The menue is under the 4 star level. We ordered the food and it took more than 90 minutes!! The servants are really not trained enough for this kind of hotel. Our guests told the servants (when they had been around....) to pack the food after one (1 !) hour... When the food came they delivered me a wrong meal.... OK...Cape Coast. OK... Africa. Management: PLEASE TRAIN YOUR PEOPLE. PLEASE. This does NOT fit with your charged prices. The servants beside the restaurant are not trained enough as well. But you can stay well in the rooms. All my employees enjoyed the stay beside the servants. I am not so sure, if we should book this hotel for our next stays again.
Séjour de 1 nuit en octobre 2020
Réponse de Sam le 20 nov. 2020
Thank you very much for your feedback. we will retrain our staff. looking forward to hosting you again sometime soon Managemnet

10/10 Excellent

Emmanue Odei

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en octobre 2020
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Séjour de 2 nuits en juillet 2020
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nicest hotel in Cape Coast
This is probably the nicest hotel in Cape Coast, and because of that I would stay here again, but had a couple incidences that were not ideal. I asked to be put in a quiet room. I was a single female traveling alone so made SURE my door was locked. I was going to sleep around to a lot of noises going on (it didn't really sound like other guests). Anyway, the door opens to my room, and I loudly say hello and then a man apologizes and exits. I'm freaked out that someone can get into my LOCKED room. So I get up to go talk to the front desk. The man is in the hall, and is a worker working on the a/c ( IN THE MIDDLE OF THE NIGHT)- by the 'supposed quiet room'. He said the hotel gave him a list, my room was on the list, he assumed it was empty, the key card let him in. I said so your key card can override my lock? That is NOT ok. They don't have the usual chain/bar lock only deadbolt, but this deadbolt turns 360 in either direction for as long as you want to turn it. Anyway he explained to me that horizontal is LOCKED and vertical is unlocked. I had turned it 180 vertical to vertical so it was unlocked. He obviously meant no harm, and was super apologetic, but you can imagine my adrenaline at this point. The hotel is a bit away from town so I asked for a taxi, and no one seemed to know how to get one there, or at least not quickly. 5 minutes later I walked down to the main road to get one. I still think it is safe and amenities are good. Would stay again like i said
Séjour de 2 nuits en mars 2020
Réponse de Francis Amoh le 23 mars 2020
Dear Valued Guest, Thank you for choosing Ridge Royal Hotel as your preferred hotel in Cape Coast. We have read and taken note of all the issues you raised in your review and we will make sure to render excellent service to you in future. Ridge Royal Hotel Management would like to apologize for the inconvenience this might have caused you. You can please contact me on 0244544741 when you plan to use our hotel in the near future. Thank you for your cooperation. Yours faithfully, Francis Amoh Front Office Manager Ridge Royal Hotel

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Beautiful landscaping. Near tourists sites. Beautiful large pool. Great dining
Séjour de 3 nuits en janvier 2020
Réponse de Sam le 19 févr. 2020
Thank you very much. Hope to see you back soon

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Having a pool was nice. The bar outside. I didnt like the limited breakfast options and location.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Sam le 19 févr. 2020
Thanks for staying with us. your comments well taken, any suggestions of choice of Breakfast?

10/10 Excellent

Law

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
I loved everything about this hotel and most especially safety.
Séjour de 1 nuit en décembre 2019
Réponse de Sam le 19 févr. 2020
Thanks for your comments see you again soon

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us

10/10 Excellent

Stephen, NeNew

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean and spacious modern room with beautiful furnishings.
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de Sam le 1 janv. 2021
Thanks for staying with us