Avis sur GAIA Hotel Basel - the sustainable 4 star hotel
GAIA Hotel Basel - the sustainable 4 star hotel
Centralbahnstrasse 13-15, Basel
Avis
9,6
Exceptionnel
9,8/10
Propreté
9,8/10
Personnel et service
9,4/10
Équipements
9,4/10
Infrastructures et conditions de l’hébergement
9,6/10
Écoresponsabilité
Avis
21 févr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de L'équipe du GAIA Hotel le 23 févr. 2024
Cher client,Merci beaucoup pour vos commentaires. Nous sommes ravis d'apprendre que vous avez apprécié l'accueil chaleureux en français, ainsi que les conseils pour vos voyages. Nous sommes désolés d'apprendre que la chambre n'était pas aussi bien insonorisée que prévu, mais nous sommes heureux que vous ayez trouvé l'emplacement pratique près de la gare et à côté d'un petit Coop.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau lors de votre prochain séjour.
2/10 Horrible
jean levrai
Voyage d’affaires
30 nov. 2023
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Je ne recommande pas cet hôtel.
jean levrai
Séjour de 3 nuits en novembre 2023
Réponse de GAIA Hotel Team le 12 déc. 2023
Dear Mr Mbeck MomendengThank you for your feedback about your stay at the GAIA Hotel.However, your review is incomprehensible and absolutely unacceptable. As you know, the ring was not stolen by an employee.We reject this statement and are happy to back it up with our documentation. As you and we also know, you had an unannounced visit to the hotel, we don't want to go into that further.We ask you to remove the review and wish you all the best on your journey.
10/10 Excellent
Daniel
Voyage en famille
4 nov. 2023
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Beau week-end en famille dans un charmant hôtel.
Daniel
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de GAIA Hotel le 6 nov. 2023
Cher DanielMerci pour votre retour précieux concernant votre séjour à l'hôtel GAIA. Nous sommes ravis d'apprendre que notre personnel de réception vous a accueilli chaleureusement et a pu répondre à vos besoins en français, contribuant ainsi à rendre votre séjour agréable. Nous prenons en compte vos commentaires concernant les oreillers et nous ferons tout notre possible pour améliorer ce point.Nous sommes également heureux d'apprendre que vous avez apprécié notre petit-déjeuner varié et délicieux, ainsi que la proximité de la gare CFF et des transports publics de Bâle, facilitant ainsi votre voyage en train.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir de nouveau dans notre hôtel à l'avenir. Votre satisfaction est notre priorité, et nous nous efforcerons de rendre votre prochain séjour encore plus agréable.Merci pour votre retour, et à bientôt chez nous.Cordialement,
8/10 Bien
Jakob
1 janv. 2023
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Jakob
Séjour de 1 nuit en décembre 2022
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 6 nov. 2023
Lieber JakobVielen Dank für Ihre positive Bewertung des GAIA Hotel in Basel. Wir freuen uns, wenn Sie bald wieder bei uns auf Besuch sind.
10/10 Excellent
Didier
23 nov. 2022
Didier
Séjour de 1 nuit en novembre 2022
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage d’affaires
17 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 3 nuits en septembre 2022
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
Voyage d’affaires
8 sept. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
10/10 Excellent
Davy
21 juil. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Charmant
Davy
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
26 janv. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
25 janv. 2022
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
10/10 Excellent
Xavier
Voyage en famille
29 déc. 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Xavier
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
10/10 Excellent
Anne
Voyage en famille
19 mai 2021
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Anne
Séjour de 2 nuits en mai 2021
10/10 Excellent
jean
10 oct. 2020
jean
Séjour de 1 nuit en octobre 2020
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
9 oct. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en octobre 2020
8/10 Bien
Gérard
18 sept. 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
ratique
Gérard
Séjour de 1 nuit en septembre 2020
10/10 Excellent
Stephan
13 août 2020
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stephan
Séjour de 1 nuit en août 2020
10/10 Excellent
Robert
22 sept. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Robert
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de Silvia Wunderlin, Sales Manager le 25 sept. 2019
Thank you!
10/10 Excellent
Terence
19 sept. 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A bit extra.
Terence
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de Silvia Wunderlin, Sales Manager le 25 sept. 2019
Dear Terence,
Thank you very much for sharing your good experience at our GAIA hotel.
With great pleasure we will share your wonderful compliments with the entire team as they are our best motivation to provide a personal and attentive service each day
We would be very happy to welcome you again in our hotel.
Best regards,
Your GAIA Hotel team
8/10 Bien
Jean-Luc
19 juin 2019
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Jean-Luc
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de GAIA Hotel team le 30 juil. 2019
Thank you very much!
8/10 Bien
Yuriy
24 oct. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Yuriy
Séjour de 4 nuits en juillet 2018
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
12 sept. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en septembre 2018
10/10 Excellent
Yuriy
6 août 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Top service
Yuriy
Séjour de 3 nuits en juillet 2018
8/10 Bien
Sylvie
25 juil. 2018
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Parfait et avec du charme
Sylvie
Séjour de 1 nuit en juillet 2018
8/10 Bien
Ilinca
9 mai 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Ilinca
10/10 Excellent
maria
2 mai 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
maria
8/10 Bien
Voyageur vérifié
4 févr. 2018
Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en février 2018
10/10 Excellent
Voyageur vérifié
21 janv. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
hôtel très agréable à proximité de la gare
Voyageur vérifié
Séjour de 1 nuit en janvier 2018
10/10 Excellent
Liza
4 janv. 2018
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nouvel an à Berne
Liza
Séjour de 1 nuit en décembre 2017
10/10 Excellent
Christian
20 nov. 2017
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Christian
Séjour de 1 nuit en novembre 2017
6/10 Satisfaisant
Aurélie
24 nov. 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Mauvaise literie mais très bon petit dej
Aurélie
10/10 Excellent
Joel, Paris
21 août 2016
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Joel
10/10 Excellent
David, Port Townsend
22 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
David
Séjour de 2 nuits en mai 2024
10/10 Excellent
Judy
Voyage en famille
21 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Judy
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Thank you for your stay le 22 mai 2024
Dear JudyThank you for your visit and thank you for your feedback.. It's also great that you praised our organic breakfast. That makes us very happy.Kind regards Andrea and the GAIA Team
10/10 Excellent
Irwin, MARLBORO
Voyage en couple
19 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Irwin
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Thank you for your stay le 22 mai 2024
Dear IrwinThank you for your visit and thank you for your feedback, which of course pleases us. We also find it annoying that there are sometimes people hanging around the station who look a bit dirty. But the Basel government is on the case, but even their hands are tied. Kind regardsAndrea and the GAIA Team
10/10 Excellent
Marina, St Petersburg
13 mai 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Marina
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Thank you for your stay le 16 mai 2024
Dear Marina Thank you for your kind words and thank you for your visit, which has pleased us. We are particularly pleased you mentioned the employees who do a great job here, whether front office staff, breakfast ladies or our housekeeping staff.Have a great day and best wishes from Basel
10/10 Excellent
Marie, Fairview
Voyage en couple
29 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Marie
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 3 mai 2024
Dear Marie Thank you for sharing your experience! We're delighted to hear that you appreciated the hotel's beautiful decor, comfort, and convenient location near the train station. It's great to know that our staff was helpful and that you enjoyed the plentiful and well-maintained breakfast buffet. We look forward to welcoming you back in the future!
10/10 Excellent
Rachel
Voyage en groupe
28 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Rachel
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de The GAIA Hotel Team le 3 mai 2024
Dear RachelThank you for your positive review! We're thrilled to hear that you found the hotel to your liking and enjoyed the complimentary breakfast. We appreciate your feedback about the curtains; it's valuable as we strive to improve every guest's experience. It's great to know that the included bus pass and discounts at local museums and the zoo enhanced your visit to Basel. We look forward to welcoming you back on your next trip!
10/10 Excellent
anna
Voyage en couple
25 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
anna
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Roman und das GAIA Hotel Team le 26 avr. 2024
Dear AnnaWe are delighted that you have such positive memories of the reception. We attach great importance to the competent care of our guests and hope to provide you with the best possible advice. We hope to welcome you again soon as our guests.
10/10 Excellent
LISA
Voyage en couple
24 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
LISA
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Roman und das GAIA Hotel Team le 26 avr. 2024
Dear LisaWe are sorry, were the noises at the station noticeable for you. We do our best to offer a comfortable overnight stay despite the central location. We are pleased to note that you enjoyed the hotel as a whole. We look forward to welcoming you again. The GAIA Hotel
10/10 Excellent
Joe, Conway
22 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Joe
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 26 avr. 2024
Lieber JoeDanke vielmals für die tolle Rückmeldung zur Zeit im GAIA Hotel. Wir freuen uns wenn Sie bald wieder unseren Gast sein werden.
10/10 Excellent
William, London
Voyage d’affaires
16 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
William
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Roman und das GAIA Hotel Team le 19 avr. 2024
Dear WilliamThank you so much for your fantastic review and for your continued loyalty! We're thrilled to hear that you consistently enjoy your stays at our hotel. It's wonderful to know that you find our staff friendly and our breakfast truly amazing. We're also delighted that you appreciate the cleanliness and amenities of our rooms, including the well-appointed shower room and toilet.Your kind words mean a lot to us, and we're grateful for your ongoing support. We look forward to welcoming you back for your 10th visit and many more enjoyable stays in the future!Warm regards,
10/10 Excellent
Susan
Voyage en couple
16 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Susan
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 19 avr. 2024
Dear Susan,Thank you for your wonderful review! We're delighted to hear that our hotel's location was convenient for your arrival at EuroAirport and for onward travel from the SBB station to other Swiss destinations. It's great to know that you found our reception team friendly and our rooms clean and well-appointed.We're especially pleased that you enjoyed our excellent breakfast offerings. We strive to provide a satisfying start to the day for all our guests.Thank you for choosing to stay with us, and we hope to have the pleasure of welcoming you back again in the future!Warm regards,
10/10 Excellent
MELONIE KANNAMMA
Voyage en famille
13 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
MELONIE KANNAMMA
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 19 avr. 2024
Dear MelonieThank you for your review! We're delighted to hear that you found our hotel to be clean, with excellent service and a great location. Providing a comfortable and convenient stay for our guests is our top priority, and we're thrilled that we could meet your expectations.We hope to have the pleasure of welcoming you back again in the future!
10/10 Excellent
Markus, Astoria
Voyage d’affaires
8 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Markus
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 12 avr. 2024
Dear MarkusThank you for your feedback! We're glad to hear that you had an excellent experience at our hotel and appreciated its intimacy and proximity to the train station. We strive to provide a comfortable and convenient stay for all our guests.
10/10 Excellent
Susan
Voyage en couple
4 avr. 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Susan
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Roman und das GAIA Hotel Team le 5 avr. 2024
Dear SusanThank you for your kind words! We're pleased to hear that you appreciated our recent refurbishment, and we take pride in maintaining a clean and well-presented environment for our guests. Our staff strives to provide a friendly and welcoming atmosphere, so we're glad to hear that you found them to be friendly.We hope you had a comfortable and enjoyable stay, and we look forward to welcoming you back again soon!
10/10 Excellent
Janet
Voyage en couple
29 mars 2024
Janet
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 5 avr. 2024
Dear JanetThank you for your positive review! We're delighted to hear that you had a great experience during your stay with us. Our convenient location near the train station and close proximity to the old city make exploring Basel easy and enjoyable for our guests.We hope to have the pleasure of welcoming you back again in the future!
10/10 Excellent
Stephen Ross
26 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Stephen Ross
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 5 avr. 2024
Guten Tag Herr RossVielen Dank für Ihre tolle Rückmeldung zur Zeit im GAIA Hotel. Wir freuen uns sehr, Sie wieder als unseren Gast zu begrüssen und wünschen Ihnen bis dahin eine gute Zeit.
10/10 Excellent
Patricia
24 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Patricia
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 5 avr. 2024
Dear PatriciaThank you so much for your glowing review! We are thrilled to hear that you had such a fantastic experience at Gaia Hotel. It's wonderful to know that our staff made a positive impression on you with their friendliness, professionalism, and proactive approach. We take great pride in providing exceptional service to our guests.We're delighted that you enjoyed our breakfast offerings, with a wide variety of options including organic and dairy-free choices. It's also gratifying to hear that you found our hotel to be spotlessly clean, with attractive public rooms and well-appointed amenities.We're glad you appreciated the spacious and modern room, comfortable bedding, excellent climate control, and lovely bathroom. The complimentary beverages in the fridge and the tea/coffee making amenities are just some of the ways we strive to enhance our guests' experience.We're pleased that you enjoyed the sauna, and we're glad you found our hotel to be amazing value, especially when combined with the Basel pass.Thank you for your recommendation, and we look forward to welcoming you back again soon!
10/10 Excellent
Kaori
3 mars 2024
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Kaori
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Roman und das GAIA Hotel Team le 8 mars 2024
Guten Tag KaoriVielen Danke für Ihre tolle Bewertung. Wir freuen uns als ganzes Team, dass Sie die Zeit bei uns in bester Erinnerung haben. Bis bald, wieder im GAIA Hotel
8/10 Bien
Kader
27 févr. 2024
Kader
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Roman and The GAIA Hotel Team le 1 mars 2024
Guten Tag KaderVielen Dank für ihre Bewertung vom GAIA Hotel. Es freut uns, dass Sie die Zeit bei uns in bester Erinnerung haben und wir Ihnen einen passenden Service bieten konnten.