Piscine extérieure

Avis sur Alena Hotel

3.5 out of 5
Alena Hotel
aqaba fourth area, 00962791651118, Aqaba, Aqaba Governorate

Avis

8,6

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 12 avis sur 23." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 7 avis sur 23." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 2 avis sur 23." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 1 avis sur 23." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 1 avis sur 23." "

8,6/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,8/10

Équipements

8,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Adeline

Séjour de 1 nuit en mai 2023

10/10 Excellent

Bettina

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel très propre, personnel très agréable, jolie piscine sur le toit même si l'eau n'est pas chaude. Par contre la vue sur la Mer Rouge reste assez succincte.

8/10 Bien

Melissa

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Super séjour rapport qualité le seul bémol le petit déjeuner à revoir mais dans l’ensemble c’est correct le personnel est très gentille à l’écoute. La literie est confortable
Séjour de 3 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Shanera

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Beautiful and clean establishment.
Séjour de 1 nuit en février 2024

6/10 Satisfaisant

Beverley

On our second day we made our way to the rooftop for breakfast. There was no breakfast there so we went to reception and asked why. The receptionist said that they were having the kitchen renovated so we would have to walk to the sister hotel for breakfast. I explained that we should have been notified of any planned works and disruption before we arrived and given the option to change our plans. She just said sorry. We walked to the sister hotel and I raised the same points to the manager there, he just said sorry too. We would have cancelled and booked a different hotel had we know of this planned disruption before we left the uk
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Lene

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en novembre 2023

10/10 Excellent

Craig

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff were excellent and helped me with translations many times during our stay.
Séjour de 5 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Mimi, Edmonton

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Staff was very friendly and accommodating
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

assunta

Voyage en famille
Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté et personnel et service
Séjour de 2 nuits en août 2023

4/10 Médiocre

Joseph

Séjour de 1 nuit en juillet 2023

8/10 Bien

Lena

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mooi verblijf en vriendelijk personeel. Als twee westerse meisjes die solo reisden hadden we beter iets in het toeristische centrum geboekt. We voelden ons, buiten het hotel, niet veilig. We hebben ons hotel dan ook maar voor 10 minuten verlaten. Jammer, want het personeel was zeer vriendelijk.
Séjour de 1 nuit en juillet 2023

10/10 Excellent

Esteban

Voyage en famille, Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excelente hotel, las instalaciones son muy muy buenas y el desayuno muy rico las habitaciones son muy cómodas y agradables
Séjour de 1 nuit en juillet 2023

8/10 Bien

Ketil

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Hele Akaba er slitent og skittent med MYE søppel. Selve hotellet bærer preg av dårlig håndtverk, dårlig frokost, MEN hyggelig personale da!
Séjour de 1 nuit en juin 2023

8/10 Bien

Sara

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Hotel is fine. Worked for our family of 5 - decent place to rest for the night. Beds are comfortable and clean. Shower has hot water and great pressure, although they really need to fix the doors so that water doesn’t run everywhere. If you need a clean room on a budget, this is your place.
Séjour de 1 nuit en mai 2023

8/10 Bien

Daniel, Holt

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et personnel et service
We stayed in the Panoramic Townhome, which is basically two hotel rooms, not connected, each with a king-sized bed and a twin bed. The room looked like the photos and was nice. The Expedia description says that the Panoramic Townhome has a sea view, but apparently some do and some don’t. We were assigned a room without, and the hotel said they had no sea views available and would not discount the room, as they consider that it was Expedia’s problem, not theirs. The map on the Expedia description gave a completely different location, but luckily I found this before I went. There were other inconsistencies on Expedia as well. The pool was very small and very cold, and the window was too dirty to see the view, but the view from the rest of the terrace was very nice, and this is also where breakfast is served. The breakfast was very basic Arab breakfast, with a couple of odd dishes thrown in. Curb appeal was lacking, kind of a storefront deal with a lighted sign that blinked fast.

10/10 Excellent

Jen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2023

10/10 Excellent

Shabana

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Had a lovely stay here
Séjour de 2 nuits en mars 2023

10/10 Excellent

wael

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
the sevice is very good
Séjour de 2 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Hani

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great hotel in beautiful Aqaba
It’s a new hotel so it’s in a very good condition. Upon check-in, Mr. Nader gave me an upgrade and breakfast. The room was cosy and clean with a view of the Red Sea. Breakfast was delicious. The location was great - about 5 mins walk to Aqaba Castle and the beach, shops, restaurants and others. I’m happy with my choice of hotel. Thank you Mr. Nader
Séjour de 1 nuit en janvier 2023

8/10 Bien

william

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
clean no frills not a particularly pleasing view of the city
Séjour de 1 nuit en novembre 2022
Réponse de Hotel Manager le 6 déc. 2022
Dear William, Hope my mail finds well, thank you for taking the time to share with us your comments, our team are always available to provide you with the best service and atmosphere, Best Regards, Hotel Manager.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Really great hotel to stay in. Clean, comfortable, safe - would very much recommend.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de Hotel Manger le 6 déc. 2022
Dear Anonymous, Hope my mail finds well, thank you for taking the time to share with us your comments, our team are always available to provide you with the best service and atmosphere, Regarding your comment it will be under consideration. Best Regards, Hotel Manager.