Vue depuis l’hébergement

Avis sur Blue Mountain Resort Village Suites

4 out of 5
Blue Mountain Resort Village Suites
156 Jozo Weider Blvd, The Blue Mountains, ON

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 1555 avis sur 2697." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 709 avis sur 2697." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 230 avis sur 2697." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 113 avis sur 2697." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 90 avis sur 2697." "

8,8/10

Propreté

8,8/10

Personnel et service

8,4/10

Équipements

8,4/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Daniel, St Blaise

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
L’endroit est très beau et propre. Le site est magnifique. Merci au personnel de l’hotel très conciliant car nous avons dû faire face à une situation désagréable. Le seul bémol c’est le respect du calme et des occupants. La chambre voisine a décidé de faire un party tard, nous avons dû demander au personnel d’intervenir à trois reprises. Les gens laissent leurs enfants courir et crier dans les couloirs tard et tôt le matin. Un peu triste car pour le reste, c’est un très bel endroit
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Katherine le 23 oct. 2023
Bonjour Daniel, thank you for taking the time to post a review of your recent visit to Blue Mountain Resorts. We value our guest insights and sincerely regret the disruption from other guests had on your family’s overall enjoyment. We want everyone to enjoy their experience and for the most part, our guests are considerate and respectful. On report of noise, we are happy to dispatch our security personnel to the offending location to provide a warning and we thank you for bringing this to our attention.

8/10 Bien

melanie

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bien situé / suite très bien équipée
Séjour de 5 nuits en août 2023
Réponse de Front Desk le 31 août 2023
Hello Melanie, thank you for this great rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Odon

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Super emplacement. Parfait avec les enfants.
Séjour de 5 nuits en août 2023
Réponse de front desk le 15 août 2023
Hello Odon, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

8/10 Bien

Marilyn

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Réponse de Front Desk le 2 août 2023
Hello Marilyn, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Christian

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très beau voyage
beau voyage ,beaucoup d'activité à faire en famille . c'est un beau coin à visiter .
Séjour de 5 nuits en juillet 2023
Réponse de Front Desk le 1 août 2023
Bonjour, merci pour votre commentaire! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Michel

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Équipements
Environnement super beau et super propre. Très beau site, c’est réussi
Séjour de 2 nuits en juillet 2023
Réponse de BMR le 31 juil. 2023
Thank Michel, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

10/10 Excellent

Alexandre

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Perfect place ! It’s very fun in family.
Séjour de 3 nuits en juillet 2023
Réponse de Front Desk le 28 juil. 2023
Thanks Alexandre, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

8/10 Bien

Emilie

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Le site est superbe avec plusieurs activités offertes. Grande déception, tout est payant et vraiment très dispendieux… Même le stationnement est de 20$ par nuit!
Séjour de 2 nuits en août 2022
Réponse de BMR le 10 août 2022
Thanks for your review and feedback, Emilie!

2/10 Horrible

Jean-Sébastien

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nous avons été très déçus par notre séjour. Nous avons voulu annuler une de nos deux nuits dès l'arrivée, et nous avons été envoyés entre la gestion de l'hôtel et Expedia, qui se sont lancé la balle pour ne pas prendre responsabilité et honorer leur politique d'annulation. Seulement APRÈS avoir fait l'enregistrement, on nous a informés qu'il ne fallait pas faire l'enregistrement pour être remboursés. Même si c'est la première chose que nous avons mentionné à notre arrivée. Le jaccuzi n'était pas fonctionnel. Il n'y avait pas de couvertures pour le divan-lit et nous avons dû attendre plusieurs heures et appeler plusieurs fois pour en obtenir une. Blue Mountain nous est apparu comme un "attrape touristes". Nous ne retournerons jamais à cet endroit. Et nous sommes très déçus de notre expérience avec Expédia. Nous n'avons jamais été traités de la sorte.
Séjour de 2 nuits en juillet 2022
Réponse de BMR le 18 juil. 2022
Hello there, we regret there were complications when trying to cancel one of the nights. As you chose a 3rd party booking for your reservation, they are in charge to make any modifications. With regard to the hot tub, we are in the middle of a roof renovation project, this area was not safe for guests due to that, however, we are close to opening day. We know the inconvenience of not having it open, however, we can see our staff provided options for you upon your request and they were not taken. Thank you again for your feedback

10/10 Excellent

Michel

Séjour de 2 nuits en juin 2022
Réponse de BMR le 5 juil. 2022
Thank you for your feedback, we appreciate it!

10/10 Excellent

Ricardo

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en août 2021

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Personnel courtois, très propre, bon emplacement. Point négatif: prix et disponibilités des activités avec la play all day pass
Séjour de 5 nuits en juillet 2021
Réponse de BMR le 30 juil. 2021
Bonjour, merci pour cette critique.

4/10 Médiocre

Zhor

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Décevant
Frais de parking en supplément non mentionnés sur préalable. Pas d’accès à la plage du resort pas d’accès à la piscine... Trop cher pour ce que c’est
Séjour de 2 nuits en juillet 2021
Réponse de hb le 5 juil. 2021
Thank you for letting us know about your stay, we value our guest feedback and the opportunities that can arise to improve. We have reviewed the Expedia booking channel and can see that parking is mentioned and regret your disappointment. In response to Covid our Public Health, Federal Government and Canadian Hotel Association make recommendations on the safe operation of these facilities, you can book 60 minute time slots, we regret to see that you were not aware of this safety precaution.

6/10 Satisfaisant

linda

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Needs some updating. Room looked so much better in the pictures than it actually was. Very small and needs updating. Carpet worn
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Manu

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Shout-out to Paris at the reception who assisted in checkin and also upgraded my stay as it was my wife’s birthday so the hotel made sure they treated us well. We checked in our room and small box of chocolate and birthday card followed which was an awesome gesture by the hotel. Manu
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Deb, Manager On Duty, Village Suites, BMR. le 24 avr. 2024
Hello Manu, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Katalin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Everyone was very friendly and obviously making every effort to make us feel welcome and at home.
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Deb, Manager On Duty, Village Suites, BMR. le 24 avr. 2024
Thanks Katalin, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

8/10 Bien

Jia Ying

Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Overall it was a good stay, convenient to alot of shops and restaurants. However, the property is quite old and dated.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Katherine le 23 avr. 2024
Hello Jia, thank you for staying with us and for this helpful feedback. Many of our guests have a personal preference of where they would like to stay, and Grand Georgian Suites has welcomed many new and returning guests over the years and will have refurbishment in coming years. For your awareness, sister building - Seasons at Blue is currently under refurbishment and will be welcoming our summer guests at the end of June.

10/10 Excellent

Brenda

Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great experience
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Katherine le 23 avr. 2024
Hello Brenda, thank you for the kind words and positive review! It always makes our day to hear that guests enjoy their experience at Blue. Our associates go the extra mile to provide personalized service and it is wonderful to hear that we exceeded your expectations. It will mean we got it right. We shared your scores with resort leaders and will continue to work hard to ensure your next visit is as comfortable and delightful.

10/10 Excellent

Brian

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean and convenient to everything in the Village.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Deb, Manager On Duty, Village Suites, BMR. le 24 avr. 2024
Thanks Brian, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

10/10 Excellent

Corrina

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Deb, Manager On Duty, Village Suites, BMR. le 24 avr. 2024
Thanks Corrina, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

10/10 Excellent

Nicole

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Katherine le 23 avr. 2024
Hello Nicole, thank you for staying with us and for the positive review. It always makes our day to hear that guests enjoy their experience at Blue. Our associates go the extra mile to provide personalized service and it is wonderful to hear that we exceeded your expectations. It will mean we got it right. We shared your scores with resort leaders and will continue to work hard to ensure your next visit is as comfortable and delightful.

10/10 Excellent

Cassandra

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Katherine le 22 avr. 2024
Hello Cassandra, thank you for staying with us and for the positive review. It always makes our day to hear that guests enjoy their experience at Blue. Our associates go the extra mile to provide personalized service and it is wonderful to hear that we exceeded your expectations. It will mean we got it right. We shared your scores with resort leaders and will continue to work hard to ensure your next visit is as comfortable and delightful.

10/10 Excellent

Trevor

Les points forts : Propreté
Nice and convenient
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Front Desk le 20 avr. 2024
Hello Trevor, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Curtis

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Check in was great. I forgot my wallet and the lady at the front desk was very accommodating in figuring out a way to get me checked in. Very nice room.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Front Desk le 20 avr. 2024
Thanks Curtis for your great feedback, we will be sure to relay this to our team. Happy you enjoyed your stay us!

10/10 Excellent

Meghan

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lovely staff and room is great
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Katherine le 16 avr. 2024
Hello Meghan, thank you for the kind words and positive review! It always makes our day to hear that guests enjoy their experience at Blue. Our associates go the extra mile to provide personalized service and it is wonderful to hear that we exceeded your expectations. It will mean we got it right. We shared your scores with resort leaders and will continue to work hard to ensure your next visit is as comfortable and delightful.

8/10 Bien

JANE KENNETH

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 16 avr. 2024
Thank you Jane for your rating! We truly hope you enjoyed your stay at the Grand Georgian!

10/10 Excellent

Afshin

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very clean and spacious 2 bedroom suite. Every thing was perfect.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Front Desk le 15 avr. 2024
Hello Afshin, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Ling

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Spacious room, tidy and clean, kitchenette is wonderful.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Katherine le 15 avr. 2024
Hello Ling, thank you for staying with us and for the kind words. It always makes our day to hear that guests enjoy their experience at Blue. Our associates go the extra mile to provide personalized service and it is wonderful to hear that we exceeded your expectations. It will mean we got it right. We shared your scores with resort leaders and will continue to work hard to ensure your next visit is as comfortable and delightful.

8/10 Bien

Derek

Voyage en couple
Les points forts : Équipements
The room and location are great. Our only complaint was the fitness facilities. No weights at all and the only machine was broken. The fitness facilities should be upgraded or stop advertising them.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Katherine le 15 avr. 2024
Hello Derek, than you for staying with us and for this helpful feedback. We also want to express our sincere apologies for any inconvenience caused by the state of the fitness center equipment during your stay. We understand the importance of this amenity, and we appreciate your understanding. We are taking proactive steps to repair the equipment and will take your comments into consideration.

8/10 Bien

Victoria

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 14 avr. 2024
Hello Victoria, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Athulya

Voyage en famille
Les points forts : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Front Desk le 13 avr. 2024
Hello Athulya, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

6/10 Satisfaisant

Tiffany, Bradford

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements
Unfortunately the village had most attractions closed this week. The attractions were open when I booked. Wish I looked closer to the date. Parking was perfect. Hot tub was closed so we didnt have much to do. Most of our room was clean except the toilet had a bunch of hair in it and the shower as well. No dish cloths to wash the dishes I probably wouldn’t recommend or go back.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Katherine le 12 avr. 2024
Hello Tiffany, thank you for staying with us and for this helpful feedback. We are sincerely sorry to hear you were not able to enjoy some of winter attractions due to the close of the season. We are ramping up now for the spring/summer season and hope you will consider returning the many attractions and activities Blue has to offer our guests. We also thank you for bringing to our attention your dissatisfaction about the cleanliness of the suite. A clean and welcoming environment is a basic expectation for all guests, and we are disappointed to hear that this was not your experience. The conditions you described fall below our standards and warrant additional follow-up with the cleaning associate responsible. Our housekeeping team is usually quite diligent at ensuring our guest suites are in good condition prior to arrival and we regret that this was not the case during your stay. We directed your comments to the Senior Housekeeper for follow-up and coaching purposes. Please accept our sincerest apologies.

10/10 Excellent

Kendra

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 12 avr. 2024
Hello Kendra, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Melissa

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice
Séjour de 4 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 14 avr. 2024
Hello Melissa, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

8/10 Bien

Tammy

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I loved being in the Village and having so many amenities within walking distance.
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 8 avr. 2024
Thanks Tammy, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

6/10 Satisfaisant

Joseph

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The reason for the overall rating of three stars is as a result of the actual room that we were put in which looked great, was clean, etc but had no hot running water and was on the fourth floor of a building undergoing major renovations on the first two floors. We should not have been assigned this room by the front desk when we arrived. Once the problem was identified, the staff did everything possible to help us deal with the problem and provided a very acceptable resolution. The staff could not have been more helpful or responsive given the circumstances. This resort property itself is in a very scenic location with lots of amenities and things to do.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Katherine le 8 avr. 2024
Hello Joseph, thank you for staying with us and for this helpful feedback. Our sincerest apologies for the inconvenience caused by the renovation work underway at Seasons at Blue. Many of our guests have a personal preference of where they would like to stay, and Seasons at Blue has welcomed many new and returning guests over the years. However, it is time for an update including the comfort of furnishings and common areas. We are pleased to report the work will be completed mid June. We hope when you visit us next, you’ll see a fresh new look!

10/10 Excellent

Florica

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Front Desk le 8 avr. 2024
Hello Florica, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Stephanie

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We celebrated my birthday and we couldn’t have picked a better place, the room was so nice and they left me a little birthday treat which was so sweet! Love that the balcony showed the village and the hill. Will definitely book again when we go back to blue mountain!
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Front Desk le 7 avr. 2024
Thanks Stephanie, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

8/10 Bien

Gautam, Prospect Heights

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Central location, mazor challenge no lounge or seated food area
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Front Desk le 7 avr. 2024
Hello , thank you for this fantastic rating and feedback! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Connie

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great place to stay. Loved the hot tub!
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 4 avr. 2024
Thanks Connie, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

10/10 Excellent

Lisa

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Front Desk le 4 avr. 2024
Hello Lisa, thank you for this fantastic rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Jun

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Front Desk le 3 avr. 2024
Thanks Jun, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

10/10 Excellent

James

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location in the Village at Blue.
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de Front Desk le 2 avr. 2024
Thanks James, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

10/10 Excellent

salvin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great stay. No complaints.
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Front Desk le 2 avr. 2024
Hello Salvin, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Luis Fernando

Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Katherine le 22 avr. 2024
Hello Luis Fernando, thank you for staying with us and for the positive review. It always makes our day to hear that guests enjoy their experience at Blue. Our associates go the extra mile to provide personalized service and it is wonderful to hear that we exceeded your expectations. It will mean we got it right. We shared your scores with resort leaders and will continue to work hard to ensure your next visit is as comfortable and delightful.

10/10 Excellent

JUHUI

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Front Desk le 2 avr. 2024
Hello Juhui, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

8/10 Bien

gemma

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Beautiful property in a stunning setting, rooms could do with modernization as they are quite dated and lacking features that you’d find in more modern establishments. Overall lovely ok to stay though.
Séjour de 3 nuits en mars 2024
Réponse de Front Desk le 2 avr. 2024
Hello Gemma, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Radu

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Amazing
Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Front Desk le 2 avr. 2024
Hello Radu, thank you for this fantastic review and rating! We look forward to welcoming you back soon!

10/10 Excellent

Jacob

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We had 2 great nights here. Really accessible to the village and the ski hills. Great views. Great staff. Clean.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Front Desk le 2 avr. 2024
Thanks Jacob, we are so appreciative of your feedback and even more pleased to know that you enjoyed your stay with the Village Suites.

6/10 Satisfaisant

Harry

Séjour de 1 nuit en mars 2024
Réponse de Front Desk le 21 avr. 2024
Thank you Harry, we regret to see that your experience fell short of your expectations and would welcome any feedback you may have. Please feel free to email us with some specifics.