Extérieur

Avis sur Somatel Hotel

3 out of 5
Somatel Hotel
Rue Akwa-Bali, Douala

Avis

5,8
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 3 avis sur 52." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 12 avis sur 52." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 22 avis sur 52." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 5 avis sur 52." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 10 avis sur 52." "

6,2/10

Propreté

6,4/10

Personnel et service

7,0/10

Équipements

5,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

4,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

HUBERT

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

2/10 Horrible

Jean

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mars 2022

6/10 Satisfaisant

jean-marie

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Convenable sans plus
Hôtel tout à fait ordinaire, néanmoins convenable pour y passer une nuit.
Séjour de 1 nuit en février 2022

6/10 Satisfaisant

Babary

Voyage en famille
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Réponse de Le Responsable Des Réservations le 7 févr. 2022
Cher Babary, Merci pour votre feedback. Votresatisfaction est notre priorité.

8/10 Bien

Antoine BOLA

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Disponibilité
Séjour de 1 nuit en novembre 2021

8/10 Bien

Ali

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en septembre 2020

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
piscine bar et terrase interieur au lien de vilaine bache il y a 2 ans.
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Réponse de Le Responsable des Réservations. le 3 mai 2019
Merci pour votre feedback. Nous sommes désolés de constater que vous avez rencontré des soucis dans notre établissement. Nous faisons de notre mieux pour le résoudre. Merci de nous en avoir fait part.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Service, et personnel correct. Mais la chambre était vêtus, le lit trop petit, la déco pas du tout. Pour 51€ c'est en-deçà d'un hôtel qui se dit 3 étoiles.
Séjour de 1 nuit en août 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service

8/10 Bien

christian, PARIS

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
hotel pour millionnaire de DOUALA ....ou gogo.
séjour agréable pour mon retour dans cet hotel a l acceuil sympathique . mais symphatique ne ve pas dire "innocent".facturation deu pt déj au momment de la note .il faut resté vigilant aux pseudo prestations. pour la navette , une résa de femme ne sert pas pâs puisqu'a mon arriver a l aéroport a 2 h 30 du matin , j ai du prendre un taxi avec un sucout certain .ma femme ayant tel plusieyr fois qq jours avant sans résultat , puisque selon la direstion , il s agit d'un manque de communiquation entre équipe (sic). les prix sont HORS TAXES.ATTENTION , l aspect économique est des lors incalculable : résa 80 € la nuit .en reel : 102 €.

10/10 Excellent

Rachel mispa, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien
Bien les personnelles sont agréable la direction à l'écoute du client merci pour hôtel somatel

2/10 Horrible

ju, bangui

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
INSALUBRE
C'est certainement l'un des pires hôtels dont j'ai eu à visiter!! Beaucoup trop chère pour ce que c'est.

2/10 Horrible

Robotti

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Emplacement
Hotel déplorable, chambre exiguë ( changement le lendemain car plus de dispo à notre arriver) la nvl se trouve prêt de l entrer et sortie du perso donc bruit claquement de porte la nuit et le matin dés 6h . Personnel de réception exécrable , hautain , limite insultant. Je ne parlerais pas du problème du petit déjeuner , payer en supplément par carte via "hotel. Com" mais facturée en supplément par l hotel. Habituer de l Afrique , je ne recherche pas les standards européen et suis tolérant mais la, c est ma plus mauvaise expérience avec le " merina " à Yaoundé ...!

8/10 Bien

chatillon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

2/10 Horrible

michael, Bloomington

Séjour de 4 nuits en décembre 2021

8/10 Bien

Valentin

Séjour de 1 nuit en juin 2021
Réponse de Le Responsable des Réservations le 23 juin 2021
Cher Valentin, Merci pour votre feedback. Nous sommes ravis que vous ayez aimé votre séjour dans notre établissement. Votre satisfaction est notre priorité

2/10 Horrible

RaoulPao, Cincinnati oh

Les points faibles : Propreté
My trip who's called i going to let you know when is the next trip
Séjour de 2 nuits en novembre 2020
Réponse de The Reservation Team Manager le 23 nov. 2020
Dear Raoul, we're sorry you disliked your stay in our property. We're working hard to solve the issue you came accross. Your satisfaction our priority.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Séjour de 2 nuits en août 2019
Réponse de Le Responsable des Réservations le 5 sept. 2019
Merci pour votre feedback, Nous sommes désolés que n'ayez trouvé satisfaction dans notre établissement. Nous faisons de notre mieux pour améliorer notre service. Merci de nous en avoir fait part.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de Le Responsable des Réservations le 14 août 2019
Merci pour votre feedback, Il semblerait que vous n'ayez pas été satisfait dans notre établissement. Nous travaillons pour améliorer la qualité de notre produit. Merci de nous en avoir fait part.

6/10 Satisfaisant

Jahn Birger

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 3 nuits en juin 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 11 juil. 2018
Dear Jahn, We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome you again. Your satisfaction is our priority.

2/10 Horrible

James, US

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Budget Hotel
Employees was not able to access to my online reservation.
Séjour de 1 nuit en janvier 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 21 mars 2018
Dear James, We're sorry you were unhappy in our property. We'll work hard to fix the issue you experienced. Thank for letting us know.

10/10 Excellent

Duclos, NY

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice hotel with good food and security
The Staff are very friendly with customers The food are served on time
Séjour de 2 nuits en décembre 2017
Réponse de The Reservation team Manager le 9 janv. 2018
Dear Duclos, We're happy you were satisfied in our property. We'll also be glad to welcome you again,your satisfaction is our priority.

2/10 Horrible

viajero SP, spain

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Habitacion pequeña y baño sucio
Habitacion y baño muy pequeño, La tapa del baño por abajo tenia mucha sucia y daba hasta pena. Calidad precio no recomendable .
Séjour de 1 nuit en octobre 2017

6/10 Satisfaisant

Camille

Les points faibles : Confort de la chambre
Was good in general Restaurant prices way over the top . Swimming pool area constantly noisy with kids Mattresses on beds need updating.... too old . Still recovering from pain due to sleeping on these hard mattresses
Réponse de Hotel La Falaise le 25 avr. 2017
Dear Camille, Thanks for your feedback. We're happy you satisfied in our property. We'll work hard to fix the issues you experienced. Thanks for letting us know

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Very old, with mold on the walls. The food at the hotel is really overpriced, and there isn't a place around to eat (within walking distance).

2/10 Horrible

Christie, New Orleans

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Terrible! Dirty! Too expensive!
This hotel was terrible for the price. The room was not very clean and it was very small. There was hardly any place for me to put my bags. There was lots of mold/mildew in the bathroom on the walls. There was no proper air circulation in the room. I wasn't expecting anything of 5-star quality, but I was very disappointed. Won't recommend and won't stay here again.

2/10 Horrible

Adisa, Cleveland

Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
No concept of professionalism or customer service
The staff was unbelievably rude. They were also indifferent and slow to resolve the plumbing problems in my room. Customer service is not even a concept at the hotel. I was also told that breakfast was included but was given a bill upon checkout. I told the receptionist NOT to use the chip reader on my ATM card because it won't accept it and it will deactivate my card. He ignored me and I emphatically told him a second time. He did it anyway. The card was not accepted and my bank, who advised me not to use the chip reader abroad, deactivated my card. I will never stay at this hotel again. It was a terrible experience. The WiFi was also weak

6/10 Satisfaisant

Yannick, Boston

Les points forts : Propreté
Not bad
Not bad hotel

8/10 Bien

Brian, Ottawa

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Friendly and helpfull staff. Overall expensive.
Hotel and room are clean. Bed, bathroom, and air-conditioning are ok. They lost my paid-and-confirmed booking but me and the staff stayed polite and it got resolved. Very nice of them to go to pharmacy for me when I cought a cold. They offered to call taxi but they called an expensive private driver, which I admit is a lot more safe than yellow cab. Buffet food was very good. Relatively a good price for an all-you-can-eat buffet. But when eating a simple meal would have been ok, it is expensive (you still pay buffet if you only take 1 plate).

6/10 Satisfaisant

Brian, Ottawa

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Clean, safe, and quiet.
Compared to my previous experience with them, this time it went well. The room and bathroom were clean and in working condition. It sure ain't like a western hotel but at least I felt safe. No problem with outside noises.

6/10 Satisfaisant

AMR, Virginia USA

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
One star hotel
The room wasn't dirty but had a smell of humidity the staff was ok I would say this is a one star hotel if you want something really clean look for something else however I'm not sure if this city has anything cleaner

6/10 Satisfaisant

Aleksander

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement

6/10 Satisfaisant

lars, Göteborg

Les points faibles : Personnel et service
Douala
Ett stort minus är, att hotellet inte hämtar upp på flyget, kvällar och natten, trots att det står det!

6/10 Satisfaisant

Carlos, Washington D.C.

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Air-condition problems
It is well located, safe, but rooms are very small and I had air condition problems. They "fixed" but it was a fan...not willing to fix it again or change the room. Internet super slow!

8/10 Bien

Michael, Wengern

Les points forts : Propreté et personnel et service
VORSICHT
Ich war mit meinem Aufenthalt dort zufrieden. Die Vorsicht ist beim Buchungsvorgang erforderlich. Ich habe zunächst das günstigere Zimmer gebucht. Nach Öffnen der Zimmertür war mein Aufenthalt im Zimmer sofort beendet. Die Zimmerbeschreibung gilt nur für die Suite, alle anderen Räume sind schlechter. Es gibt das Annexe-Zimmer, Standard-, Juniorzimmer und eben die Suite. Es sind 4 Preisklassen, so auch 4 Qualitätsstufen. Das Annexe-Zimmer ist für die schlechten Hotelbewertungen verantwortlich. Es ist das beschriebene verfallene Loch! Ich habe mich für das Junior-Zimmer entschieden, die zweithöchste Kategorie. Das Zimmer war in Ordnung. Bei dem beklagten Rezeptionisten handelt es sich um den auch mir bekanntgewordenen. Es gibt noch einen anderen, der ist wirklich fantastisch. Der Service ist allgemein sehr gut, besonders das Flughafenshuttle ist schon vorteilhaft.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Convenient location in the centre of Douala, very pleasant staff

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre

4/10 Médiocre

Tammy Price, Cape Town, South Afrca

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Not a good holiday destination
Myself and a colleague stayed at this hotel for 3 nights as we had to do business within the Cameroon. I had printed out the confirmation of our stay at the hotel and thank goodness I did. It took the unfriendly receptionist about half an hour to find our reservation. There was no deep soaking bath and no view of the garden as indicated on the hotel reservation. It is not that bad if you are visiting for business purposes but would definitely not go here on holiday!

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Terrible et Catastrophic
Extremely small room underground, very humid with lots of mosquitoes!! strong choking musty smell. Only a small window. Impossible to sleep without mosquito net. Risk of malaria. Staff at reception impolite and have a suspicious attitude toward guests.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service

6/10 Satisfaisant

Christopher Agbaje, Lagos,Nigeria

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
My stay at Somatel Hotel douala
Even though I was on a short trip(2 nights),The hotel location was convenient, neat room, heated water, functioning wifi, helpful staff, good buffet breakfast.Free shuttle to and fro airport is a plus. I would recommend this hotel.

8/10 Bien

Abbey, Nigeria

Les points forts : Propreté et personnel et service
Doula trip
Very pleasant stay and the breakfast is cool.

6/10 Satisfaisant

Chet, Florida, USA

Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
First and last time
I was promised a room with WiFi, a safe and a bath. The room actually delivered had none of these. And to get to the resto, you have to climb one stairs and then go down another, and the inverse when you leave. An incredible design! On the other hand, the breakfast buffet was better than average. Overall, though, next time in Douala, I'll go back to my favorite Swiss Hotel.

6/10 Satisfaisant

jackson76wj, South Africa

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Reasonably prices hotel, perfect for short stay.
I only spent one night here, but the level of comfort is actually very commendable for this price range.

6/10 Satisfaisant

Callie Tydeman

The room was not as advertised and I had difficulty with communication as I do not speak French.

8/10 Bien

Michaela, Stockholm

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bra hotel för ett rimligt pris
Hotellet var bra. Däremot det var lite slitet runt och i swimmingpoolen plus det användes troligen av även icke gäster på hotellet så det var jätte mycket folk där hela tiden och man kunde inte njuta av riktigt. Nackdel var att hotell ligger lite bort från centrum och då man inte ska gå ut ensam på kvällarna för det sägs att det kan vara lite farligt, kan man inte ta en promenad eller gå till någon restaurang heller. I närheten finns ingen restaurang så vi är tvungna att äta på hotellet. Eller så måste vi ta taxi till centrum. Maten är rätt så god.

6/10 Satisfaisant

Curtis, Jeddah

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Decent hotel in Douala
You won't find great luxury in Cameroon, but this hotel is pretty decent. The resturant was actually pretty decent (I've had some horrible meals in Cameroon). Rooms clean, found one small bug one night, most hotels in Cameroon, I essentially went hunting every night - so that was really good. Housekeeping staff couldn't wait to clean the rooms, fast and efficient. The pool was nice. Nice little bar. Drawbacks - some resturant staff need a lesson in customer service - odd layout of hotel - room was small

10/10 Excellent

Milo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
central location
For a 3star hotel it is an excellent property,especially in Cameroon. It doesnt look great when you first see it, but I found the rooms to be very comfortable and clean,big beds,nicely furnished bathroom,strong air conditioning, cable TV,quick room service,small but nice pool in the back,withing walking distance to major commercial areas,although I was advised not to walk after dark. My room was on the second floor overlooking the pool. Wifi a bit slow but then it was like this all over the country. Manager was very helpful.Restaurant had a good and tasty selection of dishes,breakfast was varied and plentiful.Overall I had a very pleasant stay. Also, it was the least expensive hotel that I found in Douala on international websites.

8/10 Bien

Beatriz

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Para ser Camerún.. un buen hotel

8/10 Bien

Drummond

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
short stay
Staff all very helpful, although it took several calls to get the courtesy coach from airport - one of the numbers given by hotels.com was out of order - the number I had taken with me! Menu quite limited, and things ran out - but everything with a smile. I shall stay there again if I pass through Douala. Very good value for money.