Façade de l’hébergement

Avis sur Hôtel SAWA

4 out of 5
Hôtel SAWA
488 Rue De Verdun - Bonanjo, Douala

Avis

6,8
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 5 avis sur 38." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 12 avis sur 38." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 14 avis sur 38." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 4 avis sur 38." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 3 avis sur 38." "

6,8/10

Propreté

7,0/10

Personnel et service

7,0/10

Équipements

6,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,0/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Stephane

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 4 nuits en novembre 2023

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en janvier 2022
Réponse de Le Responsable Des Réservations le 8 févr. 2022
Merci pour votre feedback, Votre satisfaction est notre priorité

8/10 Bien

Axel

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de Le Responsable de l'Equipe de Reservation le 28 mai 2018
Chère Axel, Nous sommes ravis que vous ayez trouvé satisfaction dans notre établissement. Nous serons également heureux de vous accueillir à nouveau. Votre satisfaction est notre priorité.

8/10 Bien

Zabou, Montréal, Quebec, Canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hotel propre lit confortable...
Tranquille, près de tout... confortable et accueillant. J'ai apprécié mon séjour et je le recommanderait
Réponse de L'équipe de réservation.. le 19 avr. 2017
Cher Zabou, merci pour votre commentaire. Nos sommes ravis que vous ayez trouvé satisfaction dans notre établissement, Nous serons aussi heureux de vous recevoir à nouveau. Votre satisfaction est notre priorité.

6/10 Satisfaisant

THOMAS, NDjaména

Les points faibles : Propreté et confort de la chambre
RAS
Je suis au regret de faire noter que c'est tout sauf le service qu'offre un hôtel 4 étoiles.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel bien placé Bonne nourriture Accueil souriant et navette à l'heure de/vers l'aéroport (bonne conduite)

6/10 Satisfaisant

Moise, ASNIERES

Les points faibles : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
beaucoup de travail pour arriver à meilleur niveau
le séjour a très mal commencé un séjour réservé par mail et qui n'apparaissait pas à leurs écrans il a fallu attendre un responsable pour avoir une chambre où l'eau coulait du plafond à cause de la climatisation, il a fallu changer de chambre, la deuxième était très poussiéreuse nous n'avons pas dormi de la nuit après un long voyage de + de 6 heures, le lendemain on a exigé de nouveau une autre chambre qui était à peu près confortable. Pour le prix payé 122 € la nuit ça ne vaut pas la peine. Beaucoup de choses à revoir les réfrigérateurs qui ne fonctionnent pas le ménage mal fait, l'eau chaude qui sort par intermittence un coup froide un coup chaude très désagréable quand on prend la douche. Bref ... je m'arrête là.

6/10 Satisfaisant

sebastien, orgeval

Les points forts : Personnel et service
Hotel correct sans plus
Hotel relativement propre malgré du mobilier vieux et usagé. Le seul vrai problème identifié est la connexion internet. Impossible d'envoyer un mail de 3 lignes.

10/10 Excellent

lucien g., ottawa canada

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
de la bonne hôtellerie
excellent séjour à l'occasion du Nouvel An. Personne cordial et chaleureux et serviable

8/10 Bien

Christian

Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 3 nuits en janvier 2023

10/10 Excellent

Adolphe

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2022
Réponse de Le Responsable des Réservations le 18 oct. 2022
Cher Adolphe,Merci pour votre feedback.Votre satisfaction nous honore.

4/10 Médiocre

Alexandre

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
nothing
Séjour de 4 nuits en septembre 2022
Réponse de Le Responsable des Réservations le 10 sept. 2022
Cher Alexandre,Nous sommes désolés de constater que vous êtes mécontent. Nous faisons de notre mieux pour résoudre le problème que vous avez rencontré. Nous vous remercions de nous en avoir fait part.

10/10 Excellent

George

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location, friendly staff. The facilities need an upgrade.
Séjour de 4 nuits en mars 2022

8/10 Bien

Amr

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Veey good
Very good stay, near the airport and the room was clean
Séjour de 1 nuit en janvier 2022
Réponse de The Reservation Team Manager le 8 févr. 2022
Thank you for your feedback, Your satisfaction is our priority.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
First red flag my booking wasn't available when I there. Second the receptionist 😡
Séjour de 2 nuits en octobre 2021
Réponse de The Reservation Team Manager le 29 oct. 2021
Thank you for your feedback, We are sorry you disliked your stay in our property. We are working hard to solve the issue you came accross. Thanks for letting us know.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
It is a mistake to book this property through Expedia. Expedia did not send my reservations information to the property and it caused me so much headache. I paid for breakfast on one of the days I reserved but Expedia claimed to the property that there was no breakfast included.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020
Réponse de The Reservation Team Manager le 22 janv. 2020
Thank you for your feedback, We're sorry you came accross such issues. We're working hard to solve the problem occurred. Thank you for letting us know.

8/10 Bien

Dennis A

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Hotel SAWA is a great deal for a great hotel.
Hotel SAWA is a great hotel in a good location. It is a good deal. The staff is very helpful. The on-site restaurant is clean and serves good food as well. The rooms are clean and serviced daily. The front desk staff are available and helpful. We have stayed there 3 times now. The main lobby is under construction at the moment, but they have done a good job of making the construction invisible.
Séjour de 3 nuits en septembre 2019
Réponse de The Reservation Team Manager le 14 oct. 2019
Dear Dennis, Thank you for your feedback, We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome you again.

6/10 Satisfaisant

Dave

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service
Hotel needs updating badly
Very old hotel in a great location. Staff very friendly and helpful. Pool area great for sunset drink and snack.
Séjour de 2 nuits en septembre 2019
Réponse de The Reservation Team Manager le 7 sept. 2019
Dear Dave, Thank you for your feed back. We are happy you were satisfied in our property. Your observation are taken into account. Your satisfaction is our priority.

6/10 Satisfaisant

David

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Needs some work !
AC didn't go below 23deg, rooms are in desperate need of attention, there is a new lobby area being built. The pool and garden are a very nice place to relax and unwind, very friendly & helpful staff.
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de The Reservation Team Manager le 16 juin 2019
Dear Dave, Thank you for our feed back

6/10 Satisfaisant

David

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice but tired hotel, good for short stay only.
Old hotel in need of some renovation, the grounds were nice especially out by the pool area, the staff were extremely friendly and helpful.
Séjour de 2 nuits en juin 2019
Réponse de The Reservation Team Manager le 16 juin 2019
THank you

10/10 Excellent

Dennis A

Our choice hotel in Douala.
We have stayed at the Sawa Hotel on two different trips. We are always excited to arrive there. They have a nice restaurant attached to the hotel, with a buffet style service. The tap water always has plenty of pressure and hot which is a nice change from several hotels we have been in. The air conditioning is always working well and the linens on the bed and in the restroom are always clean. It is our choice hotel when we are in Douala.
Séjour de 1 nuit en août 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 4 sept. 2018
Dear Dennis, We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome you again, Your satisfaction is our priority.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en août 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 23 août 2018
Thank you for your feedback. We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome you again in our property. Your satisfaction is our priority.

2/10 Horrible

Samuel, Hyattsville MD

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
No more
Séjour de 2 nuits en juillet 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 15 août 2018
Dear Samuel, We're sorry you were unhappy in our property. We'll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know.

8/10 Bien

Kevin

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
SAWA for Business and swimming
I stay at the SAWA on business fairly regularly. It is an older property and you can have issues in the room on occasion with things such as the AC. Service is very good with some great. The outside eating area is very nice but the inside is a bit lacking. They do keep the rooms clean, pool is nice and a bit crazy on the weekends with families. WiFi is very spotty and I would recommend getting a local hotspot.
Séjour de 6 nuits en juillet 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 8 août 2018
Dear Kevin, we're happy you were satisfied in our property. Your observation are taken in account. Thanks for letting us know. Your satisfaction is our priority.

8/10 Bien

Stéphane, USA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very pleasing staff
The staff was amazing et the rooms were very big and comfortable.
Séjour de 2 nuits en juin 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 25 juin 2018
Dear Stephane, We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome you again. Your satisfaction is our priority.

8/10 Bien

ponpon, ドバイ

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
建物は古いけれど清潔で快適。
建物は古いですがエアコンの調整もちゃんと出来ていたし、シャワーのお湯も熱いくらいで疲れが取れました。従業員も親切でよかったです。ただしVIPがよく来るのでそのたびにけたたましいサイレンや、警備が厳重になり面倒だったです。
Séjour de 3 nuits en février 2018
Réponse de The Reservation Team Manager le 4 mars 2018
Dear Ponpon, we're happy you were satisfied in our property. We'll also be glad to welcome you again. Your satisfaction is our priority.

4/10 Médiocre

Michelle, Kinshasa

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Conference hotel, moldy.
The hotel staff are friendly, but the rooms are a bit moldy and damp--constant struggle for places in douala. The restaurant takes a long time to order, and for large conferences they can't keep up with the demand, even though they do try hard. I'd rate this as a 2.5/5 hotel because I find it just under average.
Séjour de 4 nuits en octobre 2017
Réponse de The Reservation Team Manager le 4 déc. 2017
Dear Yves, We're sorry you were unhappy in our property. We're working hard to fix the issue you experienced. Thank you for letting us know.

6/10 Satisfaisant

willi, Zürich

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Central, noisy
Restaurants: Menuecarte contents lots of things which are not available eg. Demi bottle of vine, vine in the glass spaghetti carbonara Quality of buffet in the evening: poor + expensive
Séjour de 3 nuits en juillet 2017

6/10 Satisfaisant

D, Japan

Okay
It is a very old hotel but besides that its okay. There was internet connection. Not a prefect one tho.
Séjour de 3 nuits en juin 2017
Réponse de The reservtaion team. le 10 juil. 2017
Thanks for your feedback, We'll work hard to fix the issue you experienced.Thanks for letting us know. Your satisfactio is our priority.

8/10 Bien

Kevin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Improving!
The SAWA has been slowly sprucing back up. I have been coming here on business for a number of years and the last two years have shown improvements. The room had been freshened up, was clean (never an issue) AC worked well (improvement) and the hand held shower had a bracket (improvement). I don't do the breakfast buffet. Internet seemed more reliable this trip but it was a short stay.
Réponse de Hotel La Falaise le 22 mai 2017
Dear Kevin, Thanks for your feedback. We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome ypu again. Your satisfaction is our priority.

6/10 Satisfaisant

Kevin

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
An okay spot on a business trip.
Have stayed here a number of times and they are working to spruce the place up. Fresh paint, new elevators, generally cleaner. However, it is an old property and there is still work to be done. For example on the air conditioning in the rooms, fixing shower heads (though always plenty of hot water), and providing ammenities like a water boiler for tea and coffee. The outside area is pleasant especially for breakfast (skip the breakfast buffet) or for the evening wind down.
Réponse de Hotel La Falaise le 9 avr. 2017
Dear Kevin, thanks for your feedback. We are happy you were satisfied in our property. We'll work hard to fix the little issue you experienced. thanks for letting us know.

10/10 Excellent

Javier, Honduras

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Nice hotel near to the airport
The hotel is very nice good swimming pool that you can relax and good restaurant bar beside.
Réponse de The reservation team. le 25 janv. 2017
Dear Javier, Thanks for your feedback. We're happy you were satisfied in our property. We'll also be happy to welcome you again. Your satisfaction is our priority. Regards, The reservation team.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service

4/10 Médiocre

James, USA

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Acceptable, several better alternatives in Douala
Travelled to Cameroon to see my fiancee, this is not my first visit to Cameroon, and I have visited many third world countries. However, for the price, this was not a great bargain. Room is pretty crummy, bedding poor. AC worked well, and restroom was adequate. Didn't try the restaurant, looked at the menu and felt it was overpriced, so went out. Stayed in the Futuris Hotel on my way out, and also looked at the Star Land, both were nicer than SAWA, and similarly priced.

4/10 Médiocre

isaac, Maryland US

Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Low maintenance overall
Hotel needs more investment to fit the category Room in low maintenance Water flushing continually

8/10 Bien

Kevin, US

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A good stay in Doula
Have stayed here several times. Staff is friendly for the most part and deciding to skip the breakfast buffet and eat outside was a good move. The restaraunt is pricey but then again it is a hotel. Walking is not the best in Doula but the location is close enough to get into the central district without much trouble. Relatively close the airport. Hot water, nice pool area.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Unsatisfied guest
Sawa is only the name this Hotel don't have the merits of 4stars I never going to advice another US citizen to stay