Sauna, bain à remous, hammam, hammam, soins corporels

Avis sur ABaC Restaurant & Hotel

5 out of 5
ABaC Restaurant & Hotel
Avinguda del Tibidabo, 1, Barcelona

Avis

9,4

Exceptionnel

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 103 avis sur 136." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 24 avis sur 136." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 5 avis sur 136." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 1 avis sur 136." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 3 avis sur 136." "

9,6/10

Propreté

9,4/10

Personnel et service

9,0/10

Équipements

9,4/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Philippe

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Établissement magnifique. Accueil du personnel excellent. Chambre insonorisé parfaitement.Avec tout le confort inimaginable. Établissement au top à la hauteur de ses étoiles.
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Réponse de Customer Care le 19 juil. 2019
Merci d'avoir séjourné dans notre établissement. Nous faisons notre maximum pour satisfaire nos clients et apprécions votre commentaire.

10/10 Excellent

Alin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
The staff is very kind and helpful. The place is cozy and it feels like if you are in a house with a beautiful garden. The beads are very comfortable. The area is quiet. Next to the hotel there is a metro line that takes you to Plaza Catalunya in 15 minutes.
Séjour de 3 nuits en avril 2019
Réponse de Customer Care le 25 mai 2019
We appreciate your kind comments! We try to do our best every day!

10/10 Excellent

JEAN PAUL

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Moment magique...
Un très agréable offert par mon chéri pour mon anniversaire. Un dîner exceptionnel en originalité et saveurs servi par un personnel très professionnel et en même temps suffisamment décontracté pour nous mettre à l’aise et nous faire savourer ce moment magique. Merci à Jordi Cruz et à son équipe. Continuez à nous émerveiller !!!
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Réponse de Customer Care le 3 mai 2019
Nous vous remercions de vos commentaires à propos de votre séjour. Nous nous efforçons tous les jours de satisfaire au mieux nos clients et votre opinion est très importante à nos yeux car elle nous permet de continuer à nius ameliorer et offrir un service de qualite. Certainement, nous serons enchantés vous accueillir lors de vos prochaines visites. A très bientôt!,

2/10 Horrible

Amel

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
A eviter
Bonjour très déçue par l'hotel au vu du montant payé. Climatisation qui ne fonctionne pas, fenêtre qui ne peux pas se fermer et lorsqu'on demande " dsl la poignée se trouve dans une autre chambre et on ne peut pas les deranger ( avec le bruit en bas impossible de dormir avant 2h du matin ) Hotel excentré des pts d'intérêts Parking relativement cher :40€/ jr Seul point positif: le ptit dej en chambre Ayant fait de nombreux hotels a barcelone je vous deconseille fortement celui ci
Séjour de 2 nuits en août 2017

4/10 Médiocre

Fabrice, New York

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
LUXURY LIES IN THE DETAILS
A critical and negative review as the Abac has potential, is a beautiful boutique hotel, staff is lovely, but can’t be considered a top luxury hotel at all. I took the time to list all “details” that weren't quite right, and speak with staff and manager. This email went unanswered. Staff is efficient, smart, friendly and tries their best. Location is definitely out of the way The Abac could have made up for that by having maybe not a pool, but at least lounge chairs on the grounds. My terrace had none, which made it rather useless. ROOMS & SUITES Very quiet (rare in Barcelona - no banging doors from 7AM as at the Mandarin). Great bed. Being nice isn't enough to run a luxury hotel, and 5*L guests come to these hotels precisely not have to bother about Wifi or the shower not working.

2/10 Horrible

Marc, Canada

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Emplacement exectionnel
Première classe

10/10 Excellent

Paul

Séjour de 7 nuits en décembre 2023
Réponse de Jem-Customer Care le 24 déc. 2023
Dear Mr. Paul, We are glad to know that you had a nice stay with us and we hope to welcome you back soon!

10/10 Excellent

Julien Bertrand

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Jem-Customer Care le 11 août 2023
Dear M. Julien, We appreciate you have taken the time to share your score about your recent stay, and we hope to welcome you back soon!

10/10 Excellent

Elefterio

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
One of the most personal hotels I ever been. Magically located inside a beautiful and peaceful garden, with Michelin starred food, and a staff that makes one feel extremely confortable.
Séjour de 2 nuits en juin 2023
Réponse de Jem-Customer Care le 30 juin 2023
we are definitely more than happy to hear that you had a nice and enjoyable stay and we hope to have the pleasure to see you soon!

10/10 Excellent

MJ

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2023
Réponse de Customer Care le 28 mars 2023
Thanks for having chosen us for your visit to Barcelona and for your feedback!

10/10 Excellent

Jacek

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great service, amazing restaurant!
Réponse de Jem Customer Care le 30 nov. 2022
Thanks for having shared your recent trip with other travelers and we hope to have the pleasure to serve you again.

10/10 Excellent

Raymond

Séjour de 4 nuits en novembre 2022
Réponse de Jem-Customer Care le 18 avr. 2024
We appreciate your score and we hope to welcome you back soon!

10/10 Excellent

Raymond

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The hotel was beautiful and the restaurant was absolutely fabulous. The staff were so accommodating and friendly. One of the best hotels I have ever stayed at!!
Séjour de 1 nuit en novembre 2022
Réponse de Jem Customer Care le 20 nov. 2022
Thank you for sharing your wonderful experience about ABaC Hotel. We are genuinely happy to know that you enjoyed your visit and we hope to welcome you soon for another 5-star stay!’

8/10 Bien

Dorothy

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Réponse de Jem-Customer Care le 18 avr. 2024
We are glad you had a nice stay, see you soon!

8/10 Bien

Stephen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very Nice Hotel.
Greeted with a smile and very nice concierge employees at the front desk Lovely hotel with a very good spa and restaurant. Great well sized rooms with very comfortable beds. Great bathrooms. My only two negatives with the hotel but one of them not really there fault was we were woken up in the early hours of the morning by a very noisy couple for at least an hour. (If only she could have kept her mouth shut). I did forget to tell concierge about this. Secondly the restaurant was lovely with a good set menu but unfortunately the two main courses were not to mine and my wife’s liking. Over all a very nice one night stay.
Séjour de 1 nuit en octobre 2022
Réponse de Jem Customer Care le 18 oct. 2022
We appreciate your confidence in our services, and especially for having taken the time to share your feedback. It is a pleasure to read that our efforts have helped to tick most of your boxes and may have even helped to make your stay in our hotel a successful and memorable one. Especially your comments about our staff and facilities are appreciated. Of course, we are taking note of all your comments and have forwarded them to the relevant department heads for their due consideration and action.Hoping to have the pleasure to welcome you back soon, our best regards.

10/10 Excellent

Phillip

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great Hotel!
Great Hotel! Above and beyond. Everything was perfect!
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de Jem Customer Care le 20 août 2022
We are happy to know that you have fully enjoyed your stay, and we appreciate you have shared with other travelers.See you soon

10/10 Excellent

Mercedes

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Garden like setting in a vibrant setting
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Jem Customer Care le 18 juil. 2022
Thank you for sharing your experience so delightfully.

10/10 Excellent

Eduardo

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent!
Séjour de 2 nuits en juin 2022
Réponse de Jem Customer Care le 14 juil. 2022
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 Excellent

Jon

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent and attentive staff! The property was very secure, clean, and quiet.
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de Jem Customer Care le 7 juil. 2022
We appreciate your kind feedback and we hope to see you soon!

10/10 Excellent

María Luisa

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de Jem Customer Care le 27 mai 2022
Muchas gracias por habernos elegido y por darnos la oportunidad de formar parte de inolvidables momentos!

10/10 Excellent

Otto

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excelente
Séjour de 2 nuits en avril 2022
Réponse de Jem Customer Care le 12 avr. 2022
Muchas gracias por habernos elegido!

10/10 Excellent

Zaccaria

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2022
Réponse de Jem Customer Care le 27 juil. 2022
Thanks for sharing 😊

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
In and out in Barcelona
Nice hotel with great food and service. Location is a bit away from everything. It was ideal for a short in and out stay in Barcelona
Séjour de 1 nuit en décembre 2021
Réponse de Jem Customer Care le 30 janv. 2022
We are glad you had a nice stay with us and we hope to have the pleasure to welcome you again.

10/10 Excellent

Yves

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A true gem!
A hidden gem away from the bustling streets of Barcelona. With its own 3 Michelin star restaurant. I will be back soon again!
Séjour de 1 nuit en novembre 2021
Réponse de Jem Customer Care le 15 déc. 2021
We are happy to hear that you have enjoyed your stay.

8/10 Bien

Elmar

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Great but not so great
Beautiful hotel, great location and provided a quite peaceful environment which was the main reason I booked it. The front desk staff are extremely friendly and go out of their way to accommodate one and rectify the mistakes off the other staff. House keeping was a bumpy start, did not clear the room to standard. I had to unfortunately point out a few things, e.g. at least stock up the coffee capsules. The next day Judith left in the room a complimentary fruit bowl which was kind of her, the service improved but was not consistent. Every person servicing the room did it differently, no set standard. Breakfast and lunch menu is not very extensive, great if you stay there for a few days, not a week. My personal driver was treated with such disrespect trying to just find at the best suitable parking spot to wait for me. The light switches in the room is a nightmare to operate. Overall a lovely hotel, not 5 stars though.
Séjour de 5 nuits en octobre 2021

10/10 Excellent

Jeronimo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en juillet 2021

10/10 Excellent

Mark

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Una Oasis en Barcelona
Una Isla de tranquilidad en el Centro de Barcelona. Un equipo genial, fueron muy acogedores e informativos. El hotel es bien situado y tiene un Jardin precioso. La habitation era super lujo y la cama una de las mas comodas que he encontrado. Tienen una Spa solo por los clientes muy bien equipado y relajando. Vivo aqui en Barcelona pero por seguro voy a volver cuando necesito desconectarme. Muchas Gracias a todos ahi.
Séjour de 1 nuit en juin 2021

2/10 Horrible

MJ, Oakville

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We were advices not to travel by our government. Spain went on lockdown 2 days after we cancelled our trip, and with all of that happening, we still did not get our money back. Zero understanding for a situation way beyond our control.
Séjour de 4 nuits en mars 2020
Réponse de Customer Care le 19 avr. 2020
We are truly sorry to hear your comments. We are all living in an unprecedented situation, and we are trying to do our best.

10/10 Excellent

Daniel

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Extraordinário
Foi uma experiencia única, o melhor hotel que já conheci. As acomodações são incríveis.
Séjour de 1 nuit en février 2020
Réponse de Customer Care le 5 mars 2020
Obrigada por compartilhar a sua recente visita a Barcelona conosco. A sua opinião é muito importante para nós!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en décembre 2019
Réponse de Customer Care le 18 déc. 2019
Thanks for staying with us!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The front desk receptionists were great. They gave us personal attention and any request we had was immediately addressed.
Séjour de 2 nuits en novembre 2019
Réponse de Customer Care le 18 déc. 2019
Thanks for your kind comments!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
My Favourite Hotel in Barcelona.
Service was spot on. Rooms are lovely, spacious and clean. The restaurant is obviously amazing. I will be back many times.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019
Réponse de Customer Care le 18 déc. 2019
... and we will be glad to welcome you anytime.

10/10 Excellent

Miika

Séjour de 1 nuit en octobre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We stayed here a week from September 20 to September 26, 2019. This is an amazing place. The service was outstanding. The staff goes out of the way to make your stay pleasant. The room was spacious and very clean. The hotel, restaurant, garden and spa are beautiful. I cannot say enough about this place. Everything was outstanding and I highly recommended it.
Séjour de 6 nuits en septembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Air conditioning didn’t work. Changed rooms after 30 minutes.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019

10/10 Excellent

D. Allan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Will be back since so wonderful
Séjour de 5 nuits en juin 2019
Réponse de Customer Care le 19 juin 2019
We are glad you had a wonderful stay! We also hope to welcome you back soon!

10/10 Excellent

Kwangsoo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
시내와 거리가 있긴 하지만 너무깔끔하고 편안합니다.
Séjour de 2 nuits en mai 2019
Réponse de Customer Care le 4 juin 2019
저희 숙박 시설을 이용해 주셔서 감사합니다. 고객님 의견에 감사드립니다!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Stay was great, far away from the city center so I don't think we really had the full experience of Barcelona. We prefer to stay near the city but didn't realize the distance.
Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de Customer Care le 3 juin 2019
We are happy you had a nice stay and we hope to have the pleasure to welcome you back!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Customer Care le 25 mai 2019
Thanks for staying with us!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent small luxury hotel; wonderful service
Loved this small luxury hotel just a 12 minute metro ride to the heart of Barcelona. We ate a gourmet breakfast each day ( included with our room) in a beautiful dining area that overlooked the hotel’s private garden. There was also a lovely spa and indoor pool that we enjoyed in the late afternoon. While we didn’t have a chance to eat there, the hotel boasts a Michelin 3 star restaurant too. We enjoyed being in a local neighborhood versus in the thick of the tourist area. Since the metro was literally across the street, access to all the places we wanted to go was a snap and couldn’t have been any more convenient. We would highly recommend staying here.
Séjour de 4 nuits en mai 2019
Réponse de Customer Care le 25 mai 2019
We are glad you have enjoyed your stay and we will be glad to welcome you again, this time to have the chance to taste our restaurant.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de Customer Care le 25 mai 2019
Thanks for your score!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de Customer Care le 25 mai 2019
Thank you for your 5/5 score!

8/10 Bien

joaquin

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excepcional
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Customer Care le 27 mai 2019
Muchas gracias por su amable comentario!

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Perfect for a few days away. The room was exceptionally stylish, comfortable and spacious. The staff were friendly and efficient. There is a slight air of formality about the place (as perhaps one would expect from a 5 star hotel attached to a 3 Michelin starred restaurant) but not to the point of being unwelcoming or austere. I consider this to be a positive. They are serious about providing outstanding service!
Séjour de 4 nuits en avril 2019
Réponse de Customer Care le 20 avr. 2019
We appreciate your kind comments. Words such as yours help us to continue doing our best day by day. We love to achieve the complete satisfaction of our guest. Best Regards.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Feels like home, Feels like home, Feels like home,
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de Customer Care le 9 avr. 2019
Thank you so much for your nice comments!!! We feel happy to hear you felt like home. Hoping to see you soon

8/10 Bien

P.W.

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Rollend in comfortabel bed na eten
Goed bed, schone kamer en douche. Goede doucheproducten. Hele comfortabele kamer met gratis toegang tot Spa. Onderhoud is wat achterstallig in kamer en de spa, hier en daar kan het een likje verf gebruiken en is er wat schimmel. Vreemd dat we maar 1x gratis water kregen en er geen thee in de kamer is. Ligging is in mooie wijk, wel relatief ver van centrum en haven.
Séjour de 2 nuits en février 2019
Réponse de Customer Care le 3 mars 2019
Bedankt dat u bij ons heeft verbleven. Wij werken er hard aan om onze gasten tevreden te houden. Wij stellen uw feedback op prijs!

10/10 Excellent

Angie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en janvier 2019
Réponse de Customer Care le 19 févr. 2019
Thank you for your top 10 score.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Réponse de Customer Care le 19 févr. 2019
Thank you for your feedback

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Outstanding location, the room was impeccable and the staff was beyond nice. I would recommend this hotel any time
Séjour de 1 nuit en décembre 2018
Réponse de Customer Care le 3 mai 2019
We appreciate your kind comments and we hope to welcome you back one day soon.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Muy buen trato ,servicio bueno , restaurante de los mejores
Séjour de 3 nuits en décembre 2018
Réponse de Customer Care le 21 févr. 2019
Muchas gracias por habernos elegido y por sus comentarios.