Piscine extérieure

Avis sur Wida Hotel

3 out of 5
Wida Hotel
Jalan Melasti 36, Legian, Bali

Avis

7,0

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 20 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 35 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 26 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 11 avis sur 101." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 9 avis sur 101." "

6,4/10

Propreté

8,0/10

Personnel et service

7,6/10

Équipements

6,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

Avis

8/10 Bien

Alexandra, Lyon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hôtel accueillant, calme et proche de la plage
Nous sommes arrivés de nuit (23h30) au Wida Hôtel, nous avons été très bien accueillis et avons pu nous baigner dans la jolie piscine tout de suite. La chambre était assez grande avec un énorme lit queen size très confortable. Le petit déjeuner en extérieur le matin est très agréable; le personnel charmant. Il y a un petit réfrigérateur dans la chambre qui fonctionne très bien, nous avons pu mettre nos bouteilles d'eau et fruits au frais et c'était très agréable. La salle d'eau est correcte et la douche agréable (eau chaude). Bonne expérience, nous nous sommes sentis comme dans un hôtel familial, simple et agréable.

10/10 Excellent

jonathan, val d'isere

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
une valeur sure!
Malgré mon arrivée tardive (2h du mat) j'ai eu le droit à un accueil chaleureux! bonne clim, bonne literie, de la pression et de l'eau chaude (si c'est nécessaire!), et le petit déjeuner.... que demander de plus...

8/10 Bien

JEAN MICHEL, Templeuve

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel et personnel aux petits soins
Personnel très gentil. Piscine agréable. Frigo eau chaude et clim en bon état assez rare a Bali pour le souligner. La porte de la douche coince les stores ne fonctionnent plus ..Quelques points négatifs qui font que je leur donne 4/5 Situation géographique idéale. Au calme pour dormir et proche des animations diurnes et nocturnes

10/10 Excellent

jonathan, strasbourg

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
perfect place to stay in Legian/kuta
People of the hotel were so welcoming! It was a real pleasure to stay there!

8/10 Bien

Lesley

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service
Very basic. If you are looking for 3 star you would be disappointed. Has everything you need for a budget stay. The staff are all very helpful and friendly. Location perfect. Breakfast was again basic but good. Would definitely stay again
Séjour de 15 nuits en décembre 2019

10/10 Excellent

KEN, AUST

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location,quiet,friendly helpfull staff.Close to beach,shopping&bars. Good value for a old Balinese style hotel.
Séjour de 10 nuits en novembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Close to shopping close to the beaches staff are friendly and helpful
Séjour de 10 nuits en novembre 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location with beach and shopping around. Good restaurants . Hotel is basic but small and personal
Séjour de 8 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Colin

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
We really enjoyed..rooms pretty good ..saff great..very helpful...handy to all .amenities..be back next year..
Séjour de 12 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

JI SUNG

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en septembre 2019

8/10 Bien

Brian

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Close to everthing friendly staff will stay again.
Séjour de 6 nuits en septembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en août 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very quaint old Balinese style basic accomodat and close to everything restaurants, markets, walking distance to the beach quite clean, great value for money, staff were great friendly service ,we would definitely stay again.
Séjour de 12 nuits en mai 2019

10/10 Excellent

Dee, Australia

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The location is ideal for me. Close to shopping and restaurants and yet it’s nicely tucked away. The staff are great and always happy to help with your needs. I stayed here last year and it was a lovely surprise to see other guests had also returned too. I’ll stay here again in the future.
Séjour de 6 nuits en mai 2019

2/10 Horrible

Shaun

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It is old and tired and needs a full refurbishment. The Bathroom in room 24 was appalling. I asked to change rooms but the reception staff said the hotel was full. It clearly was not full as I could see at least 10 rooms not in use. I advise people not to book to stay at this woeful place.
Séjour de 8 nuits en avril 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 10 nuits en mars 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 14 nuits en mars 2019

2/10 Horrible

Danielle, Adelaide, SA

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Absolutely the most disgraceful service from the hotel and wotif. We arrived late at night in bali, and after calling them 4 times to confirm our stay and airport transfers, they did not pick us up. We het there to a man laughing at us for not picking us up. Despite requesting a ground floor unit due to mobility issues, they had none available. The room was an absolute cess pool of filth, in which a animal would not be able to survive in. The bathroom was unuseable with mould filling every crevice and walls, and mouldy sheets, pillows cases and black liquid mould dripping from the fridge. Wotif promised to call me urgently at 9am the following morning, I'm still waiting for their call. I would absolutely avoid this hotel at all costs. Its unhabitable.
Séjour de 5 nuits en mars 2019

8/10 Bien

HK

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
レギャンビーチまで歩いて5分。部屋に冷蔵庫、テレビもある。スタッフもフレンドリー。価格も安い。
Séjour de 4 nuits en décembre 2018

6/10 Satisfaisant

Gaz, western australia

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
bathroom rundown , hard to get past shower door , breakfast very basic , location ok
Séjour de 10 nuits en novembre 2018
Réponse de Made le 24 nov. 2018
Thank you for your review, we will pay attention to your reviews so that we are better for the future

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 8 nuits en novembre 2018
Réponse de Made le 24 nov. 2018
thank you for your review we hope you come back again

4/10 Médiocre

Evol

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté
Noisy Staff.
Noisy. Found it hard to sleep. Sheets were stained. Bathroom needed a really good clean. I will not return to this hotel. Disappointing.
Séjour de 6 nuits en septembre 2018
Réponse de Sumerta le 24 nov. 2018
thank you for your time and thank you for your review, we apologize for your inconvenience while here and we will pay attention to your review so that we are better for the future

8/10 Bien

Steve, Australia

Les points forts : Propreté et personnel et service
Wida Wow what Value
Well I would definitely stay here again quiet hotel good staff a little old good location short walk to beach lots of bars and restaurants market near by about 20 minute"walk to main nightclub area but plenty small good places nearby clean towels hot water air-conditioning works OK I could be picky with somethings but for price great
Séjour de 3 nuits en août 2018
Réponse de sumerta le 1 sept. 2018
we staff and management would like to thank you for taking the time to give a review, we hope you will come back and stay at the hotel wida

8/10 Bien

Hayleigh, UK

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice hotel, good location
Friendly, helpful staff upon checking in. Lovely breakfast. Great air con in room, really clean, good facilities including fridge and complimentary water! Also nice cool pool. Walking distance to shops, bars and restaurants. On site taxi driver, good price.
Séjour de 2 nuits en août 2018
Réponse de sumerta le 1 sept. 2018
we staff and management would like to thank you for taking the time to give a review, we hope you will come back and stay at the hotel wida

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Close to the beach, shopping and restaurants
First room the shower water wasn't going down the drain so I asked to be moved and that wasn't a problem. Instead of fixing the problem they actually put other guests and the the room flooded.
Séjour de 2 nuits en août 2018
Réponse de made le 1 sept. 2018
we thank you for your review we will call our time to fix the problems that have happened to you, hopefully the dedepanya can be better, we hope you will come again to stay at the hotel wida

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 4 nuits en juin 2018

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté et personnel et service
Not so nice one of my worst stays. Room was hardly cleaned had to ask them after so many days. Looks nice in pics but lacks in service...
Séjour de 13 nuits en mai 2018

6/10 Satisfaisant

Hon, Gold Coast

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
Close to Everything
I had no expectations. If you just need a room in a good location this is it. Used the room to sleep. Had breakfast included which we had delicious tropucal fruit each morning before exploring. Staff absolutely lovely.
Séjour de 4 nuits en mai 2018

6/10 Satisfaisant

Rachelina, perth

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 10 nuits en mai 2018

6/10 Satisfaisant

G, Perth

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very tired building requiring much maintenance. Staff excellent. Food choices limited, but quality quite good. No tea/coffee facilities in rooms a great disappointment! Value for money probably 5.5/10.
Séjour de 6 nuits en mai 2018

8/10 Bien

Angela, Perth

Les points forts : Propreté
This is my second stay at this hotel this year. Great location. Relaxing. Friendly . Good breakfast. Overall good value for money. The only complaint i have is that people seem to be smoking in their rooms and it irritated me at night. It is the hotels policy to only smoke outside but unfortunately nobody played by the rules . Also the maintenance in the rooms seems to be neglected. I give this hotel another chance next time i come to bali
Séjour de 7 nuits en mai 2018

8/10 Bien

Benny, Australia

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Good for the price
Had no issues at Wida, is a good location. Breakfast and wifi is good. Would recommend:)
Séjour de 3 nuits en mai 2018

8/10 Bien

glen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

8/10 Bien

Shan, Perth

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Good location
Older hotel in good location. Walking distance to beach, restaurants and shopping. Huge bed, average shower/bathroom, air con, fridge, tv and room safe. Stayed for 14 days and overall was happy. Would stay here again.
Séjour de 14 nuits en avril 2018

10/10 Excellent

Desiree

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great spot
Had a great time here staff are great all friendly beds super comfy Aircon nice a cold fresh water bottles everyday
Séjour de 4 nuits en mars 2018

8/10 Bien

angela, perth australia and germany

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
great location
basic hotel, clean and welcoming, close to beach and next to restaurants , markets , shops, nice walk to kuta. refreshing pool. Good value.
Séjour de 8 nuits en février 2018

10/10 Excellent

Katherine

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Katy
Great staff. Great king bed. Big room. Bathroom not great. But shower is wonderful
Séjour de 6 nuits en novembre 2017

8/10 Bien

Tania

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 4 nuits en novembre 2017

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
wonderful staff good facilitys
gooo d honest helpfull staff,clean room close to evrything I would recomend to enyone well done Wida.
Séjour de 23 nuits en septembre 2017

10/10 Excellent

glen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Always friendly and helpful,I have stayed there before and will again in the future
Séjour de 7 nuits en juillet 2017

8/10 Bien

Daniel

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
great value
great value, close to everything
Séjour de 2 nuits en juin 2017

10/10 Excellent

jodee

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Little gem in legian!
Was very amazed at hotel, for such a cheap price!budget hotel but could not fault at all. Hotel staff were absolutely so helpful and friendly, clean, good breakfast,perfect location! Will definitely be going back to here as frequent traveller to bali!!!!
Séjour de 8 nuits en juin 2017

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Staff and location only good thing about it
room smelt misty, sheets were stained even when "fresh" daily. water in shower was cold 3 days of trip. shower head clogged water came out like tap. pool was closed due to chemicals not right and even when open still looked cloudy . solo not worth what we were charged. would definitely not recommend if we had not prepaid I would have left immediately

6/10 Satisfaisant

Aussie Family, Gold Coast

Les points faibles : Propreté et personnel et service
Budget Hotel in good location
If you are not too precious then the large room, comfortable bed and great location will outweigh the fact that this hotel is tired. The pool is nice - if you want to catch some rays then do so before 2pm as it shades over by then. The bathrooms could do with a proper clean. Staff do not bother you here - we enjoyed this because once you step out into the street it's the opposite! The interconnecting rooms were great with our 2 children.

6/10 Satisfaisant

Franz

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Die besten Zeiten sind vorbei....
Das Wida hat so die besten Zeiten hinter sich. Es wäre längst Zeit für Investitionen um es den heutigen Standards anzugleichen. Es wurde über die Zeit gesehen nicht investiert sondern von de Substanz gelebt.

2/10 Horrible

Eric

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Not happy!!
I did not enjoy my stay. Departed 7 days before departure date. The towels were grey and full of holes!! The pool was not clean. Coming down the stairs, there was a terrible smell. This hotel may have been awesome 30 years ago.

8/10 Bien

Renee, Melbourne

Les points forts : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Budget accomation in good location
For $18 a night you can not complain, we checked into room 15 originally but found the toilet and shower pressure to be really bad so checked into room 14 with no issues with the staff and found it fine. Large bed, mini bar in room. Staff were friendly and also allowed us to check out at 2pm instead of 12pm with no extra charge. Pool was out of action for a day and a half to be cleaned. Some renovations happening at the moment so look forward to returning and seeing the new refurbished rooms

8/10 Bien

Damian, Melbourne

Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Nice hotel walk distance to all activities
Good hotel with very friendly staff and very spacious room. Quite and hidden spot middle of the town. Easy access to pubs restaurants and market.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Close to everything
Friendly staff, great breakfast. Could do with an update in bathroom. Central to markets and restaurants

4/10 Médiocre

val

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Close to airport but not clean
Photos from the place have to be made by professional photographer or old because it doesn't look nowhere near as nice. Smelly and dirty room but friendly staff