Extérieur

Avis sur Sofitel Legend Old Cataract Aswan

5 out of 5
Sofitel Legend Old Cataract Aswan
Abtal El Tahir Street, Aswan

Avis

9,6

Exceptionnel

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 303 avis sur 351." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 31 avis sur 351." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 11 avis sur 351." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 2 avis sur 351." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 4 avis sur 351." "

9,8/10

Propreté

9,6/10

Personnel et service

9,8/10

Équipements

9,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

arnaud

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Parfait
Fantastique ! Tout est parfait ! L'hôtel est magnifique à l'intérieur et tout est fait pour qu'on puisse s'y sentir très bien. La vue de la chambre donnant sur le Nil est incroyable. Agréables surprises et attentions à mon arrivée dans la chambre. Tout le personnel est agréable et se plie en 4 pour vous satisfaire dans la joie et la bonne humeur. Les deux piscines sont très appréciables. En bref une belle parenthèse où l'on est dans une véritable bulle. Bon petit déjeuner avec du choix, juste un petit problème avec le room service (mauvaise garniture du plat, différent de celui annoncé sur la carte/menu et en dessert les macarons sont très basiques) Excepté cela un séjour inoubliable !
Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 30 avr. 2023
Dear Arnaud,BonjourThank you for reviewing your recent stay in our Sofitel Legend Old Cataract Hotel. It is wonderful to hear we were able to make your stay special from the moment you arrived until the moment you departed.We are looking forward to welcome you back to Sofitel legend Old Cataract Aswan ensuring you another magnifique journey with us.Best Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

JEAN-MARC

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
merveilleux
séjour très agréable dans un palace légendaire
Séjour de 4 nuits en septembre 2021
Réponse de Mahmoud Fathy le 3 oct. 2021
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Sublime
Séjour de 1 nuit en juin 2021
Réponse de Mahmoud Fathy le 19 juin 2021
Dear Valued Guest Bonjour Thank you very much for your interest to stay at Sofitel Legend Old Cataract Aswan. We very much appreciate your comments regarding your stay at the hotel. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Isabella

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Pour un séjour de rêve
Un séjour fantastique, un hôtel de légende et accueil exceptionnel.
Séjour de 1 nuit en mai 2021
Réponse de Mahmoud Fathy le 30 mai 2021
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

10/10 Excellent

Jonathan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Parfait!
Incroyable!!!!
Séjour de 1 nuit en mai 2021
Réponse de Mahmoud Fathy le 30 mai 2021
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en novembre 2019
Réponse de m le 17 déc. 2019
Dear Valued Guest, Firstly we would like to thank you for the lovely review you shared following your recent visit to our Sofitel Legend old Cataract hotel and are delighted to read that we were able to match your holiday expectations. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. We are thrilled you enjoyed your recent stay with us. Thank you for making us your choice hotel when visiting the area. We look forward to welcoming you back again very soon. Best regards, Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Zakia

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Magnifique
Suites spacieuses et vue magnifique sur le Nil. Nous avons également apprécié les attentions du personnel. Piscine agréable et très bons cocktails :) Enfin le petit déjeuner (buffet) est varié et de très bonne qualité. Nous conseillons !
Séjour de 2 nuits en septembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Mahmoud Fathy le 11 mai 2019
Dear Valued Guest Bonjour! Thank you very much for choosing Sofitel Legend Old Cataract Aswan. We very much appreciate your comments regarding your stay at the hotel. We are delighted to read that you had a good stay and enjoyed your visit at our hotel. It is always encouraging to learn that guests are satisfied with our service as it is what we strive for every day. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Mahmoud Fathy Guest Experience Manger

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel légendaire qui a su évoluer depuis un siècle : un palace historique, et moderne. Situation sur le NIL face à l'Île Eléphantine extraordinaire. Personnel de très grande qualité, à disposition et à l'écoute. Un atout culinaire et gastronomique : le restaurant oriental avec le chef cuisinier Hamatto. Un des plus beaux lieux au monde!
Séjour de 13 nuits en avril 2019
Réponse de Mahmoud Fathy le 3 mai 2019
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

10/10 Excellent

pascal

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Réponse de Mahmoud Fathy le 8 avr. 2019
Dear Valued Guest Bonjour Thank you so much for your feedback in regards to your stay at Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your stay with us. We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future. Warm Regards Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Jérôme

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 8 nuits en février 2019
Réponse de Mahmoud Fathy le 4 mars 2019
Dear Valued Guest Bonjour Thank you so much for your feedback in regards to your recent stay at Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to read that you have enjoyed your stay with us. We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future. Warm Regards Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Nadine

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très belle hôtel chambre très spacieuses et confortable la vue est splendide
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Réponse de Mahmoud Fathy le 11 févr. 2019
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2019
Réponse de Mahmoud Fathy le 14 janv. 2019
Dear Valued Guest Bonjour Thank you so much for your feedback in regards to your recent stay at Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to read that you have enjoyed your stay with us. We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future. Warm Regards Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Simon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Magnifique hôtel. Service irréprochable.
L’hotel Est superbement rénové. Les chambres deluxes vue nil sont immenses. La vue sur l’ile Éléphantine est à couper le souffle. Le service est irréprochable et le personnel accueillant. Un grand merci à Peter qui travail à la piscine pour son super service. J’y retournerai demain si je pouvais.
Séjour de 2 nuits en mai 2018
Réponse de Mahmoud Fathy le 26 mai 2018
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour féerique au palais des 1001 nuits!
Français, revenez en Egypte! Et venez à Old Cataract à Assouan! "La, tout n'est qu'ordre et beauté, luxe, calme et volupté!". Un hôtel à l'histoire légendaire... qui surplombe le Nil et fait face à l'Île Elephantine. Un personnel de haut niveau de formation, très humain, chaleureux et tout en discrétion... Des restaurants variés et tous de qualité "à la française" comme on adore! Le plus beau site et le meilleur hôtel jamais fréquentés... Encouragements à ce que seuls des Français courtois et charmants, cultivés et passionnés d'histoire et par l'Egypte ne s'y rendent! Pour que le charme perdure et continue d'opérer encore un siècle!
Séjour de 8 nuits en mai 2018
Réponse de Mahmoud Fathy le 24 mai 2018
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialement Mahmoud Fathy Guest Expérience Manager

10/10 Excellent

Julien, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Magnifique hôtel au charme suranné
Formidable séjour dans cet hôtel incontournable d’Aswan au charme désuet. Personnel attentionné et cuisine raffinée. Moment idéal pour replonger dans « Mort sur le Nil » d’Agatha Christie, qui se situe dans ce même hôtel.
Réponse de Mahmoud Fathy le 14 mai 2018
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions d’avoir pris le temps de nous écrire à la suite de votre séjour à Sofitel Legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir prochainement, nous vous prions de croire, Madame/Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs. Cordialemnt Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Amina

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Parfait!!
Très bon séjour dans cet établissement mythique. Le service parfait et impeccable surtout grâce à Monsieur Tarwath qui a ete tres accueillant et à l'écoute des moindres de nos demandes. Tres ravie de cette expérience en espérant la réitérer ultérieurement.
Séjour de 1 nuit en septembre 2017
Dear Valued Guest Bonjour Nous vous remercions pour vos commentaires suite à votre séjour à Sofitel legend Old Cataract Aswan. C’est avec grand plaisir que nous recevons vos compliments. Aussi, nous ne manquerons pas de partager vos appréciations avec toute notre équipe. Votre satisfaction est la plus belle récompense pour notre personnel qui travaille jour après jour pour vous offrir un service irréprochable. Dans l’attente de vous accueillir de nouveau, nous vous prions de croire, Madame/ Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs . Cordialement Mahmoud Fathy Guest Experience Manager

8/10 Bien

stephane

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Le meilleur hôtel d'Aswan.
Hôtel mythique, le Old Cataract ne possède plus actuellement les services d'un Palace​. Ça reste de loin le meilleur hôtel d'Aswan. Très bon Spa, le restaurant 1902 est animé par un excellent maître d'hôtel (Asma) épaulé d'une bonne équipe.L'emplacement de l'hôtel est unique, le panorama est exceptionnel. Très bonne expérience.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel légendaire
Repas médiocre à l'exception des petits déjeuners Pas d’étagère pour poser son savon dans les douches Bon service relation clients de la direction Obsession du bakchich par le petit personnel Boutique aux possibilités limitées Transport par véhicule de l'hôtel trop cher Jardins superbement entretenus Spa de la piscine de l'Old Cataract mal conçue

10/10 Excellent

Philippe V.

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Exceptionnel
Sans doute un des plus grands hôtels au monde. Deuxième séjour en 6 mois, nous en revenons éblouis et n'attendons que la prochaine occasion d'y retourner. Et inutile de préciser que malgré les articles de presse, l'Egypte est un pays tranquille et sans aucun danger. Et la population merveilleusement accueillante, d'une rare qualité hospitalière.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Equipement plus que décevant
Climatisation extrèmement bruyante même en petite vitesse (nous avons du l'arrêter chaque fois que nous étions dans la pièce). La poignée de la porte de la salle de bains étant cassée, la nuit, j'ai du réveiller ma compagne pour qu'elle m'ouvre la porte de l'extérieur (j'étais enfermé dans la salle de bains)!
Réponse de Osama le 14 févr. 2015
Dear Sir, Thank you so much for your feedback. We take all comments serious and we try to correct in all areas mentioned in the comments. Sorry to hear that the room was not up to our usual high standards for your last visit As for the rooms we do have plans for preventive maintenance to avoid such incidents. We do hope we can welcome you back on your next visit to Aswan. Thank you once again for your honest feedback and all the best Sincerely Guest Relations Team

10/10 Excellent

O.L, paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
excellente localisation
excellent sejour avec des excursions faciles et très intéressantes
Réponse de Osama le 14 févr. 2015
Dear guest, It was a pleasure having you with us and thank you for taking the time to review your recent stay at Sofitel Legend Old Cataract. We are delighted to read that you enjoyed our room. Thank you again for sharing your experience and we look forward to having the pleasure of welcoming you back again in the not too distant future. With best regards, The Management Sofitel Legend Old Cataract

10/10 Excellent

Pierrre, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Magnifique
Un hôtel de légende, à la hauteur de nos espérances et un personnel vraiment gentil et serviable. quoi de plus demander. la vue? Elle y est et de façon grandiose et envoûtante.
Réponse de Osama le 14 févr. 2015
Dear Madam/ Sir, First of all we would like to apologize for not being able to answer you in your native language. We are pleased to know that you have stayed in Sofitel Legend Old Cataract during your recent visit to Aswan. Thank you for taking the time to express your appreciation. We hope to have the opportunity to welcome you to our hotel on your next trip to Aswan. Sincerely, Guest Relation Team

10/10 Excellent

sahar

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Iconic place filled with historical and majestic vibes. Everything was great. Food was delicious. The piano player at 1902 restaurant at dinner was phenomenal playing um Kalthoum and other classic Arabic music. Really memorable. The staff is polite and extra kind and gracious. The wooden stairs were not so clean and had webs at some corners.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Mariam Abdulrahman le 23 avr. 2024
Dear Valued Guest,Bonjour Thank you for choosing Sofitel Legend Old Cataract Aswan and sharing your experience. We are delighted to hear that you enjoyed the historical and majestic vibes, delicious food, and phenomenal piano performance at the 1902 restaurant. Your kind words about our polite and gracious staff are truly appreciated. We have duly noted your feedback about the cleanliness of the wooden stairs and will address it promptly. Thank you again for sharing your experience & looking forward to welcoming you back to our hotel again.Sincerely, Mariam Abdulrahman Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Margret

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent location on the Nile.
Séjour de 2 nuits en mars 2024
Réponse de Mariam Abdulrahman le 23 avr. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Landon B.

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This is a most luxurious hotel with large rooms with balconies, huge bath. And the bed is the softest--like sleeping on a cloud. Love the public spaces. A gem to be found in Aswan on the Nile. The food was only ok. But the service was great. We had the most expensive martini I have ever had at the bar! $42! But I would still return if in Aswan.
Séjour de 2 nuits en février 2024
Réponse de Mariam Abdulrahman le 22 mars 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you for choosing Sofitel Legend Old Cataract Aswan and sharing your experience. We are delighted to hear that you enjoyed our luxurious rooms, comfortable beds, and excellent service. Your feedback on the food is duly noted. It's a pleasure to know that you found our hotel to be a gem in Aswan. We look forward to welcoming you back in the future. Sincerely, Mariam Abdulrahman Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Ana

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de Mariam Abdulrahman le 23 avr. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel. We look forward to welcoming you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

aly

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Historic and grand facilities with excellent service.
Séjour de 2 nuits en janvier 2024
Réponse de Mariam Abdulrahman le 11 janv. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Ariane

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Magical setting right on the Nile! Beautiful and historic building, fabulous swimming pool and spa for relaxing (highly recommend Donya at the spa for massages and body scrub), fantastic restaurants (3), and the staff was so friendly and attentive. We spent New Year’s Eve and 6 days before on the property and it was a magical vacation. Visits of historic sites in the mornings and then relaxing by the pool in the afternoons. Perfect vacation
Séjour de 6 nuits en décembre 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 11 janv. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you for choosing Sofitel Legend Old Cataract Aswan for your recent vacation and for taking the time to share your experience with us. We are delighted to hear that you had a magical vacation and enjoyed our beautiful and historic building, fabulous swimming pool and spa, and our friendly and attentive staff. It's great to know that you had a perfect vacation, balancing visits to historic sites with relaxation by the pool. We appreciate your kind recommendation of Donya at the spa for massages and body scrubs. We hope to welcome you back again soon for another memorable stay.Warm regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

HUI

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent hotel with friendly staff and of course the unbeatable view of nile!
Séjour de 1 nuit en décembre 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 3 janv. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your feedback in regards to your recent stay at Sofitel Legend Old Cataract Aswan!It truly is a delight to read that you have enjoyed your stay with us.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Anthony

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Beautiful property!
Séjour de 2 nuits en décembre 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 3 janv. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your feedback in regards to your recent stay at Sofitel Legend Old Cataract Aswan!It truly is a delight to read that you have enjoyed your stay with us.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Armen

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en octobre 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 23 avr. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel. We look forward to welcoming you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Prasanna

Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 23 avr. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel. We look forward to welcoming you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

William

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
My wife and I stayed at this Historical hotel so look over the Niles, to experience a part of history, and also to enjoy a bit of luxury in a classy way. This hotel meets all of our expectation. About the only negative thing is that's a bit far from the airport, and haggling with the local taxi driver requires way too much effort.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Kimberly

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I absolutely love this hotel, the staff, and the service. I will always choose this location when I am visiting Aswan.
Séjour de 2 nuits en septembre 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 23 avr. 2024
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel. We look forward to welcoming you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Amy

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I loved his hotel. I wished we stayed longer. Such a dreamy hotel next to the Nile River. Safe, Clean and staff was friendly.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 28 août 2023
Dear Valued Guest,BonjourFirst and foremost we would like to thank you for the praising review you shared following your recent visit to our Sofitel Legend Old Cataract hotel and are delighted to read that we were able to match your expectations. The entire team look forward to welcoming you back to your home again soon for another magnifique stay.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Vicki

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Truly magnificent with spectacular view
Beautiful room with incredible view. Marina from Guest Relations was fabulous, organised a special cake for my husbands birthday which was most appreciated. Housekeeping and room service staff were lovely and helpful. Fabulous service from the bar staff. Gorgeous hotel full of history and beautifully renovated. We will definitely be back.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 28 août 2023
Dear Valued Guest,Bonjour! Thank you very much for choosing Sofitel Legend Old Cataract Aswan.We very much appreciate your comments regarding your stay at the hotel. We are delighted to read that you had an excellent stay and enjoyed your visit at our hotel. It is always encouraging to learn that guests are satisfied with our service as it is what we strive for every day. Marina is so grateful to have been mentioned personally. Thank you for your kind feedback, and we are looking forward to welcoming you back soon for another magnifique stay with us. Sincerely,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Mustafa

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 28 août 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Javier

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A++Hotel
Séjour de 1 nuit en juillet 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 20 juil. 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Ferhat

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
super
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 24 juin 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Faith, Greenwich

Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 20 juil. 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Yvonne

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Old world charm with every modern convenience
We had a wonderful time staying in the Old Cataract Hotel. The hotel was beautiful, excellent amenities with very friendly and helpful staff. I would highly recommend staying there if you have a chance.
Séjour de 2 nuits en mai 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 24 juin 2023
Dear Valued Guest,BonjourFirst and foremost we would like to thank you for the praising review you shared following your recent visit to our Sofitel Legend Old Cataract hotel and are delighted to read that we were able to match your expectations.We are looking forward to welcoming you back to Sofitel Legend Old cataract Aswan ensuring you a magnifique stay.Best Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Jorge, Miami

Voyage en famille, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
One of the most beautiful hotels I've ever stayed!
Séjour de 1 nuit en mai 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 28 mai 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Dirar

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Luxurious hotel with a great value for money
Séjour de 3 nuits en mai 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 12 mai 2023
Bonjour Dirar,Thank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Jeffrey

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
We had multiple bookings for this property and both were great. Our first was in the original building with a garden view. The rooms are older but very well maintained so they don't feel old or dated in any way, plus they are quite large. Staying in this building is very convenient for dining as all the restaurants but the Egyptian grill are here including the breakfast buffet. Our second booking had us in the newer building with a Nile view. This room was amazing, pretty much apartment size and the balcony was quite large with AMAZING views of the Nile and sunset. Of the two I would definitely choose the newer building rooms as my favorite but both were great. Staff at the hotel were fantastic. Breakfast was delicious but doesn't have any serving stations like a buffet, so no eggs. Dinners were just okay. Their food seems to cater to elderly British tastes. The best of the restaurants was the Egyptian one at the newer building. All that said the stay was amazing and by far the best hotel in Aswan.
Réponse de Mariam Abdulrahman le 30 avr. 2023
Dear Jeffrey,Bonjour Thank you so much for taking the time to provide our hotel with such wonderful feedback!It is great that you were able to benefit from the great & unique location of the hotel and the most beautiful views of Aswan. We are so thrilled to read of your enjoyable stay with us.I would like to highlight that the eggs in breakfast are available upon request.Thank you once again for your truly wonderful review! The entire team look forward to welcoming you back very soon to Sofitel Legend Old Cataract Aswan ensuring you another magnifique stay.Warm regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Julius, Bethesda

Séjour de 1 nuit en avril 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 30 avr. 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

SAM

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Superb
Possibility the best Hotel I've stayed in world wide. Everything excellent. Service, room, food, views, ambiance all contribute to making the Old Cataract a must stay five star hotel.
Séjour de 3 nuits en mars 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 16 avr. 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you for the time you spent to share your feedback on your recent stay at our Sofitel Legend Old Cataract, to be considered as one of the best hotels you stayed at is certainly high praise.We are looking forward to welcome you again to our hotel ensuring you another mesmerizing experience with usBest Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Alan

Séjour de 2 nuits en février 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 16 avr. 2023
Dear Valued Guest,BonjourThank you so much for your rating Sofitel Legend Old Cataract Aswan! It truly is a delight to know that you have enjoyed your visit in our hotel.We look forward to welcome you back to our hotel again in the near future.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager

10/10 Excellent

Tamara

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is an oasis in the middle of a chaotic area on the Nile. I can't say enough good things about this hotel and it's staff. This is a top notch place to stay exceeding all of my expectations. The location is terrific, the rooms are oversized in the new wing, and boats are docked right at the hotel for taxi rides up the river. The ambiance is romantic and relaxing, with a spa on site. I will return to this one!
Séjour de 1 nuit en février 2023
Réponse de Mariam Abdulrahman le 16 avr. 2023
Dear Tamara,Bonjour Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Mariam Abdulrahman Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Tamara

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
This is a fantastic oasis with amazing staff! The hotel is beautiful and the staff are warm and helpful. I highly recommend this resort.
Réponse de Mariam Abdulrahman le 28 août 2023
Dear Valued Guest,BonjourFirst and foremost we would like to thank you for the praising review you shared following your recent visit to our Sofitel Legend Old Cataract hotel and are delighted to read that we were able to match your expectations. The entire team look forward to welcoming you back to your home again soon for another magnifique stay.Warm Regards,Mariam AbdulrahmanGuest Experience Manager