Façade de l’hébergement

Avis sur The Normandie Hotel

3 out of 5
The Normandie Hotel
10 Nook Ave, St Anns, Port of Spain, Trinidad

Avis

7,0

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 18 avis sur 76." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 24 avis sur 76." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 17 avis sur 76." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 10 avis sur 76." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 7 avis sur 76." "

7,6/10

Propreté

7,6/10

Personnel et service

6,0/10

Équipements

6,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

5,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Sympathique
Gros plus nous sommes arrivées très tôt le matin mais nous avons tout de même pu intégrer notre chambre tout de suite sans attendre l' heure du check in. Notre chambre était très spacieuse, bien située au RDC face à la piscine. Le personnel à l'accueil est vraiment sympathique mais pas d'une grande aide concernant le tourisme sur l'île, il y a heureusement une agence dans l'hôtel nommée Island experiences je vous conseille vivement de passer par eux pour visiter l'île, ils sont vraiment géniaux! Gros point négatif le personnel du restaurant pas très accueillant et pas très honnête, vérifiez la monnaie rendue après dîner.

8/10 Bien

Julieseb

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Satisfait
Très bien accueilli l'hôtel et très bien situé au nord est de port of spain. Il faut absolument une voiture pour plus de facilité car à pied tout est assez loin; L'hôtel est très bien équipé, la carte du restaurant est un peu légère mais il y a de quoi manger. Attention les petits déjeunés occidentaux ne sont pas gratuit comme préciser dans le détail de l'hôtel sur le site.

10/10 Excellent

Ruth

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 14 nuits en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

Delrene

Séjour de 1 nuit en octobre 2023

6/10 Satisfaisant

David

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Quaint property. Staff nice and friendly. Property needs some upgrading
Séjour de 5 nuits en juin 2023

10/10 Excellent

Malika

Séjour de 1 nuit en décembre 2022

10/10 Excellent

Khadijah

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

2/10 Horrible

Sylvester

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Terrible..The worst experience I.ve ever had
The room had mosquitoes in it. One light out of three in the bathroom wes working. TV being free was not working. Plus a smell of mold permeated through the entire room
Séjour de 7 nuits en novembre 2021

2/10 Horrible

Fermin Angel

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
I did not like anything, I would not recommend this place to anyone. It is really bad.
Séjour de 1 nuit en octobre 2021

2/10 Horrible

Thomas

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room did not live up to any pictures of description at all. No staff on site at check in, only a security who had to make phone calls for a while to find my room. The room was dirty, mold in cabinets, dirty rusty refrigerator etc. Paint falling of interior and exterior. Water takes 5-10 mins to get hot. I requested a different room, and they promised me to get back to me. I never heard back, and ended up moving out of the hotel, loosing a day of paid stay.
Séjour de 2 nuits en août 2021

4/10 Médiocre

Heather

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mars 2020

10/10 Excellent

Raisa, Key Largo, FL

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Cozy and elegant little 'mountain resort' right off downtown. Beautiful architecture, appears recently remodeled (and still ongoing, with no disturbance to guests by any means) with fresh decor. The restaurant on site Ciao! was very good, a little expensive but worth staying in for two dinners and breakfasts. Tour company Island Experiences on site, our city&beach tour and guide Janelle were great!
Séjour de 2 nuits en février 2020

4/10 Médiocre

Stacy, San Fernando, TT

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté
Room was not soundproof! Conversations and the shuffling of persons traversing the hallway can be heard loudly. Footsteps from persons in the room above can also be heard. The view out the Room window was that of electrical generators which gave off annoying humming sounds the entire stay. No blackout curtains... so the electrical room was well lit, thus illuminating the bedroom throughout the night.
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

10/10 Excellent

Daniel, Toronto

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The property is unique since there is the local effect. No busyness of modern day hotels and lobby issues. The hotel is located in area of forest and alot of greenery including parrots and other beautiful species which flies over to the nearby mountain range. I would take this over the Hyatt since I love peace when i am vacationing.
Séjour de 3 nuits en janvier 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en octobre 2019

10/10 Excellent

MaurC

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Lovely and quite hotel space. Quiet area. Loved rhe balcony for the economy room.
Séjour de 1 nuit en septembre 2019

2/10 Horrible

Thenormaniahote, Port of Spain, trinidad

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The staff was judgement and dishonest , the facilities is not accommodating for all.
Séjour de 1 nuit en août 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I liked the fact that it was quiet and perfect for business.
Séjour de 5 nuits en août 2019

4/10 Médiocre

Coral

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Definitely not worth the price charged.
Access to the hotel is somewhat problematic. The entrance to the street is so narrow that two cars moving in different directions cannot be in it at the same time. There is no circular access to the hotel lobby door from the road; a taxi must drop off a guest and then reverse to exit the property. There is no elevator to the floor above the ground floor. My room was like an attic with two small windows that gave onto a dirty, neglected roof-top area. Linen seemed un-fresh, corners of the room were dirty, and the air conditioning unit was old and extremely loud. So although the staff members were all extremely kind and helpful, l definitely did not receive value for money.
Séjour de 3 nuits en août 2019

10/10 Excellent

Vijay

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great hotel, Old Colonial Style!
Excellent hotel in a great neighborhood (right behind the President’s and Prime Minister’s residences). Clean, old style, good service. And reasonably priced.
Séjour de 3 nuits en août 2019

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service et équipements
We got a room in a corner without daylight. It was difficult to get an upgradede room. The food in restaurant was excellent. The fitness area was closed. The location was too far away from center, so we paid a lot of money to taxi drivers. The invoice was not correct.
Séjour de 3 nuits en août 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

10/10 Excellent

Wade, Staten Island New York

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Anniversary trip with my wife in our homeland ,yes
We were satisfied with the overall condition and comfort the place provided .the staff was very helpful and friendly,,courteous , the environment feels safe and convenient,the room is comfortable
Séjour de 1 nuit en juillet 2019

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel is amongst the worst hotel I have ever stayed at. I can’t even begin to find one good thing about this hotel. It’s dirty and dysfunctional in its layout, and the staff is inept.
Séjour de 3 nuits en juillet 2019

8/10 Bien

derrick

Decent place
For the price of the hotel towels didn't seem clean.,they had stains . House cleaning really drop the ball.i kept thinking what else did they drop the ball on.
Séjour de 1 nuit en juin 2019
Réponse de Fred Chin Lee. le 31 juil. 2019
Dear Derrick, Thank you for your comment on Expedia in regards to your stay with us at the Normandie. Such comments we recognize as recommendations and not complaints. This is our policy so that we can continue improving our people service and the physical aspects of the Hotel. Should you visit T&T anytime in the future, please contact me personally for lunch or our Sunday Grand Local Breakfast Buffet. Our most sincere apologies for your disappointing experience with our house staff and towels. Fred Chin Lee. Director at Normandie the Hotel.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en juin 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Ray le 18 juin 2019
Thank you for staying with us, and welcome your feedback.

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
nothing in particular it was a normal hotel stay nothing to comment.
Séjour de 1 nuit en mai 2019
Réponse de Ray le 18 juin 2019
Thank you for staying with us, and we appreciated your feedback.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Rooms were clean stay was pleasant overall good experience
Séjour de 2 nuits en avril 2019
Réponse de Ray le 18 juin 2019
Thank you for staying with us, and we appreciate your feedback.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Personnel et service
Good hotel overall. Bathroom smelled. Restaurant is very bad and over priced. The one next door is superior and less in price!
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Ray le 12 avr. 2019
Dear Sir/Madam, we thank you for choosing to stay at the Hotel Normandie, and we appreciate the feedback you have provided. It is unfortunate that you had a poor experience at the restaurant, and we would value any details about your experience to help us improve. Regards.

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Séjour de 6 nuits en mars 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Séjour de 3 nuits en février 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
This hotel needs more competent employees, i booked my room via expedia and had to call the hotel more than 5 times to ensure my room was booked as there was an event for new years i wanted to make sure there was no confusion. Check in took over 30 mins aa they could not find my reservation. The AC's were not working and the mess from the night remained until i checked out of the hotel at 12pm
Séjour de 1 nuit en décembre 2018

10/10 Excellent

Trevor

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great
Séjour de 3 nuits en novembre 2018

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Everything was great, however the depth of the pool needs to be clearly labeled. Would stay again.
Séjour de 2 nuits en novembre 2018

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en novembre 2018

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Fair. However, major internet issues with numerous lost connectivity
Séjour de 2 nuits en novembre 2018

4/10 Médiocre

Alvin, Ontario, Canada

Les points faibles : Confort de la chambre
Need the patience of job when using WIFI. Close to city centre. Safe area. Provides jobs for locals.
Séjour de 2 nuits en octobre 2018

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en mai 2018

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Beautifully appointed rooms, lobby and pool area. Fabulous staff there. Loved it!
Séjour de 1 nuit en avril 2018

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mars 2018

6/10 Satisfaisant

Paul

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Dated
Hotel is a little dated, A.C. noisy. Issue with No water in room. Maintenance had left for the night so rather than moving me (Hotel was half empty. They gave me key to another room to use bathroom not to move into... water was brown so did not use.
Séjour de 1 nuit en février 2018
Réponse de Ray le 7 mai 2018
Dear Paul, Thank you for sharing your experience with us. We have put measures in place to help with the water supply along with our 25000 Gallons of storage. We hope that you can give us another opportunity to better your experience. Regards.

6/10 Satisfaisant

Len, Winnipeg, Canada

Les points forts : Personnel et service
Older but pleasant hotel in a safe location
Arrived late evening but staff was accommodating warm and pleasant to deal with. Unfortunately there are no elevators but staff willingly assisted with luggage even though we could handle it ourselves. Good overall hotel.
Séjour de 2 nuits en février 2018
Réponse de Ray le 9 mai 2018
Dear Len, Thank you for sharing your experience at the Normandie with us. Please let us know how we can make your stay more pleasant. Regards.

10/10 Excellent

Lollo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Mysigt och bra läge
Bra Service, bra frukost, mysigt med lilla poolen, bra läge. Thank you Normandie for making our experience so nice and for taking such good care of us. A special shout out for the ladies in reception.
Séjour de 3 nuits en février 2018
Réponse de Ray le 7 mai 2018
Dear Lollo, Thank you for sharing your experience with us and we take pleasure in making your stay a nice one. Regards.

8/10 Bien

Joao, Guayaquil

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good to spend the night
Good to spend the night. Near of the downtown and bars. Check out time should be around 2pm. If you go to bars don't get enough sleep when you finish partying late if check out is at 12. Otherwise clean and good hotel to spend the night. Thanks
Séjour de 1 nuit en février 2018

8/10 Bien

Joao , Port Spain

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Good hotel to spend the night
Good hotel to spend the night. Is close to the downtown of Port spain
Séjour de 1 nuit en janvier 2018
Réponse de Ray le 7 mai 2018
Dear Joao, Thank you for sharing your experience with us and we hope that you can visit with us in the future. Regards.

6/10 Satisfaisant

Stacey

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Was ok
Even though the place was nice and clean and small the bed was way to small and the air condition should of been placed away from the bed , it was right on me and I couldn’t direct it anywhere else and the towels was way to hard but it was in a great location
Séjour de 3 nuits en octobre 2017

10/10 Excellent

INDIKA

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Recomend for another
Very good environment. Calm & quit environment. Privacy is 100%.
Séjour de 7 nuits en juin 2017
Dear Sir/Madam, Thank you so much for your favorable comments, and we are happy that you had a pleasant stay. We hope that we will see you again on your next visit to Trinidad. Regards..

6/10 Satisfaisant

patrice, jamaica

Didn't have much time but the facilities were OK. Food was good. A bit expensive.
Séjour de 6 nuits en mai 2017

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Central location, accessible to everywhere
Was jus there to relax n that I did . Staff was great . Didn't use the pool n the balcony wasn't polished so didn't use that either . It was fair to fine . No complaints. Reminded me of a Tobago hotel.